Даний конспект допоможе удосконалювати обчислювальні навички, уміння розв'язувати задачі, приклади; порівнювати числа; розвивати кмітливість, пам'ять, мислення, мовлення; прищеплювати інтерес до математики, любов до природи.
Урок-гра “Розв’язування прикладів і задач” (1 клас.)
Мета. Удосконалювати обчислювальні навички, уміння розв’язувати задачі, приклади; порівнювати числа; розвивати кмітливість, пам’ять, мислення, мовлення; прищеплювати інтерес до математики, любов до природи.
Обладнання. Цифри, перфокарти, стоп-тест, таблиця для усного рахунку, задачі-приклади, таблиці-нумерація в межа 20; магнітофон, картки з завданням, картинка “Пожежники”, телеграма, на магнітній дошці картинки дерев, тварин; для нагороди – медалі, цінний подарунок.
Хід уроку
1. Організація класу.
Діти, у нас буде незвичайний урок.
Сьогодні . даруйте, схвильована, бо в клас прийшла телеграма – наказ:
“В лісі – ділянка № 45 – пожежа. Гинуть рослини і тварини. Негайно 3-м (трьом) загонам вилетіти на місце пожежі”.
Наш клас перетворюється на три загони пожежників. Пожежники – сміливий народ, вони йдуть у вогонь і рятують народне добро. (Показ картинки “Пожежники”). Бажаю кожному з вас показати себе сміливим пожежником. А тепер познайомлюсь з командирами членами журі (учні 5 класу).
2. Знайомство з темою уроку.
На уроці будуть приклади в межах 10 і в межах 20; задачі на 1 і 2 дії.
Вибирайте собі таке завдання, яке ви виконаєте.
Командири в кінці уроку назвуть кращих бійців, які будуть нагороджені. Поки літаки заправляються паливом, ми готуємось теж до польоту.
3. Підготовка до польоту.
а) І загону – кругові приклади:
1) 7 + 5 = 12 |
6) 10 – 2 = 8 |
7) 8 – 4 = 4 |
9) 5 + 2 = 7 |
8) 4 + 1 = 5 |
3) 9 – 3 = 6 |
4) 4 + 5 = 9 |
2) 12 – 3 = 9 |
5) 11 – 1 = 10 |
ІІ загону – задача на 2 дії:
Юра – 5 риб
Тато - ? на 4 риби більше }? Риб
1) 5 + 4 = 9 (р.) – тато
2) 5 + 9 = 14 (р.) – разом.
ІІІ загону – робота з стоп-тестом
Знайти помилку:
1) 7 + 4 – 6 = 5 |
3) 13 – 9 + 8 = 12 |
5) 4 + 9 – 5 = 7 |
2) 9 + 6 – 7 = 9 |
4) 5 + 6 – 7 = 4 |
|
б) з класом – гра “Хто де живе?”, усна нумерація 10 – 20; утворення чисел.
4. Взаємоперевірка виконання домашнього завдання.
Зошити здати – командири відмітять акуратність виконання.
5. Організація польоту до місця пожежі.
Діти, літаки готові до польоту, і щоб політ пройшов нормаль, необхідно розв’язати задачі (умови не писати).
І варіант
В І пакеті – 6 кг крупи
В ІІ пакеті - ? на 3 кг б. }? кг
6 + (6 + 3) = 15 (кг)
В І банці – 7 л води
В ІІ банці - ? на 2 л менше } ? л
7 + (7 – 2) = 12 (л)
Легший варіант
Гусак – 7 кг
Кролик- ? на 3 кг менше
7 – 3 = 4 (кг)
Курка – 2 кг
Качка - ? на 1 кг більше
2 + 1 = 3 (кг)
Поки ми летимо, трохи відпочинемо.
Фізкультхвилинка (запис на магнітофоні).
6. Висадка десанту.
Отже, бійці – пожежники, йдемо на посадку. Через вікна літака – ілюмінатори видно вже ліс, який горить.
Щоб боротись з вогнем була успішною, треба розв’язати такі приклади:
І варіант 9 – 5 + 4 = 8 |
ІІ варіант 8 – 3 + 12 = 7 |
7 + 2 – 3 = 6 |
6 + 2 – 5 = 3 |
4 + 3 – 2 = 5 |
3 + 5 – 1 = 7 |
9 + 1 – 4 = 6 |
8 + 2 – 5 = 5 |
6 + 3 – 2 = 7 |
8 + 1 – 3 = 6 |
7 + 3 – 3 = 7 |
8 – 2 + 2 = 8 |
Командирам, враховуючи підготовку до польоту, виконання домашнього завдання, розв’язування задач замінити плюси на врятовані дерева, тварини і підготуватись до розбору завдання кожним загоном.
Робота з перфокартами: Учитель читає умову прикладів, діти в зошитах через перфокарту обмальовують кружечки.
На перфокарті по горизонталі – порядковий номер приклада, а по вертикалі – відповідь.
1) 10 – 4 = 6 |
2) 8 – 2 = 6 |
3) 3 + 3 = 6 |
4) 9 – 4 = 5 |
5) 7 – 3 = 4 |
6) 2 + 1 = 2 |
7) 5 – 3 = 2 |
8) 9 – 8 = 1 |
Вчитель обходить клас і говорить журі, кому поставити ще плюси.
7. Розбір операції (підсумок року)
Командирам доповісти прохід операції.
Командир І загону:
- Першим загоном врятовано дерев, тварин.
Командир ІІ загону:
- Другим загоном врятовано дерев, тварин.
Командир ІІІ загону:
- Третім загоном врятовано дерев, тварин.
Називаються кращі бійці.
Пожежна частина 1-Б класу! Слухай наказ!
За проявлену сміливість нагородити медалями таких бійців . Загін №1, який визначився під час проведення операцій, нагородити цінними подарунками. Вони оголосити подяку за виконання почесного завдання.
Командир частини.
Підбери фігури за величиною.
Матеріал гри: геометричні фігури (квадрати, прямокутники, круги, трикутники) різних розмірів або інші дрібні предмети, картки із зображеннями предметів тощо.
Зміст гри: Вчитель пропонує учням із кожного роду по одному) поділити фігури на 2 або 3 групи за розмірами. Найкраще, коли всі учні можуть брати участь у грі.
Знайти помилку.
Матеріал гри: картки з прикладами та числами, таблиця, набірне полотно.
Зміст гри: Учитель вивішує на дошці таблицю із записами і пропонує знайти помилку. Можна замість таблиці зробити відповідні записи на дошці або виставити картки на набірному полотні.
Знаю.
Зміст гри: Учитель пропонує дітям, починаючи з першої парти, почати лічбу вголос. Кожен учень по порядку та встановити (попередній сідає), називаючи наступне число. Замість числа 5 п’ятий учень повинен сказати “знаю”, а наступний почати лічбу з одиниці і т.д. до останнього учня класу. Слово “знаю” разом з п’ятим учнем можуть говорити вголос усі учні ласу. Це слово можна говорити замість будь-якого іншого числа (пізніше ділити клас на 3,5, 7, 9 тощо).
“Знаю” можна говорити замість всіх парних (непарних) чисел або замість чисел, що містить певну цифру (наприклад 3, 13, 23, 3 .).
Багато – мало – один.
Матеріал гри: у кожного учня на парті лічильні палички (або будь-який інший матеріал, а саме: олівців, геометричні фігури, картинки із зображенням різної кількості предметів тощо).
Зміст гри: Учитель називає слово: “багато”, “мало”, “один”, а учні повинні мовчки показати відповідну кількість предметів. Що гру можна ускладнити.