Прийом «Кола Вена»
«Діаграма Венна» або «Кола Вена» — техніка графічного подання інформації, що виявляється при обговоренні двох ідей або текстів, між якими існують загальні та відмінні риси. Інформацію подано у вигляді двох або кількох кіл, які накладають одне на одне пропорційно до збігу/відмінностей, виявлених у процесі обговорення. Учитель пропонує тему для обговорення, порівнюючи її з іншою, вже відомою учням. Індивідуально, в парах або групах учні малюють кола і пишуть необхідний текст або слова. Частину кіл, які збігаються, можна виділити штрихом або кольором. На них пишуть аспекти збігу. Учні усно коментують усі випадки розбіжності в думках стосовно
3 клас. Українська мова. Тема: Відмінки іменників
Відмінювання іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках
3 клас. Людина і світ. При вивченні теми «Тварини. Різноманітність тварин» учні визначають і записують спільні та відмінні ознаки рослин і тварин.
2 клас. Людина і світ. При вивченні теми «Гриби» учні визначають і записують спільні та відмінні ознаки рослин і грибів.
Прийом «Кубування»
Метод навчання, який дозволяє полегшити розгляд теми з різних сторін. Використовується куб (довжина ребра 15-20 см.), на кожній стороні якого написано вказівку щодо напрямку мислення. Українська мова. 4 клас. Тема: Закріплення та узагальнення знань про загальні та власні назви іменника
Назви – назви що таке іменник.
Поясни – поясни чому іменники відповідають на два питання.
Застосуй – наведи свої приклади власних і загальних іменників. Проаналізуй – проаналізуй випадки написання власних назв.
Запропонуй – запропонуй речення, у якому загальний іменник можна поміняти на власний .
Оціни – оціни для чого тобі можуть знадобитися знання про іменник.
|
Оціни |
|
|
Проаналізуй |
|
Поясни |
Назви |
Запропонуй |
|
Застосуй |
|
Цей метод допомагає дитині визначити, яка інформація йому знайома, і що він узнав нового. Це найголовніше, бо учень може сказати собі: «Це я знаю, але хочу узнати більше».
Прийом «Взаємні запитання»
Текст або матеріал для вивчення поділить на логічно завершені частини. Учні вголос читають за цілими частинами, ставлять самі запитання. Одне одному в парах. Одна пара (група) іншій.
Наприклад. Українська мова. 3 клас. Розвиток мовлення. Докладний переказ. На стадії усвідомлення змісту.
- Що має передавати докладний переказ? Що має бути у переказі? - Який переказ називається докладним? Чим відрізняється докладний переказ від детального?
- Що має передавати докладний переказ? Що має бути у переказі? - Який переказ називається докладним? Чим відрізняється докладний переказ від детального?