Навчальний проект ''Наш дім - Сонячна система''

Про матеріал
Здавна, вдивляючись в нічне небо, людина задумувалася про те, чому зорі так мерехтять, притягують погляд, ваблять до себе... Людина прагне дослідити довколишній Всесвіт. У ході виконання навчального проекту школярі опрацьовують різноманітну інформацію про планети Сонячної системи та їх дослідження, створюючи тематичний лепбук.
Перегляд файлу

Навчальний проект Наш дім – Сонячна система

(слайд 1)

Мета: узагальнити інформацію про Всесвіт та Сонячну систему; спонукати учнів до дослідницької діяльності; формувати відповідальне ставлення до власної діяльності, при розподілі навантаження під час виконання проекту і його презентації; проявляти ініціативу і творчий підхід при оформленні презентації проекту; здійснювати само- і взаємооцінювання результатів діяльності.

Обладнання: таблиця Сонячна система, презентація, відеокліп “Мандрівка Всесвітом”, відео з зображеннями галактик, аудіозаписи космічних ритмів, ватман, учнівські матеріали для лепбука, клей, таблички з цифрами від 1 до 8, прямокутні листки паперу для виготовлення ракет, 3-d модель космічного корабля Еnterprаis.

Хід заняття

В темнім небі сяють зорі віковічно мовчазні.

Дивні перли, діаманти, нерозвідані світи…

Їх нікому не пізнати, їх ніяк не досягти.

Мчать віки, як хвилі в морі, пролітають, не здогнать.

В темнім небі ясні зорі не згоряючи, горять.

І ті зорі таємничі нас до себе манять, кличуть.

Тож не гаймо ні хвилинки та збираймося в мандрівку…

(слайд 2)

 

Наш Всесвіт, з безмежною кількістю зірок, з неповторними Галактиками існує  дуже давно. З великою ймовірністю можна стверджувати, що виник він з Великого вибуху.

У 2001 році було запущено зонд Уілкінсона, отримані дані якого у 2003 році дещо відкоригували наші знання про Всесвіт і дозволили вирахувати вік нашого Всесвіту з великою точністю – 13,75 млрд. років з відносною похибкою лише в 1%!!!

Ніколи ще ніхто не бачив всю Сонячну систему. Вчені розрахували її вигляд за видимим рухом планет з Землі. Ми теж здійснювали впродовж декількох тижнів уявну подорож планетами Сонячної системи, під час якої багато дізналися про ці далекі і таємничі небесні тіла. Залишилася нам ще одна цікава мандрівка, під час якої підіб’ємо підсумки та узагальнимо все, про що дізналися. Тож вмикаємо фантазію – і до роботи.

 

Для початку – перевірка вашого емоційного стану. Візьміть тепломіри і виміряйте градус свого настрою перед початком роботи.

 

  • Усне опитування.
  • Скільки зірок можна побачити неозброєним оком? (6000)
  • Скільки сузірїв виділяють на небі? (88)
  • Впродовж року Сонце послідовно проходить через 12 сузір’їв, які називаються …. (зодіакальними)

(слайд 3)

  • Які ще небесні тіла, крім зірок, ви знаєте?

(слайд 4)

  • Як називається наша галактика? (Молочний шлях)

(слайд 5)

  • Як називається наша зоряна система? (Сонячна система)

(слайд 6)

  • Які тіла входять до складу Сонячної системи?

(слайд 7)

  • Пригадаймо планети Сонячної системи і їх основні характеристики.

(слайд 8)

  • До якої групи відносяться планети, зображення яких ви бачите? Назвіть їх.

(слайд 9)

  • А це які планети?

(слайд 10)

На цій таблиці ви бачите Сонце і 9 планет.  (слайд 11). Саме так вважали до серпня 2006 року. До планет зараховували ще Плутон. Але зясувалося, що за його орбітою рухається ще близько 100 малих небесних тіл.

(слайд 12)

(слайд 13)

Перед вами карта, що ілюструє дослідження Всесвіту землянами. Найкраще досліджені планети, які знаходяться поблизу Землі. І лише один космічний човник “Вояджер”, запущений NАSА у далекому 1973 році , залишив межі Сонячної системи і мандрує у невідомому космосі з надією знайти планету з розумним життям.

(слайд 14)

Багаж знань вже завантажено. Ласкаво прошу на борт зорельота. Готуємося до  зворотного старту з космічних просторів.

 

  • Перегляд відео Мандрівка Всесвітом

 

Далекі світи вже позаду. Але перед тим, як залишити борт зорельота потрібно скласти звіт, вписати свою сторінку в дослідження Всесвіту. Наша мандрівка була захопливою, але заодно і виснажливою. Ми – першовідкривачі нових незвіданих горизонтів, тому важливо нічого не наплутати з документацією. Члени команди! Ліквідуйте останні прогалини в матеріалах дослідження.

 

  • Усне тестування.

Робота з картками - номерами..

Завдання

Визначити планету сонячної системи за її характеристиками. Дати відповідь, піднявши картку, номер якої відповідає номеру планети.

1. Найменша планета… (8 – Нептун).

2. Найбільша планета… (5 – Юпітер)

3. Перша планета від Сонця… (1– Меркурій)

4. Остання планета від Сонця… (8 – Нептун)

5. Планета, на якій існує життя… (3 – Земля)

6. Планета, яка має найбільшу густину серед інших планет… (1– Меркурій)

7. Найспекотніша планета... (2 – Венера).

8. Планета, на якій, як і на Землі відбувається зміна пір року… (4 – Марс).

9. Найяскравіша планета… (2 – Венера).

10. Планета з потужнім радіовипромінюванням… (5 – Юпітер).

11. Червона планета…  (4 – Марс).

12. Планета, яка обертається навколо Сонця «лежачи на боці»… (7 – Уран).

13. Планета, яка має найпотужнішу систему кілець… (6 – Сатурн).

14. найхолодніша планета… (9  – Плутон.)

15. Планети, які не мають супутників… (1, 2 – Меркурій і Венера).

16. Планета, яка має один супутник … (3 – Земля ).

17. Планети, які рухаються у зворотному напрямку… (2, 7, 8 – Венера, Уран, Нептун).

 

  •                 Інформація систематизована. Мерщій оформлюйте звіт. (Робота над лепбуком,  наповнення його інформацією). (під час роботи використовуються відео- та аудіофайли з космічними ритмами).

 

  • Створення лепбука за розділами:
  •  Склад Сонячної системи;
  • Космічна міфологія;
  • Небесні тіла у загадках;
  • Вони торували дорогу у Всесвіт;
  • Астрономічні факти;
  • Про планети у віршах;
  • Великі мрійники назавжди на Місяці;
  • Космічні українці;
  • Карта дослідження Всесвіту.

 

  • Презентація лепбука.

Звіт готовий і залишиться для тих, хто буде після вас. Ви всі активно і напружено працювали. Тож перевірте ще раз, як вплинула на вас ця певною мірою екстремальна ситуація. Знову скористайтесь тепломірами настрою.

 

  •                 Настала пора залишати гостинний зореліт і відлітати в інші непізнані світи, які відкриють секрети лише тим, то цілеспрямовано буде прагнути до нових відкриттів. А щоб залишити борт корабля і полетіти далі потрібно кожному сконструювати свій кораблик. Адже кожного чекає власне майбутнє.

 

  • Складання ракети в техніці ориґамі.

 

  • Пам’ятайте:

 

У кожної людини свої зорі.

Одним – тим, хто подорожує, –

вони вказують шлях.

Для інших це просто маленькі вогники.

Для вчених вони як задача,                                                яку треба вирішити.

Юні мрійники!

Вперед по лабіринтах пізнання! 

docx
Додано
16 травня 2019
Переглядів
45671
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку