НАВЧАННЯ ЧЕРЕЗ ДОСВІД (виступ на МО муз.мистецтво)

Про матеріал
Виступ на методичному об'єднанні вчителів мистецтва "Навчання через досвід"
Перегляд файлу

НАВЧАННЯ ЧЕРЕЗ ДОСВІД

Бевзюк Олена, учитель музичного мистецтва ЗЗСО №17

1

Не секрет, що дорослі люди найкраще вчаться і запам'ятовують щось нове, коли отримані знання необхідні їм для використання у їхній щоденній діяльності.

2

Завдяки методиці, автором якої є Девід Колб– соціальний психолог із США, автор бестселлера «Експериментальне навчання. Експеримент як ресурс навчання для вдосконалення». Саме він зміг вивести комплексне бачення навчання через досвід. Колб вважав, що досвід та чотири «магічні» стилі навчання допомагають мозку людини будувати міцні нейронні зв’язки.

3

Цикл навчання, за Колбом, включає чотири етапи, а саме: конкретне вивчення, рефлексивне спостереження, абстрактна концептуалізація та активне застосування. Ефективне навчання відбувається, коли учень проходить усі чотири етапи циклу. Учень також може приєднатись до циклу на будь-якій стадії з логічною послідовністю.[3]

Перший етап — конкретне вивчення, коли учень стикається з новим досвідом або переосмислює наявний досвід. На наступному етапі, у процесі рефлексивного спостереження, учень розмірковує про досвід на особистій основі. Після цього настає абстрактна концептуалізація, коли учень формує нові ідеї або змінює існуючі абстрактні ідеї на основі думок, що виникають на етапі рефлексивного спостереження. Нарешті, етап активного застосування, коли учень застосовує нові ідеї до свого оточення, щоб побачити зміни в наступній появі досвіду. Цей другий досвід стає конкретною базою для початку наступного циклу, від першого етапу. Цей процес може відбутися за короткий або тривалий час.

4

Дебрифінг- Підбиття підсумків уроку. Заключний етапуроку, у якому зазвичай вчитель запитує, що сподобалося на уроці, що – ні, збирає побажання, зауваження, й у результаті узагальнює пройдене і спонукає до подальшого самостійного і глибшого вивчення матеріалу.

Прийнявши за основу цикл Девіда Колба, ми можемо бачити, що саме безпосередній досвід, здобутий або в результаті щоденний навчальної  діяльності, або в процесі рольової гри, або при проходженні комп'ютерної симуляції становить основу для подальшого навчання.

Цей досвід приводить до етапу «критичного обмірковування» - до роздумів і нових спостережень за тим, що відбувається, за діями та подіями, які тепер уже викликають живий інтерес, оскільки пов'язані з власними внутрішніми переживаннями та порівняннями: «Я роблю так, а він чи вона – так …», до роздумів у тому, яких результатів призводить той чи інший варіант дій.

Поступово чи раптово - у вигляді осяяння - спостереження і роздуми перетворюються на звані «абстрактні концепції» чи висновки, які дозволяють використовувати зроблені узагальнення практично. Практичне застосування отриманих теоретичних висновків, своєю чергою, запускає нові навчальні цикли.

5

Цей досвід приводить до етапу «критичного обмірковування» - до роздумів і нових спостережень за тим, що відбувається, за діями та подіями, які тепер уже викликають живий інтерес, оскільки пов'язані з власними внутрішніми переживаннями та порівняннями: «Я роблю так, а він чи вона – так …», до роздумів у тому, яких результатів призводить той чи інший варіант дій.

Поступово чи раптово - у вигляді осяяння - спостереження і роздуми перетворюються на звані «абстрактні концепції» чи висновки, які дозволяють використовувати зроблені узагальнення практично. Практичне застосування отриманих теоретичних висновків, своєю чергою, запускає нові навчальні цикли.

Вашій увазі «ключ» до навчання, який  допоможе учням контекстуалізувати вивчений матеріал.

6

Приклад «навчання через досвід» на уроці музичного мистецтва, після вивчення теми «Жанри музики». Дві групи учнів сперечаються через музичні вподобання. Одна група віддає перевагу класичній музиці, інша сучасній. Суперечка починається спокійно та поступово тон опонентів стає голоснішим, а обвинувачення різкими. У якусь мить сцена зупиняється, а вчитель ставить питання:

-          Що ви побачили?

-          Чому це сталося?

-          Що ви відчували?

-          Чому відчували ці емоції?

-          Чи зустрічали ви схожі ситуації?

-          Чи можете навести приклади?

-          Як можна застосовувати цей досвід?

-          Про що була вправа?

-          Запропонуйте своє закінчення побаченої історії…

7

Ознайомтеся з візуальною навчальною програмою, призначеною для вивчення математики, що містить більше 200 візуальних ігор для забезпечення диференційованого навчання.

8

Звісно, ви обираєте для занять ті методи і прийоми, які, на вашу думку, є ефективними під час вивчення певних тем. Але чи дійсно вони підходять вашим учням? Ми не говоримо про те, що потрібно кардинально змінювати підхід до викладання! Ні. Може, варто його трішечки трансформувати?

Бажаю успіху))

 

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Інші матеріали
Додано
17 травня
Переглядів
13
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку