Інтегрований урок математики та образотворчого мистецтва "Лічба в межах 20. Розвязування задач на віднімання. Розпізнавання трикутників. Симетрія як з

Про матеріал

У цьому інтегрованому уроці поєднані два предмети: математика і образотворче мистецтво. Цікаве поєднання надає можливість учням не тільки лічити, розв'язувати задачі, але і навчитися малювати метелики незвичайним способом.

Перегляд файлу

Інтегрований урок у 1 класі

Зінтегровано:

Математика

Тема. Лічба в межах 20. Розвязування задач на віднімання. Розпізнавання  трикутників

Образотворче мистецтво

Тема. Симетрія як засіб гармонізації форми. Практичне завдання: «Дивовижні метелики»

Мета:

навчальна: вдосконалити обчислювальні навички в межах 20, повторити і узагальнити розв’язання задач на віднімання; навчити малювати у техніці – симетрія, одним із видів технічної графіки - монотипія.  

  • розвивати: розвивати обчислювальні навички та логічне мислення учнів; образне мислення, увагу, фантазію, художньо-естетичний смак у процесі оформлення виробів, творчу уяву, відчуття симетрії і пропорції.
  • виховувати: бережливе ставлення до природи, любов до метеликів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

А. Емоційне налаштування

(Діти стоять біля парт)

Ось дзвіночок пролунав,

І до класу всіх зібрав.

Будем гарно працювати,

І всі руку піднімати.

Швидко й вправно рахувати,

А ще гарно малювати.

Щоб сказали у кінці,

Що ми всі є молодці!

  • Сідайте. Сьогодні ми проведемо дуже цікавий і незвичайний урок математики. А як, ви думаєте, а чи можна математику поєднати із ще якимись предметами, наприклад з  малюванням? Ось ми спробуємо поєднати цих два предмета. Кожен із вас, напевно щось очікує від  такого уроку. Що ви очікуєте? А щоб вони збулися, потрібно побажати на урок щось один одному. Висловіть побажання, сідаючи на наше крісло автора.

(Діти висловлюють свої побажання)

  • А я бажаю, щоб:

На уроці не дрімали,

Один одному допомагали.

Рахували і писали

Чисел, щоб не забували

Гарно й вправно малювали.

 

ІІ. Основна частина

  1. Мотивація навчальної діяльності

(Звучить легенька музика)

- Заплющіть очі, послухайте музику та уявіть яскравий літній день. Ми вийшли на  квітучі луки. Ласкаво світить сонце. Мешканці луків займаються своїми справами. Скільки навколо кольорів: жовтий, синій, рожевий, зелений. Ми торкаємося м’якого барвистого килима і відкриваємо очі.

 

- Яких комах ви побачили на луках? (комашок, бджіл, жучків, метеликів, павуків).

- Діти, одна комашка дуже хоче працювати сьогодні з нами на уроці. Дозволимо їй попрацювати з нами? А щоб дізнатися, хто це, відгадайте загадку:

Що то за гість?

Ніжок має шість.

Аж чотири крильця має

По квіточках літає.

Не бджола , не джмелик

А зветься він…метелик.

  • Ви, напевно помічали, що метеликів є багато. Чи вмієте ви їх малювати? Чи знаєте їхні назви? Ось ми і спробуємо на уроці намалювати метеликів, дізнаємося як їх звуть, а ще закріпимо наші вміння розв’язувати задачі на віднімання, також перевіримо ваші вміння рахувати.

2. Виклад нового матеріалу

          2.1. Розповідь учителя.

На землі живуть мільйони різних тварин. І серед них найбільше захоплення викликають метелики (165 000 видів).  У Давньому Римі існувала легенда , що метелики походять від квітів, які відірвалися від рослин.

- Де ви бачили метеликів? (На полях, на луках, у себе на подвір’ї)

- Чи знаєте ви, чим вони харчуються? Подивіться на дошку. Що на ній знаходиться? Так, це квіти.  Вони будуть прилітати до нас на невеличку квіткову галявину, адже тут є їхній друг. Ви зможете побачити метеликів  і дізнатися їх назви, виконавши завдання.

2.2 Усна лічба

А.  Ось і 1- й метелик. Він хоче перевірити як ви вмієте рахувати.

1 – рахують всі разом від 10 – 20;

1-й ряд від 20 – 28;

2-й ряд від 22 – 30;

3 – й ряд від 30 – 20.

Ви знаєте назву його назву?

- Махаон – один із найбільших  метеликів. У нього жовті крила з чорними і червоними цяточками. Махаона прозвали вітрильником , тому що він пливе у повітрі , як прекрасний корабель.

Б. Робота в парах

  • У вас на партах знаходиться цей метелик. Розгляньте його, забарвлення. І розфарбуйте цяточки на ньому.
  • Молодці. Прикріпимо нашого метелика на квіточку.

В. Розповідь вчителя

-  Найбільше метеликів живе у тропічних країнах. Це й зрозуміло: там ніколи не буває холодної зими і дуже багато запашних квітів.

- Ось ще один метелик до нас завітав. Він пропонує попрацювати в групах. На партах ви бачите крильця різних метеликів. На них записані приклади. Обчисліть їх і знайдіть пару.

10 + 2                                              13 - 2

11 – 1                                               10 + 5

16 + 4                                               16 - 6

15 – 2                                                17 – 3

(Перевірка роботи в групах)

  • Назва цього метелика - адмірал. Адмірал - на темних крилах - червоні лампаси-смуги. Навесні метелик, як і птахи , повертається з теплих країв.

 

  • А, задачі ви розв’язувати вмієте? Ці ваші вміння хоче перевірити – метелик павиче око.

1. Наберезі річки

Три жабки сиділи.

До них пристрибали ще п’ять.

Зможеш всіх порахувать?

2. Ось родина їжаків–

Мама й вісім малюків.

Скільки з мамою малих?

Порахуй скоріш усіх!

3. Затріщали шість сорок

Впарку на осиці.

Два чижі відповіли їм

Свистом у ялинці.

Скільки пташок?

Щоб це взнати 

Треба їх порахувати.

  • Молодці. Павиче око переконався, що ви вмієте працювати над задачами. А що ви знаєте про цього метелика?
  • На крилах цього метелика – блакитні очі. Павич має схожі цяточки на своєму пір’ї.  Метелик відрізняється від усіх комах наявністю луски на крилах.
  • Світ метеликів різноманітний. Давайте подивимось, які ж ще метелики населяють нашу планету?

(Перегляд відео про метеликів)

  1. Опрацювання нового матеріалу

А. Каліграфічна хвилинка

- У кожного на парті лежить малюнок метелика «павиче око». Порахуйте скільки цяточок у нього на крильцях. Запишіть правильно, каліграфічно цифру 8. Визначте, яка із цифр у вас написана найгарніше. Намалюйте над нею корону.

Б. Робота з підручником

- Попрацюємо з підручниками. Розкрийте їх там, на якій сторінці у вас оселився метелик. Завдання від метелика Агрипини під №3.

- Знайдіть на малюнку пари черевиків і запишіть рівності.

16 – 10                          8 - 2

7 – 1                               6 - 0

10 – 4

  • Молодці. Завдання під №5. Складемо і розв’яжемо задачу за малюнком.
  • Що зображено на малюнку? (Самовар і чайник)
  • Скільки л води в самоварі? (10 л)
  • А чи відомо, скільки води в чайнику? (Ні, але сказано, що на 4 л менше)
  • Яку умову до задача складемо?
  • У самоварі – 4 л води, а в чайнику – на 4 л менше. Скільки води в чайнику?
  • Яким буде розвязок до задачі?
  • 10 – 4 = 6 (л)
  • А відповідь?
  • 6 л води в чайнику.

Фізкультхвилинка

.       Предметно-виражене образотворення.

-У всіх комах, якщо дивитися на них з гори , ліва і права половини тіла мають однакову будову. Така будова називається симетричною.

1. Малювання метелика за допомогою симетрії.

   -  Ми з вами рахували, записували задачі. А зараз спробуємо намалювати наших гостей. Але в  незвичний спосіб. 

Ви ніколи раніше так не  малювали. Хочете спробувати і навчитися? Він називається «монотипія»- це один із видів графічної техніки. Це, коли малювати потрібно тільки на одній половині листка, а, другу просто до нього припечатати і отримаємо цілий малюнок. Подивіться на метелика. У нього дві пари крил . На одній із них ми швидко намалюємо звичайні кольорові п’ятна будь – якої форми. Складаємо, розгладжуємо долоньками і отримуємо єдиний відбиток.

  • Хочете попробувати самі? Спочатку, розбудіть ваші фарби. Але не всі, а лише ті з них, які підходять для літа і веселих метеликів. Сьогодні ви маленькі чарівники – художники і я впевнена, що у вас все вийде.
  1. Практична робота учнів.

 Підсумок уроку. 

- Ми з вами – частина природи, як і метелик. Тож будемо її берегти.

Милі діти, то чому ж ми з вами відносимо метелика до живої природи?

(Відповіді дітей.)

- Я із великим задоволенням спостерігала, як ви працювали, як допомагали один одному.

- Я дякую вам за працьовитість, уважність, організованість.

- Що сподобалося на уроці?

-  Чого навчилися?

-   Що дізналися нового?

На прощання хочу вам подарувати невеличкий подарунок, ось такі метелики.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 грудня 2018
Переглядів
1389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку