"Нестандартні підходи в організації відпочинку на перервах: рухливі ігри"

Про матеріал
Нестандартні підходи в організації відпочинку на перервах: рухливі ігри" . Теоретична частина та приклади рухливих ігор, які можна застосувати на перервах, під час відпочинку на свіжому повітрі, на уроці.
Перегляд файлу

«Нестандартні підходи в організації  відпочинку учнів: рухливі перерви»

 

Рухлива гра з давніх часів є невід’ємною частиною життя людини, вона заповнює дозвілля, виховує, задовольняє потреби в спілкуванні, отриманні зовнішньої інформації, дає приємне фізичне навантаження.  Гра позитивно впливає на формування дитячої душі, развиває физичні якості і здібності.

Рухлива гра як і будь-яка інша дарує щохвилинну радість, задовольняє актуальні невідкладні потреби, а ще - спрямована в майбутнє, бо під час гри у дітей формуються чи закріплюються властивості, уміння, здібності, необхідні їм для виконання соціальних, професійних, творчих функцій у майбутньому. І скрізь, де є гра, панує здоров’я, сміх і радість дитячого життя.

У процесі гри в учнів виробляється звичка зосереджуватися. самостійно думати, розвивати увагу. Захопившись грою, діти не помічають, що навчаються, до активної діяльності залучаються навіть найпасивніші учні.                                                                      А. С. Макаренко писав: "Гра має важливе значення в житті дитини… Якою буде дитина в грі, такою вона буде і в праці, коли виросте. Тому виховання майбутнього діяча відбувається перш за все в грі…"                                                                                    У процесі гри в дітей виробляється звичка зосереджуватися, працювати вдумливо, самостійно, розвивається увага, пам’ять, жадоба до знань. Задовольняючи свою природну невсипущу потребув діяльності, в процесі гри дитина "добудовує" в уяві все, що недоступне їй в навколишній дійсності, у захопленні не помічає, що вчиться – пізнає нове, запам’ятовує, орієнтується в різних ситуаціях, поглиблює раніше набутий досвід, порівнює запас уявлень, понять, розвиває фантазію.                                                                                                                                            У грі найповніше проявляється індивідуальні особливості, інтелектуальні можливості, нахили, здібності дітей.                                                                                                                Рухливі ігри - важливий засіб всебічного виховання дітей. Правильно підібрані ігри сприяють гармонійному розвитку організму. Різноманітні рухи та ігрові дії дітей ефективно впливають на діяльність серцево-судинної, дихальної та інших систем організму. Рухливі ігри задовольняють потребу організму дитини в русі, сприяють збагаченню її рухового досвіду.                                                                                                  Ці ігри сприяють також вихованню свідомої дисципліни, волі, наполегливості у подоланні труднощів, виховують терплячість, привчають бути чесними та правдивими.                                                                                                                Використання ігор під час перерв сприяє активному відпочинку учнів, а також має значення у підвищенні свідомої дисципліни та культури поведінки дітей. Це допомагає учням краще засвоювати великий об’єм знань, поліпшувати успішність.                                                                                                                                                                        Рухливі ігри викликають у дітей позитивні емоції, стимулюють їх рухову активність. При емоційних рухових діях у граючих збуджуються ті нервові центри, які у класі були загальмовані. Таке переключення нервових центрів дозволяє учням краще відпочивати і краще сприймати навчальний матеріал на наступному уроці.

     Чи знаєте ви, що солдат на варті стомлюється більше, ніж у поході? Це тому, що його тіло тривалий час перебуває у нерухомому стані. Отже, не забувайте про вправи на зняття м’язового напруження, які ще називають енергейзерами або руханками. Ось кілька вправ, які можна використати на перервах чи навіть на уроці..

ПРИВІТАННЯ

Учасники енергійно рухаються  поки тренер не скаже «Рука ло руки!». Учасники утворюють пари, торкаючись руками. Відтак – знову рух і команда «Лікоть до ліктя!», «, «Коліно до коліна!» «Спина до спини!»

«МОЛЕКУЛИ»

«Уявімо собі, що всі ми атоми. Атоми постійно рухаються і об'єднуються в молекули. Число атомів у молекулі може бути різне, воно визначається тим, яке число я назву. Ми всі зараз почнемо швидко рухатися, і я буду говорити, наприклад, три. І тоді атоми повинні об'єднатися в молекули по три атома в кожен. Молекули виглядають так (показати).

«ТОСТЕРИ-ГРІНКИ»

 Учасники об’єднуються в трійки. Двоє беруться за руки і стають тостером. Один заходить всередину. Він – грінка. За командою «тостер» тостери міняються місцями. За командою: «грінка» грінки міняються місцями. За командою «грінка готова» грінки підстрибують на місці.

АВСТРАЛІЙСЬКИЙ ДОЩ

Учасники стають у коло

 "Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо, який він. Зараз по колу ланцюжком ви будете передавати мої рухи. Як тільки вони повернуться до мене, я передам наступні. Стежте уважно!"

В Австралії піднявся вітер. (Тренер тре долоні).

Починає крапати дощ. (Клацання пальцями.)

Дощ посилюється. (Плескання долонями по грудях.)

Починається справжня злива. (Плескання по стегнах.)

А ось град— справжня буря. (Тупіт ногами.)

Але що це? Буря стихає. (Плескання по стегнах.)

Дощ стихає. (Плескання долонями  по грудях.)

Рідкі краплі падають на землю. (Клацання пальцями.)

Тихий шелест вітру. (Потирання долонь.)

Сонце! (Руки догори.)

«ХАЙ ЩАСТИТЬ»

 Пропоную всім стати боком у тісне коло, простягнувши праву руку у центрі, стрибаючи на одній нозі, разом промовити: «Хай сьогодні нам щастить, хай нам завтра пощастить, хай завжди усім щастить! Будьмо»!

«РИБАЛКА І РИБКИ»

 

Усі діти – «риби», а двоє – «рибалки». Рибалки, взявшись за руки, бігають за рибами і намагаються їх упіймати, зімкнувши руки. Кожна спіймана риба приєднується до рибалок, поступово утворюється невід. Гра закінчується, коли залишається одна риба. Ловити риб розірваним неводом не можна.

 

«БЕЗДОМНИЙ ЗАЄЦЬ»

Картинки по запросу Діти в колоні по одному

З числа гравців обираються мисливець і бездомний заєць. Інші гравці – зайці. Вони окреслюють собі кола, кожен стає у своє.    Бездомний заєць тікає, а мисливець його доганає.

Заєць може врятуватися від мисливця, забігши в будь –яке коло; тоді заєць, що стояв у колі, повинен одразу ж тікати, тому що тепер він стає бездомним і мисливець буде полювати на нього. Як тільки мисливець піймав зайця, він сам стає зайцем, а колишній заєць – мисливцем

 

«ТИША»

Значення гри: сприяти релаксації учнів після активних ігор.

       Учні йдуть по майданчику в колону по одному й декламують уривок з дитячої пісні "Тиша біля ставка":

                                        Тиша біля ставка,

                                        Не колишеться вода.

                                        Не шумить очерет,

                                        Засинайте, малята!

Після останніх слів учні зупиняються, присідають, опускають голову і затуляють очі. У такому положенні вони мають перебувати 0,5-1 хв, дотримуючись повної тиші (забороняється ворушитись, розмовляти, сміятись). Хто порушить ці вимоги, програє і стає в кінець колони. Гра повторюється.

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
26 лютого 2020
Переглядів
1257
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку