Тема уроку. Архітектура та образотворче мистецтво України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.
Навчальний прийом «Навчаючись – учусь»
Завдання:
-
Визначити, що характерне для архітектури класицизму. Які пам’ятки втілюють риси цього стилю (підручник стр. 106 – 110)
Заповнити таблицю
Особливості класицистичної забудови міст
|
Пам’ятки архітектури класицизму
(зазначити назву, архітектора, дату будівництва)
|
Регулярне планування центру міста з площею, яка по периметру забудована адміністративними спорудами
|
|
Планувальні схеми в новозаснованих містах Південної України доводилося узгоджувати з особливостями рельєфу
|
|
Класицистичні ознаки споруд – ротонди, арки, колони
|
|
Фасади будівель прикрашені портиками, колонами іонійського стилю
|
|
Палацові комплекси з парками
|
|
-
Скласти «Картку об’єкта» скульптури: (на вибір) (стр. 110 – 111)
-
Пам’ятник градоначальникові та генерал-губернатору А. де Рішельє;
-
Пам’ятник князеві Володимиру.
За пунктами:
-
Різновид пам’ятника……….
-
Найменування пам’ятника……
-
Скульптор, дата створення ………….
-
Місце розташування пам’ятника………
-
Опис пам’ятника (архітектурний стиль)…………………
-
Виконати вправу «Озвуч картину» (на вибір) (стр. 111 - 114)
-
Що можна розповісти про зображених на картині персонажів?
-
Хто ці люди, яких зображено на картині? Які засоби використовував автор, щоб створити чесний, неупереджений образ?
-
Які духовні цінності знайшли відбиток у картині?
-
Хто автор зображення, що ви про нього знаєте?
-
До якого жанру можна віднести картину? Які деталі посилюють романтичність образів?
-
Які думки та почуття викликають ці картини?
-
Виконай вправу «Розкажи про Україну». (стр. 114)
-
Роздивіться офорти з альбому Тараса Шевченка «Живописна Україна».
-
Трьома реченнями висловіть бачення України Т.Г. Шевченком.