Фрагмент уроку природознавства у 5 класі "Місяць – супутник Землі"

Про матеріал
Мета уроку: дати учням поняття про природні супутники планет, Місяць – супутник Землі; ознайомити з фізичними характеристиками й особливостями руху навколо Землі; формувати в учнів вміння самостійно працювати з малюнками та додатковою інформацією; розвивати логічне мислення; поглиблювати наукове світосприйняття; виховувати вміння працювати у колективі.
Перегляд файлу

Ігнатенко В.М.

КЗО «Водянська СЗШ»

С.Водяне

Широківський район

Дніпропетровська область

 

Фрагмент уроку природознавства у 5 класі.

Тема уроку:         Місяць – супутник Землі

Мета уроку:  дати учням поняття про природні супутники планет, Місяць – супутник Землі; ознайомити з фізичними характеристиками й особливостями руху навколо Землі; формувати в учнів вміння самостійно працювати з малюнками та додатковою інформацією; розвивати логічне мислення; поглиблювати наукове світосприйняття; виховувати  вміння  працювати  у колективі.

Обладнання: глобус, телурій, слайди презентації із зображенням зміни фаз місяця, енциклопедія навколишнього світу «Астрономія»

Базові поняття: Місяць,  природний супутник, планета , місячні фази.

                                                      Хід уроку

IV. Вивчення нового матеріалу

                План

1.Місяць – супутник Землі

2.Місячні фази

3.Сонячні затемнення

4.Місячні затемнення

1.Учитель. (пояснення з елементами бесіди) Найближче до нашої Землі небесне тіло – Місяць – супутник нашої планети. ( За допомогою телурія вчитель демонструє три види рухів Місяця – обертання навколо своєї осі, навколо Землі і разом із Землею навколо Сонця) Він значно менший за Землю і завжди поруч з нею. Сила тяжіння Землі утримує Місяць навколо себе. Швидкість його обертання навколо Землі та навколо своєї осі – 23,3 доби, тому ми завжди спостерігаємо тільки одну сторону Місяця.

Місяць, як і Земля, має силу тяжіння, але вона в шість разів менша і тому не може втримати  атмосферу. Внаслідок цього температура вдень на Місяці досягає +100*С, а вночі – 150*С.  На відміну від Сонця – розжареної кулі, Місяць – холодне небесне тіло. Діти хто скаже, звідки береться яскраве місячне сяйво? (учні висловлюють власну думку).(Відповідь: Місяць світить нам відбитим від його поверхні сонячним світлом.)Незважаючи на те, що сила тяжіння Місяця слабка, вона впливає на природні явища, які відбуваються на Землі (наприклад: відпливи та припливи).

2.Учитель (пояснення вчителя) Фази Місяця –це постійні зміни видимої із Землі освітленої частини місячної поверхні. Вони постійно змінюють одна одну внаслідок зміни взаємного розташування Сонця, Землі й Місяця.

Діти, ви спостерігали за Місяцем?   (відповіді учнів)

Зараз я хочу щоб ви переглянули казку яку для вас підготували ваші однокласники.

                                  Місяць і кравець

Ведучий. Одного разу прийшов до кравця – хто б ви думали? – сам пан Місяць, який був великим чепуруном і дуже стежив за модою.

Місяць. Поший мені, будь ласка, новий жупан.

Ведучий. Кравець старанно зняв з клієнта мірку і заходився кроїти. Через деякий час Місяць прийшов міряти жупан, а він – і завузький, і закороткий.

Кравець. Даруйте, пане Місяцю, я, мабуть, помилився в розрахунках.

 Ведучий. Він знову зняв з клієнта мірку і взявся до роботи з надзвичайною старанністю. Кравець працював кілька днів, поспішаючи виконати замовлення ясновельможного пана, а чепурун Місяць саме дуже розповнів. Кравець, побачивши свого замовника, аж зблід.

Мовчки зняв він утретє мірки та й почав кроїти та шити. Нарешті закінчив роботу, повісив новенького жупана на цвяшечку і сів перепочити. Аж гульк – іде пан Місяць. Та такий тоненький і виснажений, що сумно на нього й дивитись. Розгнівався Кравець, аж затрусився.

Кравець. Годі знущатися з мене, пане.( вигукнув він.) Шукайте собі іншого кравця. Я ж так прагнув вам допомогти, але з вашою фігурою діються незрозумілі речі. Я маю великі збитки.

Тоді чепурун Місяць мовив:

 Місяць.  Справді, пане, це так, але ж мені так хотілося мати нове вбрання.

Учитель: Ви переглянули казку, скажіть будь-ласка, чому розсердився кравець?   (учні висловлюють свою думку)

А зараз давайте розглянемо малюнок «Зміна фаз Місяця» та замалюємо у зошити. (робота з підручником)

V. Закріплення отриманих знань

(Виконання тестових завдань чи цифрових диктантів на вибір вчителя)

VI.Домашнє завдання.

1.Опрацювати  параграф підручника

2.Відповісти за запитання в кінці параграфа

3.Завдання .Провести спостереження за фазами місяця впродовж місяця.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 червня 2019
Переглядів
1236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку