Навчальний проект "Друзі нашої оселі"

Про матеріал
Сформувани уявлення дітей про домашніх тварин, про правила догляду за ними, розвивати вміння спостерігати, описувати зовнішній вигляд тварин, що живуть біля людей, доглядяти за ними, виховувати любов, відповідальність та дбайливе ставлення.
Перегляд файлу

5 клас

Навчальний проект  «Друзі нашої оселі»

Мета: формувати компетентності

ключові: вміння вчитися - пригадувати необхідні знання, наводити приклади з власного досвіду; соціальні – продуктивно співпрацювати з усіма членами групи, висловлювати власну думку; загальнокультурні – дотримуватись моральних норм спілкування; здоров’язбережувальні – адекватно оцінювати свої здібності та внесок у роботу групи

та предметні: сформувани уявлення дітей про домашніх тварин, про правила догляду за ними, розвивати вміння спостерігати, описувати зовнішній вигляд тварин, що живуть біля людей, доглядяти за ними, виховувати любов, відповідальність та дбайливе ставлення.

Обладнання та матеріали: презентації,  відео, інтерактивні вправи, фото тварин, роздатковий матеріал, іграшки та речі тварин, сувеніри

Девіз:

«Ми відповідаємо за тих, кого приручили»

Антуан де Сент-Екзюпері, «Маленький принц»

 

Структура навчального проекту.

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

1. Об'єднання учнів у групи за темами виконаних завдань.

Вручення завдань відбулося на попередньому уроці. Учням, які мають вдома тварину:

1. Описати улюбленця.

2.Провести спостереження за поведінкою та звичками тварини.

3.Зробити фотографії чи малюнки домашнього улюбленця.

4.З’ясувати, чим живиться тварина.

5. Підготувати розповідь про власних домашніх улюбленців за поданим кліше.

Учням, які не мають вдома тварини: Зробити малюнок тієї тварини, про яку мрієш

 Учні поділені на 6 груп за вподобаннями: котик, собака, хом’ячок, папуга, акваріумні рибки, кролик (шин шила)

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Проблемна ситуація. У групах за однаковим завданням намагаються визначити тему уроку. Спочатку обговорюють в групах, потім класом. Приходять до висновку, що тема уроку «Домашні улюбленці».

- Кого ми називаємо домашніми, дикими, свійськими тваринами?

- Чому вдома не можна тримати диких тварин?

 

ІІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1. Побудова асоціативного куща «Домашні улюбленці для нас…»

C:\Users\Игорь\Desktop\дом. тварини.png

2. Представлення груп. Інтерактивна вправа «Пантоміма».

Члени однієї групи рухами намагаються зобразити кого вони досліджували. Інші учні відгадують. По закінченні вчитель вручає кожній команді її назву.

 

3.Повторення правил роботи в групі.

Похожее изображение

4.Постановка теми і мети заходу, ознайомлення з планом роботи.

Люди утримують дома тварин вже багато тисяч років: для допомоги в певних справах, як компаньйонів, або просто, щоб ними милуватись. Собаки були вперше використані більше дванадцяти тисяч років тому для допомоги в мисливстві і з того часу багато інших тварин заводили як домашніх улюбленців, наприклад, котів, пташок, хом'яків, свиней, коней та інших.

Для когось домашні улюбленці є розрадою, хтось намагається навчитися турбуватися про когось ще, а хтось - не відчувати самотність...Тому ці тваринки однозначно входять до нашого життя і спогади про них залишаюся назавжди! Ми їх любимо, намагаємося догодити, пестимо та віддаємо їм свою ласку. І завжди у відповідь ми отримуємо відданість, бажання розрадити нас, якщо ми у поганому настрої або чимось засмучені...

Про породи і види домашніх улюбленців, про лікування і годування, про виховання і догляд можна дізнатись багато нового і цікавого согодні на нашому уроці. Тут ви можете знайти для себе корисну інформацію, щоб розуміти своїх улюбленців ще краще!

 Ми кожен день спостерігаємо за своїми улюбленцями, а хто замислювався хоч раз наскільки вони розумні? Пропоную переглянути відео: http://zenun.ru/samyie-umnyie-domashn...

 

ІV РОБОТА В ГРУПАХ

 Учні розглядають принесені фотографії, малюнки, довідкову літературу відповідають на підготовлені запитання на карточках.

  1.         Як правильно за ними доглядати?
  2.         Як та чим треба годувати?
  3.         Які існують породи?
  4.         Корисна інформація.
  5.         Чи комфортно їм поряд із нами?
  6.         Чи здогадуємося ми про їх бажання?
  7.         Чи можуть хатні тварини прожити без людини? А людина без них?

Завдання «Карусель» Вислухавши і переглянувши презентацій учнів задайте суперникам питання.( Одне питання 1бал за правильну відповідь)

 

V  УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ ЕТАП  ПРОЕКТУ

1 Бліц-вікторина « Вірю - Не вірю».

У дітей сигнальні картки червоного та зеленого кольору. Звучить питання, після якого діти повинні відповісти або «так»,або «ні»,проголосувавши картками. Зелена картка-Так, червона-Ні.

1. Чи вірите ви, що у кішки 100 зубів?(Ні, їх 20)

2. Чи вірите ви, що кішка-довгожителька прожила 36 років? (Так)

3. Чи вірите ви, що одна кішка впіймала за своє життя 12480 мишей? (Так)

4. Чи вірите ви, що сама товста собака важить 58 кг? (Так)

5. Чи вірите ви, що температура 39-це нормально для собаки? (Так)

6. Чи вірите ви, що собака може отруїтися шоколадом? (Так)

7. Чи вірите ви, що кішки можуть виробляти близько 100 звуків? (Так)

 

2  Складання пам’ятки «Правила догляду за тваринами».

Діти створюють колаж, презентують свою роботу. 

 

 

-  Про що повинен подбати хазяїн, щоб його домашнім улюбленцям було зручно й комфортно у людській оселі? 
- Собакам не можна давати шоколад, бо він отруйний для них. Не можна давати торти, печиво, цукор, бо це може викликати сльозотечу і нагноєння очей. 
- Котам необхідне різноманітне харчування: м’ясо, риба, сир, вівсяні пластівці, вітаміни. У визначеному місці завжди повинна стояти мисочка з чистою водою. 
- Клітка для папуги повинна бути простора й зручна. Птах має вільно махати крилами, не зачіпаючи стінок клітки. У клітці треба встановити поїлку, годівницю, купіль, мінеральний камінь та іграшки. 
- Для хом’ячка клітка повинна бути металевою, бо він спритно гризе дерево. Треба, щоб у клітці були сіно і папір для гнізда. Важливо для тваринки більше рухалася, щоб не розтовстіти. 
- Дуже важливо, щоб рибки не переїдали, а корм не залишався на дні. На сніданок давати сухий корм, на вечерю – живий. Регулярно треба міняти воду, але тільки частину, бо чиста вода шкідлива для рибок. 

- Дякуємо вам за гарні поради. Ми обов’язково скористаємося ними.

3 Гра «Що ховає ящик» В коробку заховані речі домашніх тварин. По черзі з кожної команди виходить учень, який повинен із зав’язаними очима відгадати кому вони належать.

4. Рубрика «Запитує Чомусик»

- У маленьких «чомусиків» багато запитань. Давайте допоможемо їм і відповімо на запитання.
-  Чому собаки махають хвостом? 
Собаки махають хвостом у правий бік, коли чимось задоволені, а якщо їх щось не влаштовує, то їхній хвіст відхиляється вліво. 
- Чому коти люблять ловити мишей? 
В організмі мишей міститься багато сірки. А сірка необхідна котам для того, щоб їхня шерсть була густою і добре росла. 
- Чому папуги мають таку назву? 
У середні віки цих балакучих птахів жило багато у Ватикані. Там їх називали «папа галл», що означає «папський півень». Звідси і назва – папуга. 
- Чому взимку хом’яки сплять? 
Хом’яки – гризуни, в природному середовищі вони впадають у зимову сплячку, як їжаки, ведмеді і борсуки. 
- Чому не можна підсаджувати маленьких рибок до дорослих? 
Дорослі риби можуть прийняти малят за корм і з’їсти. 

6. Обговорення проблемної ситуації.

— Як ви гадаєте, звідки беруться бездомні собаки та коти?

  Чи зустрічали ви котиків і собачок, в яких немає господарів? Де?

  Де вони сплять? Що їдять?

  Чому вони не мають ані житла, ані їжі?

  Як можна назвати людей, які викинули їх на вулицю? (Жорстокі, бездушні)

  Як ми зазвичай ставимося до таких тварин? (Жаліємо, боїмося, сердимося, інколи проганяємо.)

  Чому вони біжать за нами?

  Чим ми можемо їм допомогти?

  Собаку справедливо вважають другом людини. Віддані людині не лише породисті, але й звичайні дворові собаки.

 Чи хотіли б ви, щоб ваша улюблена тваринка коли-небудь стала бездомною? Що треба робити для того, щоб цього не сталося? (Перш ніж завести тваринку, необхідно твердо вирішити піклуватися про неї).

7. Перегляд відео про тварин з притулку.

https://www.youtube.com/watch?v=o9wDQi1ABec

 

VІ. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ.

Дякую за роботу на уроці та відверту відповідь.

- Який найголовніший висновок ви зробили? (Ми несемо відповідальність за тих живих істот, життя яких залежать від уваги та догляду за ними з боку людини) Мати домашню тварину дуже відповідально. Про неї потрібно постійно дбати: доглядати, годувати, виховувати!

Підрахунок балів. Визначення команди переможця

Вручення сувенірів.

 

Назва конкурсу

Команди

Пантоміма 1бал

Робота в группах 3  бали

Карусель 2 бали

Вірю - Не вірю 2 бали

Складання пам’ятки 3 бали

Запитує Чомусик 1 бал

Том

 

 

 

 

 

 

Рекс

 

 

 

 

 

 

Хомка

 

 

 

 

 

 

Кєша

 

 

 

 

 

 

Немо

 

 

 

 

 

 

Джоні

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 листопада 2020
Переглядів
725
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку