1
Урок природознавства
Тема : Навчальний проект « Цікавий світ материка, на який я хочу потрапити»
Мета:
Обладнання: фізична карта півкуль , глобус, завдання для груп, логічно - опорна схема, ілюстрації, фішки на кожній парті.
Хід уроку:
І. Організація класу
1. Створення психологічного настрою на урок
Весела пісенька дзвіночка
Покликала нас на урок,
Я бачу ваші милі личка
І очі з безліччю думок.
Хочу побажати вам гарного уроку,
Щоб було цікаво всім нам працювати,
Щоб хотіли дуже всі відповідати.
І дванадцять балів легко заробляти.
2. Слайд 3 Вправа «Очікування»
- Що ви очікуєте від уроку?
- Девіз нашого уроку:
Уважні!
Розумні!
Організовані!
Кмітливі!
ІІ. Підсумок фенологічних спостережень.
Синоптик розповідає: 02 березня. День сонячний, ясний. Вітер слабкий. Опадів немає. Вранці був туман. Температура повітря +10 С0 . Прохолодно.
Чи є доповнення у наших друзів природи:
за останні 130 років
02 березня:
МАКС: 12.9° (1995)
МІН: -16.8° (1963)
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
А ви любиме мандрувати? На чому? Сьогодні ми здійснимо кругосвітню подорож на нашому уявному кораблі, будемо мандрувати материками .
Загадки
Там дивні рослини,
Там міднії гори.
А річка тече,
Широка , як море. ( Південна Америка)
2. Все як диво тут сприймаю я
Незвичайна ця …. ( Австралія)
3. Чи насправді так, чи може сон це,
Наче казка, неповторний дивний світ.
Цей материк – улюблениця сонця
Де бував чудовий лікар Айболить. ( Африка)
4. Відкритий був він
Випадково –
Той світ , що називають
Новим. ( Північна Америка)
5. У будь-яку погоду
все навкруги із льоду. ( Антарктида)
Вікторина «Найрозумніший»
Метод « Мозаїка» Гра « Мандрівники»
Такий вид діяльності на уроці дає можливість працювати разом, щоб вивчити значну кількість інформації за короткий проміжок часу, а також заохочує учнів допомагати один одному вчитись навчаючись.
Правило: уважно слухайте інформацію інших і запам’ятовуйте якомога більше цікавих фактів, за необхідності робіть нотатки.
Набір речей: парасолька, літак, валянки,панама, вода
Фізкультхвилинка
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу
З’єднайте стрілками з материком тільки правильні твердження.
Довідкове бюро « А чи знаєте ви…»
« В ГОСТЯХ У БОЦМАНА»
На дошці записуються відповіді учнів в таблиці. Приймаються всі відповіді дітей, навіть неправильні.
Назви речей |
Назва материка |
Ми знаємо |
Парасолька |
Південна Америка |
Найвологіший материк |
Валянки |
Антарктида |
Найхолодніший материк |
Літак |
Євразія |
Найбільший материк |
Воду |
Австралія |
Найсухіший материк |
Панаму |
Африка |
Найжаркіший материк |
7 Робота з картою. Гра « Показуха»
Перед картою, повернувшись спиною до неї, на стілець сідає один із учнів або вчитель Вчитель показує на карті певний материк, океан, умовні лінії і т. і. Учні класу характеризують показане вчителем, але не називають його. Той, хто сидить на стільці, має назвати цей об’єкт.
Гра «Ерудит»
1. Який материк не має рік? (Антарктида).
2. Який найменший з материків? (Австралія).
3. Який материк називають «полюсом спеки»? (Африка).
4. Який найбільший материк? (Євразія).
5. По яким горам проходить межа між Європою і Азією? (Уральським).
6. Який острів найбільший? (Гренландія)
7. Який материк називають «полюсом холоду? (Антарктида).
8. В якій частині Євразії знаходиться Україна? (В Європі).
ІV. Рефлексія
- Ось і повернулись ми із мандрівки. Вам сподобалося?
- На яких материках ми побували?
- Чи однаковий тваринний і рослинний світ на нашій планеті?
- Від чого це залежить?
- А тепер визначіть свій настрій.
В кожного учня на парті є три вирази обличчя. Завдання дітей вибрати лише одне, яке відповідає обізнаності з даної теми.
Одну з вибраних фішок діти прикріплюють до дошки, тим самим дають оцінку успішності уроку.
V. Підсумок уроку
Вірш
Якщо поглянути на Землю із Космосу, то видно , якою малою є наша планета порівняно зі Всесвітом. Це ще раз переконує людей у необхідності захищати свій дім – планету Земля!
Майбутнє нашої планети залежатиме від вас , тому що ви можете «стати дослідниками, моряками, авіаторами, інженерами, вченими, що перемагають усі труднощі і стихії»( Микола Трублаїні)
Отож , і я вам бажаю бути наполегливими у досягненні своєї мети, наполегливості у здобутті знань.