Періоди навчання читанню I період: інтуїтивне читання слів – назв предметів навколишнього світу. II період: аналіз знайомих слів та виділення букв. III період: подальше ознайомлення з буквами, конструювання невеликих слів (спочатку – за аналогією, потім – самостійно) та свідоме читання цих слів. IV період: подальше конструювання коротеньких слів (іменників, прикметників, дієслів) зі знайомих букв, свідоме читання й аудіювання слів, конструювання та читання невеликих речень.
"Гра – це радість коли, маленька дитина грається, їй весело" О. Декролі Д / гра "Прочитай слово“ Мета: Ознайомлення із словом та розвиток пам'яті. Д / гра « Звідки слово прийшло» Мета: Залучати дітей до тлумачення слів, дотримуючись послідовності роботи з новим словом: - називання ; - використання наочності ; - тлумачення.
" Вчимося легко, коли вчитися цікаво"«Зберемо урожай», «Що ми покладемо в кошик?» Мета: Навчати читати назви овочів, фруктів, назви кольорів. Закріпити поняття, де що росте, їх класифікацію. Розвивати увагу, зв’язне мовлення. Виховувати інтерес до читання і бажання працювати із пoсiбникoм. Матеріал: Слова для читання, кошик, набір овочів і фруктів. Інструкція: За вказівкою вихователя діти збирають окремо урожай овочів та фруктів, читають їх назви на посібнику-плакаті. Слова: фрукти – яблуко, груша, виноград, вишня; овочі – помідор, огірок, капуста, картопля ,гриб. «У зоопарку» Мета: Закріпити з дітьми назви диких тварин, навчати читати їх назви, пізнавати їх серед свійських тварин, уточнити їх спосіб життя. Розвивати увагу. Виховувати турботливе ставлення до тварин. Матеріал: Силуетне зображення арени цирку, набір зображень диких тварин, слова для читання. Інструкція: Діти читають слова, уточнюють спосіб життя диких тварин. Пригощання тварин улюбленою їжею. Дикі тварини : ВОВК, ТИГР ,ВЕДМІДЬ , ЛИС , ЗАЄЦЬ.
Періоди навчання читанню Інтуїтивне читання слів – назв предметів навколишнього світу Аналіз знайомих слів Подальше користування коротких та виділення букв. слів зі знайомих букв,свідоме читання слів. Конструювання та читання невеликих речень. Подальше ознайомлення з буквами, конструювання невеликих слів та свідоме читання цих слів
- читаючи, дитина розвиває свою мову, оскільки читання - це одна з різновидів мовлення (письмова); - читаючи і запам'ятовуючи нові слова, дитина розвиває мислення, збільшує словниковий запас; - читання допомагає малюкові запам'ятати еталони побудови речень, і він сам починає будувати свою промову правильно; - багаторазово прочитуючи одне і те ж слово, дитина візуально запам'ятовує його накреслення, то допоможе йому в майбутньому правильно писати; - читання - це новий вид отримання інформації, тепер малюк може самостійно дізнаватися, про різні відомості. Значення читання для розвитку дитини
Дидактичні ігри«Допоможемо діду вирвати ріпку» Мета: Вчити дітей правильно називати персонажі казки, вміти їх читати на плакаті-посібнику. Закріпити вміння передавати діалог героїв. Розвивати зв’язне мовлення, активізувати словник дітей власними іменами. Виховувати почуття колективізму. Матеріал: Герої-персонажі казки «Ріпка», слова для читання, фланелеграф. Інструкція: Драматизація казки, читання слів на плакатах, закріплення власних назв героїв з демонстрацією на фланелеграфі. «Моя родина» М е т а : розвивати мовлення дітей, увагу, пам’ять. Виховувати любов до рідних. Вчити читати слова-назви членів сім’ї. Інструкція : діти читають слова-назви членів родини і показують їх на картинці.
Завдання раннього читання1. Удосконалення навичок правильного, свідомого, виразного і швидкого читання. 2. Виховання вдумчивого читача, який любить книгу і вміння працювати з нею. 3. Розширення, поглиблення знань про навколишній світ. 4. Здійснення морального, духовного, естетичного виховання дошкільника. 5. Розвиток мовлення і мислення.
Перспективне планування{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№місяць тема1 Вересень. Мій садочок – рідний дім(мама, дім)Осінь в гості завітала (гриб,лист,жук )2 Жовтень1. У бабусі на подвір'ї ( гуси, Петя, Бім, коза, кіт )3 Листопад. Моя родина ( тато , баба, дід ,Маша)Я люблю свою родину4 Грудень1. В гостях у лісових звірят (вовк, лис, їжак, заєць ) 5 Січень1. Ой, до нас прийшла зима ( сніг, мороз, ялинка) 6 Лютий1. Транспорт ( машина, автобус, потяг )7 Березень. Весна – красна ( трава, квітка, небо, сонце )В гостях у казки ( рукавичка, ріпка, {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}8 Квітень1. Професії ( вихователь, водій, кухар, двірник)9 Травень1. Дивовижний світ комах (муха, джміль, бабка)
Тема : “Жили – були звірята “М е т а : розвивати увагу, зосередженість, пам’ять. Виховувати інтерес до читання. Продовжувати вчити дітей читати назви диких тварин та свійських, комах. М а т е р і а л : картки для читання. І н с т р у к ц і я : за вказівкою вихователя діти знахрдять відповідні слова, читають вірші, читають їх назви на посібниках-картках . С л о в а : кіт, Петя, гуси, Бім, вовк, лис, заєць, їжак, коза, жук.