Навчальний проект "Чудо чудес"

Про матеріал
"Чудо чудес". Проект з інформатики з елементами математики, географії, астрономії, інженерії для учнів 11 класу, розрахований на два тижні. У рамках проекту учні закріплюють та вдосконалюють навики роботи з пакетом офісних програм, застосовують і розвивають навики пошуку інформації в Інтернеті, вчаться узагальнювати та систематизувати зібрану інформацію, поглиблюють знання з математики, астрономії, географії, історії, розширюють загальний кругозір. Учні досліджують і визначають, чи є Велика Піраміда Гізи чудом світу, чудом математики, географії, астрономії, інженерії; проводять опитування школярів про те, що вони знають про Велику піраміду, роблять висновок і представляють результати опитування в електронній таблиці. Розглядаються різні гіпотези щодо того, хто, як і для чого збудував цю піраміду, стараються проаналізувати їх реальність чи нереальність. Результатом роботи учнів у проекті є презентації, які висвітлюють все чудове і загадкове в Піраміді, інформаційний буклет про роботу в проекті, а також відеокліп про Велику Піраміду. Результати роботи у проекті учні демонструють на уроці-захисті перед школярами, вчителями, гостями.
Перегляд файлу

1

 

Тема: Захист проекту для 11 класу «Чудо чудес»

Мета:

  • закріплення знань з теми «Інформаційні технології»
  • презентація учнівських робіт, створених у різних програмах, як наслідок дослідницької діяльності
  • набуття вміння виступати перед аудиторією
  • застосування вмінь роботи з мультимедіа
  • виховання в учнів товариськості, взаємопідтримки і взаємодопомоги

 

Тип уроку: урок-семінар

Обладнання і матеріали: комп’ютер, проектор, екран, цифровий фотоапарат

Хід уроку

1. Мотивація теми і мети уроку.

Позаду вивчення теми «Інформаційно-комунікаційні технології», позаду напружений тиждень роботи у проекті «Чудо чудес». Настав час підвести підсумки роботи, презентувати готові роботи, отримати оцінку з теми.

2. Презентація учителя – завдання і мета проекту:

Слово учителя (звучить музика) «Того дня буде жертовник Господеві посеред Єгипетської землі і пам’ятник Господеві при його границі. Це буде знаком і свідоцтвом Господа сил у землі Єгипетській» (Ісаї 19: 19, 20).

Велика Піраміда Гізи, піраміда Хеопса, одне із семи чудес стародавнього світу…

Колись вона була покрита білим вапняком, а верхівка – золотом. На сонці вона сяяла так, що мандрівник міг бачити її сяєво за кілька кілометрів.

Велика Піраміда Гізи. Просто чудо, чи чудо чудес?

Хочемо представити вашій увазі результати роботи у проекті «Чудо чудес» – презентація учителя Піраміда-вчитель.pptx

 1. Ключове питання проекту: “Чиїх рук справа?“

 2. Мета проекту:

  • Практично застосувати знання, набуті при вивченні теми “Інформаційно-комунікаційні технології”
  • Розширити загальний кругозір
  • Розвивати вміння аналізувати й узагальнювати
  • Показати зв’язок між предметами та їх значення в реальному житті

 

3. У проекті працювали 4 групи, які досліджували, чому Велику Піраміду Гізи можна вважати:

  • чудом математики (група 1)
  • чудом географії (група 2)
  • чудом астрономії (група 3)
  • чудом інженерії (група 4)
  • група 5 – дослідила еталони міри, показані у Великій Піраміді
  • крім того, група 6 спробувала дослідити хто ж все-таки і для чого будував цю піраміду, хто був її Архітектором
  • група 7 провела соціальне опитування серед школярів: що вони знають про Велику Піраміду Гізи
  • група 8 створила підсумковий інформаційний буклет про результати роботи у проекті
  • группа 9 створила відеокліп про Велику Піраміду

 

4. Настав час представити роботи та висновки.

 

3. Завдання журі (оцінювання робіт учнів за підготованими критеріями).

4. Захист учнівських робіт

  • Результати опитування школярів
  • Чудо математики (презентація, висновок)
  • Чудо географії (презентація, висновок)
  • Чудо астрономії (презентація, висновок)
  • Чудо інженерії (презентація, висновок)
  • Еталони міри (презентація, висновок)
  • Хто ж був Автором, Архітектором? (презентація, версії, висновок)
  • Представлення буклету і відеокліпу

5. Рефлексія (вправа «мікрофон»):

1) чи мали практичну користь від роботи в проекті, чи навчилися чогось?

2) що сподобалося/не сподобалося під час роботи в проекті?

3) що найбільше запам’яталося?

4) що для вас особисто дала робота в проекті та інформація, отримана на захисті?

6. Підсумки роботи журі. Оцінювання учнів з теми.

7. Заключне слово вчителя.

 

Великогрибовицька ЗОШ, 2012 рік

 

Перегляд файлу

 

План навчального проекту

 

 Автор навчального проекту:

Прізвище, ім’я та по-батькові:

Лайбіда Галина Михайлівна

Місце роботи / Назва навчального закладу:

Великогрибовицький ліцей Львівської міської ради

 

 

Опис проекту

Назва проекту:

Чудо чудес

Основні питання:

Ключове питання:

Чиїх рук справа?

Тематичні питання:

1. Що можна дізнатися про те, що вже відоме?

2. Чи є Велика Піраміда чудом математики, географії, астрономії? Чому?

3. Хто, як і для чого будував Велику Піраміду Гізи?

Змістові питання:

1. Як у Великій піраміді реалізоване число «Пi»?

2. Які існують гіпотези щодо способу побудови Піраміди?

3. Які існують гіпотези щодо виконавців будівництва та архітекторів Великої Піраміди?

Стислий опис:

Проект з інформатики та елементами математики, географії, астрономії, інженерії для учнів 11 класу, розрахований на два тижні.

В рамках проекту учні  закріплюють та вдосконалюють навики роботи з пакетом офісних програм, застосовують і розвивають навики пошуку інформації в Інтернеті, вчаться узагальнювати та систематизувати зібрану інформацію, поглиблюють знання з математики, астрономії, географії, історії, розширюють загальний кругозір.

Учні досліджують і визначають, чи є Велика Піраміда Гізи чудом світу, чудом математики, географії, астрономії, інженерії; проводять опитування школярів про те, що вони знають про Велику піраміду, роблять висновок і представляють результати опитування у таблиці. Розглядаються різні гіпотези щодо того, хто, як і для чого збудував цю піраміду, стараються проаналізувати їх реальність чи нереальність.

Результатом роботи учнів у проекті є презентації, які висвітлюють все чудове і загадкове в Піраміді, інформаційний буклет про роботу в проекті, а також відеокліп про Велику Піраміду. 

Результати роботи у проекті учні демонструють на уроці-захисті перед школярами, вчителями, гостями.


Навчальні предмет(и): відмітити предмети, з якими пов’язаний ваш навчальний проект

Основи економіки

Українська мова і література

Зарубіжна література

Музика, образотворче мистецтво

Інформатика

Всесвітня історія

Іноземна мова

Людина і суспільство/Основи філософії

Я і Україна/Довкілля/ Природознавство

Фізика, астрономія

Математика

Фізична культура, ОБЖ, ДПЮ

Біологія

Географія

Хімія

Історія України

Основи правознавства

Трудове навчання

Інше:

Інше:

інше:

Класи: відмітити класи, яких стосується ваш навчальний проект

1–4

5-7

Інше:

8-9

10-11

Інше: 11

Державні освітні стандарти та навчальні програми:

Освітня галузь "Мови і література": учні  (в процесі обговорення, соціального опитування, демонстрації робіт) виробляють і вдосконалюють вміння та навички в усіх видах мовленнєвої діяльності.

Освітня галузь "Суспільствознавство": працюючи у проекті, учні готуються до взаємодії з соціальним середовищем, до самореалізації їх як особистостей; у них формується критичне мислення, комунікативні, інтелектуально-інформаційні навички.

Освітня галузь "Математика": учні розвивають логічне мислення, інформаційну та графічну культуру, пам'ять, увагу, інтуїцію.

Освітня галузь "Технологія": учні усвідомлюють місце і роль інформаційно-комунікаційних технологій в сучасному суспільстві, повсякденному житті; готуються до раціонального використання комп'ютерних засобів при розв'язуванні задач, пов'язаних з опрацюванням інформації, її пошуком, систематизацією, зберіганням, поданням.

Інформатика: 1) учні використовують основні послуги глобальної мережі; закріплюють принципи та правила здійснення пошуку потрібних відомостей в Інтернеті за допомогою пошукових систем; засвоюють правила оформлення посилань на інформаційні ресурси, основні положенням закону про авторське право;

2) учні практично застосовують правила створення, перегляду та збереження комп’ютерної презентації;

3) учні використовують операції та функції програми для створення публікацій;

4) учні виконують основні операції над об’єктами в середовищі підготовки комп’ютерної публікації;

5) учні практично застосовують знання програми для створення відеокліпу.

 

 

 


 

Навчальні цілі та очікувані результати навчання:             

 

Діяльність учнів:

Вчительська презентація допомагає учням визначити напрям та мету дослідження основного завдання проекту, інформує про мету проекту, основні етапи роботи, строк їх виконання, знайомить з критеріями оцінювання роботи, дає рекомендації щодо пошуку інформації.

І етап: навчитися аналізувати питання, визначати головне і другорядне;

формувати навики роботи в групі та навики спільного обговорення, узагальнення та систематизації матеріалу;

ІІ етап: розшити загальний кругозір, ерудицію; переконатися у практичному значенні шкільних предметів;

 навчатися відповідальності за свою частину роботи в групі; набувати вмінь аргументувати свою думку; розвивати вміння аналізувати і систематизувати набуту інформацію, вибирати і стисло та доступно представляти знайдену інформацію; робити висновки4

поглибити знання програм офісного пакету; закріпити навики пошуку інформації в Інтернеті, розвивати культуру роботи в Інтернеті; навики роботи із зображеннями та текстами;

розвивати навики перекладу тексту за допомогою комп’ютера; набувати вміння створювати міні-статті, грамотно оформляти їх та доповнювати рисунками.

 

 

 

 

 

ІІІ етап: далі формувати навики спільного обговорення, аналізу та систематизації інформації, вчитися грамотно формулювати і записувати думки; вдосконалювати навики оформлення презентацій та публікацій;

IV етап: вчитися виступати перед аудиторією, стисло висловлюватися, використовувати мультимедійне обладнання.

 

Перед початком проектом учні знайомляться із вчительською презентацією.

І етап – учні знайомляться з Ключовим і Тематичними питаннями, об’єднуються у групи, групи обирають напрям дослідження: Велика Піраміда Гізи і математика, астрономія, географія; внутрішня структура, інженерні особливості; версії про спосіб будівництва, про архітектора і будівничих Пірамідиі; одиниці вимірювання, представлені в Піраміді; соціальне опитування старшокласників. Ще дві групи мають створити відповідно відео кліп про Піраміду та буклет про роботу класу в проекті.

ІІ етап – робота в групах: Групи працюють паралельно над пошуком інформації, потім вибирають основне і створюють сценарій своїх презентацій, згідно з критеріями оцінювання, даними їм.

1 група – досліджує, чому Піраміду можна вважати чудом математики;

2 група – досліджує чому Піраміду можна вважати чудом географії;

3 група – досліджує, чому Піраміду можна вважати чудом астрономії.

4 група – досліджує, чому Піраміду можна вважати чудом інженерії та показує внутрішню структуру Піраміди

5 група – досліджує, які міри довжини і часу приховані у Великій Піраміді

6 група – знаходить та аналізує різні версії того ким, як і для чого була побудована Велика Піраміда

7 група – проводить опитування старшокласників «Що ти знаєш про Велику Піраміду Гізи?»

8 група – створює буклет про роботу класу в проекті

9 група – створює відеокліп про Велику Піраміду

На цьому етапі дослідження учні створюють презентації, буклет та відеокліп, складають таблицю та діаграму Excel з результатами опитування.

ІІІ етап – групи обговорюють та обмінюються результатами досліджень; доповнюють свої роботи, завершують їх оформлення, готують план свого виступу.

 

ІV етап – групи демонструють готові роботи старшокласникам, вчителям та всім зацікавленим на відкритому уроці-захисті.

 


Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту:

2 тижні

Вхідні знання та навички:

Перед початком роботи в проекті учні повинні мати знання та навики створення та роботи з електронними документами, таблицями, слайдовими та потоковими презентаціями, публікаціями; учні повинні знати, що таке веб-сторінка, веб-сайт, гіперпосилання, повинні мати навики пошуку інформації в Інтернеті, перекладу англійських та російський текстів на українську мову.

Матеріали та ресурси:


Обладнання (відмітити необхідні прилади):


Фотоапарат

Принтер

Цифровий фотоапарат

Програвач DVD-дисків

Засоби для зв’язку з Інтернетом

Лазерний диск

Відеокамера

Проектор

Сканер

Телевізор

Комп’ютер(и)

Відеомагнітофон

Обладнання для проведення відеоконференцій

Інше:  

Програмне забезпечення (відмітити необхідні програми):

Бази даних

Табличний процесор

Видавничі системи

Програми для підтримки роботи з електронною поштою

Енциклопедія на компакт-диску

Програми опрацювання зображень

Веб-браузер для перегляду веб-сайтів

Програми для створення мультимедійних презентацій

Програми для створення веб-сайтів

Текстовий редактор

Програми для створення публікацій

Архіватори

Інше:


Додаткове приладдя та витратні матеріали:

папір для друкування публікації, критеріїв оцінювання та запрошень

Ресурси Інтернету:

 

Диференціація навчання:

Обдаровані учні:

Заохочувати обдарованих учнів досліджувати подібні теми, наприклад "Таємниці Сфінкса", менш обдарованих – до створення відеокліпів, презентацій та публікацій для вчителів різних предметів

 

Оцінювання знань та вмінь учнів:

Окрім самостійної роботи, тесту та практичних робіт, які оцінюються за державними стандартами, учні будуть оцінюватися за роботу в проекті. Форми для оцінювання кожного виду діяльності розроблені і вміщені в папці Kriterii. Учні отримують ці критерії оцінювання до початку роботи у проекті для здійснення оцінки своєї роботи.

Ключові слова:

Інтернет, піраміда, число пі, географічний центр заселеної суші,  Полярна зірка, пірамідний лікоть, пірамідний дюйм, північний полюс

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Еталони міри, показані у Великій Піраміді

Номер слайду 2

Еталон метра. Світовий стандарт довжини - це 1 метр. Він становить одну 10-ти-мільйонну кривої землі від Північного полюса до екватора. Джон Гершель, провідний британський астроном, у 1800-х роках стверджував, що кращим еталоном була би одна 10 –ти-мільйонна півосі землі. Незнана Гершелю, ця відстань була мірою довжини у Великій Піраміді ще 4000 років тому. Довжина півосі Землі становить 10 млн. пірамідних ліктів (pyramid cubits), що підтвердили сучасні вимірювання за допомогою супутника.

Номер слайду 3

Лікоть і дюйм Піраміди “Кімната Цариці” містить особливу нішу, яка показує міру Гершеля – а саме 25.025 дюйма. Дослідники Великої Піраміди називають цю відстань пірамідним ліктем (cubit). Твердий гранітний затвор в передпокої до “Кімнати Царя” позначує інший стандарт міри – пірамідний дюйм (inch). Пірамідний дюйм на 1/1000 довший від звичайного дюйма і = точно 1/25 пірамідного ліктя. Дослідник Піраміди Піаззі Сміт стверджував, що розрахований Ісаком Ньютоном староєврейський лікоть дорівнює пірамідному ліктю і був мірою довжини при будівництві Ноєвого Ковчега, Скинії Мойсея та храму Соломона.

Номер слайду 4

Риси часу. Сторона основи Великої Піраміди = 365,242 пірамідних ліктів (cubit), а це = кількості днів у році (встановленій через 1300 р. після побудови Піраміди). Периметр основи Піраміди =36 542,2 пірамідних дюймів (inch) і = кількості днів у одному столітті.

Номер слайду 5

Велика Піраміда – і математика

Номер слайду 6

Число π Одним із найстаріших математичних пошуків людини є визначення відношення між довжиною кола та діаметром. Математики позначають це число грецькою літерою π (пі). Цю величину ми сьогодні знаємо як 3,141592…Це число – фундамент до вивчення фізичних речей, оскільки воно дає зв’язок між прямими і круглими геометричними фігурами. Правильне встановлення цього числа є істотним для математиків, астрофізиків, архітекторів і багатьох інших.

Номер слайду 7

Число π у Великій ПірамідіЯкщо додати чотири сторони основи Піраміди (тобто знайти периметр основи), і розділити це число на подвоєну висоту Піраміди, отримаємо 3,1416, тобто число π (відношення довжини кола до діаметру). Отже, піраміда є матеріальним втіленням числа π, яке відіграє важливу роль у математиці.

Номер слайду 8

Число π у Великій ПірамідіЧисло π “вбудоване” також у гранітну скриню Кімнати Царя. Відношення висоти скрині до суми двох її сторін таке саме як відношення радіуса кола до його довжини:abhr

Номер слайду 9

Цікаво що. Виміри Піраміди показують точність числа π до чотирьох десяткових знаків (4 знаки після коми)Така точність є вражаючою, якщо усвідомити, що число π було обчислене з такою точністю не раніше ІІ-ІІІ століття н. е., а Велика Піраміда була збудована у 2170 р. до н. е.

Номер слайду 10

Квадратура круга«Квадратура круга» була одним із найважчих математичних викликів для людини Велика Піраміда є фізичним рішенням цієї проблеми. Коли Радіус круга= Висоті Піраміди, то Площа цього круга = Площі основи Піраміди. Побудувати за допомогою циркуля і лінійки квадрат, рівновеликий заданому кругу: Площа квадрата = Площа круга

Номер слайду 11

Велика Піраміда і географія

Номер слайду 12

Велика Піраміда – географічний центр придатної для життя суші ЗемліВелика Піраміда має географічне розташування, ймовірно, більш важливе, ніж будь-яка інша будівля у світі. Піаззі Сміт встановив, що Велика Піраміда знаходиться в географічному центрі придатної для життя сухопутної маси цілої Земної Сфери.

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Цікаво, що. Північна і Південна Америка, існування яких враховані при побудові Великої Піраміди, залишалися “невідкритими” протягом століть після завершення її будівництва.

Номер слайду 15

Особливості розташування. Зв’язок Великої Піраміди з побережжям був виявлений містером Генрі Мітчеллом, головним гідрографом Топографічної Служби Побережжя США, який відвідав Єгипет у 1868 році для написання доповіді про будівництво Суецького каналу Його вивчення рівномірності вигину всього північного побережжя Єгипту привело до висновку, що тут вказано деякий центральний пункт природного походження. Розшукуючи цей головний пункт, Мітчел побачив, що він позначений Великою Пірамідою. Це заставило його вигукнути: ”Цей монумент займає більш важливе природне місце розташування, ніж люба інша будівля, збудована людьми!”

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Лінія проведена від вхідної галереї на Північ пройшла б через найпівнічнішу точку Єгипетського побережжя, а лінії, які є продовженням діагоналей будови, як віялом, охоплюють землі нижнього Єгипту. Велика Піраміда справді стоїть на самій його границі між Нижнім і Верхнім Єгиптом, точно в умовному його центрі що описано пророком Ісаєю: ”Того дня буде посеред краю Єгипетського жертівник Господу і пам’ятник на гриниці його” (Ісаї 19:19-20).

Номер слайду 18

Точний компас. Де є північ? Це не просте питання. Сучасний магнітний компас зазвичай має відхилення на 3-4 градуси від півночі. Але будівельники Великої Піраміди знайшли справжню північ з відхиленням у межах менше ніж 00 5’. Вхід у Піраміду є точно з півночі. Така точність ніколи не була досягнута в жодній будівлі до наших днів.

Номер слайду 19

Велика Піраміда і астрономія

Номер слайду 20

Опівдні вершина Великої Піраміди вказує на сонце. У другій половині ХІХ ст. Вільям Пітрі, батько професора Фліндерса Пітрі, виявив, що рухаючись вгору по краю піраміди, через кожних 10 футів людина піднімається на 9 футів по вертикалі. Це нагадувало йому число 109 (109 = 1000 000 000 = 1 млрд.)

Номер слайду 21

Виявилося, що висота Великої Піраміди помножена на 109 дорівнює відстані від Землі до Сонця у час перигею. Тобто висота Піраміди – це одна мільярдна частина відстані до Сонця. Початкова висота Піраміди 147 м. Відстань до Сонця (за останніми підрахунками) 147 млн. км = 147·109 м1 – апогей2 – перигей3 - Сонце

Номер слайду 22

Піраміда не тільки звернена на північ, але її Вхідний Коридор вказує на Полярну зірку. Довгий вузький тунель низхідного переходу схожий на обсерваторію, яка вказує на Полярну зірку

Зміст слайдів
Номер слайду 1

“Чудо чудес”проект з інформатики для 11 класу. Чиїх рук справа?1 Підготувала вчитель інформатики Лайбіда Г. М.

Номер слайду 2

2

Номер слайду 3

Що нового можна взнати про те, що давно-давно відомо всім?Пропоную взяти участь у проекті “Чудо чудес”, щоб довідатися, що одночасно є: чудом географії чудом математики чудом астрономії чудом інженерії…3

Номер слайду 4

Усе на світі боїться часу, але час боїться пірамід… Які таємниці приховувала і ще приховує Велика піраміда Гізи? Спробуйте дослідити: дивовижне в розташуванні, розмірах, будові Великої Піраміди Гізи. Хто ж все-таки і для чого будував її?Хто був автором проекту Піраміди?4

Номер слайду 5

Застосовуючи набуті знання з теми “Інформаційно-комунікаційні технології”,створіть за результатами своїх досліджень: ПрезентаціїІнформаційний буклета також відеокліп про Велику Піраміду Гізи5

Номер слайду 6

Отож, об’єднайтеся у групи, щоб дослідити: Чому Велика Піраміда є Чудом географії (група 1)Чудом математики (група 2)Чудом астрономії (група 3)Чудом інженерії (група 4) Еталони міри, приховані в Піраміді (група 5)Хто, для чого і під чиїм керівництвом будував Велику Піраміду (група 6)6

Номер слайду 7

Підсумкові документи створять:(група 7) – результати соціального опитування школярів(група 8) – буклет з результатами досліджень(група 9) - відеокліп про Велику Піраміду7

Номер слайду 8

Під час роботи у проекті вам доведеться: Працювати з програмами Power Point, Publisher, Movie Maker, Excel. Шукати інформацію в літературі та ІнтернетіПроявляти таланти дослідника, журналіста, фотографа, дизайнера, перекладача…і навіть оратора (під час захисту проекту)8

Номер слайду 9

І усе це ви можете!!!Час роботи в проекті – 2 тижніЗахист проекту відбудеться …9 Бажаю успіху!!!

Номер слайду 10

Шукайте інформацію на сайтахhttp://www.cheops-pyramide.ch/khufu-pyramid/khufu-numbers.htmlhttp://lh4.ggpht.com/-CDu. Rwm. Mm. O74/http://www.guardians.net/egypt/pyramids/A_New_Angle_on_the_Great_Pyramid_of_Khufu.htmhttp://www.esc.lviv.ua/piramida-heopsa-v-hizi/http://www.coolreferat.com/Піраміда…..10

zip
Додано
9 серпня 2021
Переглядів
510
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку