Раннє читання за
методикою О. Декролі
Головні завдання раннього читання
Процес навчання читання найбільш цікавий, але складний і відповідальний. Якщо діти небудуть правильно, швидко, виразно читати, вони не зможуть опанувати грамотним письмом, не навчаться вирішувати завдання. Навчити дітей читати –означає підготувати їх до самостійної роботи з текстом, прищепити любов до читання. Отже, оволодіння навиками читання це і засіб, і одна з умов загального розвитку дітей. Процес читання дуже складний, оскільки в ньому беруть участь мислення, мовлення,сприйняття, пам'ять, уява, слухові та звукові аналізатори.
Результатив не навчання читання безпосередньо залежить від розвитку пізнавальних здібностей дітей. У 4-5 років діти вже можуть аналізувати властивості оточуючих їх предметів. Саме в цьому віці у дітей проявляється інтерес до букв, тому можна починати підготовку до навчання читання. Підготовка до навчання читання дітей до шкільного віку, повинна включати в себе ігри, які сприяють освоєнню навичок
читання. Вони спрямовані на розвиток пам'яті, уваги, мислення, дрібної моторики.
Дитина, яка почала читати в ранньому віці, безумовно, має перевагу перед своїм не читаючим однолітком:
- читаючи, дитина розвиває свою мову, оскільки читання - це одна зрізновидів мовлення (письмова);
- читаючиі запам'ятовуючинові слова, дитина розвиває мислення, збільшує словниковий запас;
- читання допомагає малюкові запам'ятати еталони побудови речень, і він сам починає будувати свою промову правильно;
- багаторазово прочитуючи одне і те ж слово, дитина візуально запам'ятовує його накреслення, то допоможе йому в майбутньому правильно писати;
- читання-ценовий вид отримання інформації, тепер малюк може самостійно дізнавати. Що його цікавлять відомості.
Періоди навчання читання
I період: інтуїтивне читання слів – назв предметів навколишнього світу.
II період: аналіз знайомих слів та виділення букв.
III період: подальше ознайомлення з буквами, конструювання невеликих слів (спочатку – за аналогією, потім – самостійно) та свідоме читання цих слів.
IV період: подальше конструювання коротеньких слів (іменників, прикметників, дієслів) зі знайомих букв, свідоме читання й аудіювання слів, конструювання та читання невеликих речень.
Засоби реалізації навчання читання у системі освітньо– виховної роботи
Сюжетно- рольова
Спостереження,
екскурсії
Художньо-театральна
діяльність Дидактичні ігри
та вправи
Пошуково-дослідницька
діяльність
Ігри – заняття
Напрямки роботи
Впровадження інноваційних
методів навчання та виховання Розвиток творчіх здібностей дітей
Здійснення диференційованого
підходу Створення умов для
всебічного розвитку дитини
Планую
Підготувати цікаві і творчі вправи для розвитку навички
Застосовувати сучасні інноваційні педагогічні технології
Шукати нові форми і методи організації
занять з дітьми
Раннє навчання читанню дітей дошкільного періоду при правильно підібраній методикою і з використанням спеціальних наочних посібників забезпечує формування умов для успішного навчання в школі. Оволодіння основами грамоти важливий етап в розумовому і мовному розвитку дітей..Навчання читання сприяє розвитку довільності психічних процесів,т. к. засвоєння грамоти обумовлено високим ступенем довільності акту читання.