НЕФОРМАЛЬНА ОСВІТА ВСП "ДОНБАСЬКИЙ АГРАРНИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ ЛНАУ"

Про матеріал

Освіта відіграє ключову роль у формуванні та розвитку людського капіталу, забезпеченні сталого соціально-економічного розвитку держави. У сучасному глобалізованному світі виникає необхідність у зміні підходів до визнання різних видів освіти та їх взаємодії між собою. Саме тому в умовах переходу до економіки інноваційного типу перед Україною постає низка проблем. Однією з них є проблема розвитку та взаємодії різних ступенів інституційної формалізації освіти: формальної та неформальної.

Перегляд файлу

Про розвиток системи неформальної освіти та порядок визнання отриманих здобувачами освіти ВСП «Донбаський аграрний фаховий коледж ЛНАУ» результатів навчання

Освіта відіграє ключову роль у формуванні та розвитку людського капіталу, забезпеченні сталого соціально-економічного розвитку держави. У сучасному глобалізованному світі виникає необхідність у зміні підходів до визнання різних видів освіти та їх взаємодії між собою. Саме тому в умовах переходу до економіки інноваційного типу перед Україною постає низка проблем. Однією з них є проблема розвитку та взаємодії різних ступенів інституційної формалізації освіти: формальної та неформальної.

В Коледжі розроблене Положення про взаємодію формальної та неформальної освіти, визнання результатів навчання, яке було розглянуте 30.08.2021 на педагогічній раді Коледжу та затверджене наказом по Коледжу

Розроблення Положення про взаємодію формальної та неформальної освіти, визнання результатів навчання (здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти, у системі формальної освіти) у ВСП «Донбаський АФК ЛНАУ»(далі – Положення), зумовлено необхідністю оновлення й осучаснення соціально-економічних і духовних умов розвитку українського суспільства; процесами становлення демократичної, правової держави, розвитком громадянського суспільства; інтеграцією України до Європейського співтовариства; необхідністю модернізації освіти, а також впровадженням Закону України «Про освіту» (2017 р.), Національної рамки кваліфікацій, яка є засобом удосконалення системи загальної середньої, професійно-технічної,фахової передвищої, вищої, післядипломної освіти і навчання впродовж життя. Відповідно до діючого Закону України «Про освіту» (стаття 8. Види освіти), Коледж визнає ці види освіти, створює умови для розвитку суб’єктів освітньої діяльності, які надають відповідні освітні послуги, а також заохочує до здобуття освіти усіх видів.

Положення ґрунтується на об’єктивних змінах в освітній сфері, досягненнях науки у контексті усвідомлення особистістю власної життєдіяльності, принципових відмінностях між дорослою і недорослою людиною.

Неформальна освіта - це коли викладачі або студенти навчаються самотужки. Сюди належать заняття із репетиторами й тренерами, короткотривалі курси, лекції, тренінги й навіть підвищення кваліфікації. Головна перевага – ефективність. Здобувати неформальну освіту може будь-хто, незалежно від віку, статі чи професії. Один і той самий тренінг може слухати 18-річна студентка й 45-літній викладач, і в цьому не буде нічого дивного. Крім того, людина, яка вирішила розвиватися самостійно, може підлаштовувати це під свій графік чи бажання.

Неформальна освіта в Коледжі  ґрунтується на трьох засадах:

  • “вчитися в дії” – отримувати знання під час практичних завдань;
  •  “вчитися взаємодіяти” – часто вона передбачає роботу в групах або командах;
  • “вчитися вчитися” – аналізувати власний досвід і з нього формувати нові знання.

Про такий формат навчання йдеться в Законі України “Про освіту”: “Неформальна освіта – це освіта, яка здобувається, як правило, за освітніми програмами та не передбачає присудження визнаних державою освітніх кваліфікацій за рівнями освіти, але може завершуватися присвоєнням професійних та/або присудженням часткових освітніх кваліфікацій”.

В Україні поки що не існує визнаних стандартів неформальної освіти, але є декілька організацій, які займаються розвитком її стандартів та показників якості. Серед них Українська Академія Лідерства, Prometheus, Міжнаціональний центр неформальної освіти, ТОВ «Всеосвіта», ТОВ «На урок», Цифрове видавництво MСFR  тощо.

Викладачі нашого Коледжу приймають активну участь у Програмах підвищення кваліфікації педагогічних працівників, вебінарах, конференціях, марафонах, семінарах,тренінгах, майстер-класах, курсах тощо.

Можливі варіанти форм неформальної освіти в Коледжі:

  •   Майстерні, тренінги, воркшопи, семінари.
  •   Проектна робота.
  •   Навчання онлайн.
  •   Молодіжні обміни.
  •   Тематичні клуби/зустрічі.

Ми провели в коледжі опитування щодо неформальної освіти та отримали такі результати:

  1. Як Ви вважаєте, який вплив на розвиток особистості має неформальна освіта в Україні

 

 

 

  1. Чи використовували Ви будь-які види неформальної освіти

задля вдосконалення власного розвитку

 

 

  1. Як часто Ви користуєтесь інтернет-сервісами
    неформальної освіти

 

  1. Які саме види неформальної освіти Ви використовуєте
    найчастіше  (можна обрати декілька варіантів):

 

 

 

 

Насправді неформальна освіта – це можливості. Можливості для саморозвитку, самореалізації; для здобуття нових знань і практичного досвіду; для пошуку мотивації та натхнення. А якщо можливості є, їх треба використовувати, що і роблять викладачі і студенти нашого Коледжу.

Ми бачимо, що формальна та неформальна освіта є двома незамінними явищами різнобічної освіти людини протягом всього життя. Кожна з двох систем навчання має свої переваги та недоліки. Головне, щоб як формальна, так і неформальна освіта цілком вас захоплювали. Тільки тоді навчання стає ефективним.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
1 листопада 2021
Переглядів
332
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку