Розділ. Організм людини як біологічна система. Підготовка до ЗНО з Біології.
Схарактеризуйте нервову систему людини. Структурно-функціональна одиниця1 нейрон2 нефрон. Нерв. Властивості1 збудливість і скоротливість2 здатність до регенераціїзбудливість і провідність. Кількість черепно-мозкових і спинномозкових нервів відповідно1 12 пар і 31 пара2 34 пари і 61 пара3 2 пари і 15 пар1 нейрон3 збудливість і провідність1 12 пар і 31 пара
Голодного білого пацюка помістили в металеву клітку з отвором для годування та важелем, при натисканні на який подавалась їжа. Установіть послідовність етапів утворення умовного рефлексу в пацюка. А вплив їжі на смакові рецептори. Б утворення тимчасового нервового зв’язку між смаковим і руховим центрами кори великих півкуль. В утворення слиновидільного рефлексу в центрі слиновиділення довгастого мозку. Г використання важеля для подавання їжі як умовного подразника. Г використання важеля для подавання їжі як умовного подразника. А вплив їжі на смакові рецептори. В утворення слиновидільного рефлексу в центрі слиновиділення довгастого мозку. Б утворення тимчасового нервового зв’язку між смаковим і руховим центрами кори великих півкуль
Установіть відповідність між органами та біологічними процесами, що відбуваються в них.1 гортань 2 печінка3 гіпофіз4 мозочок. А виділення пролактину. Б координація рухів. В акомодація зору. Г формування голосу. Д нагромадження глікогену1 гортань 2 печінка3 гіпофіз4 мозочок. Г формування голосу. Д нагромадження глікогену. А виділення пролактину. Б координація рухів
На рисунку зображено поперечний переріз спинного мозку та складові рефлекторної дуги. Проаналізуйте рисунок і вкажіть усі правильні твердження.І. Цифрою 1 позначено чутливе волокно.ІІ. Цифрою 2 позначено рухове волокно.ІІІ. Цифрою 3 позначено сіру речовину, а цифрою 4 - білу речовину. А лише І, ІІБ лише І, ІІІВ лише ІІ, ІІІГ І, ІІ, ІІІГ І, ІІ, ІІІ
Під час перегляду мультфільму в руках маленької дитини лопнула повітряна кулька. Дитина злякалася й заплакала. Відтоді щоразу під час перегляду цього мультфільму вона починала плакати. Яка причина такої поведінки дитини?А відбулося зовнішнє гальмування. Б виявився безумовний рефлекс. В сформувався умовний рефлекс. Г виявився інстинкт. В сформувався умовний рефлекс
На схемі цифрою 1 позначено рецептор, цифрою 5 – робочий орган. Укажіть рядок, у якому правильно зазначено складники 2, 3, 4 рефлекторної дуги. А 2 – руховий нейрон, З – вставний нейрон, 4 – чутливий нейрон. Б 2 – вставний нейрон, 3 – руховий нейрон, 4 – чутливий нейрон. В 2 – проміжний нейрон, З – чутливий нейрон, 4 – руховий нейрон. Г 2 – чутливий нейрон, 3 – вставний нейрон, 4 – руховий нейрон. Г 2 – чутливий нейрон, 3 – вставний нейрон, 4 – руховий нейрон