Навчальний проект на тему: «Великі географічні відкриття: зустріч цивілізацій»
Стислий опис проекту:
Клас: 8
Навчальні предмети: всесвітня історія, географія, біологія, художня культура, інформатика
Тривалість: короткостроковий (3-5 уроків)
Актуальність: У час постійного прогресу і удосконалення суспільства вивчення епохи ВГВ стає дедалі актуальнішою. Великі географічні відкриття є переходом до нового часу, початок яких зумовлено різними подіями, що склали комплекс взаємопов’язаних між собою причин і передумов. Наслідки епохи змінили хід подій декількох достатньо розвинених цивілізацій, вплинули на хід історичних подій кожної європейської країни, було покінчено з релігійними уявленнями про світ і всього за наступні 30 років, людство дізналося про світ більше ніж за попередні тисячоліття, і це знання змінило світ. Крім змін в економіці, політиці і культурі, основною була зміна світогляду людей.
Ключове питання: «Великі географічні відкриття: це прогрес всього людства чи знищення давніх цивілізацій?»
Місце теми у системі уроків: І -ша тема, яка вивчається з всесвітньої історії у 8-му класі, тісно пов’язана з наступними темами (Реформація, Ренесанс, Повсякденне життя суспільства)
Складові проекту:
Учні представляють свої результати досліджень у формі відеозвіту, публікації або презентації. Консультації щодо опанування навичками користування інструментами для презентації проекту, включені в процес навчання.
Завдання проекту:
Мета проекту:
Оцінювання проекту:
При вивченні теми використовуються різноманітні методи та інструменти оцінювання. Мета оцінювання – відслідкувати процес у навчанні учнів забезпечити зворотній зв'язок, відобразити загальну картину успіхів та проблем у дослідницькій роботі учнів.
Презентація проекту:
Формою презентації проекту може бути обрано створення веб-сторінки, яка представляє і сам опис проекту, і результати роботи учнів під час проектної діяльності.
І етап проекту (ознайомлення)
Користуючись презентацією, ознайомити учнів з темою пректу, метою, завданнями, очікуваними результатами, концентрувати увагу навколо ключового питання: «Великі географічні відкриття: це прогрес всього людства чи знищення давніх цивілізацій?» Попросити учнів подумати самостійно про запитання, а потім обговорити їхні відповіді. Запитати, хто добровільно хоче поділитися своєю відповіддю з класом. Оголосити учням тематичні запитання до проекту і запропонувати обрати з них. Пояснити учням, що вони вивчатимуть це питання упродовж своєї роботи над проектом.
Методом мозкового штурму визначити можливі теми, які могли б мати відповідні набори даних.
Обговорити та оцінити ідеї учнів, які вони пропонують.
Ознайомити учнів з формою оцінювання.
Роздати учням Форму оцінювання проектів і провести її обговорення. Ця Форма містить огляд очікувань від створеного ними учнівського проекту. Попросити учнів використовувати Форму, щоб допомогти їм оцінити свій прогрес і те, як просувається їх навчання.
Учні мають об’єднатися в малі групи (від 5 до 7 в кожній) і обрати собі одну з тем для дослідження.
ІІ етап проекту (етап пошуку)
Кожна група має створити відео, публікацію чи
мультимедійну презентацію про своє дослідження;
АБО інформаційний бюлетень, що містить короткі статті. Чи запропонувати іншу цікаву форму представлення результатів своєї роботи.
Дозволити учням об’єднуватися в групи за власним бажанням. Членство в команді може бути сформоване на основі теми, до якої вони мають інтерес. Кожна група учнів повинна досліджувати різні теми. Нагадати учням, щоб вони використовували
тематичні запитання в своїх проектах.
Роздати учням «Контрольний список до відеозвіту», «Контрольний список до презентації» для або «Контрольний список для інформаційного бюлетеню» або «Контрольний список для сайту» в залежності від типу публікації, яку обирає кожна команда. Обговорити з учнями «Контрольні списки» і попросити використовувати їх як списки моніторингу свого прогресу під час роботи.(додаток «Контрольні списки»)
ІІІ етап проекту (корегування)
Учні проводять дослідження користуючись Інтернетом та друкованими джерелами з своїх тем. Проводяться консультації з окремими учнями та групами для відповідей на їх запитання, обговорення їх тем, пояснюються, як вони можуть відслідковувати прогрес у роботі та планувати свою роботу; як буде відбуватися оцінювання їх проектів.
Учні створюють мультимедійні презентації та інформаційні бюлетені чи сайти. Нагадати учням, щоб вони використовували свої «Контрольні списки» для перевірки та завершення своїх робіт.
IV етап (представлення)
Проведення презентацій (усних виступів з демонстрацією мультимедійних презентацій).
Використати «Форми оцінювання проектів» (Додаток№1) для оцінювання робіт учнів.
Учні пишуть підсумкову письмову роботу.
Після цього інформація розміщується на веб-сторінці проекту.
З учнями обговорюються можливості подальшої роботи над проектом, з’ясовуються теми, які у ході роботи зацікавили учнів та можуть бути обрані для подальшого дослідження.