1
Тема: Захист проекту для 11 класу «Чудо чудес»
Мета:
Тип уроку: урок-семінар
Обладнання і матеріали: комп’ютер, проектор, екран, цифровий фотоапарат
Хід уроку
1. Мотивація теми і мети уроку.
Позаду вивчення теми «Інформаційно-комунікаційні технології», позаду напружений тиждень роботи у проекті «Чудо чудес». Настав час підвести підсумки роботи, презентувати готові роботи, отримати оцінку з теми.
2. Презентація учителя – завдання і мета проекту:
Слово учителя (звучить музика) «Того дня буде жертовник Господеві посеред Єгипетської землі і пам’ятник Господеві при його границі. Це буде знаком і свідоцтвом Господа сил у землі Єгипетській» (Ісаї 19: 19, 20).
Велика Піраміда Гізи, піраміда Хеопса, одне із семи чудес стародавнього світу…
Колись вона була покрита білим вапняком, а верхівка – золотом. На сонці вона сяяла так, що мандрівник міг бачити її сяєво за кілька кілометрів.
Велика Піраміда Гізи. Просто чудо, чи чудо чудес?
Хочемо представити вашій увазі результати роботи у проекті «Чудо чудес» – презентація учителя Піраміда-вчитель.pptx
1. Ключове питання проекту: “Чиїх рук справа?“
2. Мета проекту:
3. У проекті працювали 4 групи, які досліджували, чому Велику Піраміду Гізи можна вважати:
4. Настав час представити роботи та висновки.
3. Завдання журі (оцінювання робіт учнів за підготованими критеріями).
4. Захист учнівських робіт
5. Рефлексія (вправа «мікрофон»):
1) чи мали практичну користь від роботи в проекті, чи навчилися чогось?
2) що сподобалося/не сподобалося під час роботи в проекті?
3) що найбільше запам’яталося?
4) що для вас особисто дала робота в проекті та інформація, отримана на захисті?
6. Підсумки роботи журі. Оцінювання учнів з теми.
7. Заключне слово вчителя.
Великогрибовицька ЗОШ, 2012 рік
Автор навчального проекту: |
|
Прізвище, ім’я та по-батькові: |
Лайбіда Галина Михайлівна |
Місце роботи / Назва навчального закладу: |
Великогрибовицький ліцей Львівської міської ради |
Опис проекту |
|
Назва проекту: |
Чудо чудес |
Основні питання: |
|
Ключове питання: |
Чиїх рук справа? |
Тематичні питання: |
1. Що можна дізнатися про те, що вже відоме? 2. Чи є Велика Піраміда чудом математики, географії, астрономії? Чому? 3. Хто, як і для чого будував Велику Піраміду Гізи? |
Змістові питання: |
1. Як у Великій піраміді реалізоване число «Пi»? 2. Які існують гіпотези щодо способу побудови Піраміди? 3. Які існують гіпотези щодо виконавців будівництва та архітекторів Великої Піраміди? |
Стислий опис: |
|
Проект з інформатики та елементами математики, географії, астрономії, інженерії для учнів 11 класу, розрахований на два тижні. В рамках проекту учні закріплюють та вдосконалюють навики роботи з пакетом офісних програм, застосовують і розвивають навики пошуку інформації в Інтернеті, вчаться узагальнювати та систематизувати зібрану інформацію, поглиблюють знання з математики, астрономії, географії, історії, розширюють загальний кругозір. Учні досліджують і визначають, чи є Велика Піраміда Гізи чудом світу, чудом математики, географії, астрономії, інженерії; проводять опитування школярів про те, що вони знають про Велику піраміду, роблять висновок і представляють результати опитування у таблиці. Розглядаються різні гіпотези щодо того, хто, як і для чого збудував цю піраміду, стараються проаналізувати їх реальність чи нереальність. Результатом роботи учнів у проекті є презентації, які висвітлюють все чудове і загадкове в Піраміді, інформаційний буклет про роботу в проекті, а також відеокліп про Велику Піраміду. Результати роботи у проекті учні демонструють на уроці-захисті перед школярами, вчителями, гостями. |
Навчальні предмет(и): відмітити предмети, з якими пов’язаний ваш навчальний проект |
||
Основи економіки Українська мова і література Зарубіжна література Музика, образотворче мистецтво Інформатика Всесвітня історія Іноземна мова |
Людина і суспільство/Основи філософії Я і Україна/Довкілля/ Природознавство Фізика, астрономія Математика Фізична культура, ОБЖ, ДПЮ Біологія |
Географія Хімія Історія України Основи правознавства Трудове навчання Інше: Інше: інше: |
Класи: відмітити класи, яких стосується ваш навчальний проект |
||
1–4 5-7 Інше: |
8-9 10-11 Інше: 11 |
|
Державні освітні стандарти та навчальні програми: |
||
Освітня галузь "Мови і література": учні (в процесі обговорення, соціального опитування, демонстрації робіт) виробляють і вдосконалюють вміння та навички в усіх видах мовленнєвої діяльності. Освітня галузь "Суспільствознавство": працюючи у проекті, учні готуються до взаємодії з соціальним середовищем, до самореалізації їх як особистостей; у них формується критичне мислення, комунікативні, інтелектуально-інформаційні навички. Освітня галузь "Математика": учні розвивають логічне мислення, інформаційну та графічну культуру, пам'ять, увагу, інтуїцію. Освітня галузь "Технологія": учні усвідомлюють місце і роль інформаційно-комунікаційних технологій в сучасному суспільстві, повсякденному житті; готуються до раціонального використання комп'ютерних засобів при розв'язуванні задач, пов'язаних з опрацюванням інформації, її пошуком, систематизацією, зберіганням, поданням. Інформатика: 1) учні використовують основні послуги глобальної мережі; закріплюють принципи та правила здійснення пошуку потрібних відомостей в Інтернеті за допомогою пошукових систем; засвоюють правила оформлення посилань на інформаційні ресурси, основні положенням закону про авторське право; 2) учні практично застосовують правила створення, перегляду та збереження комп’ютерної презентації; 3) учні використовують операції та функції програми для створення публікацій; 4) учні виконують основні операції над об’єктами в середовищі підготовки комп’ютерної публікації; 5) учні практично застосовують знання програми для створення відеокліпу. |
Навчальні цілі та очікувані результати навчання: |
Діяльність учнів: |
Вчительська презентація допомагає учням визначити напрям та мету дослідження основного завдання проекту, інформує про мету проекту, основні етапи роботи, строк їх виконання, знайомить з критеріями оцінювання роботи, дає рекомендації щодо пошуку інформації. І етап: навчитися аналізувати питання, визначати головне і другорядне; формувати навики роботи в групі та навики спільного обговорення, узагальнення та систематизації матеріалу; ІІ етап: розшити загальний кругозір, ерудицію; переконатися у практичному значенні шкільних предметів; навчатися відповідальності за свою частину роботи в групі; набувати вмінь аргументувати свою думку; розвивати вміння аналізувати і систематизувати набуту інформацію, вибирати і стисло та доступно представляти знайдену інформацію; робити висновки4 поглибити знання програм офісного пакету; закріпити навики пошуку інформації в Інтернеті, розвивати культуру роботи в Інтернеті; навики роботи із зображеннями та текстами; розвивати навики перекладу тексту за допомогою комп’ютера; набувати вміння створювати міні-статті, грамотно оформляти їх та доповнювати рисунками.
ІІІ етап: далі формувати навики спільного обговорення, аналізу та систематизації інформації, вчитися грамотно формулювати і записувати думки; вдосконалювати навики оформлення презентацій та публікацій; IV етап: вчитися виступати перед аудиторією, стисло висловлюватися, використовувати мультимедійне обладнання.
|
Перед початком проектом учні знайомляться із вчительською презентацією. І етап – учні знайомляться з Ключовим і Тематичними питаннями, об’єднуються у групи, групи обирають напрям дослідження: Велика Піраміда Гізи і математика, астрономія, географія; внутрішня структура, інженерні особливості; версії про спосіб будівництва, про архітектора і будівничих Пірамідиі; одиниці вимірювання, представлені в Піраміді; соціальне опитування старшокласників. Ще дві групи мають створити відповідно відео кліп про Піраміду та буклет про роботу класу в проекті. ІІ етап – робота в групах: Групи працюють паралельно над пошуком інформації, потім вибирають основне і створюють сценарій своїх презентацій, згідно з критеріями оцінювання, даними їм. 1 група – досліджує, чому Піраміду можна вважати чудом математики; 2 група – досліджує чому Піраміду можна вважати чудом географії; 3 група – досліджує, чому Піраміду можна вважати чудом астрономії. 4 група – досліджує, чому Піраміду можна вважати чудом інженерії та показує внутрішню структуру Піраміди 5 група – досліджує, які міри довжини і часу приховані у Великій Піраміді 6 група – знаходить та аналізує різні версії того ким, як і для чого була побудована Велика Піраміда 7 група – проводить опитування старшокласників «Що ти знаєш про Велику Піраміду Гізи?» 8 група – створює буклет про роботу класу в проекті 9 група – створює відеокліп про Велику Піраміду На цьому етапі дослідження учні створюють презентації, буклет та відеокліп, складають таблицю та діаграму Excel з результатами опитування. ІІІ етап – групи обговорюють та обмінюються результатами досліджень; доповнюють свої роботи, завершують їх оформлення, готують план свого виступу.
ІV етап – групи демонструють готові роботи старшокласникам, вчителям та всім зацікавленим на відкритому уроці-захисті. |
Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту: |
2 тижні |
Вхідні знання та навички: |
Перед початком роботи в проекті учні повинні мати знання та навики створення та роботи з електронними документами, таблицями, слайдовими та потоковими презентаціями, публікаціями; учні повинні знати, що таке веб-сторінка, веб-сайт, гіперпосилання, повинні мати навики пошуку інформації в Інтернеті, перекладу англійських та російський текстів на українську мову. |
Матеріали та ресурси: |
Обладнання (відмітити необхідні прилади): |
Фотоапарат Принтер Цифровий фотоапарат Програвач DVD-дисків Засоби для зв’язку з Інтернетом |
Лазерний диск Відеокамера Проектор Сканер Телевізор |
Комп’ютер(и) Відеомагнітофон Обладнання для проведення відеоконференцій Інше: |
Програмне забезпечення (відмітити необхідні програми): |
||
Бази даних Табличний процесор Видавничі системи Програми для підтримки роботи з електронною поштою Енциклопедія на компакт-диску |
Програми опрацювання зображень Веб-браузер для перегляду веб-сайтів Програми для створення мультимедійних презентацій |
Програми для створення веб-сайтів Текстовий редактор Програми для створення публікацій Архіватори Інше: |
Додаткове приладдя та витратні матеріали: |
папір для друкування публікації, критеріїв оцінювання та запрошень |
Ресурси Інтернету: |
|
Диференціація навчання: |
|
Обдаровані учні: Заохочувати обдарованих учнів досліджувати подібні теми, наприклад "Таємниці Сфінкса", менш обдарованих – до створення відеокліпів, презентацій та публікацій для вчителів різних предметів
|
|
Оцінювання знань та вмінь учнів: |
|
Окрім самостійної роботи, тесту та практичних робіт, які оцінюються за державними стандартами, учні будуть оцінюватися за роботу в проекті. Форми для оцінювання кожного виду діяльності розроблені і вміщені в папці Kriterii. Учні отримують ці критерії оцінювання до початку роботи у проекті для здійснення оцінки своєї роботи. |
|
Ключові слова: |
|
Інтернет, піраміда, число пі, географічний центр заселеної суші, Полярна зірка, пірамідний лікоть, пірамідний дюйм, північний полюс |