Урок-подорож "7 чудес світу". Конспект уроку з теми "Десяткові дроби". Тема уроку "Додавання і віднімання десяткових дробів". Тип уроку "Застосування знань, навичок й умінь". До уроку є створена презентація
Урок-подорож «7 чудес світу»
Тема уроку. Додавання та віднімання десяткових дробів.
Мета.
Структура уроку
I. Організація класу (2 хв.);
II. Повідомлення учням теми, мети та завдань уроку (2 хв.)
III. Самостійна робота (10 хв.)
ІV. Фізкультхвилинка (5 хв.)
V. Подорож (20 хв.)
VІ. Домашнє завдання (3 хв.)
VІІ. Підсумки уроку. Оцінювання (3 хв.)
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Ознайомлення з темою і метою уроку. Слайд 1, 2,3.
Розминка. Слайд 5, 6, 7.
ІІІ. Самостійна робота на комп’ютерах.
ІV. Подорож.
Учитель. Наша мандрівка до семи чудес світу – не лише в далекі країни, але й в далеке минуле. Сім чудес світу – це творіння людського генія, які своєю технічною чи художньою довершеністю викликали подив античного світу. З нами подорожують екскурсоводи. Перша зупинка в Єгипті.
Слайд 8.
Перед нами – піраміда Хеопса (екскурсовод розповідає).
В Африці посеред Лівійської пустелі, височать піраміди. До наших часів збереглося близько 70 пірамід. Колись їх було більше, але деякі зруйнував час. Найбільша з них піраміда Хеопса, збудована в 26 столітті до н.е. Висота її 137м. Згідно з легендами піраміда служила фараонам тією драбиною, якою вони сходили на небо.
Учитель. Щоб нам з вами піднятись на вершину піраміди, потрібно розв’язати рівняння (Три учні розв’язують рівняння на дошці, а всі інші – у зошитах).
Слайд 9.
x – 5,257 = 19,743;
х=19,743+5,257;
х=25.
2x – 3,25 = 4,75;
2х=4,75+3,25;
2х=8;
х=4.
(x – 29,3) – 2,73 = 69,351;
х-29,3=69,351+2,73;
х=97,381.
Учитель. Наступна зупинка – у Греції. На олімпійській землі знаходиться друге чудо світу – статуя Зевса (розповідь учениці-екскурсовода). Слайд 10
У самому серці Греції, на св’яшенній олімпійській землі, стояло друге чудо світу. У 5 столітті до н.е. був побудований храм, у якому знаходилася прекрасна статуя владики Олімпу – Зевса. Скульптура Зевса вражала своєю величністю та оздобленням. Одяг Зевса та його волосся були із золота, неприкриті частини тіла – зі слонової кістки, трон – із кедрового дерева,інкрустованого чорним деревом і самоцвітами.
Учитель. Щоб побачити статую Зевса, слід виконати завдання, яке буде перепусткою до храму.
Слайд 11.
Обчислити :
3,084 + 16,352 + 19,71;
16,47 + 53,924 + 37.
Учитель. Перевіримо правильність відповідей з допомогою комп’ютера.
.Відповіді :
27,65; 39,146; 569,935; 107,394.
Учитель. Тепер ми можемо відвідати Храм Зевса.
Слайд 12.
Перегляд зображення.
Учитель. Третя зупинка – у чарівному місті, до якого ми наближаємось. Назва міста зашифрована. Якщо ми правильно виконаємо завдання, то зможемо його розшифрувати.
Слайд 14.
1) Вирази у гривнях 75 коп.
2) Знайди суму: 35ц + 1,25т
3) Запиши у метрах 750см.
4) Яке число потрібно додати до 0,3, щоб отримати 1 ?
Учитель. В порядку виконаних дій читаємо назву міста – ЕФЕС.
Слайд 13.
Розповідь екскурсовода про храм Артеміди в Ефесі.
У давньогрецькому місті Ефес (Vст. до н.е.) відвідаємо храм Артеміди, побудований із чистого мармуру. У головному залі стоїть статуя Артеміди висотою 15м, оздоблена золотом і дорогоцінним камінням.
Артеміда – покровителька міста, дочка бога Зевса і сестра бога Аполлона. Артеміда – богиня родючості, покровителька тварин і мисливства, богиня Місяця.
Слайд 15.
Розставити у числах коми так, щоб утворилися правильні рівності :
31 + 2576 = 5676.
Слайд 16.
Відповіді :
31 + 25,76 = 56,76.
Учитель. Наступна подорож – до стародавньої Карійської держави, де знаходиться незвичайний мавзолей.
Слайд 14.
Розповідь екскурсовода про мавзолей у Галікарнасі.
Галікарнас – столиця стародавньої Карійської держави, де в IV ст. до н.е. було побудовано одне із семи чудес світу – мавзолей, який поєднував у собі піраміду, башту і грецький храм. Сучасників дивували його розміри, витрачені на нього кошти і неперевершена досконалість художнього оздоблення. Підваленою споруди служив велетенський мармуровий п’єдестал. На ньому стояв храм, оточений колонами, на яких тримався дах у формі 24-ступінчатої піраміди. Простір між колонами було пишно оздоблено скульптурами. Вершину піраміди було увінчано скульптурною композицією, яка зображала Мавсола і Артемісію в колісниці, запряженій четвіркою коней.
Учитель. Щоб піднятися на верхню частину споруди, слід розв’язати наступне завдання
Слайд 15. Розставити у числах коми так, щоб утворилися правильні рівності :
31 + 2576 = 5676
Відповіді :
31 + 25,76 = 56,76.
Слайд 16.
Розповідь учениці-екскурсовода.
У східній частині Середземного моря знаходиться острів Родос. У центрі, на торговельній площі, між морем і міськими воротами стояла найбільша у світі статуя юнака заввишки 36 метрів, що зображала бога Геліоса. Не кожна людина могла охопити великий палець статуї. Скульптор Харес витратив на виготовлення цього бога із міді і заліза 12 років.
Учитель. Що сталося з Колосом Родоським, після того, як виконаєте завдання.
Слайд 15
(№862 (3) з підручника Мерзляк А.Г. “Математика, 5-й клас”).
Учитель. Статуя простояла більше 50 років. Але в 224р. до н.е. Колос впав під час сильного землетрусу.
Тепер ми наближаємось до Александрії.
А тепер знову в дорогу.
Слайд 16.
Розповідь учениці-екскурсовода.
Александрія – столиця держави перших Птолемеїв (ІІІст. до н.е.). Тут, на острові Фарос, було побудовано маяк, який від землі до вершини мав близько 180м. Відкрите вогнище з дров, що запалювали вночі на найвищій терасі маяка, було на відстані 50-60км. Простояв маяк 1500років.
Учитель. Що було на вершині будівлі, ви дізнаєтесь після того, як виконаєте завдання.
Слайд 17.
Поставте замість зірочок потрібні цифр
Слайд 22.
Відповіді :
Учитель. Найвищу круглу терасу маяка, відкриту з усіх боків, де вночі запалювали велике вогнище, оточувала колонада, на якій була пірамідальна вежа, увінчана бронзовою статуєю покровителя морів Посейдона, заввишки 8м.
Останнє із семи чудес, яке ми сьогодні відвідаємо – “висячі сади” Семіраміди.
Розповідь екскурсовода
Столиця Месопотамії – країни між двома річками – Тигром і Євфратом. Це Вавилон – найбільше місто стародавнього світу.
З усіх вавилонських чудес за найвизначніше вважали “висячі сади” Семіраміди. Сади стояли на склепіннях, опертих на стовпи з кам’яних брил, покладених одна на одну. На них лежали щільно припасовані пальмові балки, на які було насипано товстий шар землі, де росли різноманітні дерева і квіти.
Учитель. Побачити як виглядають ці сади ви зможете після того, як розв’яжете завдання №861(1) з підручника Мерзляк А.Г. “Математика, 5-й клас”
Відповіді :
(12,82 + 8,394) + 5,18 = 18 + 8,394 = 26,394
Учитель демонструє зображення “висячих садів” Семіраміди
VІ. Домашнє завдання.
Середній рівень: № 858.
Достатній рівень: № 865(3,4), 842.
Високий рівень:№ 846,855.
Повторити п.10.
VІ. Оцінювання відповідей учнів. Підсумок уроку.
Діти, сьогодні на уроці ми здійснили подорож до семи чудес світу, побачили творіння людського генія, удосконалюючи вміння виконувати додавання та віднімання десяткових дробів. Чи сподобався вам урок?
Відповіді учнів…..
Урок-подорож “7 чудес світу”
Тема. |
Додавання та віднімання десяткових дробів |
Мета. |
|
Структура уроку
I. Організація класу до уроку.
II. Повідомлення учням теми, мети та завдань уроку.
III. Самостійна робота.
ІV. Фізкультхвилинка.
V. Подорож.
VІ. Домашнє завдання.
VІІ. Підсумки уроку.