Літній математичний календар для учнів, які закінчили 5 клас— це збірка завдань, яка допомагає учням повторювати навчальний матеріал протягом канікул.
Через тривалий відпочинок раніше вивчене забувається. Тому після канікул, особливо літніх, одним із найважливіших завдань учителя є повторення й актуалізація знань учнів. Розв'язати цю проблему допоможе домашнє завдання на літні канікули, подане у вигляді математичного календаря.
«Сучасна освіта Житомирщини - 2017»
Літній математичний календар для учнів,
які закінчили 5 клас
Пригоцька Олена Вячеславівна
вчитель математики та інформатики
Новоград-Волинскої
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №10
художньо-естетичного профілю
2017 рік
Інформаційний лист
Пригоцька Олена Вячеславівна,
вчитель другої кваліфікаційної категорії - 2012
М. Новоград-Волинський
вул. Платона Майбороди 7,
093-134-28-21
Рецензія на навчальний посібник О.В. Пригоцької
«Літній математичний календар для учнів, які закінчили 5 клас»
Представлений для рецензії посібник містить «домашнє завдання» на літні канікули з математики для учнів, які закінчили 5 клас. Визначений підхід сприяє мотивації до вивчення математики, і підтриманню рівня знань з даного предмета до початку нового навчального року.
Запропонована автором робота забезпечує додержання принципів особистісно зорієнтованого навчання. Структура посібника чітка, запропоновані завдання відповідають програмовому матеріалу.
Безперечним позитивом посібника є значна увага автора до розвитку логічного мислення учнів. Слід відзначити, що підібрані завдання є цікавими та інформаційними. Різноманітні види завдань дають змогу учням визначити якість засвоєння матеріалу, що забезпечує мотиваційну та розвиваючу функції.
Зміст даної розробки має практичне спрямування. Тому посібник може бути використаний вчителями математики у навчальному процесі.
Рецензент:
методист Новоград-Волинського ІМЦ
Костюк О.М.
Анотація
Літній математичний календар для учнів, які закінчили 5 клас— це збірка завдань, яка допомагає учням повторювати навчальний матеріал протягом канікул.
Через тривалий відпочинок раніше вивчене забувається. Тому після канікул, особливо літніх, одним із найважливіших завдань учителя є повторення й актуалізація знань учнів. Розв’язати цю проблему допоможе домашнє завдання на літні канікули, подане у вигляді математичного календаря.
Зміст
Інформаційний лист 2
Рецензія 3
Анотація 4
Зміст 5
Введення 6
Завдання 8
Висновки 70
Література 71
Введення
Тема досвіду: Літній математичний календар для учнів, які закінчили 5 клас
Автор досвіду: Пригоцька Олена Вячеславівна
Адреса досвіду:
Новоград-Волинська загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів №10
художньо-естетичного профілю.
Літні канікули є найбільш тривалими за часом. Це добре, діти мають можливість повноцінно відпочити після навчального року. Але, канікули, на жаль, сприяють забування раніше вивченого. Вирішення цієї проблеми я бачу у введенні «літнього» домашнього завдання. Математичний календар - це літні завдання, розраховані на щоденне заняття математикою під час канікул. Виконання яких сприяє:
• актуалізації знань учнів до початку нового навчального року;
• скорочення часу на повторення пройденого матеріалу на початку навчального року;
• систематизація наявних знань учнів;
• розвитку математичного мислення через рішення логічних і нестандартних завдань;
• згуртування дітей та батьків під час спільної роботи над завданням;
• формуванню допитливості, наполегливості та дисциплінованості.
А головне, математичний календар дозволяє тримати в тонусі мислення та інтелект учня під час канікул. Навіть якщо хтось із учнів «вирішить» усього декілька завдань календаря - це все на користь!
Математика – наука послідовна. Не можна допускати, щоб діти забули все, чого їх навчили протягом року.
Арифметика — наче вхідна брама до всіх інших наук, бо без її пізнання ніхто не може зробити жодного кроку вперед до храму науки
Феофан Прокопович
Сьогодні перший день літа,
і ми починаємо відлік літніх
днів з математичним календарем. Не забувай заглядати в календар кожен день, бо тебе там чекають математичні сюрпризи і математичні відкриття. Заведи для математичного календаря окремо зошит, в якому будеш записувати теорію з прикладами і рішення запропонованих завдань
Тема: Натуральні числа
«–» так, щоб виконувалась рівність:
40*20*60*30*50=100
Тема: Натуральні числа
Яке число більше числа 17 на 6?
На скільки 28 більше ніж 19?
Яке число менше числа 32 на 8 ?
На скільки 45 менше ніж 59?
Яке число більше числа 6 у 9 разів?
У скільки разів число 56 більше ніж 7?
Яке число менше числа 64 у 8 разів?
У скільки разів число 8 менше ніж 72?
Сторінка для відпочинку
Виріжте в аркуші щільного паперу круглу дірку й запропонуйте кому-небудь просунути в неї монетку, більшу по діаметру. Надривати папір або якимось чином згинати, ламати, розпилювати монету – не можна. Швидше за все ваша відповідь на це: «Неможливо!» Однак у царстві головоломок немає нічого неможливого!
Правила запам'ятовування знаків «>» і «<»
В. В. Агафонов (Переклад С. П. Бабенко)
Тема: Порівняння натуральних чисел
45081, 63124, 45801, 76458, 77458, 63024.
Тема: Порівняння натуральних чисел
а) 2год 25хв і 225хв; б) 82с і 8хв 2с.
Тема: Додавання натуральних чисел
7 . 8 9 . . . 8 .
+ + +
. 5 . . . 5 6 9 . 8
1 1 9 7 2 2 1 7 1 5 8 5
Тема: Властивості додавання натуральних чисел
1) (146+322)+178;
2) 784+(179+116);
3) 625+481+75+219;
4) 427+88+203+102
2. Спростіть:
1)78+89+х; 4)629+х+291;
2)(56+а)+45; 5)61+(39+у);
3)28+(b+59); 6)(с+59)+2568
3. Тут закодоване прислів'я
Тема: Віднімання натуральних чисел
245 658 – 125 689
286 325 – 96 162
(368+698)-268
258-(69+158)
Сторінка для відпочинку
Тема: Віднімання натуральних чисел
Тема: Множення натуральних чисел
4×27×25
50×821×4
4×2121×5
235×4×25
Тема: Множення натуральних чисел
231×3
93×4
128×7
115×6
45×23
51×18
32×25
19 ×18
6(10+с)
12(х-у)
(16+у)∙4
5(х+13+у)
7(d-8)
(а+2+в)∙24
Тема: Ділення натуральних чисел
240:60;
3600:4;
84:12;
96:24
453:62;
505:74;
452:14;
652:86
Тема: Ділення натуральних чисел
317·1+233:1
7218:7218+999 1
(657–656) ·49-36
634:(1000–999)+66
4506·0+647:1
3208:3208·5628:5628
(730:5):2
2730:(273:13)
(31·77):11
(640:5):4
846:(423:47)
(24·93):12
Тема: Степінь натурального числа з натуральним показником
7 + 7 + 7 + 7;
3 + 3 + 3 + 3 + 3;
а + а + а + а + а + а
2. Запишіть у вигляді степеня:
3. Подайте у вигляді добутку:
а) 152; б) 105; в) 73; г)
4. Обчисліть:
а) 82; б) 43; в) 19; г) 25
Сторінка для відпочинку
Визначте маршрут руху, при якому їжачок зможе зібрати всі яблука, не відвідуючи одну й ту ж саму клітинку двічі і не повертаючись до вихідної клітинки. Не можна переміщатися по клітинах, зафарбованих в сірий колір, а також переміщатися по діагоналях клітинок
Тема: Числові вирази
а) 33-27-189; б) (75:5+38-2):7
а) 36:9+18 3 і 11 9-120:3;
б) 6545:5+121 і 1013-4
Тема: Буквенні вирази
(63+х)+29;
а+614+235;
(22+а)–7;
69–(т+12)
а + 5 - с, якщо: а = 10, с = 8;
а = 90, с = 18
7(a + y) - 3(2a + 3y), якщо a = 21 і y = 10;
Тема: Рівняння. Текстові задачі
58+Х=61;
11∙Х=198;
287-Х= 95;
963:Х=3
128 - 4х = 60
х + 6х + 11 = 95
1024:(12 + х) = 32
Розв’яжемо кросворд!!!
Тема: Відрізок та його довжина
у міліметрах: а)4 см; б)6 см 3 мм; в)5 дм;
у сантиметрах: а)3 дм; б)5 дм 4 см; в)6 м;
у дециметрах: а)5 м; б)3 м 7 дм; в)800 см
Тема: Площина, пряма, промінь
Знайдіть пропущене слово (число)
Сторінка для відпочинку
Розріжте фігуру двома розрізами на чотири частини і складіть із них квадрат
Тема: Площина, пряма, промінь
1. Накреслити:
а) відрізок ME;
б) пряму АВ;
в) промінь СК.
2. Запиши продовження пропозиції, згадавши визначення розподілу основних геометричних об'єктів.
1. Пряма — це...
2. Промінь — це...
3. Відрізок — це...
Тема: Шкала. Координатний промінь
Тема: Шкала. Координатний промінь
Знайдіть координати точки А
Тема: Кут та його величина
Градусне вимірювання кутів виникло у Вавилоні. жерці вважали, що сонце свій денний шлях здійснює за 180 кроків, отже, 1 один крок — це - частина розгорнутого кута.180
Градус — не найменша одиниця вимірювання кутів. Якщо градус поділити на 60 частин, дістанемо одиницю вимірювання кутів, яку називають мінутою. Якщо мінуту поділити на 60 частин, то дістанемо одиницю вимірювання кутів, яку називають секундою. Чому градус потрібно ділити саме на 60 частин? У Вавилоні застосовували шістдесяткову систему числення, а не десяткову, якою користуємось ми сьогодні.
Вавилонська система вимірювання кутів виявилась досить зручною, її зберегли математики Стародавньої Греції і Риму, нею користуються і сьогодні. Терміни, які ми використовуємо для назви кутових величин, мають латинське походження. Слово «градус» означає крок, ступінь; «мінута» — зменшений, «секунда» — другий, тобто друге ділення градуса.
Тема: Кут та його величина
Знайти, користуючись транспортиром, градусну міру кутів. Визначити вид кожного кута
Тема: Многокутник та його периметр
Проведіть олівцем по лініях фігури, не відриваючи його від паперу. Проводити двічі по лінії не можна
Сторінка для відпочинку
Виправити помилки:
- довжина класної кімнати - 11 мм
- довжина дороги від Славутича до Чернігова - 46 см
- довжина клітинки в зошиті - 5 дм
- довжина парти - 12 км
- довжина ручки - 15 м
Тема: Многокутник та його периметр
Тема: Трикутник. Види трикутників
Визначте вид кожного трикутника:
Для повторення:
Трикутник називається тупокутним, якщо один кут тупий.
Трикутник є гострокутним, який має всі гострі кути.
Трикутник прямокутний, якщо у нього є прямий кут (90°)
Тема: Трикутник. Види трикутників
Скільки трикутників на малюнку?
Упорядкувати трикутники за допомогою чисел, що є числовими значеннями їх периметрів. Заповніть таблицю.
Сума довжин сторін
6 |
8 |
9 |
12 |
13 |
15 |
18 |
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Яке слово отримали?
Тема: Квадрат
1. Накреслити квадрат зі стороною 6 см, розділити його на чотири однакових квадратика. Чому дорівнює сторона кожного з утворених квадратиків?
2. Знайди периметр і площу квадрата зі стороною 15 см.
3. Знайди сторону квадрата, якщо його периметр дорівнює 52 см.
Для повторення
P = 4a, S = a2,
Р — периметр квадрата
S — площа квадрата,
a — сторона квадрата.
Тема: Прямокутник
Сторінка для відпочинку
Тема: Прямокутний паралелепіпед
На рисунку зображено прямокутний паралелепіпед АВСDМNКР. Назвіть:
а) грані, яким належить вершина А;
б) ребра, що дорівнюють ребру АМ;
в) грані, що мають спільне ребро КС;
г) грань, що дорівнює грані АВNМ.
Тема: Піраміда
На рисунку зображено піраміду КАВСD. Укажіть:
а) основу піраміди;
б) вершину піраміди;
в) бічні грані піраміди;
г) бічні ребра піраміди;
д) ребра основи піраміди.
Тема: Куб
Тема: Об’єм прямокутного паралелепіпеда і куба
2. Скільки потрібно кубиків з ребром 1 см, щоб скласти прямокутний паралелепіпед, виміри якого дорівнюють:
а) 3 см, 5 см, 6 см;
б) 2 см, 7 см, 2 см
Тема: Звичайні дроби
Для повторення
Звичайні дроби складаються з чисельника і знаменника. Якщо чисельник менший знаменника, то дріб є правильним; якщо ж чисельник більший за знаменник або дорівнює йому, то дріб є неправильним
Тема: Правильні та неправильні дроби
З даних дробів вибери ті, які є неправильними:
Сторінка для відпочинку
Як виглядатиме піраміда, якщо на неї дивитись згори?
Тема: Правильні та неправильні дроби
а) 5 : 7;
б) 12 : 43;
в) 24 : 3
а) за 1 годину? _____________;
б) за 3 години? _____________;
в) за 2 години? _____________.
Тема: Порівняння звичайних дробів з однаковими знаменниками
1) чи
2) чи
1) дм чи 5 см;
2) 74 см чи м;
3) т чи 695 кг;
4) год чи 18 хв?
Тема: Порівняння звичайних дробів з однаковими знаменниками
Розташувати дроби в порядку зростання:
, , , , ,
Записати по два числа замість зірочки, щоб утворилась правильна нерівність:
<,
> ,
< ,
>
Тема: Додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками
Обчислити:
Для повторення
Тема: Додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками
Відгадайте найбільш калорійний плід у світі, який має 741 калорію на фунт вжитої маси
79 |
4 |
41 |
1 |
7 |
2 |
8 |
В |
о |
д |
А |
а |
о |
к |
Тема: Додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками
Обчислити
Сторінка для відпочинку
Скільки разів можна від 100 відняти 10?
Тема: Десятковий дріб
Якщо у звичайному дробі знаменник дорівнює розрядній одиниці, наприклад, десяти, ста, тисячі і так далі, то його називають десятковим.
Цей дріб можна записати так: у числі після розряду одиниць ставлять кому, а після неї записують розряди десятих, сотих. Число, яке має такий вигляд, називають десятковим дробом.
Запам’ятайте!
Перший десятковий знак справа після коми в десятковому дробі – це десяті, другий – соті, третій – тисячні, четвертий – десятитисячні, п’ятий – стотисячні
Тема: Десятковий дріб
Замініть * цифрою:
Порівняйте числа:
6,31 і 17,28
0,0302 і 0,0032
0,5 і 0,49
6,837 і 6,829
0,025 і 0,035
43,24 і 43,172
5,025 і 5,03
6,001 і 6,01
0,527 і 0,572
16,2302 і 12,23
Тема: Порівняння десяткових дробів
1) Порівняйте числа:
а) 85,09 і 67,99;
б) 55,7 і 55,7000;
в) 0,5 і 0,724;
г) 0,908 і 0,918;
д) 7,6431 і 7,6429
2) Запишіть у порядку зростання числа:
3,456; 3,465; 8,149; 8,079; 0,453.
3) Запишіть у порядку спадання числа:
0,5005; 5,05; 0,0505; 505; 0,505; 5,505
8,4;
16,376;
99,5;
83,17
Тема: Додавання і віднімання десяткових дробів
Поставити правильно коми:
32 + 18 = 5
42 + 17 = 212
63 – 27 = 603
3 + 108 = 408
736 – 336 = 4
57 – 4 = 17
Виконати дії:
1,42 + 0,33
0,033 + 0,167
6,2 – 2,3
1,42 + 3,3
6,9 – 2,3
2,37 – 0,64
7,53 + 2,46
2,87 – 0,64
Тема: Читання і запис десяткових дробів
1. Прочитати дроби:
91,78;
6,0876;
5,9;
0,008;
4325,091;
300,0605.
2. Записати цифрами:
а) вісімнадцять цілих сім сотих;
б) двісті п'ятдесят цілих три десятитисячних;
в) нуль цілих чотириста двадцять дев'ять тисячних;
г) мільйон цілих сорок вісім тисячних;
д) п'ять цілих сім мільйонних
Тема: Множення і ділення десяткових дробів
Обчислити:
5643,987:100
543,98:0,01
4,1187:1000
0,14:0,0001
65,98:0,1
0,87222:10
4352:1000
15,7246:0,001
Для повторення
Щоб поділити десятковий дріб на 10, 100, 1000, треба перенести кому в діленому на стільки цифр вліво, скільки їх після коми в дільнику
Сторінка для відпочинку
Яке українське чоловіче ім'я можна однаково прочитати з обох боків: зліва направо та справа наліво?
Тема: Множення і ділення десяткових дробів
Обчислити:
4,3•6,14;
1,06•2,04;
12,5•0,8;
0,03•107;
0,8•0,125;
123,4:4;
4,41: 7;
0,115:5;
192,6:9;
34,153:17
Для повторення:
Десятковий дріб можна ділити тільки на натуральне число. Перед діленням необхідно перенести коми.
Наприклад: 1,632 : 0,04 =163,2 : 4 = 40,8
Висновки
У виконанні домашніх завдань під час літніх канікул величезна користь, адже індивідуальні заняття вдома кожному дають шанс підучити те, що було погано засвоєно в минулому році, а значить, можливість почати новий навчальний рік більш впевненим у своїх силах.
Дитина цілком зможете заповнити пробіли в знаннях за літо, а значить, новий навчальний рік почнеться значно легше, адже дитині не доведеться надолужувати згаяне і одночасно опановувати нове.
Шкільні завдання на літо багатьом дітям здаються несправедливою повинністю, адже вони чесно відучилися цілий рік і теж хочуть відпочити. Тут важливо переконати дитину у важливості таких занять, показати їй, що невеликі зусилля приведуть до того, що наступного року вона зможе вчитися краще.
Література
http://zagadki.org.ua/ua/riddles/skilful/p1/11/
https://sites.google.com/site/konstantynivska/cikava-matematika/logicni-zadaci
http://www.potehechas.ru/crossword/crossword.shtml
http://formula.co.ua/uk/category/puzzles
1