Навчально- методичний посібник ВАЖЛИВІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ ТЕОРІЇ МНОЖИННОГО ІНТЕЛЕКТУ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ В УЧНІВ СТАРШОЇ ШКОЛИ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНОМУ ПРОЦЕС

Про матеріал
Дана робота розглядає теорію множинного інтелекту Говарда Гарднера, як спосіб реалізації особистісно - орієнтованого підходу до навчання іноземним мовам і дає опис восьми типів інтелекту. Актуальність теми обгрунтована необхідністю вирішення питань здійснення особистісно - орієнтованого навчання. Дана робота доводить, що навчання повинно будуватися таким чином, щоб дати можливість учням набути досвіду, який вимагав би залучення різних типів інтелекту. Мета роботи - на основі аналізу проведеної діагностики показати ефективність застосування даної теорії на уроках англійської мови для формування в учнів старщої школи комунікативної компетентності.
Перегляд файлу

ОВРУЦЬКИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І-ІІІ ступенів №3

Навчально- методичний посібник

ВАЖЛИВІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ ТЕОРІЇ МНОЖИННОГО ІНТЕЛЕКТУ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ В УЧНІВ СТАРШОЇ ШКОЛИ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2019

 

 

 

Рішення засідання  науково- методичної ради

( протокол № 3 від 05.12.2019 року)

 

 

 

 

Автор – упорядник: Гуденко Валентина Борисівна, учитель  англійської мови Овруцького ЗЗСО І – ІІІ ступенів № 3

 

Рецензенти:

Бик О.М, вчитель- методист ОЗО  «Овруцький ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 3

Шадура І.Є, практичний психолог – методист  ОЗО «Овруцька гімназія імені Андрія Малишка»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ЗМІСТ

 ВСТУП …………………………………………………3

 Розділ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ВИКОРИСТАННЯ  ТЕОРІЇ МНОЖИННОГО ІНТЕЛЕКТУ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ……………………………………………………………7

1.1.Особистісно - зорієнтоване навчання як основнийнапрямок сучасної педагогіки  ………………7

1.2.Теорія Говарда Гарднера як спосіб реалізації особистісно - зорієнтованого навчання …….………….9

 1.3. Методи, прийоми і засоби навчання за типами інтелекту………………………………………………...13

 

Розділ 2.  ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА ( з власного досвіду)……………..17

2.1. Планування і аналіз уроку з урахуванням теорії множинного інтелекту……………..…………………..18

2.2.Опис діагностики і аналіз результатів визначення типів інтелекту і стилів навчання………………….....19

 

ВИСНОВКИ…………………………………………..24

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ................26

 

 ДОДАТКИ………………………………………….….27

 

 

 

Вступ

 

Дана робота розглядає теорію множинного інтелекту Говарда Гарднера, як спосіб реалізації особистісно - орієнтованого підходу до навчання іноземним мовам і дає опис восьми типів інтелекту. 

Актуальність теми обгрунтована необхідністю вирішення питань здійснення особистісно - орієнтованого навчання. Дана робота доводить, що навчання повинно будуватися таким чином, щоб дати можливість учням набути досвіду, який вимагав би залучення різних типів інтелекту.

Мета роботи - на основі аналізу проведеної діагностики показати ефективність застосування даної теорії на уроках англійської мови для формування в учнів старщої школи комунікативної компетентності.  Завдання роботи: ознайомити із методами, прийомами і алгоритмами аналізу і планування уроків з урахуванням різних типів інтелекту, описати діагностики  і аналізи результатів визначення типів інтелекту і стилів навчання  у учнів 9- 11  класів.

Об’єкт дослідження  ефективність застосування теорії множинного інтелекту на уроках англійської мови  у 9-11 класі з метою формування комунікативної компетентності.

Суб’єкт дослідження  - методи, прийоми, засоби навчання, види завдань за типами інтелекту на уроках англійської мови .

Прагнення України інтегруватись  в європейський  освітній простір зумовило необхідність становлення нової освітньої парадигми, яка передбачає гуманізацію освіти і ґрунтується на визнанні варіативності індивідуальних пізнавальних стратегій, можливості  реалізації яких дозволяє людині максимально втілити свій особистісний потенціал. Тому сьогодні все більше уваги приділяється людині як особистості - його свідомості, духовності, культури, моральності, а також високорозвиненому інтелекту і інтелектуальному потенціалу. 

Однією з найважливіших завдань сучасної школи є індивідуалізація освітнього процесу, його орієнтація на особистість дитини.  Відповідно, не викликає сумніву надзвичайна важливість, гостра необхідність такої підготовки підростаючого покоління, при якій середню школу закінчували б освічені інтелектуальні особистості, що володіють знанням основ наук, загальною культурою, вмінням самостійно і гнучко мислити, ініціативно, творчо вирішувати життєві та професійні питання.

В даний час проблема викладання іноземної мови в школі є досить актуальною. Урок  іноземної мови  має  свою специфіку, яку вчитель не може не враховувати. В даний час глобальною метою оволодіння іноземною мовою вважається прилучення до іншої культури і участь в діалозі культур. У зв'язку з цим перед учителем іноземної мови стоїть завдання сформувати особистість, яка буде здатна брати участь в міжкультурної комунікації. Таким чином діяльнісний     принцип комунікативно-орієнтованого навчання іноземної мови реалізується в умовах гуманістичного підходу до навчання. У загальному вигляді ці умови зводяться до наступного:

  • учні отримують можливість вільно висловлювати свої думки і почуття в процесі спілкування;
  • кожен учасник спілкування залишається у фокусі уваги інших;
  • учасники спілкування відчувають себе в безпеці від критики.

Сьогодні в центрі уваги - учень, його особа, неповторний внутрішній світ. Тому основна мета сучасного вчителя - вибрати методи і форми організації учбової діяльності учнів, які оптимально відповідають поставленій меті розвитку особистості.

Останніми роками все частіше піднімається питання про використання нових інформаційних технологій в школі. Це не лише нові технічні засоби, але і нові форми і методи викладання, новий підхід до процесу навчання. Основною метою вивчення іноземної мови є формування і розвиток комунікативної культури школярів, навчання практичному опануванню іноземної мови.
Завдання вчителя полягає в тому, щоб вибрати такі методи навчання, які б дозволили кожному учневі проявити свою активність, свою творчість.

Основна мета вивчення іноземної мови в школі - формування комунікативної компетенції, всі інші цілі (виховна, освітня, розвиваюча) реалізуються в процесі здійснення цієї головної мети. Комунікативний підхід має на увазі навчання спілкуванню і формуванню здібності до міжкультурної взаємодії.

Сучасні педагогічні технології такі, як навчання у співпраці, проектна методика, використання нових інформаційних технологій, Інтернет – ресурсів, модульне навчання допомагають реалізувати особистісно-орієнтований підхід у навчанні, забезпечують індивідуалізацію і диференціацію навчання з урахуванням здібностей дітей, їх рівня знань.[ 5; 6-9 ]

Форми роботи з комп'ютерними навчальними програмами на уроках іноземної мови включають: вивчення лексики; відпрацювання вимови; вивчення діалогічної і монологічної мови; вивчення писемності; відпрацювання граматичних явищ.

На уроках англійської мови за допомогою Інтернету я можу вирішити ряд дидактичних завдань: формувати навики і уміння читання, використовуючи матеріали глобальної мережі; удосконалювати уміння письмової мови школярів; поповнювати словниковий запас учнів; формувати у школярів мотивацію до вивчення англійської мови.

Протягом останніх років я помітила, що учні охоче беруть участь в тестуванні, у вікторинах, конкурсах, олімпіадах, що проводяться по мережі Інтернет, переписуються з однолітками з інших країн, беруть участь в чатах, відеоконференціях.

На даний час пріоритет віддається комунікативності, інтерактивності, автентичності спілкування, вивченню мови в культурному контексті, автономності і гуманізації навчання. Дані принципи роблять можливим розвиток міжкультурної компетенції як компонента комунікативної здатності. Кінцевою метою навчання іноземним мовам є навчання вільному орієнтуванню в іншомовному середовищі і умінню адекватно реагувати в різних ситуаціях, тобто спілкуванню. Комунікативний підхід - стратегія, що моделює спілкування, направлена на створення психологічної і мовної готовності до спілкування, на свідоме осмислення матеріалу і способів дій з ним. Основним же критерієм, що дозволяє відрізнити цей підхід від інших видів навчальної діяльності, є те, що учні самостійно обирають мовні одиниці для оформлення своїх думок. Використання  комунікативного підходу добре вмотивоване: його мета полягає у тому, щоб зацікавити учнів у вивченні іноземної мови за допомогою накопичення і розширення їх знань і досвіду.

Однією з основних вимог, що висуваються до вивчення іноземних мов є створення взаємодії на уроці, що прийнято називати в методиці інтерактивністю. Інтерактивність – це об'єднання, координація і взаємодоповнення зусиль комунікативної мети і результату мовними засобами. Інтерактивність не просто створює реальні життєві ситуації, але і змушує учнів адекватно реагувати на них за допомогою іноземної мови. .[ 5; 21 ]

Останнім часом мене зацікавило використання теорії множинного інтелекту американського психолога  і невролога Говарда Гарднера на уроках англійської мови з метою покращення якості викладання, і я вирішила її дослідити.

 

 

Розділ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ВИКОРИСТАННЯ ТЕОРІЇ МНОЖИННОГО ІНТЕЛЕКТУ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

  1.1.Особистісно - орієнтоване навчання як основний напрямок сучасної педагогіки

Особистісно - орієнтоване навчання - це таке навчання, яке на перше місце ставить самобутність дитини, його самоцінність, суб'єктивність процесу навчання. Мета особистісно - орієнтованої освіти полягає в тому, щоб "закласти в дитині механізми самореалізації, саморозвитку, адаптації, саморегулювання, самозахисту, самовиховання та інші якості, необхідні для становлення самобутнього особистісного образу". [7] В особистісно - орієнтованій  освіті передбачається принципово нова позиція педагога:

  • оптимістичний підхід до дитини, прагнення педагога бачити перспективи розвитку особистісного потенціалу дитини та вміння максимально стимулювати його розвиток;
  • ставлення до дитини як до суб'єкта власної навчальної діяльності, як до особистості, здатної вчитися не з примусу, а добровільно, за власним бажанням і вибором, і проявляти власну активність.

Стандарт освіти в системі особистісно -  орієнтованого навчання - не мета, а засіб, що визначає напрямки і межі використання предметного матеріалу як основи особистісного розвитку на різних ступенях навчання.

Учитель у контексті такого підходу визначає навчальну мету уроку, організовує, спрямовує і коригує навчальний процес, виходячи з інтересів учня, рівня його знань і умінь. В кінці уроку учень повинен бути в змозі відповісти собі на питання, чого він сьогодні навчився та досяг. Результатом можуть бути нові сформовані компетенції, уміння та навички. Організація такого навчання означає, що вибір та застосування навчального матеріалу, прийомів, способів, засобів повинно відшліфовуватися через призму особистості учня - його потреб, мотивів, здібностей, активності, інтелекту та інших індивідуально-психологічних особливостей.

В цьому відношенні мене дуже зацікавила теорія  множинного   інтелекту Говарда Гарднера.

 

1.2. Теорія множинного інтелекту як засіб реалізації особистісно - орієнтованого навчання.

Відомий  американський вчений-психолог Говард Гарднер вважає,  що кожна людина талановита і володіє принаймні вісьмома типами інтелекту, вираженими в різному ступені. Теорія множинного інтелекту вперше була опублікована в 1983 році в книзі Г. Гарднера "Структура розуму: теорія множинного інтелекту". Відповідно до цієї теорії діяльність мозку людини заснована на роботі декількох типів інтелекту, а не одного, як вважалося раніше. Г.Гарднер стверджує : "Вкрай необхідно визначати і розвивати всі види інтелекту і всі його комбінації. Ми всі дуже різні в силу різних комбінацій типів інтелекту. "[4] Для успішної реалізації індивідуалізації освітнього  процесу необхідно вивчати, осмислювати і застосовувати на практиці досягнення загальносвітової освітньої думки.

Новаторство теорії множинності типів інтелекту, що представляє собою один з можливих  засобів індивідуалізації освітнього процесу, оскільки вона  зоснована  на принципі, що навчання повинно будуватися таким чином, щоб дати можливість учням набути досвіду, який вимагав би залучення різних типів інтелекту.

Аналіз публікацій з цієї теми  показав, що теорія множинного інтелекту глибоко вивчена  такими авторами,  як:  Т. Армстронг, М. Айзенкс, Д. Ларсен-Фріман, Мері Енн Крістіс ен, Б. Кемпбелл. Т. Армстронг, характеризуючи Теорію множинного інтелекту як демократичну теорію, заявляє, що вона розширює горизонти звичних методів навчання в школі [1]. Згідно Б. Кемпбелл,  роль вчителя  кардинально змінюється  при застосуванні теорії множинного інтелекту в класі. Учитель стає фасилітатором, стимулюючим навчальну діяльність і направляє її в потрібне русло, порадником, організатором і рівноправним учасником процесу спілкування і навчання.  В Україні цієй темі  приділяється велика увага. Недостатньо дослідженим в сучасній вітчизняній педагогічній науці залишаються питання створення методичної основи для застосування теорії множинності типів інтелекту в освіті, і, зокрема, викладання іноземної мови.

Метою моєї роботи є розгляд  ефективності, основних методів і видів практичних завдань, які можуть бути використані при застосуванні теорії множинності типів інтелекту на уроках іноземної мови.

Отже, розглянемо типи інтелекту, які виділив Г.Гарднер.

1. Вербально - лінгвістичний інтелект - легко сприйнятливі до мови і чутливі до інтонацій, порядку і ритму слів, мають гарну словесну пам'ять  і багатий лексичний запас; мають високорозвинені  навички аудіювання; думають більше словами, ніж образами;люблять читати і писати, розповідати історії.

2. Логіко - математичний інтелект - має здібності дедуктивного та індуктивного, конкретного і абстрактного мислення, відмінними аналітичними навичками та навичками вирішення проблем, добре розмірковують і задають логічно вибудовані питання, розуміють зв'язок між причиною і наслідком , люблять експериментувати.

3. Візуально - просторовий інтелект - мають здатність сприймати зорову і просторову інформацію, модифікувати її та відтворювати зорові образи, розуміють зв'язок між образами і значенням; (дивляться на речі "очима розуму"), думають картинками і створюють уявні образи, щоб допомогти пам'яті; люблять візуальні головоломки.

4. Музично - ритмічний інтелект - запам'ятовують мелодії і музичні образи, розпізнають діапазон і ритм, легко вловлюють і копіюють мелодику мови, розуміють зв'язок між звуком і відчуттям; добре розвинені мовні навички, можуть творчо говорити про музику.

5. Тілесно - кінестетичний інтелект - вирішують поставлені завдання, створюють і передають ідеї та емоції за допомогою руху всіх частин тіла; дуже рухливі і рухливі, мають розвинену жестикуляцію і тактильну пам'ять ; добре реагують на пересування по класу; можуть відчувати занепокоєння, якщо позбавлені можливості рухатися.

6. Натуралістичний інтелект -  мають здатність до вивчення флори і фауни, світу природи; схильні до продуктивної діяльності.

7. Міжособистісний інтелект - володіють здібностями ефективно взаємодіяти з людьми, розуміти  їх і розпізнавати їх цілі, мотивацію, наміри; із задоволенням працюють у співпраці, люблять вести дискусії і дебати, мають гарні лідерські  і дипломатичні  якості.

8. Внутріособистісний інтелект - володіють розумінням своїх власних емоцій, цілей і намірів, зверненням до внутрішнього світу, загостреним почуттям власної гідності, упевнені в собі і люблять працювати на самоті; реально оцінюють свої сильні і слабкі сторони і можливості часто інтуїтивні. [4 ]. 

Звертаю особливу увагу на той факт, що зовсім не обов'язково, що діти повинні володіти усіма притаманними тому чи іншому типу інтелекту характеристиками. І далеко не завжди у людини буває яскраво виражений якийсь один тип мислення, можуть бути комбінації 2-3 типів.

Як стверджує Г. Гарднер, ступінь прояву та розвитку того чи іншого типу інтелекту залежить від життєвого досвіду індивідуума. Чим частіше людина використовує той чи інший тип інтелекту, тим більше можливостей розвинути його  в ході навчання. Тому освітній процес я намагаюся будувати таким чином, щоб дати можливість дітям набути досвіду, який вимагав би залучення різних типів інтелекту. Важливо допомогти дітям зрозуміти, що вони можуть проявити або виявити свої здібності та навички різними способами, в різних видах діяльності, а потім створити умови для навчання з опорою на їх сильні сторони. Сукупний вплив на  всі різновиди інтелекту протягом уроку повинно гарантовано створювати умови для розвитку творчого потенціалу учнів. Таким чином на своїх уроках я намагаюся застосовувати завдання, що дозволяють розвивати всі вісім типів інтелекту. Головне - надати дитині можливість пізнавати, вивчати щось у той спосіб і шляхом, який йому найбільш близький, і в якому він відчуває себе комфортно.

Для того, щоб розглянути "як це працює", хочу представити талицю для кожного виду інтелекту, який дозволить підібрати методи і прийоми, засоби навчання, види завдань, а також цілепокладання з урахуванням різних видів інтелекту. (Цілепокладання - це процес і результат висунення, формулювання, постановки цілей і завдань навчання, який ініціюється педагогом і приймається учнями.) [9]

 

 

 

1.3. Методи, прийоми, засоби навчання,  види завдань за типами інтелекту

Методи і прийоми

Засоби навчання

види завдань

презентація матеріалу

цілепокладання

  1. Вербально - лінгвістичний інтелект

Читання, дискусії,

словникові ігри, складання оповідань, ведення щоденників, мозковий штурм, лист, робота зі словником, написання диктантів, викладів

і творів.

книги, газети,

журнали,

довідники,

використання

гумору, казок,

історій,

аудіокниги.

 

прочитайте,

задайте питання

по ходу читання, напишіть, розкажіть,

заповніть пропуски,

ігри на словотворенння

 

 

 

усна

 

 

 

довге

слово на

дошці

  1. Логіко - математичний інтелект

Математичні ігри, аналіз даних, рішення проблеми, експерименти, цікаві завдання, логічні ігри і головоломки, завдання на кмітливість і винахідливість

 

Таблиці, графіки, діаграми

Розставте в логічному порядку, запишіть ключові слова, створіть классіфіка-

цію, знайдіть невідповідності

подивіться на схему і сформулюйте правило, створіть схему

 

 

питально-відповідна

 

 

 

Логічна  загадка

  1.    Візуально - просторовий інтелект

Створення презентацій, ігри на уяву, ментальні карти, візуалізація,  

головоломки, включення елементів малювання.

 

кольорова ілюстрація і наочність,

графічні символи, відеофільми, комікси,

комп'ютер.

Намалюйте, розфарбуйте, створіть діаграму, зробіть тематичний підбір картинок, підготуйте презентацію,

складіть інтелект-карту.

 

 

 

 

Візуальна

 

 

 

 

незвичайна

іллюстра-

ція

  1.  Музично - ритмічний інтелект

римування,

пісні, вірші, багаторазове повторення в певному ритмі.

аудіозаписи,

музичні

інструменти,

книги про музику і музикантів,

використання природних звуків.

 

 

Послухайте,

заспівайте, прокоментуйте  пісню, напишіть реп.

 

 

 

усна

 

 

 

Музичний фрагмент.

  1. Тілесно - кінестетичний

Драматизація, танець, рухливі ігри, рольові ігри, релаксація, фізичні вправи, мова рухів тіла

 

Моделі, інструменти для творчості,

спортивний

інвентар,

костюми

 

Побудуйте, покажіть, доторкніться та визначте, підготуйте виріб і опишіть його  вправи на

розслаблення

 

 

 

Жестикуляція

 

 

 

Загадковий  предмет

  1. Натуралістичний інтелект

Будь-які прийоми і методи, пов'язані з вивченням історії людства, розвитком природних явищ

Ілюстрації рослин,

тварин, природних явищ, інструменти для вивчення природи

Проведіть аналогію з твариною, рослиною, природним явищем

 

Через аналогію з твариною або  рослинним світом

 

 

 

Незвичайна рослина

  1.  Міжособистісний інтелект

Групові та парні види роботи, проектна робота,   взаємоконтроль,

інтерв'ю, мозковий

штурм

 

Настільні ігри, атрибути рольових ігор

 

Навчити, запросити, дізнатися , пояснити

 

Питально – відповідна

 

повер

нися до партнера і поділися

  1. Внутріособистісний інтелект

Індивідуальна робота, ведення щоденника, створення

портфоліо, самоконроль

індивідуаль-

ні картки, лінгафонне

обладнання

Зіставте із фактами вашого життя, проана-

лізуйте , підготуйте рекомендації, заповніть портфоліо.

 

 

Індивідуальна, емоційна

 

 

Закрийте очі і

згадайте

ті  часи , коли ...

Таким чином можна зробити висновок, що способи  застосування теорії Г. Гарднера в навчанні різні - це може бути груповий або індивідуальний проект, сплановане особливим чином вивчення програмової теми. Головне - надати дитині можливість розкрити свій пізнавальний і творчий потенціал.

Працюючи на основі теорії множинного інтелекту, важливо усвідомлювати, які саме типи інтелекту задіяні на уроці при вивченні теми, але при цьому зовсім не обов'язково радикально міняти свої методи навчання дітей. Насправді застосування цієї теорії робить навчання більш ефективним, дозволяючи учням використовувати  всі доступні і близькі їм засоби  навчання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ 2.  ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА ( з власного досвіду)

2.1. Планування і аналіз уроку з урахуванням теорії множинного інтелекту

Щоб робота була більш продуктивною, аналізуючи попередній урок, раджу розглянути його з точки зору теорії множинного інтелекту і задати собі кілька запитань :

   Які типи інтелекту були задіяні на даному уроці?

1. Кого з учнів він найбільш зацікавив?

2.  Кому з учнів було нецікаво?

3. Чи були під час уроку проблеми з дисципліною?

4. Чи були ці проблеми якось пов'язані з типами інтелекту (розмови, малювання, метушня)?

 5. Що можна було зробити по-іншому, щоб зацікавити більше число дітей?

 6. Чи є інший засіб вивчити дану тему, використовуючи інші типи інтелекту?

 7.Чим я найбільше задоволений на  цьому уроці, а що не вийшло,як з хотілося  ?

При плануванні уроків, спрямованих на системний  розвиток всіх типів інтелекту я намагаюся дотримуватися наступного алгоритму:

  1.   Сформувати мету  уроку.
  2.    Відповісти на ключові запитання відповідно до принципів теорії множинного інтелекту.
  3. Відібрати засоби і методи навчання.
  4.     Відібрати прийоми і вправи.
  5.  Скласти послідовність.
  6. Відібрати засоби контролю.

Постановка цілей уроку за типами інтелекту:

  1.      Вербально - лінгвістичний. - Як використовувати мову?
  2.     Логіко - математичний. - Як використовувати числа, логіку або прийоми критичного мислення?
  3.     Візуально - просторовий. - Як використовувати візуальні образи?
  4.     Музично - ритмічний. - Як використовувати музику, вірші, пісні?
  5.     Тілесно - кінестетичний. - Як використовувати фізичні вправи або ручна праця?
  6.  Натуралістичний. - Як провести паралель із світом природи?
  7. Міжособистісний. - Як стимулювати навчання?
  8. Внутріособистісний. - Як залучити суб'єктивний досвід учнів? [8 ]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2. Опис діагностики та аналіз результатів

З метою ефективного використання теорії множинного інтелекту на уроках мною в жовтні  2019 року було проведено діагностику з виявлення провідного типу інтелекту учнів 9-А, 9-Б, 10 та 11 класів.  В діагностиці взяли участь 66 осіб.  Практичний психолог закладу допоміг провести діагностику на визначення типу інтелекту.

Метою цього дослідження було виявлення особливостей інтелекту, визначення домінуючого, вторинного і слаборозвинених інтелекту учнів. Для полегшення аналізу результати дослідження множинності інтелекту були представлені у формі діаграм.

 

Проаналізувавши відповіді учнів, було встановлено:

  • найбільша  кількість учнів (21, тобто 35%) мають внутрішньоособистісний інтелект як домінуючий,
  • далі йде музичний ( 8, тобто 13% )
  • натуралістичний, міжособистісний, вербально-лінгвістичний (по 7, тобто по 12%)
  • логіко-математичний, тілесно – кінестетичний (по 5, тобто по 8%)
  • відсутній – візуально-просторовий.

З метою формування усвідомленого використання і розвитку власних пізнавальних здібностей на початковому етапі роботи вчитель може   ознайомити учнів з основами теорії множинного інтелекту.

 

 

 

 

 

 

 

Прийом MI Pizza. У процесі виконання вправи учні визначають власні типи пізнавальних здібностей, рівень їх сформованості, стратегії подальшого розвитку. 

 

Зразкові питання для визначення ведучого типу інтелекту:

  1.    Вербально - лінгвістичний - « Word Smart »:
  •     Do you like to speak English?
  •     Do you like to write English words?
  •    Do you read a book every day?
  1.   Логіко - математичний - « Logic Smart »:
  •     Do you like to count?
  •     Do you like to do sums?
  •     Is Maths your favourite subject ?
  1.    Візуально - просторовий - «Picture Smart»:
  •     Do you like to draw?
  •     Do you see pictures in your head when you close your eyes?
  •     Do you enjoy watching TV and playing video games?
  1. Тілесно - кінестетичний - «Body Smart»:
  •     Do you like to do sports?
  •     Do you like to make things with your hands?
  •    Do you enjoy playing "Lego" and making models?
  1.   Музично - ритмічний - «Music Smart »:
  •      Do you like to listen to music?
  •      Do you play any musical instrument?
  •      Do you like to sing songs?
  1.    Міжособистісний - «People Smart»:
  •    Have you got many friends?
  •    Do you like to work in groups?
  •    Do you enjoy playing team games?
  1.  Внутріособистісний - «Self Smart»:
  •    Have you got a secret or a special place to stay alone? If - No-
  •    Would you like to have such a place?
  •    Do you like to share your things with your classmates?
  1.  Натуралістичний - «Nature Smart»:
  •     Do you enjoy being out in nature?
  •     Have you got any collections? (Butterflies, insects, leaves, shells, or other natural things).
  •    Do you like animals? Have you got any pets?

Якщо здібності учнів розвиваються, то їх академічні успіхи демонструють їх прогрес і просування. Якщо ж якість і рівень робіт учнів не покращується, то  для учня даний вид -  неефективний, і необхідно підібрати для нього засои , які допоможуть краще розкрити його індивідуальні особливості і домогтися більш успішних результатів. Це один із шляхів попередження неуспішності [2 ] .Визначення провідного типу інтелекту дозволить вчителю враховувати індивідуальні особливості учнів в організації навчально - виховного процесу. Так для залучення уваги учнів на уроці рекомендується використовувати різні стратегії в залежності від провідного типу інтелекту:

  1. Вербально - лінгвістичний - фраза на дошці " Be quiet , please !"
  2. Логіко - математичний - бавовна в долоні.
  3. Тілесно - кінестетичний - за допомогою жестів (вказівний палець, притиснутий до губ).
  4. Візуально - просторовий - за допомогою ілюстрацій.
  5. Музично - ритмічний - за допомогою секундоміра, ритмічних ударів.
  6. Міжособистісний - за допомогою прийому « Telephone » (пошепки передати одному слово, фразу або пропозицію)
  7. Внутріособистісний - з допомогою прийому « Listen to yourself ».
  8. Натуралістичний - звуки природи або тварин в запису.

Додаткові дослідження Ніла Флемінга в області інтелектуальних можливостей людини відобразилися в так званій VARK моделі, яка допомагає визначити яким засобом учням легше засвоювати інформацію. Ця модель була розроблена в 1992 році, яка стала  однією з найпопулярніших концепцій та фокусується на трьох базових навчальних стилях, які також слід враховувати в будь-якій ситуації на уроці [10].

У 11  класі мною була також поведена діагностика по визначенню стилів навчання з метою з'ясування чи будуть вчитися краще студенти, якщо застосовуються методи викладання відповідають їх стилю навчання? Чи будуть вони краще вчитися, якщо викладач почне заохочувати їх сильні сторони і переваги? Знання і розуміння навчальних стилів може значно допомогти вирішенню проблем , що виникають при сприйнятті інформації.  Згідно проведеної діагностики в 10 класі виявлено:  

Learning Styles

Number of pupils

%

Visual learners

9

56,25%

Auditory learners

7

43,75%

Kinesthatic learners

4

25%

Mixed learners

5

31,25%

 

Як це може допомогти освітньому процесу?

Інформація про стилі  навчання учнів дуже важлива як для викладачів так і для учнів, оскільки:

  •                      викладачам потріно розуміти які є стилі навчання учнів, щоб відповідним чином адаптувати свої навчальні методики.
  •                   учні, які знають свій стиль навчання, вчаться краще.
  •                   викладачі краще розуміють різницю між учнями і можуть пояснити їх поведінку на уроці.
  •                   якщо стиль навчання викладача відрізняється від стилю більшості його учнів, йому потрібно змінити методику подачі матеріалу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ВИСНОВКИ

Аналіз результатів  проведеного дослідження  і вивченої літератури дозволяють мені зробити наступні висновки:

  • кожна людина має схильності до того чи іншого типу інтелектуальної діяльності, але у різних людей ці здібності проявляються в тій чи іншій мірі;
  •     більшість людей можуть розвивати в собі будь-який тип інтелекту до адекватного рівня компетентності. Іншими словами, не можна стверджувати, що та чи інша людина не має здібностей до математики, музики, літератури, вони просто не розвинені належним чином;
  •  різні типи інтелекту можуть тісно взаємодіяти і впливати на розвиток один одного;
  •   існують різноманітні способи розвитку того чи іншого інтелекту.

При проведенні досліджень були виявлені суперечності, що зумовили актуальність даного досвіду:

  •  між необхідністю формування комунікативної компетентності всіх учнів з одного боку, і неоднорідністю інтересів, схильностей і запитів школярів - з іншого;
  • між необхідністю реалізації особистісно - орієнтованого підходу до процесу навчання іноземної мови та недостатньою ефективністю розроблених засобів і прийомів для досягнення цієї мети.

До бездоганним достоїнств теорії множинного інтелекту слід віднести такі моменти:

-    нове розуміння і визначення інтелекту;

- широкі можливості розвитку здібностей у осіб з різними типами інтелекту;

- демократичний характер теорії: кожен тип інтелекту має право на існування і розвиток;

-   унікальні можливості збагачення процесу навчання за допомогою різних типів інтелектуальної діяльності. 

Необхідно допомогти учням зрозуміти, що вони можуть виявити або знайти свої здібності й навички різними способами, у різних видах діяльності, а потім створювати умови для навчання з опорою на їх сильні сторони [6; 328].

Переконана, використовуючи цю унікальну теорію, можна і потрібно побудувати навчання і розвиток дитини таким чином, щоб забезпечити гармонійний та індивідуальний підхід до кожного. Адже завдання і вправи для учнів з різним поєднанням видів інтелектів Гарднера будуть істотно відрізнятися.

Теорія Говарда Гарднера  збагатила викладачів іноземної мови великим арсеналом можливостей для розуміння когнітивних здібностей індивідуума. Дана теорія може сприяти процесу навчання наступними шляхами:

  •     викладачі можуть критично оцінювати свої інтелектуальні здібності та методи навчання;
  •    краще вивчити інтелектуальний потенціал учнів;
  •  використовувати найбільш ефективні методи, відповідно до  того чи іншого типу інтелекту або комбінації типів інтелекту.

З огляду на основні концептуальні положення теорії множинного інтелекту, викладачі можуть планувати, створювати вправи і завдання, використовуючи різноманітні джерела, прищепити учням знання про стратегії навчання, необхідних для безперервної освіти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Armstrong, Thomas. Multiple Intelligences in the Classroom 3d ed. - Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development 2009.

2. Книга «Вступ у психологію». Автори - Р. Л. Аткінсон, Р. С. Аткінсон, Е. Е. Сміт, Д. Дж. Бем, С. Нолен-Хоэксема. Під загальною редакцією В. П. Зінченко. 15-е міжнародне видання, Санкт-Петербург, Прайм-Єврознак, 2007. – 816c. Стаття з глави 12. Індивідуальні відмінності.

3. Gardner, H. Are there additional Intelligences? The case for the Naturalist Intelligence? - Cambridge, MA: President and Fellows of Howard Colledge, 1995.

4. Гарднер Г. Структура разума: теория множественного интеллекта / [пер с англ.] – М.: ООО «И.Д. Вильямс», 2007. – 512 с.

5. Ніколаєва С. Ю. Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах / С. Ю. Ніколаєва – Київ: Ленвіт, 2002. – 328 с.

6. Nelson, Kristen. Developing Students’ Multiple Intelligences. Scholastic Professional Books, 1998. Перевод Евстифеевой О.В.

7. httss:// pidruchniki. com

8. Розвиток інтелектуального потенціалу  учнів на уроках іноземної мови. Website : teachandlearnenglish . com /

9.https://www slonyk.ua/

10. Стилі пізнання відповідно до моделі VARK. Website: aboutyourself . ru / kogn - psi / stili - poznanita - soglasno - modeli -vark . html

 

ДОДАТОК 1

 

 

FORM 10_11. КОМПЛЕКС ЗАВДАНЬ ЗА ТЕМОЮ «УМОВНИЙ СПОСІБ» ЗГІДНО ДО КОЖНОГО ВИДУ ІНТЕЛЕКТУ

 

ВИД ИНТЕЛЕКТУ

ЗАВДАННЯ

1. Вербально - лінгвістичний

 Заповніть пропуски. Наприклад:

  If I __________ a police officer,  I

  would ____________.

2. Логіко

математичний

 

  Подивіться  на схему і сформулюйте правило.

  Type I: Present Real

  Dependent Clause            Independent Clause

  Present Simple                  will, can should, may,

  Present Continuous             might, ought to +

  Present Perfect                    main verb

  Present Perfect Continuous

  Modals: can, have to, must

  should + main verb

3. Візуально –

просторовий

  Підготуйте презентацію на тему: «What would I buy  

  if I won one million dollars».

4. Тілесно – кінестетичний

 

  Рольова гра.

  Ви знаходитесь в США під час канікул. Обговоріть 

  з другом свои плани на завтра.  Example: If it rains  

  tomorrow, we can’t go to Disney World.

5. Музичний

 

  Вивчить  пісню з даним граматичним явищем. 

  Наприклад:

  If I had a hammer, I’d hammer in the morning,

  If I had a hammer, I’d hammer at noon.

  I’d hammer out justice; I’d hammer our warning

  I’d hammer out love between my brothers and my  

  sisters, all over this world.

 

6. Міжособистісний

 

  Запитайте учнів в групі. Ask “What would you do if  

   you were a teacher / a pilot / a musician?”

 

7. Внутрішньо  особистісний

 

  Напишить невеликий твір на тему: “If you could

  change one thing about yourself, what would it be?”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕСТИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 2

 

Анкета по типам інтелекта дозволяє виявляти  схильність дитини до того чи іншого типу діяльності, що може допомогти їй у виборі майбутньої професії. Анкета заснована на думках про структуру інтелекту, викладених у теорії Говарда Гарднера.

Анкета по типам интеллекта

ТЕСТ 1. Позначте номери тверджень, які вам підходять:

1. Я вміло працюю з предметами.

2. У мене хороше відчуття напрямку.

3. У мене є природна здатність вирішувати суперечки між друзями.

4. Я можу легко запам'ятовувати слова пісень.

5. Я можу пояснювати теми, які іншим пояснювати важко.

6. Я завжди роблю все поступово.

7. Я добре знаю себе і завжди розумію, чому я роблю так, а не інакше.

8. Мені подобається робота з громадськістю та громадські заходи.

9. Я добре вчуся, слухаючи інших.

10. Коли я слухаю музику, у мене змінюється настрій.

11. Мені подобаються загадки, кросворди, логічні завдання.

12. Для мого навчання дуже важливо візуальне уявлення матеріалу: таблиці, графіки, схеми.

13. Я чутливий до настрою і переживань оточуючих.

14. Я вчуся краще, коли мені щось потрібно робити самостійно.

15. Перед тим як вчити щось, мені потрібно розуміти, що в цьому є щось потрібне.

16. Я люблю самотність і тишу під час роботи і роздумів.

17. У складних музичних творах я можу на слух виявити окремі музичні інструменти.

18. Я можу візуально легко уявити сцени, які я пам'ятаю або які я вигадав.

19. У мене багатий словниковий запас.

20. Я люблю робити записи, письмові замальовки.

21. У мене гарне почуття рівноваги, я люблю рух.

22. Я можу бачити закономірності між поняттями і явищами.

23. У команді я співпрацюю з іншими, прислухаюся до їхніх ідей.

24. Я спостережливий і часто бачу те, що не бачать інші.

25. Мене легко вивести з себе.

26. Я люблю працювати і вчитися окремо від інших.

27. Я люблю складати музику.

28. Я можу оперувати числами і вирішувати складні математичні завдання.

Зіставте ваші відповіді з ключем анкети, підрахувавши суму по кожному типу:

Лінгвістичний –5, 9, 19 ,20
Логіко–математичний  – 6, 11, 22, 28
Візуально - просторовий   2, 12, 18, 24
Музичний   4, 10, 17, 27
Міжособистісний   3, 8, 13, 23
Внутрішньо особистісний   7, 15, 16, 26
Кінеститичний   1, 14, 21, 25

ДОДАТОК 3

 

ТЕСТ 2.  Визначити ваш особистий тип інтелекту можна відповівши на питання анкети (вибрати зі списку). Найбільша кількість виборів в конкретному типі інтелекту допоможе визначити ваш інтелект.

Анкета для учня

1.Вербально-лінгвістичний інтелект

а) мені подобається читати книги, журнали і газети;

б) мені подобається розповідати анекдоти, історії і жарти;

в) у мене хороша пам'ять на імена;

г) у мене хороший словниковий запас  рідної мові;

д) мені подобається розв’зувати кросворди.

2.Логічно-математичний інтелект

а) я завжди складаю цифри в умі;

б) мені подобаються арифметичні ігри;

в) мені подобаються заняття з математики в школі;

г) я добре вмію грати в шахи і шашки;

д) мені завжди цікаво знати, як працює той чи інший апарат, та чи інша техніка;

е) мені зручно розділяти або об'єднувати речі, предмети за категоріями.

3. Візуально-просторовий інтелект

а) я легко орієнтуюся по карті;

б) я добре малюю;

в) я віддаю перевагу читанню книжок  великій кількості різноманітних картинок;

г) мені подобається збирати пазли;

д) я завжди звертаю увагу на колір одягу.

4. Кінестетичний інтелект

а) мені подобається постійно бути в русі, стрибати, бігати;

б) я люблю займатися спортом;

в) мені подобається майструвати: в'язати, шити, будувати;

г) мені важко сидіти без руху тривалий час.

5. Музично-ритмічний інтелект

а) я легко можу наспівувати мелодії до багатьох пісень;

б) я хороший співак (чка);

в) я можу грати на музичному інструменті;

г) часто співаю пісні;

д) я часто наспівую мелодії, при цьому постукую пальцями по столу;

е) я включаю музику як задній фон, коли роблю домашню роботу.

 

 

 

ДОДАТОК 4

 

ТЕСТ 3. Анкета для викладачів з метою визначення їх інтелектуального профілю. Прочитайте кожне твердження.

Дайте відповідь на кожне з них, поставивши зліва 0, 1, 2. Поставте 0, якщо твердження не узгоджується з вашою думкою.

Поставте 2, якщо твердження цілком відповідає вашим поглядам.

Поставте 1, коли ви не можете визначитись однозначно.

Порівняйте свої результати в різних видах інтелекту.

Визначте свій інтелектуальний профіль. В якому виді інтелекту він є найвищий? Найнижчий?

Вербально- лінгвістичний інтелект

  • Я пишу і публікую статті.
  • Інколи я цілий день читаю те, що не має відношення до роботи.

-   Я завжди звертаю увагу на рекламні щити.

-   Я часто слухаю радіо та диски із записаними лекціями та книгами.

-   Я захоплююсь розв’язуванням кросвордів.

-   У навчальному процесі я користуюсь дошкою, слайд-проектором, графіками та плакатами.

-   Я вважаю, що я добре пишу листи.

-   Якщо я декілька разів почую пісню, я назавжди запам’ятаю її слова.

-   Я часто даю завдання своїм студентам читати і писати в класі.

-   Я написав(ла) про те, чим я пишаюсь.

Логіко-математичний інтелект

  • Я визнаю лише ту відповідь, яку можна перевірити підрахунками.
  • Я легко можу рахувати про себе.
  • Я люблю грати в карти.
  • Мені дуже подобались уроки математики в школі.
  • Я вірю в те, що майже все навколо нас має свою логіку.
  • Я люблю ігри, що спонукають думати.
  • Мене цікавлять нові відкриття в науці.
  • Коли я готую їжу, я строго дотримуюсь рецептів.
  • Я вдаюся до проблемних завдань у процесі викладання.
  • Мої заняття послідовні: студенти знають, на що треба очікувати.

Візуально-просторовий інтелект

  • Я не байдужа (байдужий) до тих кольорів, які присутні на моєму одязі.
  • Я захоплююсь фотографуванням.
  • Я люблю малювати.
  • Я люблю читати книжки багато ілюстровані малюнками.
  • Я особливо люблю книжки з ілюстраціями, графіками і схемами.
  • Я легко орієнтуюсь у незнайомому місті.
  • На заняттях я часто користуюсь слайдами та малюнками.
  • Я дуже люблю складати мозаїку та головоломки.
  • Я мав хороші оцінки з геометрії у школі.
  • Коли я заходжу в аудиторію, одразу помічаю, які місця зайняли студенти, і розумію, як це позначиться на навчальному процесі.

 Кінестетичний інтелект

  • Я люблю довгі прогулянки.
  • Я люблю танцювати.
  • Я займаюсь одним видом спорту.
  • Я люблю робити все своїми руками: вирізати по дереву, шити, в’язати, конструювати моделі.
  • Я вважаю, що краще практикуватись в якомусь новому умінні, ніж читати про нього.
  • Мої найкращі ідеї приходять до мене, коли я бігаю, ходжу або виконую інші види фізичної діяльності.
  • Я люблю працювати надворі.
  • Мені важко довго всидіти на одному місці.
  • Я часто пропоную в аудиторії такі види діяльності, які спонукають студентів рухатись.
  •  Мої найулюбленіші види занять пов’язані з фізичною активністю.

Музично-ритмічний інтелект

  • Я без труднощів можу визначити ритм та налаштуватись на нього.
  • Коли я чую якусь мелодію, я можу легко підхопити її.
  • Я легко можу визначити, хто неправильно інтонує (фальшивить).
  • У мене дуже виразний голос, здатний змінювати свою силу, висоту та емфазу.
  • На заняттях я часто послуговуюся піснями та музикою.
  • Я граю на музичному інструменті.
  • Я часто слухаю музику на роботі, удома, у транспорті.
  • Я знаю мелодії багатьох пісень.
  • Я часто наспівую або насвистую якусь мелодію, коли залишаюсь один (одна) вдома або в такому оточенні, де це зручно.
  • Я чудово себе почуваю, коли слухаю музику, яку я дуже люблю.

Міжособистісний інтелект

  • Мені краще піти на вечірку, ніж залишитись вдома.
  • Коли у мене виникають якісь проблеми, я намагаюсь обговорювати їх з друзями.
  • До мене часто звертаються люди зі своїми проблемами.
  • Я займаюсь суспільною діяльністю декілька вечорів на тиждень.
  • Я люблю вечірки, люблю розважати друзів.
  • Я вважаю себе лідером і беру на себе лідерські обов’язки .
  • Я люблю вчити інших та показувати, якщо робити.
  • У мене небагато близьких друзів.
  • Я добре почуваю себе у натовпі або на вечірці з багатьма незнайомими людьми.
  • Я прислухаюсь до думки студентів щодо змісту та процесу навчання.

Внутрішньоособистий інтелект

  • Я регулярно проводжу деякий час, медитуючи.
  • Я вважаю себе незалежною людиною.
  • Я веду щоденник і записую свої думки.
  • Мені краще розробити свій план лекції, ніж користуватися матеріалами безпосередньо з підручника.
  • Я часто створюю нові види діяльності та матеріали для своїх занять.
  • Коли я в чомусь розчарована(ний) або з якихось причин ображена(ий), я намагаюсь швидко заспокоїтись.
  • Я проголошую основні цінності, які керують моїм життям, і описую відповідні до них види діяльності, до яких я регулярно залучаюся.
  • У мене є улюблені види занять, в які я поринаю вдома.
  • Я часто застосовую в аудиторії такі види роботи, які студенти повинні виконувати самостійно, наодинці.
  • На заняттях я створюю умови для спокійних роздумів.

Природничий інтелект

  • Я добре розпізнаю різні види птахів.

-    Я добре розпізнаю різні види рослин.

-    Мені подобається працювати в саду.

-    Я люблю свійських тварин.

-    Я легко можу визначити модель більшості автомобілів та рік їх випуску.

-   Дивлячись на небо, я можу назвати різні види хмар та погоду, яку вони несуть.

-    Я легко відрізняю бур’яни від культурних рослин.

-    Я люблю проводити час надворі.

-    Мені подобається займатися вивченням різновидів каміння.

-    У мене вдома і на роботі багато квітів.

ДОДАТОК 5

TEST  4.  A Multiple Intelligences Checklist

Rank each statement 0, 1, or 2. Write 0 if you disagree with the statement and write 2 if you strongly agree. Write 1 if you are somewhere in between. Then calculate your score for each intelligence type.

Interpersonal Intelligence

 

  1. ___              I’m often the leader in activities
  2. ___              I enjoy talking to my friends
  3. ___              I often help my friends
  4. ___              My friends often talk to me about their problems
  5. ___              I’ve got a lot of friends
  6. ___              I’m a member of several clubs

___ TOTAL FOR INTERPERSONAL INTELLIGENCE

 

Intrapersonal Intelligence

 

  1. ___              I go to the cinema alone
  2. ___              I go to the library alone to study
  3. ___              I can tell you some things I’m good at doing
  4. ___              I like to spend time alone
  5. ___              My friends find some of my actions strange sometimes
  6. ___              I learn from my mistakes

___ TOTAL FOR INTRAPERSONAL INTELLIGENCE

 

Logical - Mathematical Intelligence

 

  1. ___              I often do calculations in my head
  2. ___              I like to put things into categories
  3. ___              I'm good at chess and/or draughts
  4. ___              I like to play number games
  5. ___              I love to play around with Computers
  6. ___              I ask lots of questions about how things work

___ TOTAL FOR LOGICO-MATHEMATICAL INTELLIGENCE

Linguistic Intelligence

  1. ___              I like to read books, magazines and newspapers
  2. ___              I consider myself a good reader
  3. ___              I like to tell jokes and Stories
  4. ___              I can remember people's names easily
  5. ___              I like to recite tongue twisters
  6. ___              I have a good vocabulary in my native language

___ TOTAL FOR LINGUISTIC INTELLIGENCE

 

Bodily - Kinaesthetic Intelligence

 

  1. ___ It's hard for me to sit quietly for a long time
  2. ___ It's easy for me to copy exactly what other people do
  3. ___ I'm good at sewing, woodwork, building or mechanics
  4. ___ I'm good at Sports
  5. ___ I enjoy working with my hands - working with clay or

model making, for example

  1. ___ I enjoy physical exercise

___ TOTAL FOR BODILY-KINAESTHETIC INTELLIGENCE

Spatial Intelligence

  1. ___              I can read maps easily
  2. ___              I enjoy art activities
  3. ___              I can draw well
  4. ___              Videos and slides really help me to learn new Information
  5. ___              I love books with pictures
  6. ___              I enjoy putting puzzles together

___ TOTAL FOR SPATIAL INTELLIGENCE

 

Musical Intelligence

 

  1. ___              I can hum the tunes to lots of songs
  2. ___              I’m a good singer
  3. ___              I play a musical instrument or sing in a choir
  4. ___              I can tell when music sounds off-key
  5. ___              I often tap rhythmically on the table or desk
  6. ___              I often sing songs

___ TOTAL FOR MUSICAL INTELLIGENCE

Naturalist Intelligence

  1. ___ I spend a lot of time outdoors
  2. ___ I enjoy listening to the sounds created in the natural world

birdsong, for example

  1. ___ I can identify plant life and animal species
  2. ___ I can distinguish between poisonous and non-poisonous

snakes and/or between poisonous and edible mushrooms

  1. ___ I enjoy observing plants and/or collecting rocks
  2. ___ I’ve got green fingers - I keep pot plants at home and

have an interest in gardening, for example

___ TOTAL FOR NATURALIST INTELLIGENCE

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 6

 

How do you ensure all of your students' intelligences are being tapped? Here is a list of activities that speak to each intelligence.

Verbal-Linguistic

Logical-Mathematical

Visual-Spatial

Bodily-Kinesthetic

choral speaking

declarizing

storytelling

retelling

speaking

debating

presenting

reading aloud

dramatizing

book making

nonfiction reading

researching

listening

process writing

writing journals

problem solving

measuring

coding

sequencing

critical thinking

predicting

playing logic games

collecting data

experimenting

solving puzzles

classifying

using manipulatives

learning the scientific model

using money

using geometry

graphing

photographing

making visual metaphors

making visual analogies

mapping stories

making 3D projects

painting

illustrating

using charts

using organizers

visualizing

sketching

patterning

visual puzzles

hands on experiments

activities

changing room arrangement

creative movement

going on field trips

physical education activities

crafts

dramatizing

using cooperative groups

dancing

 

Musical

Interpersonal

Intrapersonal

Naturalistic

humming

rapping

playing background music

patterns

form

playing instruments

tapping out poetic rhythms

rhyming

singing

classroom parties

peer editing

cooperative learning

sharing

group work

forming clubs

peer teaching

social awareness

conflict mediation

discussing

cross age tutoring

study group

brainstorming

personal response

individual study

personal goal setting

individual projects

journal log keeping

personal choice in projects

independent reading

reading outside

cloud watching

identifying insects

building habitats

identifying plants

using a microscope

dissecting

going on a nature walk

build a garden

studying the stars

bird watching

collecting rocks

making bird feeders

going to the zoo

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
6 квітня 2020
Переглядів
2148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку