Нестандартні уроки англійської мови.
«Нестандартний урок народжується завдяки нестандартній педагогічній теорії, вдумливому самоаналізу діяльності вчителя, передбаченню тих процесів, які відбуваються на уроці, найголовніше – завдяки відсутності штампів у педагогічний технології.»
О. Митник і В. Шпак
Іноземна мова – це загальноосвітній предмет у школі. Ми не уявляємо свого життя без знання іноземної мови. Вивчення цього предмету має бути цікавим та особливим.
Іноземна мова – це не просто навчальний предмет. На відміну від інших академічних предметів, це ціла галузь, оскільки розкриває перед людиною скарбницю іншомовної культури, нові стилі життя.
Специфіка іноземної мови як навчального предмета, полягає в тому, що спілкування є не лише кінцевою метою навчання, а й засобом її досягнення. Для досягнення високого рівня володіння учнями іноземною мовою викладачеві важливо знати новітні методи викладання, спеціальні навчальні техніки та прийоми, щоб оптимально підібрати той чи інший метод відповідно до рівня знань, потреб, інтересів учнів тощо.
У цьому процесі найважливіше місце належить уроку – основній формі навчання, а також його різновиду – нестандартному уроку. На сьогоднішній день, нестандартна форма проведення уроку розглядається як один із найважливіших напрямків підвищення пізнавального інтересу до вивчення іноземної мови та якості знань учнів.
Нестандартні уроки англійської мови дозволяють урізноманітнювати форми й методи роботи вчителя, дають змогу враховувати специфіку навчального матеріалу та індивідуальні особливості учня початкової та середньої школи, і є актуальними в умовах Нової української школи.
Основними ознаками нестандартних урок це:
1) наявність елементів нового, зміна місця проведення та зовнішніх рамок;
2) використання позапрограмного матеріалу, організація колективної діяльності в поєднанні з індивідуальною;
3) залучення до організації уроку людей різних професій;
4) емоційний підйом учнів через оформлення кабінету, дошки, музики, використання комп’ютерних технологій;
5) обов’язковий самоаналіз у період підготовки до уроку, на уроці та після його проведення;
6) обов’язкове створення тимчасової ініціативної групи з учнів для підготовки уроку;
7) чітке визначення трьох дидактичних цілей уроку;
8) спрямування творчості школярів на їхній розвиток.
Готуючись до нестандартних уроків, учитель повинен продумати:
• - які вміння і навички вони повинні формувати у дітей;
• - які виховні завдання вони мають реалізувати;
• - який матеріал краще використати для уроку;
• - чітко визначити організацію проведення уроку;
• - підбиття підсумків.
Проводячи нестандартні уроки, треба дотримуватись таких вимог:
• - ігрове завдання збігається з навчальним;
• - зміст нетрадиційного уроку є посильним для кожної дитини;
• - підсумок завжди є чіткий і справедливий.
Найпоширеніші нетрадиційні уроки:
1) урок-вистава;
2) урок-змагання;
3) урок-естафета;
4) урок взаємного навчання;
5) урок із груповою формою роботи;
6) урок, який проводять самі учні;
7) урок-«наукове дослідження»;
8) урок творчих звітів (урок творчості);
9) урок конкурсів;
10) урок-вікторина;
11) урок фантазії;
12) урок-конференція;
13) урок-семінар;
14) урок-рольова гра (урок-ділова гра);
15) урок-експериментальне дослідження;
16) урок-«гонка-марафон»;
17) урок-ода;
18) урок-диспут (урок-діалог);
19) інтегрований (міжпредметний) урок;
20) урок-подорож;
21) урок-казка;
22) театралізований урок;
23) урок-гра у формі інтерв'ю, прес-конференції, суду тощо;
24) урок-гра, що є імпровізацією популярних телепередач.
Рекомендації з проведення нестандартних уроків.
1. Нестандартні уроки слід використовувати як підсумкові при узагальненні та закріплення знань, умінь і навичок учнів;
2. Занадто часте звернення до подібних форм організації навчального процесу недоцільно, оскільки це може призвести до втрати стійкого інтересу до навчального предмету і процесу навчання;
3. Нетрадиційного уроку повинна передувати ретельна підготовка і в першу чергу розробка системи конкретних цілей навчання і виховання;
4. При виборі форм нетрадиційних уроків викладачу необхідно враховувати особливості свого характеру і темпераменту, рівень підготовленості і специфічні особливості класу в цілому і окремих учнів;
5. Інтегрувати зусилля вчителів при підготовці спільних уроків, доцільно не тільки в рамках предметів природничо-математичного циклу, а й виходячи на предмети гуманітарного циклу.
Приклад нестандартного уроку
Тема: Країни, мови яких вивчаємо.
Мета: поглибити знання учнів про історію та сьогодення англомовних країн, робота над структурами сприйняття іноземної мови на слух, узагальнити вивчений матеріал за темою: «Англомовні країни.». Розвивати навички усного непідготовленого висловлювання з конкретного питання та навичок комунікативного мовлення. Розширити світогляд учнів. Виховувати почуття поваги до інших країн, їх народу й традицій. Сприяти розвитку соціокультурної компетенції.
Обладнання: карта світу, малюнки пам’яток англомовних країн, роздатковий матеріал, тестові запитання, тексти, аудіо, презентація.
Тип уроку: брейн - ринг.
Хід уроку
I. Підготовка до сприймання іншомовного матеріалу:
1. Привітання: Good morning, students!
I am glad to see you. Sit down, please.
2. Повідомлення теми і мети уроку:
- The topic of our English lesson is “English-Speaking counties.” Our lesson is not traditional one. First of all I should mention that we will answer on different questions, make different interesting tasks. Our class is divided into 2 groups. Each group will get scores for the work at our lesson.
3. Мовна зарядка:
T. Boys and girls! What country do we live in? Do you love your country? Why?
P1; P2; P3;
T. What does the word Motherland mean to you?
P1; P2; P3;
II. Основна частина уроку:
1.Організаційний момент:
- Let’s divide into two groups. Name your team. Who will be the captain of you team?
2. Повторення вивченого матерілу:
- For beginning let’s revise out knowledge about English-Speaking countries. You should answer the questions:
1) Name all English-Speaking countries? (the USA, Canada, Australia, New Zealand, England.)
2) What is the capital of the Great Britain? (London)
3) What cities are University cities in Great Britain? (Oxford, Cambridge)
3. Аудіювання:
- One of your teams will come to the blackboard and read the text after that person will read questions who will answer will get a point.
The USA
The USA is situated in the central part of the North American continent. Its western coast is washed by the Pacific Ocean and its eastern coast by the Atlantic Ocean.
The area of the USA is over nine million square kilometers. The population is 232.000.000. The USA is one of the largest countries in the world. There fifty states and the District of Columbia. The USA is a country of great diversity. It is due to its geography, the weather, the landscape and the way of living. USA developed from the English colonies. After a long eight years of struggle (1775-1783) the colonists gained their independence. The American colonial were led by a talented soldier George Washington who later became the first president of the USA. The capital was named after the first President.
The USA is a highly developed industrialized country. It has very power industries advanced technologies and. science. Electronic and electric engineers transport, communication and machine tool industries can be found almost in all large cities of the USA.
In the White House the president carries out many duties. He appoints cabinet members. Not far from the White House stands the Capitol. Here the Congress, the legislative branch, govern the country. The Senate and the House of Representatives form the Congress.
Questions:
1) What is the area of the USA?
2) Where does the president carry out many duties?
4. Тест на спостережливість:
- Now you should fill in the observation table regarding this aspect:
Country |
Capitаl |
Language |
National holiday |
National flower |
England |
London |
English |
St. George’s Day |
Rose |
Scotland |
Edinburgh |
Scottish/ English |
St. Andrew’s Day |
Thistle |
Wales |
Cardiff |
Welsh |
St. David’s Day |
Daffodil |
Northern Ireland |
Belfast |
Irish/ English |
St. Patrick’s Day |
Shamrock |
5. Повторення вивченної лексики за темою:
- I’ll give you two papers with letters. Your task is to find so many words as it is possible. Then you’ll read one after another and get points.
U |
W |
Y |
E |
D |
I |
N |
B |
U |
R |
G |
H |
A |
V |
U |
K |
G |
X |
W |
J |
I |
L |
E |
A |
S |
U |
C |
H |
C |
S |
R |
E |
K |
A |
F |
M |
C |
G |
D |
C |
E |
F |
Z |
H |
A |
A |
N |
O |
E |
M |
O |
I |
A |
B |
O |
E |
G |
T |
R |
Y |
I |
G |
R |
E |
A |
T |
B |
R |
I |
T |
A |
I |
N |
I |
A |
N |
L |
P |
S |
K |
H |
N |
D |
D |
L |
H |
C |
P |
S |
U |
E |
A |
A |
T |
B |
E |
C |
I |
F |
A |
N |
S |
R |
T |
S |
U |
N |
D |
B |
S |
R |
E |
F |
Q |
N |
E |
B |
Q |
M |
T |
C |
D |
Q |
Z |
R |
L |
P |
F |
O |
D |
W |
E |
U |
A |
R |
C |
A |
N |
A |
D |
A |
O |
K |
K |
G |
Y |
L |
E |
S |
A |
F |
S |
Q |
N |
R |
N |
J |
G |
I |
P |
O |
F |
E |
L |
L |
L |
V |
L |
O |
N |
D |
O |
N |
W |
Z |
R |
A |
N |
F |
I |
A |
W |
X |
T |
M |
U |
L |
H |
I |
I |
K |
S |
J |
K |
A |
G |
V |
Y |
C |
A |
P |
I |
T |
O |
L |
R |
T |
A |
M |
X |
W |
N |
E |
W |
Z |
E |
A |
L |
A |
N |
D |
N |
O |
B |
D |
Answers:
1. Great Britain 11. Wales
2. The USA 12. Scotland
3. England 13. flag
4. Motherland 14. New York
5. London 15. Christmas
6. Canada 16. capitol
7. New Zealand 17. Queen
8. Australia 18. Kiwi
9. Edinburgh 19. Belfast
10. Cardiff 20. Ukraine
6. Бліц-тур.
- Give answers to he questions. Who will answer more will get more points.
1) What is the name of American flag? (Stars and stripes)
2) Are the New Zealand and Australian Flags very much alike? (yes, they are)
3) What is the national Animal of New Zealand? (Kiwi-bird)
4) What is Australia famous for? (Sheep)
5) What parts Does the United Kingdom consist of? (England, Scotland, Wales, Northern Ireland)
6) What is the most famous unofficial the USA symbol? (Statue of liberty)
7) How many states are in the USA? (52)
8) What river is the longest in Great Britain? (the Severn)
9) What is the birthplace of the play writer William Shakespeare? (Stratford - upon - Avon)
10) Who is the Prime Minister Of the Great Britain? (Tony Blair)
11) What is the Scottish National Game? (Golf)
12) Who is the head of State in Britain? (Queen)
III. Заключна частина уроку:
1. Підбиття підсумків уроку:
- Today, we had a very interesting lesson. Do you agree with me? Now let’s count points of one team and other. Let’s see who has won. The winner of our game is a team of ... I’ll give you small presents. Take them please. Take my congratulations.
The lesson is over. Good-bye. You may be free.