Урок-казка " Ріпка"
Мета уроку: закріпити знання учнів про розрядний склад числа закріпити уміння додавати і віднімати у межах 100 на основі нумерації, будувати відрізки заданої довжини, розв'язувати задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць; розвивати усне математичне мовлення; виховувати патріотизм, гордість за літературне надбання своєї країни
ТЕМА УРОКУ Розрядний склад числа. Додавання і віднімання чисел у межах 100 на основі нумерації. Побудова відрізка заданої довжини. Задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць
МЕТА УРОКУ закріпити знання учнів про розрядний склад числа закріпити уміння додавати і віднімати у межах 100 на основі нумерації, будувати відрізки заданої довжини, розв’язувати задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць; розвивати усне математичне мовлення; виховувати патріотизм, гордість за літературне надбання своєї країни
ТИП УРОКУ Урок закріплення та застосування знань
ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ. Урок -казка
ФОРМИ РОБОТИ. Групова, індивідуальна, фронтальна.
МЕТОДИ РОБОТИ. Робота в малих групах, в парах, інтерактивний метод « Ручки всередині», використання ППЗ « Математика. 1 клас» , інтерактивної гри « Розумники», електронного тренажеру «Математика. 1 клас»
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ.
Учні зможуть називати числа від 11 до 100 в прямому і зворотному порядку від будь-якого числа до вказаного
називати попереднє і наступне число до будь-якого числа в межах 100;
розуміти сутність порозрядного додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд
розуміти десяток як лічильну одиницю;
лічити десятками в межах 100;
порівнювати, додати і віднімати розрядні числа – десятки.
КЛЮЧОВІ ПОНЯТТЯ. Десяток, круглі числа, задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць, відрізок
І. Організація класу.
ПРИВІТАННЯ ГОСТЕЙ
РЕЧІВКА
Вчитель раз
Діти ми всі- одна родина
Вчитель два
Діти ми- майбутнє України
Дружні 1 –А малята
Раді, гості, вас вітати!
ПРИВІТАННЯ ОДИН-ОДНОГО
Рученятами обʼєднайтеся. Побажайте один одному удачі.
Сьогодні у нас непростий урок, а урок-казка.
Казки, казки... У світі їх багато.
В них мрія людства, мудрість поколінь.
То ж розгорнімо сторінку в свято
І почерпнімо казок народних ми глибінь.
РОБОТА В ГРУПАХ
1 група
А ось з героями якої казки ми будемо здобувати мудрість українського народу-відгадайте.
12+4 16-5 2+6 17+3 10-4
І П Р А К
8 16 11 6 20
РІПКА
На городі що за черга?
Дід і Баба тут стоять,
Тягнуть щось поперед себе
І не витягнуть ніяк.
Що ж тягнули герої казки?
Як на вашу думку, до якої групи рослин належить ріпка ? (культурні,овочеві)
Що потрібно цьому організму для життя?
Як ви міркуєте, що потрібно нам вміти, щоб витягти нашу математичну ріпку?
2 група
Прочитайте. Виберіть 1 речення, яке вас здивувало.
Ріпа була окультурена ще 40 століть тому. Впродовж тисячоліть ріпа була основним продуктом харчування. Ріпу смажили, парили, варили з неї супи і каші. Ріпка не тільки годувала, але й захищала від багатьох захворювань. Багата на вітаміни. Має лікувальні властивості.
Ріпа є близьким родичем капусти.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Тема нашого уроку:
Розрядний склад числа. Додавання і віднімання чисел у межах 100 на основі нумерації. Побудова відрізка заданої довжини. Задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць
ПІСЛЯ УРОКУ МИ ЗМОЖЕМО :
називати числа від 11 до 100 в прямому і зворотному порядку від будь-якого числа до вказаного
називати попереднє і наступне число до будь-якого числа в межах 100;
розуміти сутність порозрядного додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд
розуміти десяток як лічильну одиницю;
лічити десятками в межах 100;
додати і віднімати розрядні числа – десятки.
ДЕВІЗ УРОКУ Ми навчаємось старанно І працюєм залюбки Друзі скажуть бездоганно Ми усі- розумники.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1 група
2 група
Оберіть 1 геометричну фігуру. Розфарбуйте її. Порахуйте кількість цих фігур.
Круг ( сірий) – 3
Прямокутник ( жовтий)- 1
Квадрат ( блакитний)-3
Прямокутник ( брунатний)- 2
Трикутник ( червоний)-1
Робота з наборами цифр. Робота в групах ( експерти)
29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45
2.Гра «Кулачок»
Істинні та хибні висловлювання
Покажіть число, в якому 4 десятки 2 одиниці
8 десятків 6 одиниць
3 десятки
5 десятків 9 одиниць
9 десятків
ІV. Розвиток математичних умінь
АВТОР
Посадив Дід Ріпку.
Виросла вона швидко
Дід за Ріпку тягне - тягне
Піт струменем з чола біжить:
А Ріпка раптом говорить.
РІПКА
Ти Дідусю, не спіши,
Краще сили бережи.
Бачиш, я якого зросту?
Витягнути мене не так просто!
Швидкий дуже ти який.
Ось тобі наказ такий:
Виконай мої завдання
І можливо ти тоді
Кашу з ріпки поїси
Будьте уважні. Від кожного з вас залежить, чи зможемо ми допомогти дідусеві.
40-20
10+10
20+60
100-10
Який числовий вираз зайвий?
100-40
АВТОР
Щось Ріпка міцно сидить!
Швидше кличе бабку дід .
ДІД
Ми, все ж таки, одна сім’я
Бабка, Бабка, мершій біжи,
Ріпку витягти допоможи.
БАБУСЯ
Кликав ти мене, мій друже?
Ось так Ріпка! Сидить дуже!
Ріпку зараз обв’яжу
Швидко витягти допоможу.
АВТОР
А Ріпка бабусі відповідає:
РІПКА
Ти, Бабусю, не спіши,
Краще сили бережи.
Бачиш, я якого зросту?
Витягти мене не так то й просто!
Поряд із Дідом ти сідай,
Та завдання моє уважно читай.
1. Математичний диктант
Зошит свій я відкриваю
Навскоси його кладу
Сяду рівно, не зігнусь
За роботу я приймусь.
Запишіть число, яке передує числу 56
Запишіть сусідів числа 30
Запишіть число, яке наступне до числа 67
Запишіть число, яке більше від 30 на 20
На скільки більше 50 від 10
55 29 31 68 50 40
Візьміть червоний олівець, підкресліть найменше серед записаних
Візьміть синій олівець, підкресліть найбільше серед написаних
Візьміть зелений олівець, підкресліть число 6 десятку.
АВТОР
Ой, втомилися, не можуть.
Може внучка допоможе
БАБУСЯ
Онучко, Онучко! Виручай!
Бабці з Дідом допомагай!
РІПКА
Внучко, Внучко не біжи,
Краще сили бережи.
Бачиш, я якого зросту?
Витягти мене не так то й просто!
Поруч з Бабусею сідай,
Та завдання моє читай.
Фізкультхвилинка
АВТОР
Ой, втомилися, не можуть.
Може Жучка допоможе?
ОНУЧКА
Жучко, Жучко, поспішай.
Швидше нам допомагай!
1. Робота з ЕТ « Математика. 1 клас» ( усне розв’язування задач на збільшення та зменшення на декілька одиниць)
Збільшення- 1-3
Зменшення-5-6
2.Робота за підручником ( с.120)
Робота з і схемами задач.
Фізкультхвилинка
АВТОР
Ой, втомилися, не можуть.
Може кішка допоможе?
ЖУЧКА
Мурко, Мурко, поспішай.
Швидше нам допомагай
Завдання 2 ( письмово) с. 120
38= 30+
96= + 6
72= 70 +
( 45+20)
АВТОР
Ой, втомилися, не можуть.
Може мишка допоможе?
Робота за підручником . Завдання 5
Ось робота закипіла,
Разом всі взялись за діло.
Дід та Бабка,
Внучка й Жучка,
Кішка й мишка встали в ряд.
Один за одного вхопились,
Піднатужились і все,
Ріпка із землі повзе.
V. Підсумок уроку. Гра « Моя ріпка»
- Хто з вас відчуває причетність, що допоміг дідусеві витягнути ріпку?
- Які завдання вам сподобались?
- Які завдання були важкими?
- Які завдання на наступних уроках не будуть викликати затруднень?
- Що допомогло нам витягнути ріпку?