План проведення уроку Фізичної Культури 10-11 кл "Баскетбол" ВАРІАТИВНИЙ МОДУЛЬ «Баскетбол» Варіативний модуль «Баскетбол» є важливою та улюбленою для учнів складовою навчальної програми з фізичної культури для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Він складається з таких розділів: очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів та зміст навчального матеріалу.
ВАРІАТИВНИЙ МОДУЛЬ
«Баскетбол»
Пояснювальна записка
Варіативний модуль «Баскетбол» є важливою та улюбленою для учнів складовою навчальної програми з фізичної культури для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Він складається з таких розділів: очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів та зміст навчального матеріалу.
Розділ очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів зорієнтований на якісне засвоєння учнями знань, умінь та навичок поданого матеріалу. Для його засвоєння необхідно дотримуватися вимог методики навчання техніки і тактики гри, використовувати різноманітні дидактичні методи, враховуючи вікові та статеві особливості учнів, а також наявні матеріальні можливості школи.
Зміст навчального матеріалу відповідає головним завданням програми. Він формує через навчання баскетболу стійкий інтерес школярів до занять фізичною культурою зокрема та здорового способу життя взагалі. До розділу внесені теоретичні відомості, спеціальна фізична підготовка, елементи техніко-тактичної підготовки. Основний зміст модуля адаптований до занять з учнями різної підготовленості, передбачає загальноосвітню, а не спортивну спрямованість.
З метою профілактики травматизму на кожному уроці необхідно ретельно проводити спеціальну розминку в тому числі з м’ячами, різноманітні бігові і стрибкові вправи, застосовувати індивідуальний та диференційований підхід до учнів, враховуючи стать і стан здоров’я школярів.
Після вивчення модуля у кожному навчальному році учні складають випробування (навчальні нормативи) для контролю якості засвоєння техніки гри. Контрольні навчальні нормативи, є орієнтовними, і оцінка за їх виконання не є домінуючою при здійсненні тематичного, семестрового чи річного оцінювання та дозволяє врахувати динаміку особистих результатів кожного учня.
1 (6) рік вивчення |
|
|
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Зміст навчального матеріалу |
Теоретичні відомості |
|
Знаннєвий компонент Учень, учениця: характеризує організацію варіантів техніко-тактичних дій у процесі гри; особливості проведення та суддівство змагань; методику самостійних занять.
|
Організація техніко-тактичних дій у процесі гри; особливості проведення та суддівство змагань; методика організації самостійних занять;
|
Спеціальна фізична підготовка |
|
Діяльнісний компонент Учень, учениця: виконує прискорення на 5, 10, 15, 20м з різних стартових положень різними способами в змаганні з партнерами і з веденням м’яча; «човниковий біг» 4х9м; серійні стрибки з діставанням високо підвішених предметів та зістрибуванням у глибину. |
Спеціальні фізичні вправи на швидкість, витривалість, спритність.
|
Техніко – тактична підготовка |
|
Діяльнісний компонент Учень, учениця: виконує: чергування різних: стійок, пересувань, зупинок, поворотів у нападі і захисту; ловлі та передачу м'яча одною і двома руками зверху на велику відстань; чергування різних способів ловлі, передач і ведень м'яча без зорового контролю, в умовах опору захисників; застосовує серійні кидки з різних точок середньої і далекої відстані при активному опорі захисника, після виконання технічних прийомів нападу, фінтів і з опором захисника; відбивання м'яча; накривання кидка і організація боротьби за м'яч, що відскочив від щита; добивання м'яча однією та двома руками в стрибку при відскоку його від щита; штрафний кидок і дії гравців при його виконанні; вихід та протидії виходу на вільне місця для взаємодій між гравцями; взаємодії та протидії заслонам; Ціннісний компонент приймає участь в організації і протидіях варіантів позиційного нападу і швидкого прориву.
|
Стійкі, пересування, зупинки, повороти у нападі й захисту; ведення, передачі, кидки м’яча в умовах захисних дій гравців; індивідуальні, групові й командні тактичні дії у нападу і захисту.
|
2 (7) рік вивчення |
|
|
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Зміст навчального матеріалу |
Теоретичні відомості |
|
Знаннєвий компонент Учень, учениця: характеризує організацію нападу і протидії простіших варіантів позиційного нападу та швидкому прориву; наводить приклади вправ атлетичної підготовки, виховання стрибучості і гнучкості баскетболіста. |
Організація техніко-тактичних дій у процесі гри; атлетична підготовка; виховання стрибучості; гнучкість баскетболіста.
|
Спеціальна фізична підготовка |
|
Діяльнісний компонент Учень, учениця: виконує: прискорення на 5, 10, 15, 20, 30м з різних стартових положень різними способами в змаганні з партнерами із веденням м’яча; «човниковий» біг 4х9м; серійні стрибки з діставанням високо підвішених предметів та зістрибуванням у глибину. |
Спеціальні фізичні вправи на швидкість, витривалість, спритність.
|
Техніко – тактична підготовка |
|
Діяльнісний компонент Учень, учениця: виконує: чергування різних: стійок, пересувань, зупинок, поворотів у нападі і захисту; прийомів, ведень без зорового контролю, ловля та передача м'яча в умовах опору захисників; застосовує кидки м'яча вивченими способами з різних дистанцій, після виконання технічних прийомів нападу, після фінтів і з опором захисника; кидок однією рукою в стрибку зверху вниз з розбігу; серійні кидки з різної сторони від кошика з опором захисника; штрафний кидок. виконує техніко – тактичні прийоми захисту в умовах протидії гравцям нападаючий команди; демонструє: вірний вибір моменту і місця для організації групових взаємодій гравців різних амплуа; активну участь в організації нападу і захисту у варіантах позиційного нападу і швидкого прориву. |
Чергування різноманітних стійок, пересувань, зупинок, поворотів, ведень, передач, кидків м’яча поєднаних із виконанням індивідуальні, групові й командні тактичних дій гравців в нападу і захисту.
|
Орієнтовні навчальні нормативи і вимоги
1 (6) рік вивчення
Зміст навчального матеріалу |
Рівень навчальних досягнень учнів |
|||
початковий |
середній |
достатній |
високий |
|
10 кидків вивченим способом (2х5) із дистанції 4,5м на рівної відстані між п’ятьма точками (кількість влучень): юнаки
дівчата |
жодного влучного кидка жодного влучного кидка |
1
1 |
3
3 |
5
4 |
10 штрафних кидків на точність (кількість влучень): юнаки
дівчата |
жодної правильно виконаної передачі жодної правильно виконаної передачі |
2
1 |
3
2 |
5
4
|
2 (7) рік вивчення
Зміст навчального матеріалу |
Рівень навчальних досягнень учнів |
|||
початковий |
середній |
достатній |
високий |
|
10 кидків вивченим способом (2х5) із дистанції 4,5м на рівної відстані між п’ятьма точками (кількість влучень): юнаки
дівчата |
жодного влучного кидка жодного влучного кидка |
1
1 |
3
3 |
6
5 |
10 штрафних кидків на точність (кількість влучень): юнаки
дівчата |
жодної правильно виконаної передачі жодної правильно виконаної передачі |
2
1 |
3
2 |
6
5
|