Найефективніші методи розвитку творчої компетентності учнів

Про матеріал

В даному посібнику зібрано низку завдань, що сприяють розвитку творчих компетентностей учнів.

Даний посібник має на метіметодичне обґрунтування та практичне застосування інноваційних технологій креативної освіти у початковій школі.Посібник розраховано головним чином на вчителів початкових класів, також його можуть використовувати педагоги інших ланок освіти.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                 

Полтавська обласна державна адміністрація

Департамент освіти і науки

Управління освіти виконавчого комітету

Лубенської міської ради Полтавської області

Лубенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3

Лубенської міської ради Полтавської області

 

 

 

                                       Бабенко В. Л.    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лубни

 

      Рецензент: Шепель О. В. – учитель початкових класів Лубенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 Лубенської міської ради Полтавської області, спеціаліст вищої категорії, учитель методист.

     Головний редактор: Романенко Н. М. – учитель математики Лубенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 Лубенської міської ради Полтавської області, спеціаліст вищої категорії, учитель методист, завідуючий з навчально-виховної роботи.

    Упорядник: Бабенко В. Л. – учитель початкових класів Лубенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 Лубенської міської ради Полтавської області, спеціаліст.

 

 

 

 

 

 

Обговорено і схвалено методичною радою

Лубенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3

Лубенської міської ради Полтавської області

2

Для нотаток

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27

 

Список використаної літератури

 

1. Дідик О.В. Компетентнісно - орієнтоване навчання в процесі формування творчої особистості молодшого школяра. – Х.: Вид. група «Основа», 2010. – 144 с.- (Б-ка журн. «Початкове навчання та виховання»; Вип. 7 (79)).

2. Ковальова В.І. Творча майстерня. Становлення та розвиток творчої особистості молодшого школяра. – Х.: Вид. група «Основа», 2010. – 191, [1] с.- (Б-ка журн. «Початкове навчання та виховання»; Вип. 6 (78)).

3. Сиротинко Г.О. Сучасний урок: інтерактивні технології навчання. –Харків: видавнича група «Основа», 2003.

4. Химинець В.В., Кірик М.Ю. Інновації в початковій школі. – Тернопіль: Мандрівць, 2010. – 312 с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

26

 

 

ЗМІСТ

Передмова.

 

І. Найефективніші методи розвитку творчої компетентності учнів.

 

ІІ. Активізація емоційної діяльності на уроці. Приклади розминок.

 

ІІІ. Вправи та завдання для формування предметних компетенцій  учнів .

 

 Список використаної літератури

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

Передмова

 

 

      З перших днів перебування дитини в школі вчителю слід придивлятися до кожного учня, намагаючись знайти та розвивати його позитивні риси, а згодом допомогти дитині відчути впевненість у своїх силах, надати своєчасну підтримку, створити  сприятливі умови для розвитку  атмосфери  творчості, щоб згодом виріс справжній талант.

      Згадаймо слова В.Сухомлинського: «успіх –  і є  бажання  вчитися. Особливо це важливо на першому етапі навчання – у початковій школі, де дитина не вміє перемагати труднощі, де невдачі приносять справжнє горе».

      Справді, учні початкових класів добре навчаються лише за умови, коли їм цікаво, коли вони переживають хоча б невеликий успіх.

Тож, із перших днів навчання дитини в школі треба створити ситуацію успіху, підбадьорити учня, що  зазнав невдачі, похвалити навіть за незначний крок уперед. 

 

     Прийнятною вважаю таку модель творчої особистості учня:               

 

4

 

Вправи для формування предметних компетенцій на уроках рідної мови.

 

• «Добери риму».

Діти шукають у вірші слова, які мають співзвучну кінцівку до слів: Україна, вперше, збагне, небокрай, незглибимий

 

• «Знайди пару».

Діти переглядають вірш і знаходять пари до слів: перше, рідній, зелений, коханий, тополиний, гне, почує, шумить, промовля, одкривається (до прикметників – слова, ознаку яких вони виражають; до дієслів – слова, на дію яких вказують).

 

• «Знайди ознаки».

 Читює слово, що означає назву предмета. Учні повинні знайти у тексті і прочитати ознаки цього предмета. (Наприклад, «країни – далекі», «звірі – небачені», « весна – рання, тепла»....).

Слова для гри можна називати або показувати на картках-блискавках: книга, богатир, залізо, слово, людина, палітурки, букви.

На розвиток фонетичного слуху можна подати таку вправу-гру

«Впіймай на гачок» (тема «Ми всі – природи рідної частинки»).

Учитель називає однакові слова, а серед них таке, що відрізняється лише одним звуком. Діти повинні назвати це слово («спіймати на гачок») і запам’ятати.

Лети – лети – лети – мети – лети.

Кулак – кулак – кулак – кулик – кулак.

Комашка – ромашка – комашка – комашка.

 

 

25

8. За поданим початком продовж казку. Добере заголовок.

Одного дня, гуляючи у лісі, білка Пустунка почула, як хтось її кличе:

- Білочко, рідненька, допоможи.

- Кинулась Пустунка на голос, перестрибнула через кущ і своїм очам не повірила…

9. Гра «Радіо»

Ви, диктор і повинні по радіо оголосити, що розшукується дитина, яка загубилася. Її потрібно описати, а діти за цим описом повинні відгадати, хто ж загубився.

10. Постав речення у такій послідовності, щоб вийшло зв’язне висловлювання Добери заголовок.

Школярі ходили на екскурсію до лісу.

Гарно в лісі взимку!

Був теплий зимовий день.

Дерева одягнулися в сріблясті шати.

11. Доповни речення порівняннями:

На траві блищать росинки, мов…

Сонце ніжно голубило землю, як…

Озеро вибликує на сонці, ніби…

12.Знайди в тексті мовленнєві помилки.

Незабаром літні канікули. Школярі будуть отдихати. Оленка з мамою поїде до бабушки в село.Дениско з дєдушкой буде на дачі. Всі разом ми знову зустрінемося першого сентября.

13. Склади 2-3 речення, зв’язані за змістом:

- про маму,

- про друга,

- про любимий урок,

про улюблену пору року.

 

 

24

          Розвивати творчі здібності можна по-різному. Окремі учні (обдаровані) переважно самостійно тренують свої задатки, щоб розвинути їх у здібності, і удосконалюють свої здібності, щоб вони стали творчими. Але для розвитку творчих здібностей більшості школярів важливою є саме роль учителя. Завдання педагога - управляти процесами творчого пошуку, йдучи від простого до складного: створювати ситуації, що сприяють творчій активності та спрямованості школяра, розвивати його уяву, асоціативне мислення, здатність розуміти закономірності, прагнення постійно вдосконалюватися, розв'язувати дедалі складніші творчі завдання.              Найефективнішим засобом досягнення мети є інноваційні технології навчання. Інноваційний підхід забезпечує позитивну мотивацію здобуття знань, активне функціонування інтелектуальних і вольових сфер, сприяє розвитку творчої особистості.

        Створення ситуації успіху, сприятливих умов для повноцінної діяльності кожної дитини – основна мета, що покладена в основу інноваційних  технологій навчання. Багато з них варті уваги сучасного педагога, який прагне дати якісний рівень знань, зробити урок цікавим, досягти максимального взаєморозуміння і співпраці між вчителем і учнем.

         В даному посібнику зібрано низку завдань, що сприяють розвитку творчих компетентностей учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

Найефективніші методи технології розвитку творчої компетентності учнів

« Асоціативний кущ»  ( або « Семантична карта») 
 
     Асоціація спонукає до вільного і відкритого мислення. Цю стратегію рекомендується використовувати на етапах актуалізації і рефлексії як під час групової роботи, так і індивідуальної.

Для складання асоціативного куща слід дотримуватися певних правил.

1. Написати на дошці чи аркуші  в центрі ключове слово або фразу, виділити її.
2. Записати будь – які слова чи фрази, які спадають на думку.
3. Ставити знаки питання біля частин, стосовно яких не впевнені.
4. Після заповнення « куща» вказати проблеми чи теми, для розгляду яких  необхідна додаткова інформація.
5. Записувати всі ідеї, які з’являються доти, поки дозволяє час.

                  Розумний куб
             ( або « Кубування»)
 
     Полегшує розглядання різних сторін теми. Для застосування цього методу виготовляється один куб для індивідуального чи фронтального опитування або декілька кубів, якщо буде застосовано групові форми роботи. На кожній із граней написано одне з питань, за яким можна дати характеристику чого-небудь, провести аналіз, порівняти тощо. Учень кидає куб і відповідає на питання, яке йому випало на певній грані.

     Можна створювати куби із загальними питаннями, які застосовують для характеристики понять із різних предметів. Наприклад:

1. Опиши…
2. Проаналізуй…
3. Порівняй з…
4. Застосуй…
5. Оціни…
6. Вислови  своє ставлення…           

6

Мовні ігри.

1. Спиши слова. Підкресли у кожному слові першу букву. Утвори і запиши нове слово, склади з ним речення.

Урожай, край, річка, айстра, їжак, нива, акація.

2. Гра «Хто швидше?». Утвори нові слова, змінюючи лише одну букву.

Шило- мило, колос-голос, чайка-гайка, шишка-мишка, роса-коса.

Склади з ними речення.

3. Гра «Віднови вірш на основі рими»

В берег вдарила з розбігу (2)

Як ріка зламала кригу, (1)

Припливла в човні весна (4)

Без вітрила, без весла (3)

4. Допиши вірш

………………..до нас прийшла.

………………..дари принесла.

Опадають з дерев…………

Відлітають від нас………..

Короткі стали…………

З неба падають……….

5. «Незвичайна математика»

Виконайте дії і прочитайте утворені слова.

Кни + голка – лка + люб …(книголюб)

Біб + ліс – с +олень – лень + тека =…(бібліотека)

6.Склади ланцюжок слів (5 слів), де останній склад попереднього слова є першим складом наступного.

Малина…,…,…,….

 

 

 

23

Тема « Прислівник»

Завдання 19.

У кожному стовпчику знайди «зайве» слово.

Чисто  високо вночі  безпечно

Місто  молоко вгорі  безжурно

Намисто  далеко внизу  холодно

Тісто   близько везу  зерно

 

Дидактичні ігри на уроках рідної мови

 

Гра «Будь уважним»

Учні повинні прослухати текст і сказати, чи відповідає заголовок темі та меті тексту.

Курличуть в небі журавлі

У кінці вересня-жовтня птахи відлітають на південь. Відлітають вони по-різному. Зграї шпаків і граків летять на великій висоті. Журавлі прямують правильним трикутником. Гуси летять вервечкою, а качки – прямою шеренгою. Зозулі відлітають поодинці.

 

Гра «Віднови прислів’я»

Вірний друг-то…                                       друзями.

Птах сильний крильми, людина…             найбільший скарб.

Друзі пізнаються…                                     у біді.

 

Гра «Будівельник» (тема: «Споріднені (спільнокореневі) слова.)

Матеріал для гри: магнітна дошка, картки з морфемами (хат, – к, – н, очк, – оньк).

Завдання: з поданих морфем збудуйте слова. (Хата, хатка, хатиночка, хатонька).

22

Метод «Прес»
 
     Цей метод допомагає навчитися знаходити вагомі аргументи й чітко та логічно формулювати свою думку щодо спірного питання. Стратегія може бути використана на будь-якому етапі уроку.

     Етапи методу:
1. Висловлюємо свою думку: « Я вважаю…»
2. Пояснюємо причину такої точки зору: « Тому що…»
3. Наводимо приклад додаткових аргументів на підтримку своєї позиції: « Наприклад…»
4. Узагальнюємо, формулюємо висновки: « Отже…», « Таким чином…»

 

               « Мозкова атака»
 
      Відмінний метод для використання досвіду учнів із метою розв’язання проблем та розроблення ідей. Однак, є дуже специфічні правила й основні принципи для « Мозкової атаки», яких потрібно дотримуватись. « Мозкова  атака» найкраще спрацьовує в групах у кількості 5 – 7 осіб.
Основні ознаки:
1. Чітко визначте проблему або тему для « Мозкової атаки».
2. Працюйте в колі.
3. Оберіть лідера, який веде обговорення і заохочує появу нових ідей.
4. Щоб збільшити появу нових ідей, треба надати учням певний час на роздуми і після декількох хвилин розпочинати знову.
Правила « Мозкової атаки»:
1. Жодної критики.
2. Запозичення інших ідей є нормальним явищем.

3.Бажаною є велика кількість ідей.

4. Оцінювання відбувається згодом.

 

 

7

          Сенкан
 
     Сенкан ( п’ятиряддя) допомагає підсумувати інформацію, визначити головні ідеї, думки.
     Сенкан – це білий вірш, у якому синтезовано інформацію в стислому вислові з п’яти рядків .

Алгоритм складання сенкану:
1. Один іменник – назва поняття.
2. Два прикметники – описання поняття.
3. Три дієслова – визначення дії.
4. Фраза із чотирьох слів, яка виражає ставлення до теми.
5. Одне слово (синонім до теми), у якому відображено зміст чи сформульовано висновок.

 

  Приклади розминок
 
Приклад № 1.  Розминка « Закінчи речення одним словом»

Мета: Активізація емоційної діяльності учнів на уроці.

Учитель на початку уроку критичного мислення пропонує учням закінчити одним словом речення: « Уміти мислити необхідно для того, щоб…» ( Можливі варіанти відповідей: працювати, жити, спілкуватись, вирішувати тощо.)

Учитель перед початком уроку пропонує учням заручитися підтримкою своїх однокласників у навчальній діяльності. Для цього він пропонує закінчити одним словом речення: « Я бажаю тобі…» ( Можливі варіанти

відповідей: успіху, перемоги, наснаги, творчості тощо.)

 

Приклад №2. Розминка « Чарівна скринька»

Мета: Об’єднати учнів у групи, створення емоційного настрою учнів перед груповою роботою.

     На дошці можна записати епіграфи до використання групової навчальної діяльності та девізи до роботи в групах:
1) « Один за всіх, усі – за одного!»
2) « Ми – одна команда!»
3) « Твій успіх іде на користь мені, а мій – на користь тобі, бо він у нас спільний!»
4) « Нам не обійтися без тебе!»
5) « Ми всі вітаємо тебе з успіхом!»

8

б) тигр, лев, жираф, слон – це …;

в) прочитав, читанка, книга, читати – це…;

г) море, небо, вікно, пісок – це…;

д) малина, калина, береза, яблуня – це…;

е) сіль, тінь, лінь, діль – це… .

Відповіді:

а) холодно; решта – іменники;

б) жираф; решта – односкладові слова;

в) книга; решта – спільнокореневі;

г) пісок; решта – іменники середнього роду;

д) яблуня; решта має наголошений другий склад;

е) даль; решта має лише м’які приголосні і відповідає моделі

= о=

Завдання 18.

Згрупуй слова за певною граматичною ознакою і запиши їх у два стовпчики:

а) трамвай, машина, автомобіль, дорога, вулиця, світлофор;

б) ножиці, золото, штани, сало, молоко, санчата.

Відповіді:

а) чоловічий рід   жіночий рід

 трамвай    машина

автомобіль    дорога

світлофор    вулиця

б) множина   однина

 ножиці   золото

штани   сало

санчата   молоко

 

 

 

21

Завдання 13.

Згрупуй слова за певною граматичною ознакою і запиши їх у два стовпчики.

  • Водій, вода, водити, провідник, заводити, водиця, водянистий, водойма.
  • Гіркий, горенить, гора, гірчиця, гірський, узгір’я, міжгір’я, прогіркло.

Тема « Частини мови»

Завдання 14.

Згрупуй слова за певною граматичною ознакою:

а) сніг, зима, холодний, морозний, вітер, крижаний;

б) читати, читач, лікар, писати, думати, телефон.

Завдання 15.

Згрупуй іменники за певною граматичною ознакою:

а) трамвай, машина, автомобіль, дорога, вулиця, світлофор;

б) ножиці, золото, штани, сало, молоко, санчата;

в) лисиця, троянда, береза, школярка, книга, ластівка.

Завдання 16.

Знайди закономірність об’єднання дієслів у поданій групі й знайди серед них «зайве»:

а) читав, думає, малюють, пише, вишиваємо, відповідаю, дихає;

б) прочитаю, подумаю, намалюю, писатиму, вишиватиму, дихаю, відповім.

4-й клас

Тема « Повторення вивченого

(звуки і букви, склад, наголос, частини мови)»

Завдання 17.

Знайди й закресли « зайве» слово, вкажи спільну граматичну ознаку, що об’єднує решту слів:

20

Учням роздають смужки кольорового паперу. Необхідно придумати свій девіз, який би спонукав учасників навчального процесу до діяльності в групі, та записати його на смужці. Ці смужки складають у « чарівну скриньку» - красиво оформлену коробку. Потім « скриньку» учні передають один одному, кожний витягає папірець і читає девіз. Створюється емоційний настрій на роботу в групах. У подальшому учні, які витягли смужки однакового кольору, об’ єднаються в пари чи групи для роботи.

 

Приклад №3. Розминка « Спочатку було слово»

Мета: активізація розумової діяльності учнів.

     Учитель пропонує учням слово, яке може бути назвою теми уроку,
ключовим словом уроку чи поняттям, яке застосовується на уроці.
Із літер цього слова учні мають створити нові слова.


Приклад №4. Розминка « Кросворд»
      Учням пропонується колективно скласти простий кросворд тільки з горизонтально розташованих слів. По вертикалі вчитель пропонує слово, яке є темою уроку чи його ключовим словом. Учні об’єднуються в групи, кожна з яких пропонує слово, у якому була б літера « ключового» слова, супроводжуючи його своїм коментарем.

 

 

 

 

 

 

9

Вправи та завдання для формування предметних компетенцій  учнів

Математика, 1-й клас          Тема « Числа 11-20»

Завдання 1.

Миколка написав всі числа від 1 до20. Скільки разів він написав цифру 1?

Відповідь: 12 разів.

Завдання 2.

Чим схожі числа 5 і 15? Що їх відрізняє?

Відповідь: у запису обох цих чисел є цифра 5. І в одному, і в другому  числах цифра 5 позначає кількість одиниць.

Проте, перше число – одноцифрове, а друге – двоцифрове.

Завдання 3.

У Марійки є 20 копійок. Чи вистачить цих грошей, щоб купити три наклейки вартістю 6 копійок кожна?

Відповідь: вистачить.

Завдання 4.

Зранку ворона Каркуля, сівши на першу гілку, каркнула один раз. Потім вона перелетіла на другу гілку каркнула двічі, потім вона перелетіла на третю гілку і каркнула тричі і т.д. На якій гілці ворона Каркуля каркнула 20-й раз за цей день?

Відповідь: на 6-й гілці.

Завдання 5.

Яблуко важче, ніж груша, а груша важча, ніж персик. Що важче – персик чи яблуко?

Відповідь: яблуко важче за персик.

Завдання 6.

Якщо для вчора завтра був четвер, то який день буде вчора для післязавтра?

Відповідь: п’ятниця.

10

Завдання 8.

Яка спільна граматична ознака об’єднує подані слова? Яке поданих у дужках  слів можна включити до цієї групи?

  • Лось, день, гай, дай, даль, …( сіль, ніч, чай, мед).
  • План, кран, брат, стер, хмар, … ( хліб, плуг, сніг, шлях).

Примітка. Закономірність вибору у звуковій моделі слів.

Тема « Речення»

Завдання 9.

Перебудуй подані речення так, щоб правильним було судження: « Ці

речення спонукальні».

  • Перед їдою треба мити руки з милом.
  • Не можна переходити дорогу, коли горить червоне світло.
  • Дітям не дозволяється гратися з сірниками.

3 – й клас

Тема «Слово, значення слова»

Завдання 11.

Знайди логічну закономірність у розміщенні слів синонімічного ряду й допиши ще одне ( вибравши його з поданих у дужках).

  • Шкандибати, крокувати, бігти, … ( плестися, йти, мчати, марширувати).

Тема « Будова слова»

Завдання 12.

За якою спільною граматичною ознакою об’єднані подані слова? Яке слово, що записане в дужках, можна додати до цієї групи слів?

  • Печиво, пекти, спечений, пекучий, … ( печера, пекар).
  • Пилка, пиляння, пиляти, спилений, … ( пилинка, напилок).
  • Місток, міст, мостити, … (місто, міський, намостив).

 

19

Завдання 3.

Знайди спільну граматичну ознаку поданих слів і допиши ще одне з пропонованих в дужках.

  • Калина, машина, годинник, макітра, … ( тарілка, озеро, бузина).
  • Голова, барбарис, ковбаса, помідор… (тарілка, озеро, бузина).

Завдання 4.

 Знайди спільну граматичну ознаку поданих слів і допиши ще одне з пропонованих у дужках слів з цією ж ознакою.

  • Ясен, олія, алея, олень, … (осінь, айстра, іскра).

Обґрунтуй свій вибір. ( Слово осінь не можна переносити, як решту поданих слів.)

 

Завдання 5.

Що зайве? Чому?

Червень, липень, серпень, вересень ( осінній місяць вересень.  У слові 3 склади).

Завдання 6.

Перетвори хибні судження на правильні.

  • У слові ячмінь звуків більше, ніж букв.
  • У слові щавель звуків менше, ніж букв.
  • У слові вальс звуків стільки ж, скільки й букв.

Завдання 7.

Знайди хибне судження і перетвори його на правильне.

  • Скільки в слові голосних, стільки в ньому і складів.
  • Буквою щ  позначають приголосний звук [щ].
  • Односкладові слова не можна переносити.
  • У слові день букв більше, ніж звуків.

18

Завдання 7.

У чотириповерховому будинку Василько мешкає вище, ніж Петрик, але нижче, ніж Сергійко, а Миколка мешкає нижче, ніж Петрик. Хто на якому поверсі мешкає?

Відповідь:

Сергійко – 4,

Василько – 3,

Петрик -2,

Миколка – 1.

Завдання 8.

На двох деревах сиділи сороки. З першого дерева знялися й полетіли 5 сорок, а з другого на перше дерево перелетіли 2 сороки. Тепер на кожному дереві стало по 7 сорок. Скільки сорок було на кожному дереві?

Відповідь: 10 та 9 сорок.

Завдання 9.

Ганнуся, Софійка й Оленка вдягли білу, рожеву й блакитну сукні. Їх черевички також були білі, рожеві та блакитні. Лише у Ганнусі колір сукні та колір черевичок збігалися. У Софійки ані черевички, ані сукня не були білими. Оленка була у рожевих черевичках. Визнач колір сукні і колір черевичок кожної з дівчаток.

Відповідь: у Ганнусі сукня і черевички білого кольору, у Оленки черевички рожеві, а сукня блакитна; у Софійки черевички блакитні, а сукня рожева.

Завдання 10.

У садку ростуть айстри та жоржини. Катруся зірвала три квітки й поставила їх у воду. Які квітки могли бути у вазі? Розглянь усі випадки.

Відповідь: всі три квітки можуть бути айстрами. Всі три квітки можуть бути жоржинами. Одна з квіток може бути айстрою, а дві – жоржинами. Дві квітки можуть бути айстрами, а одна – жоржиною.

 

11

Математика. 2- й клас

1.Східці складаються з 15 сходинок. На яку сходинку треба стати, щоб бути на середині східець?

( На 8 )

2. Біля дошки стояли три хлопчики: Дмитрик, Вітя і Сергійко. Вітя стояв посередині. Як зробити, щоб Вітя став крайнім, не переміщуючи його?

( Переставити Дмитрика)

3. Із трьох братів Мишко був вищий, ніж Вітя, а Вітя вищий Дмитрика. Хто вищий Дмитрик чи Мишко?

( Мишко вищий за Дмитрика)

4. Зліва від квадрата знаходиться трикутник, а справа від нього - круг. Де знаходиться квадрат? Розмістіть фігури так, як сказано в задачі.

5. Три сестри вчилися в різних класах однієї школи: Таня, Катя і Валя. Таня була старша Каті, а Катя – старша від Валі. Хто старший: Таня чи Валя?

( Таня старша, ніж Валя)

6. Груша дорожча ніж яблуко в два рази. Що дорожче: 8 яблук чи 4 груші?

( 8 яблук і 4 груші коштують порівну.)

7. Хто яку іграшку сховав?

Граючись, кожна із подруг – Катя, Галя і Оля – опустили в свою чарівну скриньку одну із іграшок: ведмедика, зайчика, слоника. Відомо, що Катя не ховала зайчика, Оля не ховала ні зайчика, ні ведмедика. Допоможіть їм дізнатись, у кого яка іграшка? (Оля сховала слоника, Катя – ведмедика, Галя – зайчика)

 

 

12

6. Розподіліть слова так, щоб у кожній групі були слова одного кореня.

- Завод, водиця, водій, заводчик, водник, обезводнити, водойма, переводити, безводдя, водити. ( Відповідь:

( І група водиця, водник, обезводнити, водойма, безводдя; ІІ група завод, заводчик; ІІІ група переводити, водити).

7. Прочитай прислів’я, пройшовши лабіринти.

Я

З

І

Р

К

С

-

И

Т

А

К

Ь

.

И

Т

А

М

Ш

Е

В

Щ

У

С

П

І

Х

Б

У

Д

Ю

О

Б

У

Д

Е

Ш

П

Р

А

Ц

 

Відповідь:

Якщо будеш працювати – скрізь успіх будеш мети.

 

Тема « Звуки і букви, склад, наголос»

Завдання 1.

Знайди закономірність розташування слів і допиши ще одне з пропонованих у дужках.

  • Метр, ліжко, кілограм, черепаха,… ( телевізор, холодильник, бібліотека).
  • Ліс, вітер, калина, морозиво,… ( велосипедист, шофер, водолаз).
  • Злий, чорний, широкий, небезпечний,… ( добрий, недовірливий, безтурботний).

Завдання 2.

Знайди закономірність розташування слів і допиши решту слів.

  • Абетка, автобус, агітатор, аґрус, … ( аероплан, акація, адреса)

 

17

Українська мова

2 клас

1. Перетвори хибні судження на правильні.

- У слові земля звуків більше, ніж букв.

- У слові щастя звуків менше, ніж букв.

- У слові кукурудза звуків стільки ж, скільки і букв.

2. Знайди хибне судження і перетвори його на правильне.

- Один склад у слові вимовляється з більшою силою голосу.

- Буквою ї позначають голосний звук ( ї).

- Односкладові слова не можна переносити.

-  У слові льон букв більше, ніж звуків.

3 клас

3. Згрупуй слова за певною граматичною ознакою.

- сніг, зима, холодний, морозний, вітер, крижаний.

- читати, читач, лікар, писати, думати, телефон.


4 клас

4. Знайди і закресли «зайве» слово, вкажи спільну граматичну ознаку, що об’єднує решту слів:

а) вітер, холодно, зима, мороз – це …;

б) тигр, лев, жирафа слон – це …;

в) море, небо, вікно, пісок – це …;

( Відповіді : а) холодно; решта – іменники; б) жираф; решта – односкладові слова; в) пісок; решта – іменники середнього роду.)

5.Підкресли іменники, які можуть бути як загальними так і власними назвами.

Рак, лев, орел, пірат, лебідь, фотографія, математика, надія, хоробрість, мороз, пароплав.

(Відповідь: Рак (сузір’я, тварина); Лев ( ім’я, сузір’я, тварина); Орел ( місто, птах); Пірат ( кличка, заняття); Лебідь ( сузір’я, прізвище, птах); Надія ( ім’я, почуття); Мороз (прізвище, природне явищ)

16

Математика. 2- й клас

1.У батьків було 3 дочки, у кожної з них по два брати. Скільки всього дітей у сім’ї? ( П’ятеро. 3+2=5)

2.Дідуся звати Григорій Васильович, Його онука – Андрій Віталійович. Як звуть онука батька? ( Віталій Григорович ).

3. Двоє батьків, двоє синів, та дідусь з онуком піймали по 6 окунів, а всього 18. Як це могло статись?

( Троє: дідусь, його син, та син дідусевого сина (онук). Кожний піймав по 6 окунів. 6+6+6=18)

4.У сім’ї троє дітей: Андрійко, Маринка і Галинка. Їм відповідно 5, 8, 13 років. Скільки років кожному з них, якщо одна дівчинка ходить до дитячого садка, а Маринка старша за Андрійка? ( З трьох дітей ходить у дитсадок той, якому 5 років. Маринці не може бути 5 років, бо вона старша за Андрійка, отже Галинка ходить до дитячого садка, їй 5 років. Тоді Маринці 13, а Андрійкові 8 років.)

5. У  Тарасика є червоні, сині і зелені фломастери. Він вирішив взяти до школи 4 фломастери. Які фломастери він міг узяти, якщо один червоний, один синій і один зелений фломастер він повинен був принести до школи обов’язково?

Відповідь:  обов’язковий набір він може доповнити або одним червоним, або одним синім, або одним зеленим фломастером.

 

 

13

Задачі на логічне мислення

 

  1. Сума двох чисел 76, а різниця – 28. Знайти це число.
  2. Оля, Сашко і Ігор придумали по одному числу. Відомо, що сума всіх трьох чисел 35, сума чисел, які придумали Оля і Сашко – 20, а сума чисел, що придумали Сашко і Ігор 26.

Знайти ці числа.

  1. Обчислити периметр трикутника та його сторони, якщо сума першої і другої сторін 14см, першої і третьої – 17см, а сума другої і третьої – 19см.
  2. Батькові 39 років, а синові 14. Через 16 років вік сина і доньки разом буде рівний віку батька. Скільки років доньці зараз ?
  3. Батькові 32 роки. Одному з його синів 8 років, а другому – 6 років. Через скільки років вік батька буде орівний сумі років обох синів ?
  4. Обчислити суму чисел від 1 до 9.
  5. До 10 закритих замків дається 10 ключів. До кожного замка підходить тільки 1 ключ, але не відомо який. Скільки треба виконати спроб, щоб відкрити всі замки ?
  6. У саду 12 яблунь.  З першої зірвали 1 яблуко, з другої 2, з третьої 3, ... , з дванадцятої 12. Скільки яблук зірвали з усіх яблунь ?

Якою цифрою закінчується сума всіх двоцифрових чисел, більших за 80 ?

 

Геометричні завдання

1.Відшукай на малюнку 8 чотирикутників.

 

 

 

 

14

    2.Розфарбуй фігури, однакові за площею. Які з фігур повторюються в кожному рядку?

 

 

 

 

 

      3.Чи набагато більша ця фігура по висоті, ніж по ширині?

 

 

 

4.В якій фігурі більше трикутників?

 

 

5.Знайди на малюнку 5 трикутників.

 

 

 

 

 

15

doc
Додано
11 грудня 2018
Переглядів
1333
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку