1
Тема: Захист проекту для 10 класу «Ми у кіберсвіті»
Мета:
Тип уроку: урок-семінар
Обладнання і матеріали: комп’ютер, проектор, екран, цифровий фотоапарат, учнівські презентації
Хід уроку
1. Мотивація теми і мети уроку.
Позаду вивчення теми «Інформаційні технології», позаду 2 тижні роботи у проекті «Ми у кіберсвіті». Настав час підвести підсумки роботи, презентувати готові роботи, отримати оцінку з теми.
2. Презентація учителя – завдання і мета проекту:
Слово учителя (на фоні музики). Людина – вінець Божого творіння, створена на образ Божий, бо має здатність мислити, творити, а також наділена вільною волею… Перш ніж створити людину, Бог створив умови для її проживання – цей чудовий світ полів і лісів, морів і річок, гір і долин.
Кіберсвіт – паралельний до реального. Це світ, створений людиною, віртуальний світ, світ комп’ютерів, машин, технологій, систем, мереж, який імітує реальний світ. Людина творить, бо створена на образ свого Творця. Але… Але, нажаль, людина деградувала і, на відміну від свого Творця, не є досконалою… Тому дуже часто створене нею для користі, несе врешті-решт загрозу для неї ж…
Хочемо представити вашій увазі результати роботи у проекті «Ми у кіберсвіті». Слово «кібер» увійшло в наше життя. Воно стосується всього, що пов’язане з комп’ютерами, комп. мережами та цифровими технологіями. Походить воно від слова cyber (цифра). Кібер, кіборги, кібернетика, кіберпростір, кібератака, кібервійна, кіберзахист, кіберзлочинність, кіберполіція.. і т. д. і т. п., а разом – КІБЕРСВІТ.
Можна сісти у швидкісний поїзд і швидко їхати. Все життя набуває такої швидкості. Ми оточуємо себе розумними пристроями. Все треба робити швидко – працювати швидко, спілкуватися, здобувати інформацію, пересуватися, думати… Для чого? Давайте зупинимося і подумаємо…
Презентація учителя Ми у кіберсвіті - мета.pptx
2 слайд: Ключове питання проекту: “Де межа?“
3 слайд: Мета проекту:
Слайд 4. Ви працювали в группах над питаннями:
… і зробили висновки.
Отож, представлення робіт.
3. Захист учнівських робіт
1) Цікаві пристрої, кишенькові і не зовсім. Вони увійшли у наше життя…
2) Доставка вантажів та пошти, розвідка (військова та наукова), сільське господарство та дослідження важкодоступних об’єктів…
Перевага безпілотників – вони не дозволять порушити правила дорожнього руху.
3) А зараз поринемо трохи у світ мрій… Слухаємо доповідь про «розумний будинок»
Може незабаром з’являться Смартшколи, де… як ви думаєте, що у них буде?..
4) І знову неоднозначний винахід. Слухаємо групу, яка підготувала доповідь про шлеми віртуальної реальності.
5) Кіберпростір, кіберспорт, кібербезпека, кіберполіція і врешті, те, від чого потерпають не лише окремі особи, а цілі держави і світ у цілому – кіберзлочинність
6) Великі гроші, великі ризики, великі ідеї… Слухаємо про бізнесмена, винахідника і реалізатора найнесподіваніших ідей Ілона Маска
7) Гроші, гроші. Гонитва за ними. Як їх заробити? Як зберігати? Ще якась криптовалюта... Що ж це таке?
5. Рефлексія (вправа «мікрофон»):
1) чи мали практичну користь від роботи в проекті?
Чого навчилися?
2) Що сподобалося/не сподобалося під час роботи в проекті?
3) Що найбільше запам’яталося?
4) Чи погоджуєтеся з висновками груп? чи застосуєте їх у своєму житті?
6. Оцінювання учнівських робіт
7. Кросворд для гостей. Що запам’ятали з сьогоднішнього дослідження?
Ключове слово – одна з грошових одиниць криптовалюти (біткоін).
|
|
|
к |
і |
б |
е |
р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
в |
і |
р |
т |
у |
а |
л |
ь |
н |
и |
й |
г |
а |
д |
ж |
е |
т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
х |
а |
к |
е |
р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ш |
о |
л |
о |
м |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
і |
л |
о |
н |
|
|
|
|
|
|
|
|
д |
р |
о |
н |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. Заключне слово вчителя.
Любовь – ни для чего. Все в мире для любви:
и дом, и дол, и сад, и окский берег,
и молоток в руке, и пышный банный веник,
и свет в глазах, и дикий стон в крови –
все для любви!
С восходов до закатов,
весь труд, исскуство, золото и медь!
Умри любовь – и стадо автоматов
останется деталями греметь.
Великогрибовицький ліцей
Автор навчального проекту: |
|
Прізвище, ім’я та по-батькові: |
Лайбіда Галина Михайлівна |
Місце роботи / Назва навчального закладу: |
Великогрибовицький ліцей Львівської міської ради |
Опис проекту |
|
Назва проекту: |
Ми у кіберсвіті |
Основні питання: |
|
Ключове питання: |
Де межа? |
Тематичні питання: |
1. Які новинки в сфері цифрових технологій? 2. Як застосовують дрони в мирних цілях? Які переваги безпілотного транспорту? 3. Які заходи слід приймати для власної кібербезпеки? 4. Яка роль Інтернету речей у створенні розумного будинку? 5. Чому криптовалюта набуває все більшого поширення? |
Змістові питання: |
1. Чи добрі винаходи можуть вести до поганих наслідків? 2. Що тягне за собою втеча від реальності у віртуальний світ? 3. Що таке кібервійна? 4. Що доброго можна взяти для себе з життя і діяльності Ілона Маска? |
Стислий опис: |
|
Проект з інформатики для учнів 10 класу, розрахований на два тижні. В рамках проекту учні закріплюють та вдосконалюють навики роботи з пакетом офісних програм, застосовують і розвивають навики пошуку інформації в Інтернеті, вчаться узагальнювати та систематизувати зібрану інформацію, знайомляться з досягненнями та ризиками цифрового світу, розширюють загальний кругозір. Учні досліджують і визначають, яку користь і яку шкоду несуть молодій людині та молодому організму гаджети, шоломи віртуальної реальності, неконтрольоване «мандрування» просторами Інтернету, а також як суспільство загалом потерпає від кіберзлочинності, втечі у віртуальний світ і грошолюбства. Учні, аналізуючи діяльність Ілона Маска, вчаться виділяти добре і погане, вибирати корисне для себе і для суспільства. Учні отримують поняття про криптовалюту, причину її появи та можливості використання. Результатом роботи учнів у проекті є презентації з висновками, орієнтованими на ключове питання проекту. Результати роботи у проекті учні демонструють на уроці-захисті перед школярами, вчителями, гостями. |
Навчальні цілі та очікувані результати навчання: |
Діяльність учнів: |
Вчительська презентація допомагає учням визначити напрям та мету дослідження основного завдання проекту, інформує про мету проекту, основні етапи роботи, строк їх виконання, знайомить з критеріями оцінювання роботи, дає рекомендації щодо пошуку інформації. І етап: навчитися аналізувати питання, визначати головне і другорядне; формувати навики роботи в групі та навики спільного обговорення, узагальнення та систематизації матеріалу; ІІ етап: розшити загальний кругозір, ерудицію; переконатися у практичному значенні шкільних предметів; навчатися відповідальності за свою частину роботи в групі; набувати вмінь аргументувати свою думку; розвивати вміння аналізувати і систематизувати набуту інформацію, вибирати і стисло та доступно представляти знайдену інформацію; робити висновки; поглибити знання програм офісного пакету; закріпити навики пошуку інформації в Інтернеті, розвивати культуру роботи в Інтернеті; навики роботи із зображеннями та текстами; розвивати навики перекладу тексту за допомогою комп’ютера; набувати вміння створювати міні-статті, грамотно оформляти їх та доповнювати рисунками.
ІІІ етап: далі формувати навики спільного обговорення, аналізу та систематизації інформації, вчитися грамотно формулювати і записувати думки; вдосконалювати навики оформлення презентацій та публікацій; IV етап: вчитися виступати перед аудиторією, стисло висловлюватися, використовувати мультимедійне обладнання.
|
Перед початком проектом учні знайомляться із вчительською презентацією. І етап – учні знайомляться з Ключовим , Тематичними питаннями і Змістовими питання, об’єднуються у групи, групи обирають напрям дослідження
ІІ етап – робота в групах: Групи працюють паралельно над пошуком інформації, потім вибирають основне і створюють сценарій своїх презентацій, згідно з критеріями оцінювання, даними їм. 1 група – Світ гаджетів 2 група – Дрони. Безпілотний транспорт. 3 група – Шолом віртуальної реальності 4 група – Розумний будинок 5 група – Кіберзлочиннність 6 група – Ілон Маск 7 група – Криптовалюта На цьому етапі дослідження учні створюють презентації, буклет, закладки, веб-сайт та відеокліп, складають діаграми Excel з результатами опитування. ІІІ етап – групи обговорюють та обмінюються результатами досліджень; доповнюють свої роботи, завершують їх оформлення, готують план свого виступу.
ІV етап – групи демонструють готові роботи запрошеним учням, вчителям та всім зацікавленим на відкритому уроці-захисті. |
Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту: |
2 тижні |
Вхідні знання та навички: |
Перед початком роботи в проекті учні повинні мати знання та навики створення та роботи з електронними документами, таблицями, слайдовими презентаціями, публікаціями, аудіо- та відеофайлами; учні повинні мати навики пошуку інформації в Інтернеті, перекладу англійських та російський текстів на українську мову. |
Матеріали та ресурси: |
Обладнання (відмітити необхідні прилади): |
Фотоапарат Принтер Цифровий фотоапарат Програвач DVD-дисків Засоби для зв’язку з Інтернетом |
Лазерний диск Відеокамера Проектор Сканер Телевізор |
Комп’ютер(и) Відеомагнітофон Обладнання для проведення відеоконференцій Інше: |
Програмне забезпечення (відмітити необхідні програми): |
||
Бази даних Табличний процесор Видавничі системи Програми для підтримки роботи з електронною поштою Енциклопедія на компакт-диску |
Програми опрацювання зображень Веб-браузер для перегляду веб-сайтів Програми для створення мультимедійних презентацій |
Програми для створення веб-сайтів Текстовий редактор Програми для створення публікацій Архіватори Інше: |