Найпотаємніші схованки отрути

Про матеріал
Виховна година на тему:найпотаємніші схованки отрути. Під час цієї виховної години діти дізнаються цікаву і потрібну інформацію у формі гри.
Перегляд файлу

Оголошення до виховного заходу "Найпотаємніші схованки отрути"

Увага-увага!!!!

https://2.bp.blogspot.com/-0aivQA_kJOE/WBlCyE7-ZoI/AAAAAAAAAAk/gULWLaDcenMXC2DQFRbJPj_1Oc24-1-MACLcB/s320/6d7895c2a86500753060fd1181bf784e-1.jpg

 

(_дата і час проведення заходу) в кабінеті біології (назва школи) проходитиме інтелектуально-екологічна гра «Найпотаємніші схованки отрути» між учнями 10-11-х класів. Буде дуже цікаво і пізнавально! Прохання не спізнюватись

Мета інтелектуально-екологічної гри: : розширити та поглибити знання учнів, про найпотаємніші схованки непридатних пестицидів; обговорити проблему забруднення продуктів харчування хімічними речовинами, ознайомити із запобіжними заходами потрапляння в організм людини; розвивати креативне і критичне мислення, вміння аналізувати, робити висновки, формувати вміння швидко і чітко формулювати свої думки, логічно викладати їх і обстоювати свою точку зору, виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я, формувати екологічне мислення; розвивати вміння працювати в командах.

Правила гри:

Створюється дві команди (по одній із 10-го і 11-го класів). Команди вибирають капітанів, придумують назву команди і девіз, а також емблеми. Крім того кожна команда отримує тематику завдання над яким самостійно працює і готує творчий проект за заздалегідь відомим планом.

Між турами грає музика.

План проекту для 10-го класу:

1.            Характеристика пестицидів групи хлорорганічних сполук

2.            Характеристика пестицидів групи гетероциклічних сполук

3.            Застосування пестицидів в сільському господарстві

4.            Проблеми, що пов’язані з використанням пестицидів (грунт, вода)

5.            Токсичний вплив пестицидів на організм людини.

6.            План дій і пропозицій задля зменшення кількості використання і накопичення пестецидів

План проекту для 11-го класу:

1.            Характеристика пестицидів групи фосфорганічних сполук

2.            Характеристика пестицидів групи карбонатних сполук

3.            Застосування пестицидів у промислових межах

4.            Проблеми, що пов’язані з використанням пестицидів (продукти харчування)

5.            Токсична дія пестицидів на продукти харчування

6.            План дій і пропозицій задля зменшення кількості використання і накопичення пестецидів

Створюється журі для підрахунку балів.

Правила гри:

Команда, знаючи правильну відповідь, (натискає кнопку, якщо є можливість), підіймає руку (журі слідкує яка з команд перша знає відповідь). Час обдумування: 30 секунд. Відповідь оцінюється  відповідно туру. За відсутності правильної відповіді однієї команди  відповідь може дати друга команда. Відповідь оцінюється удвічі  більше. За результатами кожного туру оголошується команда - переможниця.

Представлення команд (назва команди, девіз, назва капітанів)

Гра складається із розминки (запитання розминки беруться із короткої інформації у буклетах), та п’яти турнірів. Запитання містяться у коробці (лото троні), сховані в конвертах та перемішані, учасники команд по черзі підходять до коробки перемішують конверти, дістають конверт із запитанням дають відповідь,

Завдяки розминці визначається яка команда буде стартувати перша. У розминці 15 запитань відповідають команди по черзі.

Час обдумування: 30 секунд – 5 хвилин у різних турах.

За результатами кожного туру журі оголошує команду-переможницю.

Перший тур Учасники команд доповідають за планом проекту. Інформацію можна повідомляти у вигляді повідомлення, (презентації, відео-фрагмента ітд.. за бажанням учасників команд). Перший тур охоплює 1-5 запитання проекту. Максимум оцінюється у 10 балів (відповідно за повну відповідь кожен пункт плану оцінюється по 2 бали)

Другий тур відгадати про який вид отрути ідеться із слів учнів молодших класів (записане відео) (2 записи, відео демонструється всім учасникам яка команда перша знає вид отрути підіймає руку і може отримати 2б.; якщо відповідь не вірна відповідає друга команда і в разі правильної відповіді отримує вже 4 бали) (кількість відео може змінюватись, за бажанням вчителя) учні мають розгадати про який тип пестицидів ідеться у описі.

Третій тур скласти слово із набору букв, скласти уривок тексту із набору перемішаних речень. Оцінюється даний тур наступним чином перша частина кількість балів оцінюється у кількість відгаданих слів. Відгадуються слова почергово кожною командою (всього 10 слів максимум можна набрати від5-10 балів). Друга частина оцінюється в залежності того, як правильно буде складений текст із поданих речень (кількість речень 5-максимум можна набрати 5б)

Четвертий тур гра (морський бій) оцінюється лише та команда яка перша відгадала зашифроване слово (5 балів)

Зігравши морський бій ви найважливіший компонент людського життя (умови як у звичайній грі) учні по черзі називають відповідні коди. Якщо код співпадає із закодованою букву викладач відкриває її на дошці без запитання. Коли ж промах тоді учням задається запитання.

П’ятий туру   бліц-фінального конкурсу для капітанів. Капітани по черзі доповідають за 6-тим запитанням проекту. Журі слідкує, щоб не було повторень. Оцінюється в 5балів

А

Б

В

Г

Д

Е

 

1

2

3

4

5

6

1

19

27

36

35

8

7

2

20

28

17

34

9

10

3

21

29

18

33

12

11

4

22

30

31

32

13

14

5

23

24

25

26

16

15

6

 

Буклет на виховний захід "Найпотаємніші схованки отрути"

https://1.bp.blogspot.com/-CMuAdV6oHhY/WBlExpxGFxI/AAAAAAAAAAw/v118jGsK_rcMnN-I4kah3lvbXds9u7BfQCLcB/s320/170061_b744.jpg

 

З метою зменшення втрат сільськогосподарської продукції людство було змушене використовувати пестициди, незважаючи на негативні наслідки їх застосування. Використання хімічних засобів для захисту і покращення харчових властивостей сільськогосподарської продукції в усьому світі постійно зростає. Одночасно з цим відбуваються якісні зміни хімічних продуктів, що постачаються господарствам.

Пестициди як забруднювачі біосфери

Пестици́ди (від лат. pestis — зараза, caedo — вбиваю) — це хімікати, які використовуються в сільському господарстві і садівництві для боротьби зі шкідниками (шкідливими або небажаними мікроорганізмами, рослинами і тваринами), для захисту рослин. Термін пестициди об’єднує близько 1000хіміних сполук. Ведення сільського господарства в сучасних умовах немислиме без їх використання. Залежно від призначення пестициди поділяють на різні групи.

Класифікація пестицидів за призначенням:

інсектициди (для знищення комах)

фунгіциди (для знищення грибкових захворювань)

гербіциди (для боротьби з рослинами-бур'янами).

родентициди (проти гризунів)

арборициди (проти чагарників)

акарициди (проти кліщів)

бактерициди (проти бактеріальних хвороб)

нематоциди (проти фітогельмінтів — шкідливих нематод)

Класифікація за походженням діючого інгридієнта:

неорганічні

органічні

біологічні

Класифікація на основі хімічного складу діючої речовини:

хлорорганічні (ДДТ)

карбонати

гетероциклічні

фосфорганічні

похідні дієнового синтезу

похідні карбамінової тіо- та дитіокарбамінової кислот

нітропохідні фенолів

синтетичні піретроїди

похідні сечовини

Усі без винятку пестициди при ретельному вивченні виявляли або мутагенну, або інші негативні дії на живу природу і людину. Близько 90% усіх фунгіцидів, 60% гербіцидів і 30% інсектицидів є канцерогенними.

Учені ще десятиріччя тому попереджали про неминучість зараження пестицидами ґрунтових і підземних вод. Їх тривозі тоді не надали значення, а нині в різних штатах США близько третини артезіанських свердловин закрито для питного водо забезпечення через забруднення пестицидами.

 

https://2.bp.blogspot.com/-n3gPpV2yX9E/WBlFBq6IdsI/AAAAAAAAAA0/HqexIrA6sg45OpCoFovbcIDEh4Q6nislgCLcB/s320/slide10_9_15_3.jpg

 

 

Застосування пестицидів призводить до пригнічення біологічної активності ґрунтів і перешкоджає природному відновленню родючості, викликає втрату харчової цінності та смакових якостей сільськогосподарської продукції, збільшує втрати і скорочує термін збереження продукції, знижує урожайність багатьох культур внаслідок загибелі комах-запилювачів. Втрати у нашому сільському господарстві тільки від зниження врожаю внаслідок недозапилення рослин сягають близько 80%.(Оскільки ці препарати знищують природних запилювачів) покривають 30—40% прибутку, який приписують дії пестицидів.

 

Очевидними є негативні наслідки застосування пестицидів для здоров'я людини, причому спостерігається тенденція до їх зростання, водночас у об'єктів, які пригнічуються пестицидами, спостерігається певна пристосованість до них. Сьогодні близько 500 видів комах вже стійкі до інсектицидів. Пристосованість до пестицидів виникає протягом 10—30 поколінь, підтверджуючи справедливість теорії еволюції Ч. Дарвіна: в процесі мікроеволюції виробляється нова властивість. Помічено, наприклад, що в колорадського жука виробляється імунітет до отрутохімікатів. Знаючи це, господарства в 10 разів перевищують концентрацію розчину, що згубно позначається на багатьох інших організмах. Недостатньо обґрунтованим є твердження, що застосування пестицидів дає змогу зберегти майже третину врожаю.

https://2.bp.blogspot.com/-EjlPnPCgNDU/WBlFZUPbvxI/AAAAAAAAAA4/Yabth0VuxhQmf48LHf80vXEjMMYtFnlugCLcB/s320/news_2_1584.jpg

 

Пестициди мають високий ступінь отруйності. Отрутохімікати можуть потрапити в організм людини через органи дихання, шлунково-кишковий тракт та шкіру. Дихальними шляхами пестициди потрапляють найчастіше під час обприскування рослини. Токсична дія визначається кількістю отрутохімікатів, які потрапили в організм, і залежить від їх концентрації в повітрі, тривалості і повторності впливу, дії зовнішніх чинників (температури повітря, опадів, напрямків вітру) та умов праці.

Характер токсичної дії на організм людини різних пестицидів не однаковий. Особливості їх дії визначають хімічна природа, фізико-хімічна природа, фізико-хімічні властивості (температура кипіння і випаровування), індивідуальні особливості організму людини (вік, стать, чутливість), шляхи надходження в організм, розчинність в умовах організму і т. п. Характер токсичної дії на організм людини різних пестицидів не однаковий. Особливості їх дії визначають хімічна природа, фізико-хімічні властивості (температура кипіння і випаровування), індивідуальні особливості організму людини (вік, стать чутливість), шлях надходження в організм, розчинність в умовах організму і т.п.

https://1.bp.blogspot.com/-OyjGF3z1zps/WBlFwyM17AI/AAAAAAAAABA/WqwlsuofQ6QR4w2ykgNPomavIxoQiLsCACLcB/s1600/gmo-rasten_7_2_300.jpg

 

 

Пестициди є дуже токсичними і шкідливими для здоров’я людини. Тому під час обробки рослин пестицидами потрібно бути дуже обережними, щоб пестициди якимось чином не потрапили в організм людини. Також треба намагатися не вживати в їжу продукти з надмірною в них концентрацією пестицидів. Отже, пестициди є дуже токсичними і шкідливими для здоров’я людини. Тому під час обробки рослин пестицидами потрібно бути дуже обережним, щоб пестициди якимось чином не потрапили в організм людини. Також треба намагатися не вживати в їжу продукти з надмірною в них концентрацією пестицидів.

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Позакласні заходи
Додано
12 грудня 2021
Переглядів
422
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку