Навчання ранньому читанню в ДНЗ

Про матеріал
Процес навчання читання найбільш цікавий, але складний і відповідальний. Якщо діти небудуть правильно, швидко, виразно читати, вони не зможуть опанувати грамотним письмом, не навчаться вирішувати завдання. Навчити дітей читати –означає підготувати їх до самостійної роботи з текстом.
Перегляд файлу

Раннє читання за  

методикою О. Декролі

Головні завдання раннього читання    

 Процес навчання читання найбільш цікавий, але складний і відповідальний. Якщо діти небудуть правильно, швидко, виразно читати, вони не зможуть опанувати грамотним письмом, не навчаться вирішувати завдання. Навчити дітей читати –означає підготувати їх до самостійної роботи з текстом, прищепити любов до читання. Отже, оволодіння навиками читання це і засіб, і одна з умов загального розвитку дітей. Процес читання дуже складний, оскільки в ньому беруть участь мислення, мовлення,сприйняття, пам'ять, уява, слухові та звукові аналізатори.

Результатив не  навчання читання безпосередньо залежить від розвитку пізнавальних здібностей дітей. У 4-5 років діти  вже можуть аналізувати властивості оточуючих їх предметів. Саме в цьому віці у дітей проявляється інтерес до букв, тому можна починати підготовку до навчання читання. Підготовка до навчання читання дітей до шкільного віку, повинна включати в себе ігри, які сприяють освоєнню навичок

читання. Вони спрямовані на розвиток пам'яті, уваги, мислення, дрібної моторики.

Дитина, яка почала читати в ранньому віці, безумовно, має перевагу перед своїм не читаючим однолітком:

- читаючи, дитина розвиває свою мову, оскільки читання - це одна зрізновидів мовлення (письмова);

- читаючиі запам'ятовуючинові слова, дитина розвиває мислення, збільшує словниковий запас;

- читання допомагає малюкові запам'ятати еталони побудови речень, і він сам починає будувати свою промову правильно;

- багаторазово прочитуючи одне і те ж слово, дитина візуально запам'ятовує його накреслення, то допоможе йому  в майбутньому правильно писати;

- читання-ценовий вид отримання інформації, тепер малюк може самостійно дізнавати. Що його цікавлять відомості.

 

 

Періоди навчання читання

I період: інтуїтивне читання слів – назв предметів навколишнього світу.

II період: аналіз знайомих слів та виділення букв.                                                                                                                            

 

III період: подальше ознайомлення з буквами, конструювання невеликих слів (спочатку – за  аналогією, потім – самостійно) та свідоме читання цих слів.

 

 IV період: подальше конструювання коротеньких слів (іменників, прикметників, дієслів)  зі знайомих букв, свідоме читання й аудіювання слів, конструювання та читання  невеликих  речень. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Засоби реалізації навчання читання  у системі  освітньо– виховної роботи

 

 

 

Сюжетно- рольова

                                                Спостереження, 

                                                       екскурсії   

 

Художньо-театральна   

              діяльність                                                                Дидактичні ігри 

                                      та вправи

Пошуково-дослідницька  

               діяльність 

 

 

     Ігри – заняття 

 

 

 

 

 

 

 

Напрямки роботи

Впровадження інноваційних

методів   навчання та виховання                    Розвиток творчіх                                                                                                  здібностей  дітей

   Здійснення диференційованого

   підходу                                                        Створення  умов для

                                                                всебічного  розвитку дитини                                              

 

 

 

Планую

Підготувати цікаві і творчі  вправи для розвитку навички    

 

Застосовувати сучасні   інноваційні педагогічні  технології

 

 Шукати нові форми і методи організації

занять з дітьми

 

 

 

 

 Раннє навчання читанню дітей дошкільного періоду при правильно підібраній методикою і з використанням спеціальних наочних посібників забезпечує формування умов для успішного навчання в школі. Оволодіння основами грамоти важливий етап в розумовому і мовному розвитку дітей..Навчання читання сприяє розвитку довільності психічних процесів,т. к. засвоєння грамоти обумовлено високим ступенем довільності акту читання.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 листопада 2019
Переглядів
1214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку