5 березня о 18:00Вебінар: Дизайн продуктивного уроку біології

Небезпека дітей в інтернеті

Про матеріал

Семінар для вчителів Тема: Небезпека дітей в інтернеті Мета: підвищення теоретичної компетентності педагогічних працівників щодо безпечного використання учнями інтернет-ресурсів. Завдання: 1. Актуалізація знань учасників семінару щодо причин використання дітьми інтернет-ресурсів. 2. Вдосконалення знань педагогічних працівників стосовно загроз в соціальних мережах. 3. Розглянути методичні рекомендації вчителям, батькам, учням щодо безпеки дітей в інтернеті. Дата: План 1. Вступ 2. Робота в 2 групах «Що роблять хлопчики та дівчатка в інтернеті?» 3. Інформаційне повідомлення «Діти в інтернеті». 4. Робота в групах. Вправа «Ситуації» 5. Інформаційне повідомлення «Небезпеки в інтернет-просторі». 6. Робота в четвірках «Знайомство з інтернет-термінологією» 7. Вправа «Лист» 8. Перегляд відеофільму «Сексуальне насильство над дітьми» 9. Робота в групах «Розробка рекомендацій педагогам, батькам і учням з безпеки в інтернеті». Хід заняття: 1. Вступ Проблема безпеки дітей в мережі Інтернет вже не здається Україні такою далекою. Ніхто не може заперечити, що на сьогоднішній день вона постала особливо гостро. Відомо, що підлітки у період заниженої самооцінки шукають підтримки серед своїх друзів, а не у родинному колі. Старші підлітки, бажаючи незалежності, мають потребу ототожнювати себе з певною групою й схильні порівнювати цінності своєї сім’ї та своїх товаришів. 2. Робота в 2 групах. Вправа «Що роблять хлопчики та дівчатка в інтернеті?» Учасникам пропонується на аркушах паперу записати, чому віддають перевагу хлопчики, а чому – дівчатка. 3. Інформаційне повідомлення «Діти в інтернеті» За статистикою: - хлопчики легше сприймають інформацію, що несуть зображення, а дівчатка віддають перевагу текстам; - для дівчаток найбільша складність – це навігація сайтів і особливості користування ресурсами Інтернет. Хлопчики швидше орієнтуються в ресурсах сайтів і в навігації; - дівчата під час роботи з комп’ютером звертаються за допомогою до дорослих, а хлопчики намагаються самостійно розібратися у проблемі та знайти її розв’язання; - хлопчики віддають перевагу інтернет – магазинам, іграм і «дорослим» ресурсам, а дівчатка – музичним сайтам, розважальним ресурсам і сайтам, присвяченим відомим особистостям; - до соціальних мереж хлопчики і дівчатка виявляють однаковий інтерес; - хлопчики частіше за дівчат відвідують сайти з еротичним змістом. 4. Вправа «Ситуації» Інструкція: учасники об’єднуються у 3 групи, отримують картки з ситуаціями та визначають наявність ризиків. Ситуація 1. Привіт! Мене звати Сашко. Мені 17 років. Я живу в Києві. Шукаю друзів по переписці. Я полюбляю комп’ютерні ігри, читати книги, дивитися телевізор. Я мрію подорожувати. Хочу побувати в Лондоні .... Ситуація 2. Привіт! Мене звати С. Я хочу з тобою познайомитися. Мені 30 років. Я живу в Сполучених Штатах Америки. Я маю власну фірму. У мене свій двохповерховий будинок. Я збираюся відвідати Україну. Може ми зустрінемося? Пришли мені свою фотокартку та домашню адресу. Ситуація 3. Всім!!! Наша організація займається збиранням коштів для потерпілих від повені в N. Ми купуємо їжу, теплі речі для тих, хто втратив домівки. Не будьте байдужими до чужого горя! Хто скільки може. Наш рахунок № 123456789. Вдячні діти Вас ніколи не забудуть. 5. Інформаційне повідомлення «Небезпеки в інтернет-просторі» Небезпека підстерігає дітей і під час використання мобільних телефонів За допомогою SMS – повідомлень: - перекажіть кошти на рахунок і отримайте вдвічі більше; - прохання надіслати гроші. Повідомлення зі змістом: «Не можу тобі додзвонитися, немає грошей, надішли 5 гривень». При спробі набрати номер абонент виявляється «поза зоною досяжності»; - на ваш рахунок помилково перераховані кошти. У результаті повернення коштів з вашого рахунку знімається значна сума коштів; - відмовся від рекламної SMS-розсилки. Послуга платна. - близька людина потрапила у халепу. Вказану суму пропонують перерахувати на певний рахунок; - блокування номера і перереєстрація SIM – карти. Надходження дзвінка начебто із сервісного центру про збій в системі і блокування телефону абонента. Для «вирішення» проблеми пропонується перереєструватися в системі, набравши певну комбінацію чисел. Насправді, ця комбінація чисел є командою переказу коштів з одного рахунку на інший; - виграш призу. Дзвінок або повідомлення про перемогу в акції. Для отримання призу необхідно придбати ваучер поповнення рахунку на ХХХ гривень і повідомити код активації. 6. Робота в четвірках «Знайомство з інтернет-термінологією» Секстинг – новий вид розваг: фотографування себе у роздягненому вигляді на камеру телефона чи комп’ютера, з метою пересилки знімків друзям. Нав’язливий веб-серфінг, блукання по Мережі, пошук у віддалених базах даних (відвідування сайтів новин, читання інформації на форумах, блогах, перегляді прослуховування інформації в різних форматах). Гаджет-адикція (пристрасть до заволодіння конкретним мобільним обладнанням, приладом, що має вихід у інтернет: стільниковим телефоном, смартфоном, комунікатором, міні-комп’ютером, КПК і залежність від його використання). Тро́лінг (від англ. trolling) — розміщення в Інтернеті (на форумах, у групах новин Usenet, у вікі-проектах та ін.) провокаційних повідомлень з метою викликати конфлікти між учасниками, образи, війну редагувань, марнослів'я тощо. Фішинг – технологія інтернет-шахрайства з метою крадіжки конфіденційної інформації (імен і паролей доступу, даних банківських карток і інтернет-гаманця й т.ін.). Вішинг – технологія інтернет-шахрайства з метою крадіжки конфіденційної інформації за допомогою інтернет-телефонів і автонабирачів. Фармінг – перенаправлення трафіку із завантаженого веб-вузла на клон сайта, що хотів відвідати користувач. Кібероніоманія - неконтрольовані покупки в інтернет-магазинах, без необхідності їх придбання та урахування власних фінансових можливостей, постійна участь в онлайн-аукціонах. Хеппіслепінг (від англ. слів «щасливе ляскання»)- вид кібербулінгу, який полягає в тому, що діти ніби-то«для розваги» знімають на відео щось те, що вони вважають прикольним і смішним, та розповсюджують ці відео в мережі. Заради популярності відео діти інколи прагнуть створювати небезпечні ситуації, втрачають відчуття реальності. Кібергрумінг - входження в довіру дитини, з метою використання її в сексуальних цілях. Буллінг - в перекладі з англійської означає травлю, залякування. 7. Вправа «Лист» Видається кожному учаснику семінара аркуш паперу та просять написати позитивне побажання або просто хороші слова, а потім покласти в лист. Після чого всі листи збирають, змішують та роздають. Учасники отримують побажання і намагаються вгадати, хто надіслав їм це «повідомлення». 8. Перегляд відеофільму «Сексуальне насильство над дітьми» “Онлайн грумінг” https://www.youtube.com/watch? v=NrQhcyE5lqY&t=7s 9. Робота в групах «Розробка рекомендацій педагогам, батькам і учням з безпеки в інтернеті».

Перегляд файлу

Семінар для вчителів

Тема:  Небезпека дітей в інтернеті.

Мета: підвищення теоретичної компетентності педагогічних працівників  щодо безпечного використання учнями інтернет-ресурсів.

 Завдання:

  1. Актуалізація  знань учасників семінару щодо причин використання дітьми інтернет-ресурсів.
  2. Вдосконалення знань педагогічних працівників  стосовно загроз  в соціальних мережах.
  1. Розглянути методичні рекомендації  вчителям, батькам, учням  щодо  безпеки дітей  в інтернеті.

Дата:

План

  1. Вступ
  2. Робота в 2 групах «Що роблять хлопчики та дівчатка  в інтернеті?»
  3. Інформаційне повідомлення «Діти в інтернеті».
  4. Робота в групах. Вправа «Ситуації»
  5. Інформаційне повідомлення «Небезпеки в інтернет-просторі».
  6. Робота в четвірках «Знайомство з інтернет-термінологією»
  7. Вправа «Лист»
  8. Перегляд відеофільму «Сексуальне насильство над дітьми»
  9.  Робота в групах «Розробка рекомендацій  педагогам, батькам і учням з безпеки в інтернеті».

Хід заняття:

  1.     Вступ

Проблема безпеки дітей в мережі Інтернет вже не здається Україні такою далекою. Ніхто не може заперечити, що на сьогоднішній день вона постала особливо гостро.

Відомо, що підлітки у період заниженої самооцінки шукають підтримки серед своїх друзів, а не у родинному колі. Старші підлітки, бажаючи незалежності, мають потребу ототожнювати себе з певною групою й схильні порівнювати цінності своєї сім’ї та своїх товаришів.

  1. Робота в 2 групах. Вправа «Що роблять хлопчики та дівчатка в інтернеті?»

Учасникам пропонується на аркушах паперу записати, чому віддають перевагу хлопчики, а чому – дівчатка.

  1. Інформаційне повідомлення «Діти в інтернеті»

За статистикою:

  •    хлопчики легше сприймають інформацію, що несуть зображення, а дівчатка віддають перевагу текстам;
  • для дівчаток найбільша складність – це навігація сайтів і особливості користування ресурсами Інтернет. Хлопчики швидше орієнтуються в ресурсах сайтів і в навігації;
  • дівчата під час роботи з компютером звертаються за допомогою до дорослих, а хлопчики намагаються самостійно розібратися у проблемі та знайти її розвязання;
  • хлопчики віддають перевагу інтернет – магазинам, іграм і «дорослим» ресурсам, а дівчатка – музичним сайтам, розважальним ресурсам і сайтам, присвяченим відомим особистостям;
  • до соціальних мереж  хлопчики і дівчатка виявляють однаковий інтерес;
  • хлопчики частіше за дівчат відвідують сайти з еротичним змістом.
  1. Вправа «Ситуації»

Інструкція: учасники об’єднуються у 3 групи, отримують  картки з ситуаціями та визначають наявність ризиків.

Ситуація 1.

 Привіт! Мене звати Сашко. Мені 17 років. Я живу в Києві. Шукаю друзів по

переписці. Я полюбляю комп’ютерні ігри, читати книги, дивитися телевізор. Я

мрію подорожувати. Хочу побувати в Лондоні ....

Ситуація 2.

Привіт! Мене звати С. Я хочу з тобою познайомитися. Мені 30 років. Я

живу в Сполучених Штатах Америки. Я маю власну фірму. У мене свій

двохповерховий будинок. Я збираюся відвідати Україну. Може ми зустрінемося?

Пришли мені свою фотокартку та домашню адресу.

Ситуація 3.

Всім!!!

Наша організація займається збиранням коштів для потерпілих від повені в N. Ми купуємо їжу, теплі речі для тих, хто втратив домівки. Не будьте байдужими до чужого горя! Хто скільки може. Наш рахунок № 123456789.

Вдячні діти Вас ніколи не забудуть.

  1. Інформаційне повідомлення «Небезпеки в інтернет-просторі»

 

 

 Небезпека підстерігає  дітей і під час використання мобільних телефонів

За допомогою SMS – повідомлень:

  • перекажіть кошти на рахунок і отримайте вдвічі більше;
  • прохання надіслати гроші. Повідомлення зі змістом: «Не можу тобі додзвонитися, немає грошей, надішли 5 гривень». При спробі набрати номер абонент виявляється «поза зоною досяжності»;
  • на ваш рахунок помилково перераховані кошти. У результаті повернення коштів з вашого рахунку знімається значна сума коштів;
  • відмовся від рекламної SMS-розсилки. Послуга платна.
  • близька людина потрапила у халепу. Вказану суму пропонують перерахувати на певний рахунок;
  • блокування номера і перереєстрація SIM – карти. Надходження дзвінка начебто із сервісного центру про збій в системі і блокування телефону абонента. Для «вирішення» проблеми пропонується перереєструватися в системі, набравши певну комбінацію чисел. Насправді, ця комбінація чисел є командою переказу коштів з одного рахунку на інший;
  • виграш призу. Дзвінок або повідомлення про перемогу в акції. Для отримання призу необхідно придбати ваучер поповнення рахунку на ХХХ гривень і повідомити код активації.

 

  1. Робота в четвірках «Знайомство з інтернет-термінологією»

Секстинг – новий вид розваг: фотографування себе у роздягненому вигляді на камеру телефона чи комп’ютера, з метою пересилки знімків друзям.

Нав’язливий веб-серфінг, блукання по Мережі, пошук у віддалених базах даних (відвідування сайтів новин, читання інформації на форумах, блогах, перегляді прослуховування інформації в різних форматах).

Гаджет-адикція (пристрасть до заволодіння конкретним мобільним обладнанням, приладом, що має вихід у інтернет: стільниковим телефоном, смартфоном, комунікатором, міні-комп’ютером, КПК і залежність від його використання).

Тро́лінг (від англ. trolling) — розміщення в Інтернеті (на форумах, у групах новин Usenet, у вікі-проектах та ін.) провокаційних повідомлень з метою викликати конфлікти між учасниками, образи, війну редагувань, марнослів'я тощо.

Фішинг – технологія інтернет-шахрайства з метою крадіжки конфіденційної інформації (імен і паролей доступу, даних банківських карток і інтернет-гаманця й т.ін.).

Вішинг – технологія інтернет-шахрайства з метою крадіжки конфіденційної інформації за допомогою інтернет-телефонів і автонабирачів.

Фармінг – перенаправлення трафіку із завантаженого веб-вузла на клон сайта, що хотів відвідати користувач.

Кібероніоманія - неконтрольовані покупки в інтернет-магазинах, без необхідності їх придбання та урахування власних фінансових можливостей, постійна участь в онлайн-аукціонах.

Хеппіслепінг (від англ. слів «щасливе ляскання»)- вид кібербулінгу, який полягає в тому, що діти ніби-то«для розваги» знімають на відео щось те, що вони вважають прикольним і смішним, та розповсюджують ці відео в мережі. Заради популярності відео діти інколи прагнуть створювати небезпечні ситуації, втрачають відчуття реальності.

Кібергрумінг -  входження в довіру дитини, з метою використання її в сексуальних цілях.

Буллінг -  в перекладі з англійської означає травлю, залякування.

  1. Вправа «Лист»

Видається кожному учаснику семінара аркуш паперу та просять  написати позитивне побажання або просто хороші слова, а потім покласти в лист. Після чого всі листи збирають, змішують та роздають. Учасники отримують побажання і намагаються вгадати, хто надіслав їм це «повідомлення».

  1. Перегляд відеофільму «Сексуальне насильство над дітьми» 
    “Онлайн грумінг”
    https://www.youtube.com/watch?
    v=NrQhcyE5lqY&t=7s
  2.  Робота в групах «Розробка рекомендацій  педагогам, батькам і учням з безпеки в інтернеті».
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
28 січня 2020
Переглядів
573
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку