- Уміти ставити перед класом навчальні завдання в зрозумілій для дітей формі.
- Виконувати функцію координатора і партнера, допомагати окремим учням і групам.
- Намагатися зіткнути учнів з проблемою і процесом її глибокого дослідження, стимулювати творче мислення за допомогою запитань.
- Виявляти терпимість до помилок учнів у процесі пошуку власного рішення.
Джерела і складові частини нових педагогічних технологій Соціальні перетворення і нове педагогічне мислення Досвід Минулого ( вітчизняний і зарубіжний ) Етнопедагогіка ( народна педагогіка ) Передовий перспективний досвід Наука ( Педагогіка, психологія, соціологія ) Педагогічна ідея – це повітря, в якому розправляє крила педагогічна творчість Василь Сухомлинський
Робоча гіпотеза Наявні знання і досвід Узагальнення, фіксація Постановка проблеми. Пошук фактів для кращого розуміння проблеми, можливих рішень Пошук ідей, причому їхня оцінка відкладається до повного висловлення учнями Пошук рішення, при якому ідеї піддаються аналізу, оцінці, вибір кращих з них. Пошук визнання знайденого рішення. Дії технології проблемного навчання Інформаційний Навчальна Організація проблемно – пошукового навчального процесу
Роль організатора навчального процесу на проблемній основі - Уміти ставити перед класом навчальні завдання в зрозумілій для дітей формі. - Виконувати функцію координатора і партнера, допомагати окремим учням і групам. - Намагатися зіткнути учнів з проблемою і процесом її глибокого дослідження, стимулювати творче мислення за допомогою запитань. - Виявляти терпимість до помилок учнів у процесі пошуку власного рішення.
Етапи пізнавальної діяльності І етап – усвідомлення проблеми залежить від побудови проблемної ситуації, від уміння дітей побачити розрив між відомим і невідомим, виділити протиріччя в інформації. ІІ етап – центральний – включає збір і аналіз даних, висування націй основі гіпотези, тобто прогнозованих результатів. Гіпотеза дозволяє зробити уявний перехід від того, що очевидно, до того що варто знати. ІІІ етап – перевірка рішення – оцінка гіпотези, правильність виконаних дій, представляє апробацію гіпотетичного рішення, аналіз і оцінку вірогідності отриманих результатів, їх адекватність основним теоретичним положенням науки і практики
Проблемні ситуації створюють різними способами: 1) Зіткнення учнів з життєвими явищами, фактами, які потребують теоретичного обґрунтування. 2) Використання навчальних і життєвих ситуацій. 3) Постановкою дослідницьких завдань учням. 4) Спонуканням учнів до аналізу фактів і явищ дійсності, зіткнення їх з життєвими уявленнями і науковими поняттями про ці факти 5) Висунення гіпотез і організацією їх дослідження. 6) Спонукання учнів до порівняння, зіставлення, протиставлення фактів, явищ, правил, дій, внаслідок яких виникають проблемні ситуації.