Метод проектів – це організація навчання, за якої учні здобувають знання й навички у процесі планування й виконання практичних завдань – проектів. Шановні колеги, пропоную вашій увазі технологічну карту навчального проекту " Стань музикою слово"
ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА
НАВЧАЛЬНОГО ПРОЕКТУ
Автор навчального проекту
Прізвище, ім’я, по батькові |
|
Назва навчального закладу |
|
Адреса |
|
Опис навчального проекту
Назва проекту |
Стань музикою, слово |
|
Тема |
Пісенний жанр. Народна пісня |
|
Актуальність |
Питання виховання дитини засобами української народної пісні цікавило педагогів у всі часи. Сьогоднішні діти – це майбутнє України. Школа закладає основи патріотизму, моральності, працелюбності, людської гідності, високі людські чесноти. Всі ці почуття знайшли своє відображення в народній пісні. На жаль, у наш час стрімкого розвитку науки і техніки, комп’ютерізації спостерігаємо багато недоліків у формуванні цих якостей в школярів. Тому відродження і впровадження в навчально-виховний процес кращих зразків українського фольклору є актуальною проблемою сьогодення. Важливо донести дітям для чого ми вивчаємо культурну спадщину своєї країни, наскільки важливо набувати тих чи інших знань про державу, в якій ми живемо. |
|
Мета |
|
|
Завдання |
|
|
Тип проекту |
Творчий |
|
Учасники проекту |
|
|
Тривалість проекту |
3 тижні |
|
Стислий опис проекту |
Навчальний проект «Стань музикою слово» розрахований для учнів 6 класу відповідно до програми «Музичне мистецтво». Проект передбачає ознайомлення з соціальним і культурним середовищем людини через народну пісню, усвідомлення власної причетності до художніх традицій свого народу Під час роботи над проектом учні здійснюють дослідницьку діяльність, знаходять інформацію з різних джерел (опитування, бібдіотека, мережа інтернет), вчаться критично її осмислювати, проводити аналіз, робити висновки, презентувати свою роботу. Результати роботи представлять у вигляді дисків із записами пісень та фестивалю народної пісні. |
|
План реалізації проекту |
||
Основні питання Ключове питання:
Тематичні питання:
Змістові питання:
|
Що є «душею» народу?
Хто складав і розповсюджував народні пісні? Чому пісня була завжди пов’язана з життям народу? Про що свідчить розподіл пісень на різні види?
Що таке народна творчість? Що таке пісня? Що таке ансамбль? |
|
Діяльність учителя |
На початку проекту
В ході проекту
Наприкінці проекту
|
1.Вивчає теоретичні матеріали, які стосуються методів проекту; 2.Готує презентацію, щоб ознайомити учнів з темою, завданнями, формами оцінювання; 3. Допомагає учням об’єднатися в групи, обрати лідера та створити графік роботи. 1.Консультує учнів під час роботи над проектом; 2.Відстежує роботу учнів, створює ситуацію успіху для невпевнених дітей; 3. Готує учнів до публічної презентації. 1.Проводить презентацію проекту для запрошених (учні інших класів, батьки, адміністрація); 2. Підводить підсумки проекту, допомагає учням проаналізувати свою роботу (що вийшло, що ні та чому?). |
Діяльність учнів |
На початку проекту
В ході проекту
Наприкінці проекту |
1.Знайомляться з темою і завданнями; 2.Об’єднуються в три групи, обирають назву, лідера, створюють графік роботи; І група – добирає матеріал для диску та фестивалю «Історичні пісні»; ІІ група – добирає матеріал для диску та фестивалю «Календарно-обрядові пісні» ІІІ група –добирає матеріал до диску та фестивалю «Родинно-побутові пісні» 3.Знайомляться з формами оцінювання.
1.Виконують творчі завдання; 2.Консультуються з керівником, радяться з учителями та батьками; 3. Готуються до публічної презентації своєї роботи; 4.Запрошують на презентацію гостей.
1.Презентують свою роботу; 2.Підводять підсумки проекту, роблять аналіз (що вийшло, що ні) |
Форми та критерії оцінювання |
Вхідне
Поточне
Підсумкове |
Мета:визначення навчальних потреб учнів; Форма:таблиця З-Х-Я-Д, структуроване інтерв’ю. Мета: відслідковування прогресу в навчанні учнів: Форма: тести, консультації за індивідуальними графіками роботи учнів та групп, структуроване інтерв’ю. Мета: перевірка рівня здобутих учнями знань та отриманих навичок; самоцінювання презентації групової роботи; Форма: таблиця З-Х-Я-Д; структуроване інтерв’ю, самооцінка. |
Очікувані результати |
Результатом роботи над проектом буде сформованість у дітей вміння працювати в групах, добирати матеріал для виконання завдання, оцінювати та аналізувати свою роботу та роботу однокласників, диск із записами пісень, фестиваль народної пісні. |
Додаток 1 Таблиця З-Х-Я-Д
Стань музикою, слово |
|||
Що я Знаю про народну пісню |
Що я хочу дізнатись ще про народну пісню |
Як я про це можу дізнатись |
Про що я дізнався |
|
|
|
|
Додаток2 Структуроване інтерв’ю
Структуроване інтерв'ю.
Вхідне
1.Чому ви це вивчаєте?
2.Які знання з попередньої роботи можуть допомогти Вам в роботі над цим проектом?
З.Як ви збираєтеся використовувати свої сильні сторони в цьому проекті? 4.Наскільки Ви зацікавлені у вивченні цієї теми?
5.Наскільки важко буде для вас вивчити це?
6.Що вам слід зробити в першу чергу?
7.Що в рамках цього проекту буде вам важко зробити?
Поточне
1.Що ви робитимете, якщо в ході роботи над проектом Ви опинитеся не в змозі зробити щось?
2.Які стратегії ви можете використовувати, щоб продовжувати роботу?
3.Як ви запам'ятовуєте інформацію?
4.Як ви помітите помилку, якщо зробите її?
5.Можете ви пояснити це? Яким за логікою повинен бути наступний крок? 6.Можливо, щось варто переглянути? Чому ви так думаєте?
Підсумкове
1.Що ви можете розповісти про свій проект?
2.Що найважливіше, ви зрозуміли з цього? Чому?
3.Що було легко зробити, а що важко зробити? Чому?
4.Які зміни ви хочете зробити?
5.Чи досягли ви всіх поставлених цілей?
6.Як ваше планування допомогло успіху проекту?
7.Що вам вдалося дізнатися про себе, виконуючи цей проект?
Додаток 3 Таблиця самооцінки.
|
4 |
3 |
2 |
1 |
Кіл-сть балів |
Внесок у роботу групи |
Я послідовно й активно вношу свій внесок до групового обговорення групової роботи |
Я беру участь у групових обговореннях
|
Іноді я вношу свій внесок в обговорення групи
|
Я вважаю за краще не брати участі в роботі групи
|
|
Я приймаю і виконую всі доручені мені завдання |
Я виконую свої завдання
|
Я виконую свої завдання, якщо мені допомагають
|
Я не виконую свої завдання
|
|
|
Я допомагаю групі в визначенні цілей
|
Я беру участь у постановці завдань
|
Зрідка я беру участь у постановці завдань |
Я заважаю постановці завдань
|
|
|
Я допомагаю групі в досягненні загальних цілей |
Я допомагаю групі в досягненні цілей |
Мені важко формулювати і пропонувати цілі |
Я затримую досягнення мети |
|
|
Взаємодія з групою |
Я пропоную до обговорення безліч ідей і ділюся необхідною інформацією
|
Я ділюся своїми ідеями, коли мене до цього спонукають
|
Я ділюся своїми ідеями, коли мене до цього спонукають
|
Я не люблю ділитися своїми ідеями
|
|
Я спонукаю інших ділитися своїми ідеями.
|
Я дозволяю всім ділитися своїми ідеями.
|
Я дозволяю більшості ділитися своїми ідеями.
|
Я беру участь в групових обговореннях.
|
|
|
Я підтримую баланс між вислуховуванням і висловлюванням |
Я можу слухати інших
|
Іноді я слухаю інших людей
|
Я перебиваю інших, коли вони висловлюють свої ідеї Я не слухаю інших людей |
|
|
Я завжди уважно ставлюсь до почуттів і думок інших людей. |
Я виявляю увагу до почуттів і думок інших людей. |
Іноді я приймаю до уваги почуття і думки інших людей. |
Я не уважний до почуттів і думок інших людей |
|