Навчальний проект "Ми у кіберсвіті"

Про матеріал
"Ми у кіберсвіті". Проект з інформатики для учнів 10 класу, розрахований на два тижні. Ключове питання: Де межа? У рамках проекту учні закріплюють та вдосконалюють навики роботи з пакетом офісних програм, застосовують і розвивають навики пошуку інформації в Інтернеті, вчаться узагальнювати та систематизувати зібрану інформацію, знайомляться з досягненнями та ризиками цифрового світу, розширюють загальний кругозір. Учні досліджують і визначають, яку користь і яку шкоду несуть молодій людині та молодому організму гаджети, шоломи віртуальної реальності, неконтрольоване «мандрування» просторами Інтернету, а також як суспільство загалом потерпає від кіберзлочинності, втечі у віртуальний світ і грошолюбства. Учні, аналізуючи діяльність Ілона Маска, вчаться виділяти добре і погане, вибирати корисне для себе і для суспільства. Учні отримують поняття про криптовалюту, причину її появи та можливості використання. Результатом роботи учнів у проекті є презентації з висновками, орієнтованими на ключове питання проекту. Результати роботи у проекті учні демонструють на уроці-захисті перед школярами, вчителями, гостями.
Перегляд файлу

1

 

Тема: Захист проекту для 10 класу «Ми у кіберсвіті»

Мета:

  • практично застосувати знання з теми «Інформаційні технології»
  • презентувати результати самостійної дослідницької роботи
  • застосування вмінь роботи з мультимедіа
  • формувати вміння виступати перед аудиторією,  презентувати свою роботу
  • виховання в учнів товариськості, взаємопідтримки і взаємодопомоги

Тип уроку: урок-семінар

Обладнання і матеріали: комп’ютер, проектор, екран, цифровий фотоапарат, учнівські презентації

Хід уроку

1. Мотивація теми і мети уроку.

Позаду вивчення теми «Інформаційні технології», позаду 2 тижні роботи у проекті «Ми у кіберсвіті». Настав час підвести підсумки роботи, презентувати готові роботи, отримати оцінку з теми.

2. Презентація учителя – завдання і мета проекту:

Слово учителя (на фоні музики). Людина – вінець Божого творіння, створена на образ Божий, бо має здатність мислити, творити, а також наділена вільною волею… Перш ніж створити людину, Бог створив умови для її проживання – цей чудовий світ полів і лісів, морів і річок, гір і долин.

Кіберсвіт – паралельний до реального. Це світ, створений людиною, віртуальний світ, світ комп’ютерів, машин, технологій, систем, мереж, який імітує реальний світ. Людина творить, бо створена на образ свого Творця. Але… Але, нажаль, людина деградувала і, на відміну від свого Творця, не є досконалою… Тому дуже часто створене нею для користі, несе врешті-решт загрозу для неї ж…

Хочемо представити вашій увазі результати роботи у проекті «Ми у кіберсвіті». Слово «кібер» увійшло в наше життя. Воно стосується всього, що пов’язане з комп’ютерами, комп. мережами та цифровими технологіями. Походить воно від слова cyber (цифра). Кібер, кіборги, кібернетика, кіберпростір, кібератака, кібервійна, кіберзахист, кіберзлочинність, кіберполіція.. і т. д. і т. п., а разом – КІБЕРСВІТ.

Можна сісти у швидкісний поїзд і швидко їхати. Все життя набуває такої швидкості. Ми оточуємо себе розумними пристроями. Все треба робити швидко – працювати швидко, спілкуватися, здобувати інформацію, пересуватися, думати… Для чого? Давайте зупинимося і подумаємо…

Презентація учителя Ми у кіберсвіті - мета.pptx

2 слайд: Ключове питання проекту: “Де межа?“

3 слайд: Мета проекту:

  • Познайомитися з кіберсвітом, його добрими й поганими сторонами
  • Практично застосувати знання, здобуті при вивченні інформаційно-комунікаційних технологій
  • Розширити кругозір
  • Вчитися працювати в групі
  • Формувати вміння виступати перед аудиторією, презентувати свою роботу
  • Спробувати зрозуміти де і чи є межа людської творчості як в доброму так і в злому.

Слайд 4. Ви працювали в группах над питаннями:

  • Світ гаджетів
  • Дрони. Безпілотний транспорт
  • Розумний дім
  • Шоломи віртуальної реальності
  • Кіберзлочинність
  • Ілон Маск, секрети його успіху
  • Криптовалюта

… і зробили висновки.

Отож, представлення робіт.

3. Захист учнівських робіт

1) Цікаві пристрої, кишенькові і не зовсім. Вони увійшли у наше життя…

  • група «Світ гаджетів»

2) Доставка вантажів та пошти, розвідка (військова та наукова), сільське господарство та дослідження важкодоступних об’єктів…

  • група «Дрони. Безпілотний транспорт»

Перевага безпілотників – вони не дозволять порушити правила дорожнього руху.

3) А зараз поринемо трохи у світ мрій… Слухаємо  доповідь про «розумний будинок»

  • група «Смартхауз»

Може незабаром з’являться Смартшколи, де… як ви думаєте, що у них буде?..

4) І знову неоднозначний винахід. Слухаємо групу, яка підготувала доповідь про шлеми віртуальної реальності.

  • група «Шлеми віртуальної реальності»

5) Кіберпростір, кіберспорт, кібербезпека, кіберполіція і врешті, те, від чого потерпають не лише окремі особи, а цілі держави і світ у цілому – кіберзлочинність

  • група «Кіберзлочинність»

6) Великі гроші, великі ризики, великі ідеї… Слухаємо про бізнесмена, винахідника і реалізатора найнесподіваніших ідей Ілона Маска

  • група «Ілон Маск. Секрет його успіху»

7) Гроші, гроші. Гонитва за ними. Як їх заробити? Як зберігати? Ще якась криптовалюта... Що ж це таке?

  • група «Криптовалюта»

 

5. Рефлексія (вправа «мікрофон»):

1) чи мали практичну користь від роботи в проекті?

Чого навчилися?

2) Що сподобалося/не сподобалося під час роботи в проекті?

3) Що найбільше запам’яталося?

4) Чи погоджуєтеся з висновками груп? чи застосуєте їх у своєму житті?

6. Оцінювання учнівських робіт

7. Кросворд для гостей. Що запам’ятали з сьогоднішнього дослідження?

Ключове слово – одна з грошових одиниць криптовалюти (біткоін).

  1. Слово-приставка, яке надає слову значення чогось, що відноситься до комп’ютерів, Інтернету, цифрових технологій (кібер).
  2. Уявний, вигаданий, неіснуючий насправді, створений уявою або зімітований…(віртуальний).
  3. Цікава технічна новинка у вигляді невеликого електронного пристрою (гаджет).
  4. Особа, яка намагається отримати несанкціонований доступ до комп’ютерних систем із злочинною метою (хакер).
  5. Засіб, який дозволяє потрапити у віртуальний світ (шолом).
  6. Ім’я відомого бізнесмена, винахідника ідей (Ілон).
  7. Невеликий не пілотований літальний апарат (дрон).

 

 

 

к

і

б

е

р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

в

і

р

т

у

а

л

ь

н

и

й

г

а

д

ж

е

т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

х

а

к

е

р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ш

о

л

о

м

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

і

л

о

н

 

 

 

 

 

 

 

 

д

р

о

н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Заключне слово вчителя.

  • Кіберсвіт – добро і зло, реальність і втеча від реальності, прогрес і деградація. Чи є межа доброго? Чи є межа злого? Що ти візьмеш з нього для себе? Добро чи зло? Залежить від тебе.
  • Світ паркету, світ напоїв, світ матраців, світ речей, світ технологій…
  • Кіберсвіт. Від нього нікуди не заховаєшся. Але дуже важливо не загубитися в ньому. Ми не можемо його змінити. Ми не впораємося зі злом. Це зможе зробити лише Боже Царство, якого ми чекаємо і про яке молимося. Але ми можемо змінити світ навколо себе.
  • І бажаю кожному з вас і собі, щоб наш кіберсвіт був світом Кібер-доброчинності. Щоб нашим шоломом був Шолом спасіння, про який говорить апостол Павло. Шолом, який захищає розум від навали зла, якого так багато довкола.
  • Щоб наш світ був світом Любові. А любов, як відомо, ближньому зла не робить…
  • І на завершення кілька слів російською…

 Любовь – ни для чего. Все в мире для любви:

 и дом, и дол, и сад, и окский берег,

 и молоток в руке, и пышный банный веник,

 и свет в глазах, и дикий стон в крови –

 все для любви!

 С восходов до закатов,

 весь труд, исскуство, золото и медь!

 Умри любовь – и стадо автоматов

 останется деталями греметь.

  • Дякую всім за плідну роботу в проекті.

 

Великогрибовицький ліцей

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Проект з інформатики для 10 класу. Ми у кіберсвіті

Номер слайду 2

Мета проекту. Практично застосувати знання, набуті при вивченні теми “Інформаційно-комунікаційні технології”Розширити загальний кругозір. Застосувати навички пошуку інформації в мережі Інтернет. Розвивати вміння аналізувати й узагальнювати, робити висновки. Проявити таланти дослідника, дизайнера, перекладача… і навіть оратора (під час захисту проекту)Великогрибовицький ліцей2

Номер слайду 3

Ключове питання. Де межа?Великогрибовицький ліцей3

Номер слайду 4

1. Світ гаджетів. Електроніка, яку носимо у кишеніРозумні годинники, браслети…При можливості, продемонструвати цікавий гаджет та розповісти про його можливостіВеликогрибовицький ліцей4

Номер слайду 5

2. Шлеми віртуальної реальностіЩо це? Яка користь?Для чого це?Яка небезпека?Емоції, які викликають?Вплив на свідомість, нервову систему?…Великогрибовицький ліцей5

Номер слайду 6

3. Дрони, безпілотний транспорт. Дрони – невеликі літальні апарати (для фото- і відеозйомки, доставка пошти, товарів)Безпілотний транспорт (машини автобуси, таксі, літаки)…Великогрибовицький ліцей6

Номер слайду 7

4. Розумний будинок. Що це таке? Які зручності має?Які пристрої використовуються?Розумний дах…А скільки це коштує?Великогрибовицький ліцей7

Номер слайду 8

5. Кібер-злочинність. Кібер-атаки (на банки, комерційні, державні установи…)Фейкова інформація. Перехоплення керування військовими супутниками та АЕСВтручання у вибори (через впровадження вірусів у систему підрахунку голосів)DOS-атаки (на сервери, внаслідок якихперевантаження і вихід з ладу серверів)…Великогрибовицький ліцей8

Номер слайду 9

6. Криптовалюта. Що це таке? Для чого? Біткоін. Як стати майнером криптовалюти?Чи можна її потримати в руках?Як за неї щось купити?…. Великогрибовицький ліцей9

Номер слайду 10

7. Ілон Маск та його ідеїБізнесмен чи винахідник?Його ідеї. Досягнення Секрети його успіху. Великогрибовицький ліцей10

Номер слайду 11

Дослідіть питання. Зробіть висновки про користь і /або небезпеку. Створіть презентації та представте на уроці-захисті проекту. Для роботи у проекті об’єднайтесь у групи. Час роботи в проекті – 2 тижніВеликогрибовицький ліцей11

Номер слайду 12

Зміст. Світ гаджетів. Шлеми доповненої реальностіДрони, безпілотний транспорт. Розумний будинок. Кібер-злочинність. КриптовалютаІлон Маск – винахідник ідей. Великогрибовицький ліцей12

Номер слайду 13

Бажаю успіху. Великогрибовицький ліцей13

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Проект з інформатики для 10 класу. Ми у кіберсвіті

Номер слайду 2

Ключове питання: Де межа?

Номер слайду 3

Мета проекту. Познайомитися з кіберсвітом, його добрими й по-ганими сторонами. Практично застосувати знання, здобуті при ви- вченні інформаційно-комунікаційних технологій. Розширити кругозір. Вчитися працювати в групіФормувати вміння виступати перед аудиторією, презентувати свою роботу

Номер слайду 4

Ви працювали в групах над питаннями: Світ гаджетів. Дрони. Безпілотний транспорт. Розумний будинок. Шлеми віртуальнї реальностіКіберзлочинністьІлон Маск – винахідник ідей. КриптовалютаІ зробили висновки…

Номер слайду 5

Представлення робіт…

Перегляд файлу

 

План навчального проекту

 

 Автор навчального проекту:

Прізвище, ім’я та по-батькові:

Лайбіда Галина Михайлівна

Місце роботи / Назва навчального закладу:

Великогрибовицький ліцей Львівської міської ради

 

 

Опис проекту

Назва проекту:

Ми у кіберсвіті

Основні питання:

Ключове питання:

Де межа?

Тематичні питання:

1. Які новинки в сфері цифрових технологій?

2. Як застосовують дрони в мирних цілях? Які переваги безпілотного транспорту?

3. Які заходи слід приймати для власної кібербезпеки?

4. Яка роль Інтернету речей у створенні розумного будинку?

5. Чому криптовалюта набуває все більшого поширення?

Змістові питання:

1. Чи добрі винаходи можуть вести до поганих наслідків?

2. Що тягне за собою втеча від реальності у віртуальний світ?

3. Що таке кібервійна?

4. Що доброго можна взяти для себе з життя і діяльності Ілона Маска?

Стислий опис:

Проект з інформатики для учнів 10 класу, розрахований на два тижні.

В рамках проекту учні  закріплюють та вдосконалюють навики роботи з пакетом офісних програм, застосовують і розвивають навики пошуку інформації в Інтернеті, вчаться узагальнювати та систематизувати зібрану інформацію, знайомляться  з досягненнями та ризиками цифрового світу, розширюють загальний кругозір.

Учні досліджують і визначають, яку користь і яку шкоду несуть молодій людині та молодому організму гаджети, шоломи віртуальної реальності, неконтрольоване «мандрування» просторами Інтернету, а також як суспільство загалом потерпає від кіберзлочинності, втечі у віртуальний світ і грошолюбства. Учні, аналізуючи діяльність Ілона Маска, вчаться виділяти добре і погане, вибирати корисне для себе і для суспільства. Учні отримують поняття про криптовалюту, причину її появи та можливості використання.

Результатом роботи учнів у проекті є презентації з висновками, орієнтованими на ключове питання проекту.

Результати роботи у проекті учні демонструють на уроці-захисті перед школярами, вчителями, гостями.


 

Навчальні цілі та очікувані результати навчання:

 

Діяльність учнів:

Вчительська презентація допомагає учням визначити напрям та мету дослідження основного завдання проекту, інформує про мету проекту, основні етапи роботи, строк їх виконання, знайомить з критеріями оцінювання роботи, дає рекомендації щодо пошуку інформації.

І етап: навчитися аналізувати питання, визначати головне і другорядне;

формувати навики роботи в групі та навики спільного обговорення, узагальнення та систематизації матеріалу;

ІІ етап: розшити загальний кругозір, ерудицію; переконатися у практичному значенні шкільних предметів;

 навчатися відповідальності за свою частину роботи в групі; набувати вмінь аргументувати свою думку; розвивати вміння аналізувати і систематизувати набуту інформацію, вибирати і стисло та доступно представляти знайдену інформацію; робити висновки;

поглибити знання програм офісного пакету; закріпити навики пошуку інформації в Інтернеті, розвивати культуру роботи в Інтернеті; навики роботи із зображеннями та текстами;

розвивати навики перекладу тексту за допомогою комп’ютера; набувати вміння створювати міні-статті, грамотно оформляти їх та доповнювати рисунками.

 

ІІІ етап: далі формувати навики спільного обговорення, аналізу та систематизації інформації, вчитися грамотно формулювати і записувати думки; вдосконалювати навики оформлення презентацій та публікацій;

IV етап: вчитися виступати перед аудиторією, стисло висловлюватися, використовувати мультимедійне обладнання.

 

Перед початком проектом учні знайомляться із вчительською презентацією.

І етап – учні знайомляться з Ключовим , Тематичними питаннями і Змістовими питання, об’єднуються у групи, групи обирають напрям дослідження

 

 

 

 

 

ІІ етап – робота в групах: Групи працюють паралельно над пошуком інформації, потім вибирають основне і створюють сценарій своїх презентацій, згідно з критеріями оцінювання, даними їм.

1 група –  Світ гаджетів

2 група – Дрони. Безпілотний транспорт.

3 група – Шолом віртуальної реальності

4 група – Розумний будинок

5 група – Кіберзлочиннність

6 група – Ілон Маск

7 група – Криптовалюта

На цьому етапі дослідження учні створюють презентації, буклет, закладки, веб-сайт та відеокліп, складають діаграми Excel з результатами опитування.

ІІІ етап – групи обговорюють та обмінюються результатами досліджень; доповнюють свої роботи, завершують їх оформлення, готують план свого виступу.

 

ІV етап – групи демонструють готові роботи запрошеним учням, вчителям та всім зацікавленим на відкритому уроці-захисті.


Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту:

2 тижні

Вхідні знання та навички:

Перед початком роботи в проекті учні повинні мати знання та навики створення та роботи з електронними документами, таблицями, слайдовими презентаціями, публікаціями, аудіо- та відеофайлами; учні повинні мати навики пошуку інформації в Інтернеті, перекладу англійських та російський текстів на українську мову.

Матеріали та ресурси:


Обладнання (відмітити необхідні прилади):


Фотоапарат

Принтер

Цифровий фотоапарат

Програвач DVD-дисків

Засоби для зв’язку з Інтернетом

Лазерний диск

Відеокамера

Проектор

Сканер

Телевізор

Комп’ютер(и)

Відеомагнітофон

Обладнання для проведення відеоконференцій

Інше:  

Програмне забезпечення (відмітити необхідні програми):

Бази даних

Табличний процесор

Видавничі системи

Програми для підтримки роботи з електронною поштою

Енциклопедія на компакт-диску

Програми опрацювання зображень

Веб-браузер для перегляду веб-сайтів

Програми для створення мультимедійних презентацій

Програми для створення веб-сайтів

Текстовий редактор

Програми для створення публікацій

Архіватори

Інше:


 

 

zip
Додано
11 серпня 2021
Переглядів
1887
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку