Тема тижня: Я -ШКОЛЯР
Тема дня: НАВІЩО МЕНІ ХОДИТИ ДО ШКОЛИ? / ЩО Я ОЧІКУЮ ВІД ШКІЛЬНОГО ЖИТТЯ?
Тема уроку. НАВІЩО МЕНІ ХОДИТИ ДО ШКОЛИ? / ЩО Я ОЧІКУЮ ВІД ШКІЛЬНОГО ЖИТТЯ?
Мета уроку. Створити умови для цікавого й радісного навчання. Організувати знайомство учнів з однокласниками та вчителями. Навчати активного слухання в умовах усного спілкування. Навчати взаємодії в парах та групах. Допомагати дітям ідентифікувати себе як учнів та мотивувати їх до навчання.
Тип уроку. Урок відкриття нового знання
Зміст |
Матеріал до уроку |
І. Самовизначення до діяльності (3 хв) |
|
І. Ранкова зустріч. Знайомство. Виконання пісні про школу. «Веселий» оркестр 1.Зайомство і привітання (попросіть дітей стати в коло). Поясніть учням умови: ведучий (вчитель) ставить запитання. Якщо відповідь на нього стверджувальна, то потрібно підняти руку та голосно назвати своє ім’я.
2. Гра «Чарівна крапелька» Діти передають іграшку із рук в руки. Вітаються та висловлюють побажання товаришеві. |
Учитель: - Хто народився влітку? - Хто любить грати у футбол? - У кого вдома є собачка? - У кого є старший брат? - Хто грає на барабані?
|
ІІ. Актуалізація знань і створення проблемної ситуації (5 хв) |
|
Створення проблемної ситуації. Робота в групах 1. Ключове питання (завдання)
- На які групи ділиться природа?
2. Гра «Знайди зайве» Діти групують малюнки неживої та живої природи. - До якої групи належить вода?
Проблемне питання: - Знають всі – дорослі і малі: Вода – життя основа на Землі! - А які таємниці приховує вода? |
Загадка Що напуває людину і тварин, Дає можливість рослинам рости ... (Вода)
|
Фізкультхвилинка під музику |
Відеозапис
|
ІІІ. Пошук рішення проблеми (7 хв) |
|
Досліди. Індивідуальна робота. - Деякі таємниці води ми розкриємо сьогодні у своїй лабораторії.
- Ви знаєте,що таке лабораторія? Лабораторія – це приміщення, де люди проводять досліди, досліджують щось нове. - Налийте трішки води на тацю, замалювати форму калюжки. Витріть воду губкою. Знову налийте трішки води. Порівняйте малюнок першої калюжки з другою. Чи однакової вони форми? Чи має вода форму?
- Діти, ви хочете стати чарівниками? У вас на столі є невеличкі кришечки, які наповнені сіллю або цукром. Висипте все у баночку, чаклуйте, примовляючи чарівні слова, та добре розмішуйте. - А зараз у іншу склянку насипте пісок. Яка стала вода? Чи розчинився пісок у воді? Так, хоча вода і чарівниця, але у природі є речовини, які у воді не розчиняються. Це пісок, крейда, олія, вугілля. |
У кожної дитини – дві прозорі склянки з водою, таця, цукор або сіль, річковий пісок, трубочка для пиття, аркуш паперу, синій або блакитний олівець, поролонова губка. |
ІV. Первинне закріплення у зовнішньому мовленні (6 хв.) |
|
- Погляньте на глобус – модель Землі. Чому нашу планету називають блакитною? - Про яку водойму говориться у вірші? - А які водойми ви ще знаєте?
- Дніпро — найбільша річка України і третя річка за величиною в Європі. Озеро Світязь – найбільше та найглибше озеро в Україні. Озеро Синевир є найбільшим і найглибшим високогірним озером України. Чорне море омиває береги України, Румунії, Болгарії, Росії, Туреччини, Абхазії і Грузії. Є цікава версія, що море назвали Чорним через жахливі шторми, під час яких вода в морі темніє. Хоча, це буває дуже рідко. Методика «Кущ». - Але наша краплинка чомусь засмучена. Вона каже, що з нею ніхто не хоче дружити. Давайте їй допоможемо знайти друзів. (Діти вибирають малюнки тварин та рослин, які живуть у воді та вивішують біля крапельки) -Погляньте, скільки у краплинки друзів. А чому стільки? -А насправді, у крапельки друзів набагато більше, бо всім на Землі потрібна вода. Як потрапляє вода в організм людини? -Чи можемо ми бачити рідину з людського організму? (Сльози, піт, кров, сеча) - В організмі людини завжди є вода. Вона необхідна для того, щоб людина жила. |
Глобус
Поглянь, біжать річки блакитні Довкола них міста і села. Там, де вода, - живе все квітне, А де безводдя – там пустеля.
Карта України, фотографії (слайди) річки Дніпра, озер та Чорного моря.
|
Фізкультхвилинка
|
На Дніпрі веселка сяє, |
V. Самостійна робота із самоперевіркою. (7 хв) |
|
Робота з піском. Робота в парах. Побудова моря і узбережжя з використанням фігурок. Скласти розповідь. |
Річковий пісок на тацях, малюнки або фігурки тварин, з яких діти повинні обрати мешканців водойм.. |
VІ. Включення в систему знань і повторення (4хв.) |
|
Робота в групах. Групи отримують картки із малюнками мешканців води. Кожна група від імені тих, хто зображений на картці, придумує декілька речень про те, де вони живуть. |
|
VІІ. Рефлексія діяльності (3хв.) |
Старанно працювали нині всі ми – Про це говорять результати рефлексії. |
- Так чому ж Землю називають блакитною планетою? Гра «Будь уважним» Завдання: Обвести водойми.
|
|
• ― зрозумів, можу пояснити іншим; • ― зрозумів, але потрібен тренінг; • ― потрібна консультація. |
|