продовжувати формувати знання учнів про забруднення повітря; вивчати виявляти пил в повітрі приміщень та на вулиці; показати залежність здоров'я людини від чистоти повітря, значення рослин для очищення повітря; розвивати інформаційно-комунікаційну компетентність, спостережливість; формувати пізнавальну самостійністьта вміння аналізувати навчальний матеріал; виховувати почуття відповідальності та збереження чистоти повітря.
Навчальний проект: «Чому не можна палити стерню?»
Мета : продовжувати формувати знання учнів про забруднення повітря; вивчати виявляти пил в повітрі приміщень та на вулиці; показати залежність здоров'я людини від чистоти повітря, значення рослин для очищення повітря; розвивати інформаційно-комунікаційну компетентність, спостережливість; формувати пізнавальну самостійністьта вміння аналізувати навчальний матеріал; виховувати почуття відповідальності та збереження чистоти повітря.
Хід уроку
I. Організаційний момент
ІІ. Повідомлення теми, мети уроку
IIІ. Розповідь вчителя
Якщо влітку або восені виїхати з міста, іноді можна побачити, як на полях вздовж доріг палять стерню. Це дуже прикро, бо так робити не можна. Це завдає шкоди природі.
По-перше, коли палять стерню, полум'я може перекинутися на інші поля або на лісові смуги. Виникне пожежа, яку важко буде загасити. Згорить хліб на сусідньому полі, згорять дерева. У вогні загинуть малі тварини, що житвуть у лісосмугах і не зможуть втекти - наприклад, їжаки. Напевно, всі бачили наслідки таких пожеж.
По-друге, коли горить стерня, у повітря потрапляє багато шкідливих речовин. Тому, якщо опинитися біля такого поля, відразу почнеш кашляти. Це шкідливо для здоров'я. Особливо погано дихати таким повітрям людям, що хворі на астму. Астма - це таке захворювання, коли людина іноді починає задихатися.
Саме тому стерню палити заборонено, її треба заорювати у землю восени. тоді до весни вона перегниє та перетвориться на добриво. А палити не можна ані стерню, ані осіннє листя.
Щороку ми бачимо, як після жнив на багатьох полях палає полум’я. Але це не пожежа, не стихія, це власники, землекористувачі спалюють стерню. При цьому не усвідомлюють негативних наслідків такого спалювання. Тим часом, внаслідок таких дій значно знижується родючість грунту, адже вигорає органіка, гине велика кількість корисної фауни, порушується гідрологічний режим екосистеми.
Через відсутність органічної маси, знищеної при спалюванні стерні, мікроорганізми починають активно використовувати гумус для підтримки своїх життєвих процесів, що призводить до його знищення і втрати родючості. Відтак грунт перестає бути грунтом.
При спалюванні стерні на полях чи трави на присадибних ділянках виникають загрози життю людей, а також перекидання вогню на природні ділянки. Саме зі спалювання стерні починається більшість лісових пожеж.
Випалювання стерні, луків, пасовищ, ділянок та опалого листя без дозволу органів державного контролю у галузі охорони навколишнього середовища, або з порушенням умов такого дозволу, а так само невжиття особою, яка одержала дозвіл на випалювання зазначеної рослинності або її залишків та опалого листя, заходів щодо несвоєчасного їх гасіння – тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від 10 до 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (170-340 грн.) і на посадових осіб – від 50 до 70 таких мінімумів (850-1190 грн.). Це визначено ст. 77-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
ІV. Повідомлення учнів по темі уроку
V. Підсумок уроку
VІ. Домашнє завдання
С.57