Однією з педагогічних технологій яка спрямована на покращення та розвиток, навчання з предмету “Захист Вітчизни”, є метод навчальних проектів. Перевага методу, в порівнянні з іншими насамперед полягає в тому, що учні під час цієї діяльності більш активно залучаються до самостійної, практичної, планової та систематичної роботи, в них використовується прагнення до пошуку новітньої інформації, або більш якісного вдосконалення існуючого матеріалу за допомогою ПЕОМ, формується уявлення про військову справу, розвиваються моральні якості учня, мотиви вибору майбутньої професії – захисника Батьківщини.
Актуальність проекту: Недостатня кількість часу, якій відведено згідно навчальної програми на вивчення стрілецького озброєння. Недостатні знання учнями стрілецького озброєння сучасних збройних сил країн-членів НАТО Зростання бойових можливостей стрілецької зброї збройних сил країн-членів НАТО Прагнення України вступити до НАТО
Мета проекту: Ознайомити учнів з видами стрілецької зброї. Навчити розрізняти види стрілецької зброї за характерними ознаками. Порівняти бойові можливості стрілецького озброєння сучасних збройних сил країн-членів НАТО Створити віртуальний музей стрілецької зброї збройних сил країн-членів НАТО
Завдання проекту: Військово-професійна орієнтація молоді, формування і розвиток мотивації, направленої на підготовку до захисту держави та служби в ЗСУ Формування прагнення до оволодіння військовими знаннями Утворення в свідомості учнів почуття товариської взаємодомомоги і колективної відповідальності. Формування і розвиток аналітичних здібностей.
Етапи реалізації проекту: Підготовчий етап Визначення теми та актуальності проекту. Ознайомлення із загальними принципами діяльності НАТО. Аналіз матеріально-технічних та педагогічних умов реалізації проекту. Первинне діагностування про рівень обізнаності учнів із темою проекту шляхом анкетування “Чи знаю я стрілецьку зброю” 10-11-і класи Ознайомлення із загальними видами стрілецької зброї згідно з програми курсу “Захист Вітчизни”
Назви груп: “ФОРТ” – група, яка створює віртуальну експозицію пістолетів; “ВЕПР” - група, яка створює віртуальну експозицію гвинтівок; “ВАЛ” - група, яка створює віртуальну експозицію автоматів; “ГРІМ” - група, яка створює віртуальну експозицію кулеметів; “СОМАЛІ” - група, яка створює віртуальну експозицію шляхів та обсягів світової торгівлі стрілецькою зброєю.
Формування груп: Учні готуючись до проекту об'єднуються у групи кожна з яких відпрацьовує своє завдання. До кінця проекту всі учні мають усвідомити й оволодіти знаннями про стрілецьке озброєння сучасних збройних сил країн-членів НАТО, її особливостями і бойовими характеристиками. Тому кожному учню необхідно бути уважним під час відповіді товаришів і законспектовувати в робочому зошиті ті питання, які розглядалися під час розгляду проекту.
Джерела інформації: https://uk.wikipedia.org/wiki/Стрілецька_зброя https://zbroya.info http://modernfirearms.net/ru/ http://mayak.com.ua/uk/catalogue/small-arms https://www.nato.int/docu/review/2011/Arms-control/UK/index.htm http://journals.uran.ua/index.php/2414-0651 http://www.mil.gov.ua https://www.ukrinform.ua http://opk.com.ua https://bestfacts.com.ua/najtsikavishe/najpotuzhnishi-avtomati-v-sviti.html Приклад оформлення віртуальної експозиції: https://www.slideshare.net/ssuser442d9a/ss-52686068
Підбиття підсумків роботи щодо реалізації проекту: Узагальнення та оформлення матеріалів по реалізації проекту, презентація результатів проектної діяльності. Проведення підсумкової конференції за участю учасників проекту. Формування банку даних за підсумками проекту. Організація вікторини для однокласників після презентації проекту
Очікувані результати реалізації проекту: Залучення значної частини учнів до суспільно-корисної діяльності. Розширення знань учнів з предмета “Захист Вітчизни”. Отримання теоретичних знань учнів з вогневої підготовки. Підвищення мотивації та рівня готовності старшокласників до служби у ЗСУ.
Практичне значеня проекту: Набуття учнями реального досвіду в застосуванні засобів ІКТ у пошуку, обробці та систематизації необхідної інформації. Створення віртуального музею стрілецького озброєння збройних сил країн-членів НАТО що дасть змогу активно використовувати його експозиції в роботі вчителя “Захисту Вітчизни” для розширення та вдосконалення знань учнів та створення атмосфери зацікавленості у вивченні військової справи.