Конспект
інноваційного уроку з фізичної культури
в 4-му класі
Тема: Гімнастика «У пошуках скарбів»
Мета уроку: закріпити виконання гімнастичних елементів, повторити
правила техніки безпеки під час занять гімнастичними вправами; розвивати гнучкість, координацію рухів, виховувати почуття сміливості, наполегливості, самовпевненості, чесність, вміння працювати в колективі, взаємодопомоги.
Задачі:
1. Удосконалювати техніку виконання гімнастичних елементів.
2.Розвивати координацію, силові здібності, гнучкість, правильну поставу.
3.Виховувати почуття наполегливості, самовпевненості, вміння працювати в колективі, взаємодія під час естафет.
Тип уроку: комбінований
Форма проведення: сюжетна гра
Форми, методи та прийоми навчання:
- ігрові технології;
- елементи веб-квесту;
- групові;
- відновлювальні дихальні вправи – руханки.
Місце проведення: спортивний зал школи.
Інвентар: гімнастичні лави, шведська стінка, м`ячі, корзинки, перешкода, магнітофон
Тривалість: 45 хв.
Структура уроку:
№ |
Зміст уроку |
дозування |
методичні рекомендації |
|
|
|
|
1 |
І. Підготовча частина Організаційний момент Шикування в шеренгу, повідомлення задач уроку, повторення правил техніки безпеки. Вимірювання ЧСС Стройові вправи, вправи на увагу Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, завдань уроку. Учитель проводить вхідну медитацію: пропонує дітям представити себе на зеленому острові. На березі моря лежить пляшка в якій розписані правила гри, щоб знайти скарб, діти повинні пройти низку випробувань за правильність виконання яких отримують можливість пересуватися далі до досягнення мети. Сьогодні на уроці ми всі станемо шукачами скарбів.
|
10 хв.
6 сек.
3 хв.
|
Звернути увагу на зовнішній вигляд
Розширити інформаційні здібності дітей, зміцнити увагу, пам'ять , логічне мислення, підвищити інтерес до занять спортом.
|
|
«Щоб скарб знайти, треба острів обійти» Вправи у русі: Ходьба звичайна, на носках, на п`ятках, на зовнішній та внутрішній стороні стопи, напівприсід, повний присід Біг «змійкою», приставним кроком правим та лівим боком, з високим підніманням стегна, з підскоком.
Вправа на відновлення дихання «Гудок поїзда» Хід вправи: Через ніс набрати повітря, затримати дихання на 1-2 с, із звуком у-у видихнути через рот (губи зложити трубочкою)
|
4 хв.
1 хв. |
Дотримуватися дистанції, звертати увагу на правильну поставу та правильність виконання вправ
|
|
Вимірювання ЧСС
|
6 сек. |
|
2 |
ІІ. Основна частина
«Обійшли ви острів вдало і тепер це інша справа. Щоб нам сили всім набратись Треба потренуватись, А щоб скарб відшукати Треба випробовування подолати».
|
30 хв.
1 хв. |
Клас ділиться на команду хлопчиків «Пірати» та команду дівчат «Амазонки» |
3 |
Перешикування у дві колони «Ерудит- вікторина починається, Розумні діти визначаються» 1.Він любить Батьківщину. (Патріот) 2.Головна пісня країни. (Гімн.) 3.Головний козак. (Отаман.) 4.Двері танку. (Люк.) 5.Прикраси для піратів. (Браслети) 6.На плечах у військового. (Погони) Випробування «Влучний стрілець» Хід вправи: учні пересуваються по гімнастичній лавочці на животі підтягуючи себе руками, беруть гармату (м`ячик) та ціляться в корзину, повертаються до команди по прямій
|
6 хв. |
На запитання вікторини команди відповідають по черзі
Слідкувати щоб діти не переступали жердину при попаданні в ціль. Переможець визначається по найбільшій кількості влучених м`ячів
|
4 |
«Для маленьких шукачів на згадку пропонуються спортивні загадки» 1.Бокс, хокей, бобслей, футбол, сноуборд і волейбол. Стадіон, басейни, корт. Об’єднало слово…( спорт). 2.Кулю шкіряну ганяють, лиш одну на полі мають! По ногах не бють – це фол! Називають гру…( футбол) 3.Сіла купа дітвори і поїхала з гори Люблять їх усі малята. Звуть візочок цей…( санчата) 4.Покатають нас вони, але це не ковзани! Білі, сині, чорні, рижі. Ці дві дощечки звуться… (лижі) Випробування «Математична зупинка» Хід вправи: на ватмані написані приклади по кількості учасників в команді. Учні по прямій підбігають до «дошки» вирішують приклади і повертаються у команду
|
7 хв. |
Відповідь на загадку дається кожною командою
Враховувати кількість вірно розв`язаних прикладів.
|
5
|
«В нього восьмеро очей, Ніжки від самих плечей. З павутинки робить сітку: Восени, зимою, влітку» Випробування «Павучок» Хід вправи: на гімнастичній стінці «живуть павучки», потрібно вилізти до самого верху, не зачепити павучка, дістати кінчик павутинки(яка висить на верхній жердині) принести до команди
|
5 хв. |
Слідкувати щоб учень піднімався вверх по «шведській стінці» наступаючи на кожну жердину .
|
6 |
Що від нещасть застерігає, І нам завжди допомагає Так, щоб не трапилось біди, Згадай-но і мені скажи? 1. Номер телефону пожежної частини? (101). 2.Номер телефону міліції. (102) 3.Номер телефону швидкої допомоги (103) 4.Номер телефону служби газу. (104) 5.Як потрібно переходити дорогу? (Через пішохідний перехід.) 6.На який сигнал світлофораможнайти? (Зелений.) Випробування «Переправа через місток» Хід вправи: необхідно перестрибнути через кущ, взяти подушечку з піском перейти річку з подушечкою на голові при цьому не впустити предмет, взяти прапорець і повернутися до команди по прямій
|
6 хв. |
При виконанні вправи тримати рівновагу, руки в сторону (подушечку руками на підтримувати) |
7 |
Радість, сміх, веселе свято! Діти люблять танцювати. «Танці біля багаття» Вправа проводиться в вигляді флешмобу, за різними танцювальними напрямками, діти повторюють танцювальні вправи за вчителем.
|
5 хв. |
Слідкувати за правильністю виконання танцювальних вправ |
8 |
ІІІ. Заключна частина
|
5 хв. |
|
9 |
Перешикування в коло. Вправи на відновлення дихання. Діти повторюють за вчителем: Сьогодні ми змагались І бігали й стрибали. Ми радість перемоги усім подарували. Якщо хтось і програв тут, то не страшний той гріх. Ми скарб знайшли всі разом й розділимо на всіх.
Підведення підсумків. Рефлексія. - Що ми сьогодні робили на уроці? - Що вам найбільш сподобалось? Вимірювання ЧСС. Ділиться скарб (цукерки)
|
6 сек. |
Одним словом діляться враженням від уроку (передають враження через долоні) Нагадати учням про те, що треба додержуватися відповідного рухового режиму в домашніх умовах |