Навчальний проект в освітньому закладі

Про матеріал
У сучасному олімпійському спорті спортивна, виховна й освітня сторони тісно переплітаються із соціально-філософськими, економічними і політичними, що дозволило йому стати універсальним явищем, прикладом ефективної співпраці людства в ім'я гармонійного розвитку людини, зміцнення миру та співробітництва, взаєморозуміння між державами та народами.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Паспорт проекту Автори проекту: вчитель фізичної культури; учениця 11 класу; 10 класу; учениця 9 клас. Назва проекту: Формування самоефективної особистості засобами олімпійської освіти Учасники проекту: Вчителі фізичної культури, учні 1- 11 класів Тип проекту: за кінцевим результатом практико – зорієнтований за кількістю учасників колективно-груповий за тривалістю довгостроковий за характером контактів зовнішній

Номер слайду 3

Де є місце олімпізму, там війн нема, ні тероризму. Дружба в спорті процвітає, й Бог здоров’я посилає. Де є місце олімпізму, там є простір для туризму. Всі народи пізнавай й розкажи про рідний край. Де є місце олімпізму, там нема брехні й цинізму. Чесно грай і вигравай, Україну прославляй! Олімпізм дає багато: спорт і дружбу – справжнє свято. Тож і ти часу не гай – силу й дух свій розвивай!

Номер слайду 4

І. АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОЕКТУ: Соціально-політичні, ідеологічні та економічні зміни, що відбуваються в усьому світі, супроводжуються пошуком нових систем освіти і виховання молоді. Нині, коли наша країна знаходиться на шляху розбудови суверенного, незалежного, демокра­тичного й правового суспільства, турбота про виховання підростаючого покоління, формування особистості, честі, гідності, недоторканості повинна стати вищою соці­альною цінністю. Постійні зміни та потрясіння, що відбуваються в Україні призвели до нестабільності в економіці, різкої політизації суспільства; чітко проя­вилися тенденції до руйнування ідеологічних стереотипів та етичних основ суспіль­ного життя. Найбільших змін зазнали процеси виховання та освіти дітей, підлітків і молоді.

Номер слайду 5

Нині як ніколи актуальною є проблема боротьби за фізичне та моральне здо­ров'я підростаючого покоління нашої країни. Паління, вживання алкогольних напо­їв, а іноді й наркотичних речовин вважаються у деяких молодих людей майже нор­мою поведінки. Так, за даними офіційної статистики, до свого повноліття 82 % юнаків та 72 % дівчат мають досвід паління. Кожна п'ята дівчина і кожний четвертий юнак регулярно (не рідше одного разу на тиждень) вживають алкогольні напої, 29 % юнаків і 12 % дівчат вживали наркотики. Щоденно 39 осіб інфікуються ВІЛ, а 7 — помирають від СНІД.

Номер слайду 6

Практично неконтрольованим є розповсюдження соціальних хвороб, епідемій, які відмічаються серед безробітних, студентів, пенсіонерів, у тому числі у дітей без догляду та дітей-сиріт, кількість яких становить у нашій країні понад 145 тисяч. Відмова від комуністичної ідеології призвела до руйнування таких інститутів, як піонерська та комсомольська організації з їхньою структурою виховних та рекреа­ційних установ. Суспільству практично не запропоновано ідеалів і цінностей для формування сучасної системи ос­віти і виховання дітей і молоді. Зменшення кількості будинків творчості, спортивних секцій "компенсувалися" появою казино, інтернет-клубів та ігрових автоматів. Діти, потрапляючи у залежність до комп'ютерних і азартних ігор, часто йдуть з дому, замість відвідування школи стають постійними відвідувачами інтернет-кафе. Нерідко наслідками таких явищ бувають трагедії.

Номер слайду 7

Серйозній небезпеці підлягає, на жаль, психічне здоров'я підростаючого поко­ління нашої країни. Через телебачення та інші ЗМІ часто деформу­ються суспільні цінності, це нерідко формує у дітей і молоді фальшиві, з точки зо­ру норм моралі, уявлення про стосунки людей у сучасному суспільстві. Захоплен­ня переглядом бойовиків та ідеалізація їхніх героїв нерідко веде до трагічних на­слідків. Створення сучасної системи освіти і виховання підростаючого покоління немож­ливе без оптимального вирішення цілої низки соціальних, економічних, валеологічних, екологічних, політичних, правових, патріотичних та інших завдань. Одним із ва­ріантів вирішення цієї складної проблеми може бути організація освітньо-виховного процесу на основі ідеології олімпізму, шляхом запровадження системи олімпійської освіти.

Номер слайду 8

Олімпійська освіта являє собою поширення знань про олімпізм, історію Олім­пійських ігор Стародавньої Греції та сучасності, принципи та ідеали сучасного спор­ту, місце олімпійського спорту у системі виховання та освіти, його зв'язок з іншими явищами суспільного життя, а також, залучення дітей та учнівської молоді до систе­матичних занять фізичною культурою і спортом. Концепція олімпізму й олімпійської освіти об'єднує ідеї мирного співіснування держав і народів; інтернаціоналізму та інтерсоціального виховання; гуманістично­го, патріотичного і всебічного розвитку особистості; пріоритету етичних цінностей і філософії Fаіг Рlау, в яких олімпізм виступає як системоутворюючий фактор, а олімпійська освіта — як засіб виховання молоді у дусі миру та взаємного співро­бітництва.

Номер слайду 9

У сучасному олімпійському спорті спортивна, виховна й освітня сторони тісно переплітаються із соціально-філософськими, економічними і політичними, що дозволило йому стати універсальним явищем, прикладом ефективної співпраці людства в ім'я гармонійного розвитку людини, зміцнення миру та співробітництва, взаєморозуміння між державами та народами.

Номер слайду 10

ІІ. МЕТА ПРОЕКТУ: пропаганда здорового способу життя, поширення ідей олімпізму, розвиток олімпійського руху в Україні шляхом залучення якомога більшої кількості дітей до занять спортом. Основні навчальні завдання: збагатити знання учнів стосовно олімпійських видів спорту, історії Олімпійських ігор, видатних спортсменів; сформувати уявлення про олімпійський рух у світі та зокрема, в Україні.

Номер слайду 11

Основні пізнавальні завдання: розвивати пізнавальний інтерес до фізичної культури, спорт та олімпійському руху; створити засобами фізичної культури та спорту творчу атмосферу. Основні виховні завдання: сформувати позитивне відношення та стійкий інтерес до фізичної культури, спорту, олімпійського руху та здорового способу життя; сприяти вихованню почуття патріотизму, гордості за успіхи українських спортсменів, які гідно представляють нашу державу на міжнародних змаганнях найвищих рівнів.

Номер слайду 12

ІІІ. ЗАВДАННЯ ПРОЕКТУ: виховання на основах патріотизму та гуманізму громадянина України — ду­ховно зрілої; всебічно розвиненої, відповідальної, толерантної особистості, здатної самостійно мислити і використовувати набуті знання та соціальний досвід людства; створення у навчальному закладі умов, що сприяють збереженню та зміцнен­ню здоров'я дітей та учнівської молоді засобами фізичної культури і спорту; забезпечення взаємодії навчального, позаурочного та позашкільного процесу фізичного вихо­вання для задоволення потреб дітей та учнівської молоді у заняттях фізичними впра­вами; формування фізичної культури особистості учнів з урахуванням їхніх індивіду­альних здібностей, стану здоров'я та мотивації; відродження традицій та цінностей національної та світової культури.

Номер слайду 13

Етапи проекту Терміни реалізації Завдання Відповідальні Підготовчо-організаційний Вересень обґрунтувати актуальність і перспективність розробки проекту; проаналізувати і узагальнити передовий досвід із цієї проблеми, досвід позашкільних закладів. Вчитель фізичної культури,учні 9 -11 кл. Планово-прогностичний Жовтень розробити проект (визначити конкретні цілі і завдання, зміст кожного етапу проекту); спланувати просвітницькі та навчальні заходи відповідно до мети проекту. Вчитель фізичної культури,учні 9 -11 кл. Організаційний Жовтень -червень реалізація просвітницьких заходів проекту; розробка методичних та інформаційних матеріалів для учасників навчально-виховного процесу. Вчитель фізичної культури,учні 9 -11 кл. Корекційно-оцінювальний Вересень – жовтень аналіз виконання проекту, досягнутих результатів (успіхів і невдач) і причин цього; аналіз досягнення поставленої мети. Вчитель фізичної культури,учні 9 -11 кл. Підсумковий Листопад – грудень узагальнення результатів, оформлення методичних матеріалів; оформлення інформаційних, навчальних матеріалів для учасників навчально-виховного процесу; презентація напрацювань проекту. Вчитель фізичної культури,учні 9 -11 кл.

Номер слайду 14

V. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ: сформовані складові збереження і зміцнення здоров’я; корекція звичок підлітків, перегляд ними ведення неправильного способу життя; впровадження здоров’язберігаючих технологій в освітній процес; осмислення творчого власного «Я»; орієнтація на життєвий успіх здорової особистості; сформованість світоглядних позицій щодо шкідливих звичок і їхнього впливу на життя та долю людини.

Номер слайду 15

Опис діяльності            Інтеграція олімпійської освіти в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів має важливе практичне значення. Вона здатна підвищити ефективність формування фізично, психічно, соціально і духовно здорової  особистості;  підняти престиж спорту та почуття  державності через отримання  спортивних результатів   та великих рекордів  в ім'я  України; спрямувати дії учнів  не тільки  на спортивні досягнення , а й зробити  агітаторами за здоровий спосіб життя. Олімпійська освіта  в навчальному закладі спрямована на те,  щоб сформувати в дітей інтерес до спорту, потребу в систематичних заняттях спортом та фізичною культурою, прагнення досягти більших спортивних результатів , розвивати  фізичні здібності.              Мета нашого проекту Олімпійська освіта - це пошук  спортсменів, які досягли високих спортивних результатів, олімпійців нашого району, області, а ще   створення  кабінету олімпійської освіти, проведення конкурсів малюнків, спортивних змагань, літературних творів, виробів, стінгазет, підведення підсумків будь-яких навчально-розвиваючих довготривалих ігор з олімпійської тематики.    З чого все розпочиналось?   Накопичення знань.                  Ознайомлення й  опрацювання спеціального підручника «Твій перший олімпійський путівник». На уроках фізичного виховання ознайомлення проводили у формі доповіді, бесід, рухливих та спортивних ігор, вікторин. Сторінки книги розкривають всю історію - від Олімпійських ігор Стародавньої Греції до останніх Ігор Олімпіад. Учні дізнались про те, де і коли зародилися Олімпійські ігри, а також про те, як славетний П’єр де Кубертен відродив Олімпійські ігри.        Учні відкрили для себе значення найголовніших олімпійських принципів та ідей, сутність прапору та емблеми Ігор. Впевнилися, що олімпійська історія – це не тільки спортивні звершення, а й перемоги ідеалів моралі: гуманності, справедливості, рівності, доброчесності.         У навчальному закладі  провели конкурс «Спортивна емблема».  Перше місце в конкурсі  виборов Шаповал Роман, друге місце Богомол Олександр. Конкурс малюнків на спортивну тематику став  втіленням ідей олімпізму у творчість дітей .

Номер слайду 16

Учні підготували реферати, у  яких розкрили важливі сторінки  історії древніх і сучасних Ігор, олімпійську символіку, результати участі  українських  спортсменів в Олімпіадах.   У закладі проводяться олімпійські уроки. Проходять вони у святковій атмосфері і мають великий успіх у дітлахів.       Інформаційна робота  займає важливе місце у цій діяльності.        Однак найголовніше полягає в тому, щоб створити реальні стимули, які спонукають учнів не тільки визнавати самовдосконалення, гармонійний розвиток особистості і принципи «чесної гри»  в якості важливих цінностей олімпізму, а й справді орієнтуватися на них у своїй поведінці, направляти свої зусилля на їх втілення в життя. У цьому плані (з точки зору мотивації) в рамках системи олімпійської освіти повинна вирішується група взаємопов’язаних завдань, які передбачають формування і розвиток у учнів:  - інтересу до спорту, потреби в систематичних заняттях спортом, прагнення досягати  більших  спортивних результатів; -         такої орієнтації на спорт, при якій він привабливий у першу чергу і головним чином як один з важливих засобів формування фізичної культури людини, як елемент здорового способу життя, а також як сфера прояву естетики, моральності, культури, гуманного ставлення людей один до одного і до природи, перевірки фізичних і психічних можливостей людини; -         потреби в активних заняттях спортом у рамках здорового способу життя, для свого гармонічного, різнобічного розвитку, вдосконалення як фізичних так і духовних (інтелектуальних, моральних,естетичних) здібностей; -         бажання брати участь у змаганнях і демонструвати в них чесну, шляхетну, лицарську поведінку ( відповідно до принципів «чесної  гри»); - прагнення бути учасником олімпійського руху, роз’яснювати і пропагувати ідеї олімпізму, сприяти його розвитку.          Цікаво і захоплююче   проходять змагання «Веселі старти» , першість  з  «Малюкболу» , «Баскетболу», «Футболу» , «День здоров'я».

Номер слайду 17

Учні нашого закладу активно відвідують спортивні секції  ДЮСШ, а саме  волейбол - дівчата, футбол - хлопчики, відділення греко - римської боротьби, спортивний клуб «Здоров’я».            Учні закладу активно беруть участь у районних спортивних заходах.            Щорічно у нашому навчальному закладі проводиться «День здоров’я», змагання «Олімпійське лелечення», «День здоров’я», змагання з шахів,   «Малюкбол», « Мала Олімпіада».  Ці  заходи спрямовані на виховання здорової нації.            Головним  завданням учителі фізичної культури  вважають необхідність  закласти  фундамент фізичної культури та  допомогти учневі  оволодіти  необхідними знаннями,  навичками й уміннями, методичного розвитку фізичних якостей, потрібних для зміцнення здоров’я, забезпечення здорового способу життя.          Учителі фізичного виховання проявляють винахідливість і кмітливість під час занять та спортивних змагань. Поряд зі стандартним спортивним обладнанням активно використовують пристосоване  обладнання, щоб  підвищити їх привабливість і доступність для учнів різного вікового та фізичного стану.  На уроках фізичного виховання ми широко використовуємо як традиційні, так і  нетрадиційні розваги  пристосовуючи їх під наш особливий і унікальний маленький спортивний зал,  додавши до них у захоплюючій формі  фізичні навантаження; рухливі сюжетні ігри і пригодницькі ігри; традиційні спортивні ігри, але модифіковані з урахуванням фізкультурної групи учня  та фізичного стану; ігри художньої спрямованості; народні ігри та забави.       Широко  упроваджуємо  нові моделі організації змагань, які передбачають істотну модифікацію їхні програми та системи визначення переможців (наприклад,  у «кооперативних іграх» враховуються досягнення не окремої команди учасниці  змагань , а всіх учнів класу, об’єднаних в одну команду).                Отже, на основі вищезазначеного можна зробити висновок, що олімпійська освіта в навчально-виховному процесі сприятиме підвищенню зацікавленості учнів до занять фізичною  культурою.      

Номер слайду 18

VI. СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ: Єрмолова В.М. Олімпійська освіта у школі: Методичний посібник. – К.:, 2009. Булатова М.М. Твій перший олімпійський путівник: Навчальний посібник. – Видання 2-ге, доп. – К.: Олімпійська література, 2007. http://noc-ukr.org/about/olympic-library/olympic-education/

ppt
Додав(-ла)
Шевчук Ольга
Додано
26 березня 2021
Переглядів
795
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку