У цьому інтегрованому уроці поєднані два предмети: математика і образотворче мистецтво. Цікаве поєднання надає можливість учням не тільки лічити, розв'язувати задачі, але і навчитися малювати метелики незвичайним способом.
Інтегрований урок у 1 класі
Зінтегровано:
Математика
Тема. Лічба в межах 20. Розвязування задач на віднімання. Розпізнавання трикутників
Образотворче мистецтво
Тема. Симетрія як засіб гармонізації форми. Практичне завдання: «Дивовижні метелики»
Мета:
навчальна: вдосконалити обчислювальні навички в межах 20, повторити і узагальнити розв’язання задач на віднімання; навчити малювати у техніці – симетрія, одним із видів технічної графіки - монотипія.
Хід уроку
І. Організаційний момент
А. Емоційне налаштування
(Діти стоять біля парт)
Ось дзвіночок пролунав,
І до класу всіх зібрав.
Будем гарно працювати,
І всі руку піднімати.
Швидко й вправно рахувати,
А ще гарно малювати.
Щоб сказали у кінці,
Що ми всі є молодці!
(Діти висловлюють свої побажання)
На уроці не дрімали,
Один одному допомагали.
Рахували і писали
Чисел, щоб не забували
Гарно й вправно малювали.
ІІ. Основна частина
(Звучить легенька музика)
- Заплющіть очі, послухайте музику та уявіть яскравий літній день. Ми вийшли на квітучі луки. Ласкаво світить сонце. Мешканці луків займаються своїми справами. Скільки навколо кольорів: жовтий, синій, рожевий, зелений. Ми торкаємося м’якого барвистого килима і відкриваємо очі.
- Яких комах ви побачили на луках? (комашок, бджіл, жучків, метеликів, павуків).
- Діти, одна комашка дуже хоче працювати сьогодні з нами на уроці. Дозволимо їй попрацювати з нами? А щоб дізнатися, хто це, відгадайте загадку:
Що то за гість?
Ніжок має шість.
Аж чотири крильця має
По квіточках літає.
Не бджола , не джмелик
А зветься він…метелик.
2. Виклад нового матеріалу
2.1. Розповідь учителя.
На землі живуть мільйони різних тварин. І серед них найбільше захоплення викликають метелики (165 000 видів). У Давньому Римі існувала легенда , що метелики походять від квітів, які відірвалися від рослин.
- Де ви бачили метеликів? (На полях, на луках, у себе на подвір’ї)
- Чи знаєте ви, чим вони харчуються? Подивіться на дошку. Що на ній знаходиться? Так, це квіти. Вони будуть прилітати до нас на невеличку квіткову галявину, адже тут є їхній друг. Ви зможете побачити метеликів і дізнатися їх назви, виконавши завдання.
2.2 Усна лічба
А. Ось і 1- й метелик. Він хоче перевірити як ви вмієте рахувати.
1 – рахують всі разом від 10 – 20;
1-й ряд від 20 – 28;
2-й ряд від 22 – 30;
3 – й ряд від 30 – 20.
Ви знаєте назву його назву?
- Махаон – один із найбільших метеликів. У нього жовті крила з чорними і червоними цяточками. Махаона прозвали вітрильником , тому що він пливе у повітрі , як прекрасний корабель.
Б. Робота в парах
В. Розповідь вчителя
- Найбільше метеликів живе у тропічних країнах. Це й зрозуміло: там ніколи не буває холодної зими і дуже багато запашних квітів.
- Ось ще один метелик до нас завітав. Він пропонує попрацювати в групах. На партах ви бачите крильця різних метеликів. На них записані приклади. Обчисліть їх і знайдіть пару.
10 + 2 13 - 2
11 – 1 10 + 5
16 + 4 16 - 6
15 – 2 17 – 3
(Перевірка роботи в групах)
1. Наберезі річки
Три жабки сиділи.
До них пристрибали ще п’ять.
Зможеш всіх порахувать?
2. Ось родина їжаків–
Мама й вісім малюків.
Скільки з мамою малих?
Порахуй скоріш усіх!
3. Затріщали шість сорок
Впарку на осиці.
Два чижі відповіли їм
Свистом у ялинці.
Скільки пташок?
Щоб це взнати –
Треба їх порахувати.
(Перегляд відео про метеликів)
А. Каліграфічна хвилинка
- У кожного на парті лежить малюнок метелика «павиче око». Порахуйте скільки цяточок у нього на крильцях. Запишіть правильно, каліграфічно цифру 8. Визначте, яка із цифр у вас написана найгарніше. Намалюйте над нею корону.
Б. Робота з підручником
- Попрацюємо з підручниками. Розкрийте їх там, на якій сторінці у вас оселився метелик. Завдання від метелика Агрипини під №3.
- Знайдіть на малюнку пари черевиків і запишіть рівності.
16 – 10 8 - 2
7 – 1 6 - 0
10 – 4
Фізкультхвилинка
. Предметно-виражене образотворення.
-У всіх комах, якщо дивитися на них з гори , ліва і права половини тіла мають однакову будову. Така будова називається симетричною.
1. Малювання метелика за допомогою симетрії.
- Ми з вами рахували, записували задачі. А зараз спробуємо намалювати наших гостей. Але в незвичний спосіб.
Ви ніколи раніше так не малювали. Хочете спробувати і навчитися? Він називається «монотипія»- це один із видів графічної техніки. Це, коли малювати потрібно тільки на одній половині листка, а, другу просто до нього припечатати і отримаємо цілий малюнок. Подивіться на метелика. У нього дві пари крил . На одній із них ми швидко намалюємо звичайні кольорові п’ятна будь – якої форми. Складаємо, розгладжуємо долоньками і отримуємо єдиний відбиток.
Підсумок уроку.
- Ми з вами – частина природи, як і метелик. Тож будемо її берегти.
Милі діти, то чому ж ми з вами відносимо метелика до живої природи?
(Відповіді дітей.)
- Я із великим задоволенням спостерігала, як ви працювали, як допомагали один одному.
- Я дякую вам за працьовитість, уважність, організованість.
- Що сподобалося на уроці?
- Чого навчилися?
- Що дізналися нового?
На прощання хочу вам подарувати невеличкий подарунок, ось такі метелики.