Нестандартні уроки.Урок-гра з теми:"Розв’язування прикладів і задач"

Про матеріал

Даний конспект допоможе удосконалювати обчислювальні навички, уміння розв'язувати задачі, приклади; порівнювати числа; розвивати кмітливість, пам'ять, мислення, мовлення; прищеплювати інтерес до математики, любов до природи.

Перегляд файлу

Урок-гра “Розв’язування прикладів і задач” (1 клас.)

Мета. Удосконалювати обчислювальні навички, уміння розв’язувати задачі, приклади; порівнювати числа; розвивати кмітливість, пам’ять, мислення, мовлення; прищеплювати інтерес до математики, любов до природи.

Обладнання. Цифри, перфокарти, стоп-тест, таблиця для усного рахунку, задачі-приклади, таблиці-нумерація в межа 20; магнітофон, картки з завданням, картинка “Пожежники”, телеграма, на магнітній дошці картинки дерев, тварин; для нагороди – медалі, цінний подарунок.

Хід уроку

1. Організація класу.

Діти, у нас буде незвичайний урок.

Сьогодні . даруйте, схвильована, бо в клас прийшла телеграма – наказ:

“В лісі – ділянка № 45 – пожежа. Гинуть рослини і тварини. Негайно 3-м (трьом) загонам вилетіти на місце пожежі”.

Наш клас перетворюється на три загони пожежників. Пожежники – сміливий народ, вони йдуть у вогонь і рятують народне добро. (Показ картинки “Пожежники”). Бажаю кожному з вас показати себе сміливим пожежником. А тепер познайомлюсь з командирами членами журі (учні 5 класу).

2. Знайомство з темою уроку.

На уроці будуть приклади в межах 10 і в межах 20; задачі на 1 і 2 дії.

Вибирайте собі таке завдання, яке ви виконаєте.

Командири в кінці уроку назвуть кращих бійців, які будуть нагороджені. Поки літаки заправляються паливом, ми готуємось теж до польоту.

3. Підготовка до польоту.

а) І загону – кругові приклади:

1) 7 + 5 = 12

6) 10 – 2 = 8

7) 8 – 4 = 4

9) 5 + 2 = 7

8) 4 + 1 = 5

3) 9 – 3 = 6

4) 4 + 5 = 9

2) 12 – 3 = 9

5) 11 – 1 = 10

ІІ загону – задача на 2 дії:

Юра – 5 риб

Тато - ? на 4 риби більше }? Риб

1) 5 + 4 = 9 (р.) – тато

2) 5 + 9 = 14 (р.) – разом.

ІІІ загону – робота з стоп-тестом

Знайти помилку:

1) 7 + 4 – 6 = 5

3) 13 – 9 + 8 = 12

5) 4 + 9 – 5 = 7

2) 9 + 6 – 7 = 9

4) 5 + 6 – 7 = 4

 

б) з класом – гра “Хто де живе?”, усна нумерація 10 – 20; утворення чисел.

4. Взаємоперевірка виконання домашнього завдання.

Зошити здати – командири відмітять акуратність виконання.

5. Організація польоту до місця пожежі.

Діти, літаки готові до польоту, і щоб політ пройшов нормаль, необхідно розв’язати задачі (умови не писати).

І варіант

В І пакеті – 6 кг крупи

В ІІ пакеті - ? на 3 кг б. }? кг

6 + (6 + 3) = 15 (кг)

В І банці – 7 л води

В ІІ банці - ? на 2 л менше } ? л

7 + (7 – 2) = 12 (л)

Легший варіант

Гусак – 7 кг

Кролик- ? на 3 кг менше

7 – 3 = 4 (кг)

Курка – 2 кг

Качка - ? на 1 кг більше

2 + 1 = 3 (кг)

Поки ми летимо, трохи відпочинемо.

Фізкультхвилинка (запис на магнітофоні).

6. Висадка десанту.

Отже, бійці – пожежники, йдемо на посадку. Через вікна літака – ілюмінатори видно вже ліс, який горить.

Щоб боротись з вогнем була успішною, треба розв’язати такі приклади:

І варіант 9 – 5 + 4 = 8

ІІ варіант 8 – 3 + 12 = 7

7 + 2 – 3 = 6

6 + 2 – 5 = 3

4 + 3 – 2 = 5

3 + 5 – 1 = 7

9 + 1 – 4 = 6

8 + 2 – 5 = 5

6 + 3 – 2 = 7

8 + 1 – 3 = 6

7 + 3 – 3 = 7

8 – 2 + 2 = 8

Командирам, враховуючи підготовку до польоту, виконання домашнього завдання, розв’язування задач замінити плюси на врятовані дерева, тварини і підготуватись до розбору завдання кожним загоном.

Робота з перфокартами: Учитель читає умову прикладів, діти в зошитах через перфокарту обмальовують кружечки.

На перфокарті по горизонталі – порядковий номер приклада, а по вертикалі – відповідь.

1) 10 – 4 = 6

2) 8 – 2 = 6

3) 3 + 3 = 6

4) 9 – 4 = 5

5) 7 – 3 = 4

6) 2 + 1 = 2

7) 5 – 3 = 2

8) 9 – 8 = 1

Вчитель обходить клас і говорить журі, кому поставити ще плюси.

7. Розбір операції (підсумок року)

Командирам доповісти прохід операції.

Командир І загону:

- Першим загоном врятовано дерев, тварин.

Командир ІІ загону:

- Другим загоном врятовано дерев, тварин.

Командир ІІІ загону:

- Третім загоном врятовано дерев, тварин.

Називаються кращі бійці.

Пожежна частина 1-Б класу! Слухай наказ!

За проявлену сміливість нагородити медалями таких бійців . Загін №1, який визначився під час проведення операцій, нагородити цінними подарунками. Вони оголосити подяку за виконання почесного завдання.

Командир частини.

Підбери фігури за величиною.

Матеріал гри: геометричні фігури (квадрати, прямокутники, круги, трикутники) різних розмірів або інші дрібні предмети, картки із зображеннями предметів тощо.

Зміст гри: Вчитель пропонує учням із кожного роду по одному) поділити фігури на 2 або 3 групи за розмірами. Найкраще, коли всі учні можуть брати участь у грі.

Знайти помилку.

Матеріал гри: картки з прикладами та числами, таблиця, набірне полотно.

Зміст гри: Учитель вивішує на дошці таблицю із записами і пропонує знайти помилку. Можна замість таблиці зробити відповідні записи на дошці або виставити картки на набірному полотні.

Знаю.

Зміст гри: Учитель пропонує дітям, починаючи з першої парти, почати лічбу вголос. Кожен учень по порядку та встановити (попередній сідає), називаючи наступне число. Замість числа 5 п’ятий учень повинен сказати “знаю”, а наступний почати лічбу з одиниці і т.д. до останнього учня класу. Слово “знаю” разом з п’ятим учнем можуть говорити вголос усі учні ласу. Це слово можна говорити замість будь-якого іншого числа (пізніше ділити клас на 3,5, 7, 9 тощо).

“Знаю” можна говорити замість всіх парних (непарних) чисел або замість чисел, що містить певну цифру (наприклад 3, 13, 23, 3 .).

Багато – мало – один.

Матеріал гри: у кожного учня на парті лічильні палички (або будь-який інший матеріал, а саме: олівців, геометричні фігури, картинки із зображенням різної кількості предметів тощо).

Зміст гри: Учитель називає слово: “багато”, “мало”, “один”, а учні повинні мовчки показати відповідну кількість предметів. Що гру можна ускладнити.

 

docx
Додано
22 грудня 2018
Переглядів
1039
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку