Навчання іноземної мови з використанням комп’ютерних технологій.

Про матеріал
В умовах інформаційної системи освіти в навчанні іноземної мови активно й успішно використовуються інформаційно-комунікативні технології, які дозволяють значно підвищити ефективність цього процесу. Застосування ІКТ забезпечує можливість створення вчителем умов для формування і розвитку лінгвістичних і комунікативних навичок, максимально враховуючи особистісні потреби учнів.
Перегляд файлу

Навчання іноземної мови з використанням комп’ютерних технологій.

В умовах інформаційної системи освіти в навчанні іноземної мови активно й успішно використовуються інформаційно-комунікативні технології, які дозволяють значно підвищити ефективність цього процесу. Застосування ІКТ забезпечує можливість створення вчителем умов для формування і розвитку лінгвістичних і комунікативних навичок, максимально враховуючи особистісні потреби учнів.

Комп’ютер може застосовуватися вчителем на всіх етапах процесу навчання:

  • під час пояснення нового матеріалу;
  • закріплення;
  • повторення;
  • контролю.

Навчання іноземної мови з використанням комп’ютера має багато переваг:

  •           зацікавленість учнів комп’ютером призводить до високої мотивації процесу навчання;
  •           учні залюбки ведуть діалог з комп’ютером, у них підвищується загальна, комп’ютерна й мовна культура;
  •           індивідуалізація навчання;
  •           можливість забезпечення безпосереднього зворотного зв’язку;
  •           об’єктивність оцінювання;
  •           забезпечується ефективне виконання вправ і тренувань.

Основні види роботи з комп’ютером на уроках англійської мови можна поділити на три групи: використання навчальних і пізнавальних програм на CD, створення мультимедійних презентацій самим вчителем та використання Інтернету.

 

Використання навчальних і пізнавальних програм.

Використання навчальних і пізнавальних програм – найбільш доступний спосіб застосування комп’ютера як на уроці, так і в позаурочний час. Особливо ефективним для підвищення мотивації процесу вивчення англійської мови є використання навчальних програм у початкових класах. Учитель може проводити групову і індивідуальну роботу з дітьми, використовуючи такі навчальні програми з ігровими елементами, як «Learn to Speak English», електронні диски навчально-методичних комплексів «Family And Friends»,  «Get Set! Go», аудіо- та відеодиски англомовної версії журналу «Пізнайко». Різні мультимедійні ігри сприяють поширенню словникового запасу, знайомлять з граматикою англійської мови, вчать розуміти мову на слух, правильно писати.

Серед найбільш застосованих програм на уроках англійської мови у початковій ланці вчителями нашої школи є навчально-методичні комплекси видавництва «Oxford» «Family And Friends» та «Get Set! Go».  При їх використанні можна навчити учнів сприймати на мову слух, вчити алфавіт, читати, правильно вимовляти звуки, дифтонги та трифтонги, які зустрічаються в англійській мові. На аудіо та відео дисках представлені такі теми: Food And Drinks, Colours, Numbers, Family, People, Home, Animals, Activities.

Використовуються такі вправи й методи, як:

  •           вправи для розвитку навичок діалогічного мовлення: прослуховування діалогу одночасно з читанням, аудіювання з вибірковою відповіддю, діалог питання-відповідь;
  •           вправи для оволодіння лексикою граматикою і синтаксисом: вправи на заповнення пропусків, вправи у вигляді кросвордів, вправи у вигляді гри на складання речень, гра «Постріл» - вибір мишкою зображення після почутого слова, знаходження еквівалентних пар слів, синонімів, антонімів, вправи «Знайди помилку».

Диски англомовної версії журналу «Пізнайко» розраховані на індивідуальну роботу з учнем з фонетики і граматики.

Для всебічного відпрацювання лексичних тем краще застосовується матеріали програми «Learn to Speak English». Ці диски мають великий набір діалогів, вправ, ігор. Навчальна комп’ютерна програма організовує самостійну роботу учня, керує нею, створює умови, за яких учень може самостійно здобувати знання.

Для учнів середньої ланки на уроках англійської мови застосовуються матеріали електронного посібника «Англійська мова. 7 клас» видавничої групи «Основа», диски навчально-методичних комплексів «Oxford Team», «Solutions».

 

Самостійне створення мультимедійних презентацій.

Самостійна розробка мультимедійного супроводу до уроку найбільш вживана форма використання комп’ютеру на уроках англійської мови вчителями нашої школи. Такі мультимедійні презентації можуть стати головним помічником у роботі з вивчення іноземної мови. Вчитель створює мультимедійну презентацію враховуючи індивідуальні особливості учнів, їх рівень, здібності, таким чином здійснюється особистісно орієнтоване навчання. Застосування презентацій на уроках дає можливість анімації, зміни і виділення найбільш значимого матеріалу. За необхідністю можна повторити потрібний матеріал чи етап уроку. Крім того, у презентації можна використати картинки, фотографії, схеми, таблиці, що посилює ефект впливу. Подібний прийом спрямований на візуальне сприйняття матеріалу, покращує засвоєння учнями.

Узагальнюючи досвід застосування комп’ютера й мультимедійних технологій на уроках англійської мови й позаурочний час, можна зробити висновок:

  • мультимедійні технології прискорюють процес навчання;
  • застосування ІКТ сприяє різкому зростанню зацікавленості учнів предметом;
  • покращують якість засвоєння матеріалу;
  • дозволяють індивідуалізувати процес навчання.

 

Використання Інтернету.

Ще одним революційним досягненням, яке вплинуло на навчальний процес, стало використання ресурсів Інтернету. Особливо ефективним використання Інтернету є у процесі вивчення іноземної мови. Адже вивчати англійську мову – означає навчати спілкуванню, передачі і сприйняття інформації. При вивченні іноземної мови Інтернет пропонує своїм користувачам різні засоби і ресурси:

  •           електронна пошта – використовується для встановлення дружньої переписки, міжнародного обміну листами (швидко, зручно, дешево). Це допомагає знайти друзів, брати участь у парних і групових проектах. Це допомагає учневі і вчителю покращити мовну компетенцію;
  •           телеконференції та відео конференції – надають можливість не тільки прочитати, але й прослухати інформацію, викликати відео супровід. Учителі нашої школи постійно користуються матеріалами сайтів BBC, ABC news, CNN world news;
  •           можливість публікації власної інформації, створення власної сторінки - не лише вчителі, а й самі учні можуть себе у ролі постачальників інформації на різноманітні навчальні сайти, відкриті форуми;
  •           доступ до інформаційних ресурсів – використання учнями для підготовки до уроків довідкових каталогів, пошукових систем Yahoo, Yandex, Meta, BigMir, Google;
  •           бесіди в соціальних мережах, спілкування в чатах – допомагає знайти друзів по всьому світу, безперешкодно спілкуватися з однолітками з різних куточків світу, знайомитися з культурними та соціальними особливостями англомовних країн. При цьому покращуються мовні навички учня і підвищується мотивація для подальшого вивчення мови.

 

Підбиваючи підсумки, слід сказати, що роль комп’ютерних технологій зростає, підвищуючи ефективність формування лінгвістичної і комунікативної компетенції під час вивчення іноземної мови.

 

doc
Додав(-ла)
Руда Анна
Додано
7 січня
Переглядів
8
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку