Навчання розвагою: 5 ігор за методом Edutainment.

Про матеріал
Для мене ЕД — не стільки розвага, скільки захоплення, запал. Якщо хочеться побачити результат у вигляді дитячої довіри, розкутості й польоту думки — педагоги мають навчитися приймати «ігрових» дітей на уроці».Ед’ютейнмент неможливо застосувати без двосторонньої взаємодії учителя та учня. Діти мають брати активну участь в освітньому процесі, сприймати його як захопливий квест у пошуках нових знань. Саме в такому форматі дитина починає залюбки перевіряти вивчене, міркувати, винаходити, продумувати й планувати.
Перегляд файлу

Навчання розвагою: 5 ігор за методом Edutainment

https://osvitoria.media/wp-content/uploads/2018/07/cover_Edutainment.png

Що таке ед’ютейнмент і чому не варто боятися «ігрових» дітей

«Edutainment — неологізм, який складається з англійських слів education та entertainment — навчання та розвага водночас. Завдяки ед’ютейнменту учні початкових класів отримують знання під час ігрових занять.

Для мене ЕД — не стільки розвага, скільки захоплення, запал. Якщо хочеться побачити результат у вигляді дитячої довіри, розкутості й польоту думки — педагоги мають навчитися приймати «ігрових» дітей на уроці».

Гра допомагає дітям:

  •   усвідомити, що результат залежить від них;
  •   відчути драйв, стати мобільнішими та зібранішими;
  •   орієнтуватися в часових рамках;
  •   відпрацьовувати вміння швидко реагувати, тренувати пам’ять і увагу;
  •   відчути дух здорового суперництва;
  •   запалати бажанням побороти обставини й перемогти.

«Мені близька думка нідерландського філософа й культуролога Йогана Гейзинга, який казав: «Фактично можна заперечувати будь-яку абстракцію: право, красу, істину, добро, дух, серйозність. Гру ж не можна заперечувати , адже щодня ми приміряємо соціальні ролі: турботливих батьків, керівників компаній, виконавців проектів, а після роботи — відвідувачів кав’ярень, театралів, кіноманів. А потім знову перетворюємось у батьків, сусідів і родичів».

Щоб ед’ютейнмент прижився в освітньому процесі, треба:

                         Впроваджувати мультимедіа в навчання

Завдання сучасного педагога — зробити урок цікавішим, ніж та інформація, яку учень знаходить у відкритому доступі в інтернеті. У цьому допоможе впровадження мультимедіа в загальноосвітню систему. Педагог може використовувати всі сучасні досягнення науки для передачі інформації — не тільки в текстовій формі, а й в аудіо-, відеоформаті та за допомогою анімації і цікавих презентацій.

                                  Занурювати учнів у матеріал-інтерактив

Ед’ютейнмент неможливо застосувати без двосторонньої взаємодії учителя та учня. Діти мають брати активну участь в освітньому процесі, сприймати його як захопливий квест у пошуках нових знань. Саме в такому форматі дитина починає залюбки перевіряти вивчене, міркувати, винаходити, продумувати й планувати.

                                Подавати знання як нагороду в рольовій грі

Найпопулярніша форма інтерактивного навчання — рольова гра. Як правило, її учасники вчаться здійснювати правильні дії в кожній конкретній життєвій ситуації, яку моделює вчитель. Метод існує давно, але в українських школах його нечасто застосовують. Прикро, але заняття у формі рольової гри проводять хіба що вчителі літератури.

 

«Телеграми»

Гра

Учні вибирають слово, на кожну букву якого потрібно придумати частину телеграми. Перша буква стане початком першого слова, друга — другого і т. д. Ще один виток гри — додавання жанрів. Кожен гравець отримує завдання написати не одну, а кілька телеграм з одного й того ж слова — ділову, вітальну, романтичну (про типи повідомлень домовляються заздалегідь). Телеграми зачитуються вголос, а потім вибирається наступне слово.

Як це працює

Допомагає розвинути уяву та збільшити лексичний запас.

 

«Алфавіт»

Гра

Об`єднайте дітей у групи по четверо. Кожній групі роздайте по чотири букви. Вони мають бути різними для кожної команди. Завдання: протягом трьох хвилин діти мають вигадати та записати якомога більше слів, які розпочинаються із цих букв. Після того, як визначений час минув, діти зачитують написане, а клас рахує, чия команда впоралася найкраще. Переможуть ті, хто пригадав найбільше слів.

 

 

Як це працює

Діти вчаться виконувати завдання в ситуаціях обмеженого часу, працювати в команді, бути творчими та слухати один одного.

 

«Знайди предмети»

Гра

Бажано проводити цю гру перед закінченням уроку. Сформуйте чотири групи дітей. Кожній групі роздайте по аркушу паперу з написаним на ньому кольором. Наприклад — сірий, червоний, синій, зелений, помаранчевий та жовтий. Кожна команда отримує колір, що відрізняється від кольорів інших команд. Завдання: за три хвилини принести предмети того кольору, що вказаний на картці. Добре наперед визначити місце для речей у класі для кожної групи. Можна сортувати їх по кутах кімнати. Це дасть змогу не заплутатися та зекономить дітям час. Перемагають ті, у кого найбільше предметів.

Як це працює

Учні вчаться розподіляти ролі, виокремлювати речі за певними критеріями, працювати разом над одним завданням. Гра дає можливість дітям порухатися та змінити навчальну активність.

 

«Так, звичайно, якщо…»

Гра

Запропонуйте школярам стати в коло. Кожен подумки вигадує запитання, на яке найбільш очевидною відповіддю буде «Ні». Наприклад: «Чи може бути гаряче взимку?», «Чи можна з’їсти будинок?», «Перебратися через океан?» Розпочинає гру хтось з учнів, називаючи ім’я когось з кола, кому призначається запитання. Завдання другого учня — дати позитивну відповідь та пояснити, чому це реально. Варіанти: «Чи можна власноруч перенести будинок?» — «Так, звичайно, якщо він невеликий і зроблений із шоколаду!», «Чи можна зробити щось надзвичайне сьогодні всім класом?» — «Так, звісно, якщо ми знайдемо півгодини часу після уроків». Не обмежуйте відповіді учнів. Це дасть їм змогу підійти до завдання креативно та без страху відповісти неправильно. Наголосіть, що правильних відповідей у цій грі немає.

Як це працює

Гра розвиває вміння швидко та креативно вигадувати нестандартні відповіді замість тих, які здаються очевидними. Це дає учням можливість та простір, щоб поглянути на речі під дещо іншим, ширшим кутом. А ще — знижує рівень тривоги учнів на уроці та забезпечує зміну діяльності — з навчальної та ігрову.

 

«Спіймай, якщо можеш»

Гра

Учні стають у коло. Посередині кола стає учень з аркушем А4. Він підіймає руку з аркушем вгору, швидко називає ім`я когось з кола та пускає аркуш, щоб той вільно падав униз. Завдання названого учня — швидко підібрати аркуш, поки той не торкнувся підлоги. Якщо не вдалося це зробити, то ведучим залишається перший учень. Він називає когось іншого з кола. Якщо вдалося спіймати аркуш — дитина стає новим ведучим гри. Варіація гри: кожен наступний ведучий може рвати аркуш навпіл та використовувати в грі вже ці зменшені шматки. Це дещо ускладнює завдання учасникам.

Як це працює

Гра сприяє концентрації та розвитку координації рухів. А також вчить творчо вирішувати завдання, адже спіймати аркуш можна долонями чи підручними матеріалами, затримати курткою або ногою. Розв`язань безліч, тому кожна дитина може знайти те, що буде комфортним для неї. Хоча завдання гри призначене для індивідуального виконання, гра посилює відчуття команди в кожного з гравців.

 

«Придумай, хто це»

Гра

Це гра на розвиток мовлення та збільшення словарного запасу. Краще проводити на початку уроку. Діти об’єднуються у дві-три команди. Завдання: вчитель називає будь-який прикметник, а до нього просить придумати і записати іменник. Наприклад, «томатний», «крижане», «срібляста». Відповідь: «сік», «серце», «риба». Кожна команда зачитує відповіді. Перемагає та, яка знайшла більше слів і не має повторів. Варіант: діти пропонують слова, вчитель записує їх на дошці. А потім читає, нібито «збившись» на одне слово в іменниках. Наприклад: «томатне серце, крижана риба» тощо.

Як це працює

Діти вчаться разом працювати над завданням, добирати правильну форму слова, творчо застосовувати синоніми.

 

 

«Напиши мені побажання»

Гра

Найкраще проводити її в літніх шкільних таборах або на початку чи в кінці навчального року. Якщо учнів багато, можна зробити поділ на два кола по 10-15 осіб у кожному. Спершу учні сідають у коло. Кожен має по аркушу, який підписує своїм іменем та прізвищем. Завдання — передати картку праворуч. Таким чином, учень отримує картку сусіда зліва, на якій пише побажання чи відгук про нього або неї. Гра триває доти, доки до кожного не повернеться його власна картка.

Як це працює

Гра допомагає швидко згуртувати учнів на початку нового навчального року чи пригадати спільні шкільні моменти перед початком літніх канікул. Така акумуляція викликає більш комфортні та позитивні асоціації щодо навчання та класного колективу. Для найбільш замкнутих учнів вправа стане додатковою мотивацією до змін та активнішого залучення до життя класу. Це відбувається завдяки написаним відгукам та добрим словам від однокласників.

 

docx
До підручника
Англійська мова (7-й рік навчання) 7 клас (Несвіт А.М.)
Додано
1 лютого 2019
Переглядів
1181
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку