Методологічна основа діяльності: Державна національна програма «Освіта. Україна ХХІ ст. »(1993 р.) Закони України « Про освіту»(1991р.), «Про загальну середню освіту»(1999р.)Концепція загальної середньої освіти (12-річна школа) (2001 р.)Національна доктрина розвитку освіти (2002 р.)Державний стандарт базової початкової освіти ( 2012 р.)де3 Шаповалова Тетяна Григорівна
Сьогодні існує багато форм і методів навчання природознавства, що орієнтовані на краще засвоєння учнями матеріалу, підвищення якості їх умінь і навичок. З метою стимуляції пізнавального ставлення до навчання, розвитку творчого і продуктивного мислення, уміння спілкуватися один з одним, використовую експеримент як дієвий метод навчання, що сприяє формуванню пізнавальних інтересів4 Шаповалова Тетяна Григорівна
Мета проекту: формування в учнів засобами навчального експерименту системи знань про розмноження рослин пагонами, біологічні процеси, як складову, необхідну для соціалізації та самореалізації особистості; підвищення рівня навчальних досягнень, формування компетентності творчої продуктивної діяльності учнів.5 Шаповалова Тетяна Григорівна
Мета проекту : формування активної діяльності учнів, самостійності за умов гуманізації навчального процесу для розвитку природничих компетентностей як умови формування наукового світогляду учнів на уроках природознавства;формування уявлень про нерозривний взаємозв’язок природних процесів;стимулювання й розвиток навчальних мотивів; створення атмосфери доброзичливих взаємин у класі, що необхідно для підтримування в учнів почуття власної гідності, доброти і чуйності, бажання працювати разом з однолітками.6 Шаповалова Тетяна Григорівна
Актуальність дослідження: Зміст і завдання курсу природознавства початкової ланки освіти вимагають нових переходів до організації навчальних процесів, спрямованих на розвиток здібностей школярів, формування навичок самостійного наукового пізнання та самореалізації особистості.7 Шаповалова Тетяна Григорівна
Актуальність дослідження: Оновлення сучасної системи освіти змінює вимоги до знань, умінь та навичок з природознавства на компетентний підхід до навчання як учителя, так і учня, головне питання якого: «З якою метою навчати?» Формування природознавчої компетентності учнів шляхом засвоєння системи інтегрованих знань про природу і людину, основ екологічних знань. Опанування способами навчально-пізнавальної діяльності, розвиток ціннісних орієнтацій у ставленні до природи. Забезпечення самоствердження та самореалізації особистості молодшого школяра. 8 Шаповалова Тетяна Григорівна
: Для розв’язання цієї проблеми реалізую такі завданнями :формування, розвиток та вдосконалення умінь активної пізнавальної діяльності школярі;виховання самостійності. Об'єктом дослідження є організація активної навчально-пізнавальної діяльності учнів початкових класів під час проведення експерименту.10 Шаповалова Тетяна Григорівна
Провідні ідеї дослідження:розвиток компетентностей учнів на уроках природознавства та в позаурочний час як інтегрованого результату навчальної діяльності;організація експериментально-дослідницької діяльності випускників початкової ланки з урахуванням логіки пізнання; створення умов для вияву потенційних можливостей молодших школярів;розвиток в учнів інтересу до самопізнання і самовизначення, прагнення до творчості.12 Шаповалова Тетяна Григорівна
Провідні ідеї дослідження: розкриття наукового та світоглядного потенціалу предмету природознавства як важливої умови формування майбутнього інтелекту нації. Оволодіваючи світоглядом, дитина по-новому починає бачити світ як дещо єдине ціле, прагнутиме до гармонії з природою.13 Шаповалова Тетяна Григорівна
Очікувані результати. Підвищення рівня наукової природничої компетентності учнів в процесі практико-експериментальної діяльності. Створення педагогічних умов для формування ціннісних орієнтацій учнів, становлення їхньої самосвідомості, розвитку загальних та соціальних здібностей у процесі дослідницько-пошукової діяльності. Узагальнення та систематизація матеріалів проекту. Презентація досвіду використання експериментальної роботи в системі навчально-виховного процесу. Шаповалова Тетяна Григорівна
Типологія проекту. Тип проекту за кінцевим результатом: методико-практичний. Зміст проекту: теоретико-практична діяльність. Термін роботи над проектом: лютий 2015 – квітень 2015 року. За змістом: предметний. За кількістю учасників: груповий. За тривалістю: короткостроковий. За ступенем самостійності: репродуктивно-дослідницько-творчий. За характером контактів: внутрішньошкільний.15
Загальні висновки : Добриво, розчинене у воді, позитивно вплинуло на появу корінців та ріст живців традесканції. Пересадка живців у грунт та догляд за рослинами сприяли укоріненню та доброму розвиткові рослин. Спостереження за розвитком живців та рослин сприяло поповненню природознавчих знань, вдосконаленню умінь та навичок.40 Шаповалова Тетяна Григорівна