Назви компонентів та результату дії віднімання

Про матеріал
Мета: ознайомити дітей із назвами компонентів та результату дії віднімання, закріпити вміння дітей розв’язувати задачі на зменшення числа на декілька одиниць; розвивати мислення, спостережливість; виховувати інтерес до читання, вміння працювати в команді. Тип уроку: комбінований.
Перегляд файлу

ТЕМА: Назви компонентів та результату дії віднімання

 

Мета: ознайомити дітей із назвами компонентів та результату дії віднімання, закріпити вміння дітей розв’язувати задачі на зменшення числа на декілька одиниць; розвивати мислення, спостережливість; виховувати інтерес до читання, вміння працювати в команді.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: інтерактивна дошка, мультимедійна презентація, відеоролик, конструктор ЛЕГО, блоки Дьюнеша, картки, підручник «Математика» для 1 кл.. автори О. Гісь, І. Філяк,  зошити.

 

ХІД УРОКУ

 

I.  Організаційний момент

- Сьогодні до нас завітали гості. А гостям ми завжди раді. Тож давайте розпочнемо наш урок з привітання.

Ми вам раді, люди добрі,

І вітаєм щиро вас,

І запрошуєм ласкаво

На урок у перший клас.

 

Налаштування на урок

 Голова – щоб думати,

Вуха – щоб все чути,

Очі – щоб все бачити,

Руки – щоб їх піднімати,

Серце – щоб все відчувати.

 

II.  Повторення вивченого матеріалу

-  Сьогодні до нас на урок прийде наша знайома. Мабуть, вона вже піднімається по сходинках і дуже поспішає. Давайте допоможемо їй, а щоб швидше підніматися, треба переходити через сходинку, називаючи числа через один, розпочинаючи з 2 (2, 4, 6, 8, 10).

- Які це числа? (Парні).

- А які ми пропустили? (1, 3, 5, 7, 9).

- Які це числа? (Непарні).

 

а) Каліграфічна хвилинка

- Запишемо їх в зошит.

1 3 5 7 9

 

б) Дізнаємося, як звуть нашу гостю. Розставте цифри у відповідному порядку разом з буквами, і ви дізнаєтесь її ім’я

 

- Так, це дівчинка Маша, ось і вона

 

в) Гра «Збери яблука»

- Йде по лісу Маша рада. І по дорозі побачила яблуню зі смачними яблуками. Допоможемо Маші зібрати яблука в кошик, але відповідь у прикладах на яблуках повинна дорівнювати п’яти. Маша дякує вам за допомогу. Молодці!

 

г) Гра «Проклади стежину»

- З вашою допомогою Маша зібрала яблука в кошик, пішла по лісу і заблукала. Давайте допоможемо їй знайти стежину в лісі.

Працюємо в групах. Кожна група має картки, ці приклади кругові. Розв’яжіть приклади та прокладіть стежину для Маші.

- Ви добре впорались із завданням, і Маша дякує вам. Вона побігла собі по стежинці. А ми працюємо далі.

 

Робота на картках

 

д) Робота на інтерактивній дошці (біля дошки 3 учні)

- Працюємо на картках. Порівняйте вираз і число.

3+3…5  7+2…5  5+3…9

5-3…4  4-3…1  8-4…5

9-6…5  7-3…4  6-2…3

 

Перевірка: якщо відповідь правильна, діти сигналізують зеленою цеглинкою, якщо ні – червоною.

 

є) Робота з ЛЕГО 

- А зараз ми будемо розв’язувати приклади за допомогою шести цеглинок. З цих цеглинок, які є у кожного на парті, обираєте той колір, на якому на вашу думку, розміщена правильна відповідь, і піднімаєте цеглинку обраного кольору.

 

IІІ.  Мотивація навчальної ді­яльності. Повідомлення теми та мети уроку

- На яку дію ми розв’язували приклади за допомогою ЛЕГО? (Додавання).

- Як називаються числа при додаванні? (Доданок, доданок, сума).

- Сьогодні ми довідаємося, як називаються компоненти дії віднімання.

 

ІV.  Хвилинка релаксації (під красиву музику -2 хв. 15 с.)

 

V. Опрацювання нового матеріалу.

 

- Уважно подивіться відео і підготуйте відповідь на запитання. Як називаються числа при відніманні?

а) Перегляд відео. Відповіді учнів.

б) Пояснення вчителя

 

- Число, від якого віднімають, яке зменшують, називають зменшуване.

- Число, яке віднімають, називають від’ємником.

- Число, яке отримали,виконуючи дії віднімання, називають різницею.

- Поняття «різниця» має подвійний зміст: це назва математичного виразу, якщо між числами записаний знак ʺ-ʺ, і це результат дії віднімання. Приклад можна прочитати по-новому: зменшуване 8, від’ємник 3, різниця дорівнює 5.

 

VI. Закріплення вивченого матеріалу

а) Знаходження значень виразів

Робота в зошиті (1 учень біля дошки).    

- А зараз працюємо в зошитах. Знайдіть значення виразів.   

 

б) Робота з підручником

Робота над задачею (задача 5, с. 126).

 

Вступна бесіда

- Хто з вас любить читати дитячі журнали? Які дитячі журнали ви знаєте? Чим вони цікаві? Хто з вас читав журнал «Пізнайко»?

 - Це дитячий журнал з чудовими яскравими малюнками, в якому ви знайдете безліч цікавого та корисного. Я раджу вам читати цей журнал для того,щоб покращити своє читання та дізнатися багато нового.

 

Читання задачі учнями. Аналіз задачі

- Що нам відомо в задачі? Про що потрібно дізнатися? Що значить «кількість журналів зменшилась на 5»? (Журналів стало менше на 5).

- Що значить менше на 5? (Це стільки ж, але без 5).

- Повторення задачі за коротким записом

- Якою дією ми розв’яжемо задачу? (Відніманням).

- Запис розв’язання в зошит (1 учень біля дошки).  8-5=3 (ж).

- Сформулюйте повну відповідь: 8  журналів «Пізнайко» залишилось до вечору в кіоску.

- Яку задачу ми розв’язали? (На зменшення числа на декілька одиниць).

 

в) Робота з геометричним матеріалом (робота в групах)

- Розгляньте, які геометричні фігури ви маєте? (трикутники, чотирикутники).

Завдання: кожна група будує будиночок для Маші з тих геометричних фігур, які вказані у них на картці.

 

в) Гра «Правда – неправда»

- Якщо додати два доданки, то одержимо суму (правда).

- Компоненти дії віднімання: зменшуване, від’ємник, сума (неправда).

- Число, від якого віднімають або зменшують, називається різницею (неправда).

- Число, яке віднімають, називається від’ємником (правда).

- Результат дії віднімання називається різницею (правда).

VII.  Підсумок уроку. Рефлексія

-  Про що ви дізналися на уроці? (Я дізнався, як називаються числа при відніманні).

-  Чому ви навчилися на уроці? (Я вчився розв’язувати задачі, приклади, порівнювати вираз та число).

- А зараз за допомогою стікерів оцініть свою роботу на уроці.

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 січня
Переглядів
402
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку