Навчальне дослідення " Досліджуємо будову полум'я"

Про матеріал
Матеріал містить шаблон для навчального дослідження " Досліджуємо будову полум'я" 7 клас НУШ
Перегляд файлу

Тема дослідження: Досліджуємо будову полум'я

Мета дослідження:___________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Об'єкт дослідження:__________________________________________________

Предмет дослідження:________________________________________________

Гіпотеза:____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ЗДОБУВАЄМО ХІМІЧНІ ЗНАННЯ БЕЗПЕЧНО

Перш ніж почати роботу, уживіть заходів для уникнення можливого займання одягу й волосся!

 

ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ ДОСЛІДЖЕННЯ

 

ЗАВДАННЯ 1.  ОПРАЦЬОВУЄМО ІНФОРМАЦІЮ

Будова полум’я свічки

Практична робота 1. Правила безпеки під час роботи в хімічному кабінеті.  Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами.  Будова полум'я - Хімія. 7 клас. БуринськаСвічковий парафін — це суміш твердих сполук Карбону, які називають вуглеводнями. Молекула будь-якого вуглеводню, містить атоми двох видів — Карбону й Гідрогену.

Коли запалюють свічку, парафін плавиться, підіймається ґнотом і випарову­ється. Випари парафіну горять у повітрі жовтим світним полум’ям. Унаслідок повного згоряння парафіну утворюються водяна пара й вуглекислий газ. У разі нестачі кисню вуглеводні парафіну згоряють неповністю, утворюються чадний газ і дрібні частинки вуглецю

Ці малесенькі частинки нагріваються і починають світитися. Потім вони потрапляють у навколишнє повітря, утворюючи дим, осідають на поверхнях шаром кіптяви.

Внутрішня зона полум’я свічки темна, майже чорна. Це зумовлено незгорі­лими випарами парафіну. Ця внутрішня зона є найменш гарячою частиною полум’я свічки.

Центральна (середня) зона полум’я свічки жовта, яскрава, світна. Газуватий парафін згоряє частково через нестачу кисню — складника повітря. Темпера­тура в середній частині полум’я свічки помірна.

Зовнішня зона полум’я свічки — майже невидима, несвітна. У ній повністю згоряють випари парафіну, оскільки навколо багато повітря, а отже й кисню. Температура в цій зоні полум’я найвища.

  •     Подайте як стовпчикову діаграму інформацію про температуру в різних зонах полум’я свічки.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ЗАВДАННЯ 2. НАВЧАЙМОСЯ ДОСЛІДЖУЧИ

Дослідіть за участю до­рослих будову полум’я свічки, визначте кількість зон у ньому, порів­няйте їхню температуру.

1. Запаліть свічку й уважно роздивіть­ся її полум’я.  Чи однорідне воно? Скільки зон є у полум’ї?

2. Унесіть у верхню частину полум’я скіпку. Чи швидко вона загорілася?

3. Унесіть у нижню частину полум’я іншу скіпку. Чи загорілася вона? Де саме обвуглилася скіпка?

   4. Стисло опишіть (або намалюйте) свої дії та спостереження.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ЗАВДАННЯ 3. ДЕ І ДЛЯ ЧОГО Я ЦЕ МОЖУ ЗАСТОСУВАТИ?

  1. Доберіть із-поміж наведених у таблиці інструменти, придатні для вимірю­вання температур у всіх зонах полум’я свічки. Обґрунтуйте свій вибір.

Назва вимірювального приладу

Температурний діапазон, °C

від

до

Термопара 1

−185

+300

Електронний лабораторний термометр

-50

+200

Ртутний лабораторний термометр

-30

+500

Лабораторний термометр

0

+250

Термопара 2

0

+700

Термопара 3

0

1600

Термопара 3

+200

+1700

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Скориставшись результатами дослідження полум’я свічки, поясніть, в якій частині полум'я  необхідно нагрівати пробірку з речовиною?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Проаналізуйте уривок тексту: «Стівен Спазук із Канади вже понад десять років малює вогнем і сажею. Така ідея зі сну художника втілилася в реальне життя й виявилася доволі успішною. “Ця техніка дає змогу використовувати вогонь свічки чи пальника як пензель для створення картин зі слідів сажі”, – каже митець. Спочатку Спазук задимлює полотно, після цього пензлем при­бирає кіптяву. Так він створює чорно-білі портрети, що нагадують старі світ­лини, картини». Поміркуйте, якою частиною полум’я свічки Стівен закопчує полотно, й обґрунтуйте свою думку.__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Висновок:___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

docx
Додано
17 лютого
Переглядів
60
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку