Тема дослідження: Досліджуємо будову полум'я
Мета дослідження:___________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Об'єкт дослідження:__________________________________________________
Предмет дослідження:________________________________________________
Гіпотеза:____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Перш ніж почати роботу, уживіть заходів для уникнення можливого займання одягу й волосся! |
ЗАВДАННЯ 1. ОПРАЦЬОВУЄМО ІНФОРМАЦІЮ
Будова полум’я свічки
Свічковий парафін — це суміш твердих сполук Карбону, які називають вуглеводнями. Молекула будь-якого вуглеводню, містить атоми двох видів — Карбону й Гідрогену.
Коли запалюють свічку, парафін плавиться, підіймається ґнотом і випаровується. Випари парафіну горять у повітрі жовтим світним полум’ям. Унаслідок повного згоряння парафіну утворюються водяна пара й вуглекислий газ. У разі нестачі кисню вуглеводні парафіну згоряють неповністю, утворюються чадний газ і дрібні частинки вуглецю
Ці малесенькі частинки нагріваються і починають світитися. Потім вони потрапляють у навколишнє повітря, утворюючи дим, осідають на поверхнях шаром кіптяви.
Внутрішня зона полум’я свічки темна, майже чорна. Це зумовлено незгорілими випарами парафіну. Ця внутрішня зона є найменш гарячою частиною полум’я свічки.
Центральна (середня) зона полум’я свічки жовта, яскрава, світна. Газуватий парафін згоряє частково через нестачу кисню — складника повітря. Температура в середній частині полум’я свічки помірна.
Зовнішня зона полум’я свічки — майже невидима, несвітна. У ній повністю згоряють випари парафіну, оскільки навколо багато повітря, а отже й кисню. Температура в цій зоні полум’я найвища.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ЗАВДАННЯ 2. НАВЧАЙМОСЯ ДОСЛІДЖУЧИ
Дослідіть за участю дорослих будову полум’я свічки, визначте кількість зон у ньому, порівняйте їхню температуру.
1. Запаліть свічку й уважно роздивіться її полум’я. Чи однорідне воно? Скільки зон є у полум’ї?
2. Унесіть у верхню частину полум’я скіпку. Чи швидко вона загорілася?
3. Унесіть у нижню частину полум’я іншу скіпку. Чи загорілася вона? Де саме обвуглилася скіпка?
4. Стисло опишіть (або намалюйте) свої дії та спостереження.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ЗАВДАННЯ 3. ДЕ І ДЛЯ ЧОГО Я ЦЕ МОЖУ ЗАСТОСУВАТИ?
Назва вимірювального приладу |
Температурний діапазон, °C |
|
від |
до |
|
Термопара 1 |
−185 |
+300 |
Електронний лабораторний термометр |
-50 |
+200 |
Ртутний лабораторний термометр |
-30 |
+500 |
Лабораторний термометр |
0 |
+250 |
Термопара 2 |
0 |
+700 |
Термопара 3 |
0 |
1600 |
Термопара 3 |
+200 |
+1700 |
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок:___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________