Навчальний проект « Цікавий світ материка, на який я хочу потрапити»

Про матеріал
Закріпити знання про материки, з їхнім розміщенням на глобусі і карті півкуль  Формувати навички культури спілкування в групах, навичок ораторського мистецтва  Розвивати прагнення примножувати багатства Землі  Виховувати любов до рідної землі
Перегляд файлу

1

 

Урок природознавства

 

Тема : Навчальний проект « Цікавий світ материка, на який я хочу потрапити»

Мета:

  • Закріпити знання про материки, з їхнім розміщенням на глобусі і карті півкуль
  • Формувати навички культури спілкування в групах, навичок ораторського мистецтва
  • Розвивати прагнення примножувати багатства Землі
  • Виховувати любов до  рідної землі

Обладнання: фізична карта півкуль , глобус, завдання  для груп, логічно - опорна схема, ілюстрації, фішки на кожній парті.

 

Хід уроку:

 

І. Організація класу

1. Створення  психологічного настрою на урок

Весела пісенька дзвіночка

Покликала нас  на урок,

Я бачу ваші милі личка

І очі з безліччю думок.

 

Хочу побажати вам гарного уроку,

Щоб було цікаво всім нам працювати,

Щоб хотіли дуже всі відповідати.

 І дванадцять балів легко заробляти.

 

2. Слайд 3   Вправа «Очікування»

- Що ви очікуєте від уроку?

- Девіз нашого уроку:

Уважні!

Розумні!

Організовані!

Кмітливі!

ІІ.  Підсумок фенологічних спостережень.

Синоптик розповідає:   02 березня.  День сонячний, ясний.   Вітер слабкий. Опадів немає. Вранці був туман. Температура повітря +10 С0 . Прохолодно.

Чи є доповнення у наших друзів природи:

за останні 130 років
02 березня:

МАКС: 12.9° (1995)
МІН: -16.8° (1963)

 

 

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

  •  Я відкрию вам секрет. Сьогодні у нас урок незвичайний, ми будемо мандрувати.

А ви любиме мандрувати? На чому? Сьогодні ми здійснимо кругосвітню подорож на нашому уявному кораблі, будемо мандрувати материками .  

 

  •  

 Загадки

Там дивні рослини, 

Там міднії гори.

А річка тече,

Широка , як море. ( Південна Америка)

 

2. Все як диво тут сприймаю я

Незвичайна ця …. ( Австралія)

 

3. Чи насправді так, чи може сон це,

Наче казка, неповторний дивний світ.

Цей материк – улюблениця сонця

Де бував чудовий лікар Айболить. ( Африка)

 

4. Відкритий був він

Випадково –

Той світ , що називають

Новим.   ( Північна Америка)

 

5. У будь-яку погоду

все навкруги із льоду.  ( Антарктида)

 

Вікторина  «Найрозумніший»

 

     Метод «  Мозаїка»  Гра « Мандрівники»

Такий вид діяльності на уроці дає можливість працювати разом, щоб вивчити значну кількість інформації за короткий проміжок часу, а також заохочує учнів допомагати один одному вчитись навчаючись.

Правило: уважно слухайте інформацію інших і запам’ятовуйте якомога більше  цікавих фактів, за необхідності робіть нотатки.

Набір речей: парасолька, літак, валянки,панама, вода 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Фізкультхвилинка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу

 

  1. Гра « Відгадайте мене»

 

  1. Я -  найбільший материк , що складаюся з двох частин. ( Євразія).
  2. Я – материк , що знаходиться в східній півкулі, мої береги омиваються водами Індійського та Атлантичного океанів. ( Африка)
  3. Я- материк , на якому знаходиться південний полюс. ( Антарктида)
  4. Я – невеликий материк, що знаходиться в східній півкулі.  « Австралія)

 

 

  1. Робота в групах за картками

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З’єднайте стрілками з материком  тільки правильні твердження.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Довідкове бюро « А чи знаєте ви…»

  • А тепер побуваємо у порту « Цікавинок»
  • В пустелі Калахарі ( Африка) дуже жарко. Але 1 вересня 1981 року там вперше випав сніг!
  • Дерево баобаб живе до 5 тисяч  років ( Африка)
  • Повітря в Арктиці настільки холодне і сухе, що можна почути, як хтось розмовляє навіть на відстані за 5 км від нього.
  • Пінгвіни в Арктиці не живуть, вони живуть в Антарктиді, на Південному полюсі
  • В деяких районах Арктики лід настільки древній, що тварини , яким мільйони років, наприклад такі , як мамонти , добре збереглися в ньому.
  • Лід Арктики стрімко тане. Багато експертів вважають, що причиною такого стрімкого танення льодів є глобальне потепління. Якщо так далі піде, то незабаром кораблі зможуть ходити з Європи в Азію по скороченому маршруту

 « В ГОСТЯХ У БОЦМАНА»

  • На який із материків нам потрібно взяти такі речі?( парасольку, валянки, літак, пляшку з водою, панаму)

На дошці записуються відповіді учнів в таблиці. Приймаються всі відповіді дітей, навіть неправильні.

Назви речей

Назва материка

Ми знаємо

Парасолька

Південна Америка

Найвологіший материк

Валянки

Антарктида

Найхолодніший материк

Літак

Євразія

Найбільший материк

Воду

Австралія

Найсухіший материк

Панаму

Африка

Найжаркіший материк

7 Робота з картою. Гра « Показуха»
Перед картою, повернувшись спиною до неї, на стілець сідає один із учнів або вчитель Вчитель показує на карті певний материк, океан, умовні лінії і т. і. Учні класу характеризують показане вчителем, але не називають його. Той, хто сидить на стільці, має назвати цей об’єкт.

Гра «Ерудит»

1. Який материк не має рік? (Антарктида).
2. Який найменший з материків? (Австралія).
3. Який материк називають «полюсом спеки»? (Африка).
4. Який найбільший материк? (Євразія).
5. По яким горам проходить межа між Європою і Азією? (Уральським).
6. Який острів найбільший? (Гренландія)
7. Який материк називають «полюсом холоду? (Антарктида).
8. В якій частині Євразії знаходиться Україна? (В Європі).

 

 

 

ІV. Рефлексія

- Ось і повернулись ми із мандрівки. Вам сподобалося?

- На яких материках ми побували?

- Чи однаковий тваринний і рослинний світ на нашій планеті?

- Від чого це залежить?

- А тепер визначіть свій настрій.

В кожного учня на парті є три вирази обличчя. Завдання дітей вибрати лише одне, яке відповідає обізнаності з даної теми.

 

 

Одну з вибраних фішок діти прикріплюють до дошки, тим самим дають оцінку успішності уроку.

 

V. Підсумок уроку

Вірш

Якщо поглянути на Землю із Космосу, то видно , якою малою є наша планета порівняно зі Всесвітом. Це ще раз переконує людей у необхідності захищати свій дім – планету Земля!

Майбутнє нашої планети залежатиме від вас , тому що ви можете «стати дослідниками, моряками, авіаторами, інженерами, вченими, що перемагають усі труднощі і стихії»( Микола Трублаїні)

Отож , і я вам бажаю бути наполегливими у досягненні своєї мети, наполегливості у здобутті  знань.

doc
До підручника
Природознавство 4 клас (Андрусенко І.В.)
Додано
24 березня 2019
Переглядів
1813
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку