Нікопольський ліцей № 7
Нікопольської міської ради
Навчальний проєкт
«Театральна технологія як один із шляхів формування комунікативної компетенції на французькій мові»
вчителя французької мови
вищої кваліфікаційної категорії
Бублової Вікторії Володимирівни
2023
м. Нікополь
Науково – методична проблема вчителя:
Розвиток творчих здібностей учнів через різні форми та методи пізнавальної активності на уроках французької мови і в позакласній роботі.
Актуальність проєкту:
1. Допомагає інтегрувати іноземну мову у власну мережу комунікативної компетенції того, хто вивчає мову. Це заохочує застосовувати широкий діапазон комунікативних навичок, дає змогу учням використовувати інші сфери знань та дає можливість описати те, що є важливим у їхньому житті.
2. Проєкт робить мову більш пов'язаною з потребами того, хто навчається, бо вони вчаться спілкуватися про власний внутрішній світ, свою країну, свої думки.
3. Проєкт налагоджує більш тісний зв'язок між мовою та культурою.
Мета проєкту:
Цілі проєкту:
Очікувані результати:
Методи включення учнів у пізнавальну активність:
Використання ігрових технологій
Театральна технологія
Використання мультимедійних технологій
Метод проєктів
Метод рольових ігор
Технологія інтерактивного навчання
Технологія проблемного навчання
Принципи та прийоми роботи:
Принцип колективної взаємодії
Рольові ігри
Принцип активності
Принцип наочності
Принцип доступності та посильності
Принцип міцності засвоєння лексичного матеріалу
Мікрофон
Принцип оволодіння різними видами мовленнєвої діяльності
Групова робота
Технологія реалізації ідеї, терміни і
алгоритм розвитку театрального мистецтва в дії
Крок 1: ДОСЛІДЖУЄМО!
Пошук літературних джерел, перегляд відеоматеріалів, засідання клубу (вересень, жовтень).
Крок 2: ОБИРАЄМО!
Вибір, аналіз, мозковий штурм, праця над театральною ідеєю (листопад, грудень).
На цьому етапі відбувається робота з обраними матеріалами на французькій мові: аналіз змісту, обговорення. Діти обирають жанр майбутньої п’єси, уривок з обраного твору, обмірковують головних героїв, надаючи їм характер та стиль мови.
Творчість дітей у лінгвістичному театрі проявляється у трьох напрямках. На основному етапі – це продуктивна творчість (створення власних сюжетів або творча інтерпретація певного сюжету).
Крок 3: ТВОРИМО!
Написання сценарію, підбір музичного супроводу, виготовлення костюмів, мізансценування (січень, лютий).
На цьому етапі починається процес створення п’єси. Учні пишуть свої власні твори, уривки або діалоги. На засіданні клубу увесь матеріал обговорюється, редагується і таким чином створюється власна інтерпретація п’єси або уривку.
Основний етап реалізації проєкту включає репетиції, майстер-класи, оформлення вистави. Зміст театральних проєктів на даному етапі може доповнюватися проєктними роботами інших форм: це організація і проведення майстер-класів по сценічному та хореографічному мистецтву для учнів.
Творчість дітей на цьому етапі проявляється у двох напрямках:
Крок 4: ДИВУЄМО!
Прем’єра вистави (березень, квітень).
Заключний етап складається з показу вистави та обговорення результатів театрального проєкту.
Крок 5: ПІДСУМОВУЄМО!
Рефлексія: «Давайте оцінемо нашу роботу» (травень).
Під рефлексією я розумію здатність дитини до самооцінювання, вміння аналізувати власні дії, вчинки, мотиви. Метою рефлексії в театральному проєкті є згадати, обміркувати власну діяльність – її зміст, методи, задачі, шляхи їх вирішення, отримані результати, знайти помилки та продумати як їх виправити, визначити план подальших дій для корегування результатів.
Приклад самооцінювання роботи учасників проєкту
Чекліст Петренко Юлії:
Критерії оцінювання
|
Ніколи (1 - 3 б.)
|
Іноді ( 4 - 6 б.)
|
Часто (7 - 9 б.)
|
Завжди (10 – 12б.)
|
1. Бере участь в обговоренні ключових питань |
|
|
|
|
2. Співпрацює з іншими під час роботи над досягненням спільних цілей |
|
|
|
|
3. Висуває нові ідеї |
|
|
|
|
4. Вносить конструктивні пропозиції |
|
|
|
|
5. Уміє порівнювати та узагальнювати висунуті товаришами ідеї |
|
|
|
|
6. Уміє коректно відстоювати власну точку зору |
|
|
|
|
7. Уміє вислухати товаришів, підбадьорює та підтримує |
|
|
|
|
8. Уміє приймати допомогу товаришів |
|
|
|
|
9. Уміє з’ясовувати те, що не зрозуміло |
|
|
|
|
10. Ретельно обдумує інформацію |
|
|
|
|
Моя власна формула успіху
• Люби дитину!
• Вір у дитину!
• Знай дитину!
• Поважай дитину!
• Зрозумій дитину!