Урок "Розв"язування задач"

Про матеріал

Метою уроку є вдосконалення знань, умінь та навичрк при розвязанні задач на складання рівнянь.продовжити формувати та удосконалювати вміння розв'язувати рівняння та задачі алгебраїчним способом; розвивати абстрактне мислення учнів, творчі можливості; виховувати впевненість у необхідності знань, активність, увагу, кмітливість.

Перегляд файлу

УРОК № 82

Слайд 1

ТЕМА:Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками

В зошитах записали число: 12 лютого, класна робота.

Випрямили спинки, зручно сіли.

Пам’ятаємо  про охайний запис в зошитах, дотримання культури математичних записів.

МЕТА: узагальнити і систематизувати знання з теми; удосконалювати вміння й навички виконувати додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками; сприяти виникненню інтересу до вивчення математики, життя і творчості Т.Г. Шевченка; розвивати   логічне мислення, культуру математичної мови і записів; виховувати взаємодовіру, почуття любові до України, посилювати міжпредметну інтеграцію

ТИП УРОКУ: узагальнення і систематизація знань

ОБЛАДНАННЯ: презентація, картки із завданням

ЕПІГРАФ УРОКУ: знайомство з істинним талантом завжди дає відчуття радості. М. Аксакова

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Сьогодні ми проведемо незвичайний урок, а поринемо в світ української поезії мовою математики. А  ви мене запитаєте, що може бути спільним між мовою математики і поезією. Зараз з’ясуємо.  Але спочатку ми повторимо правила.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

СЛАЙД 2

1.Що таке звичайний дріб?

Перевірили правильність.

СЛАЙД 3

2. Що показує знаменник дробу?

Перевірили правильність.

СЛАЙД 4

3. Що показує чисельник дробу?

Перевірили правильність.

СЛАЙД 5

4.  Сформулювати правило додавання двох дробів з однаковими знаменниками.

Перевірили правильність.

СЛАЙД 6

5. Сформулювати правило віднімання двох дробів з однаковими знаменниками.

Перевірити правильність.

СЛАЙД 7

6. Чому дорівнює різниця двох дробів з однаковими знаменниками, чисельники яких рівні?

Перевірили правильність.

ІІІ. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

5 карточок із завданням роздаю дітям.

К -1                 1).

К -2К- 3            1)

К -4            1) ;  2) .

К -5            1) = 160

СЛАЙД 8

Гра «Відшукай літеру»

А зараз ми дізнаємося, про кого будемо говорити на уроці. Для цього необхідно виконати усно дії додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками та за відповіддю знайти заховану літеру і скласти слово.

;    Ш - ;

     Е -

3 +       В -

    Ч -

Е -

  Н -

К -

О - .

СЛАЙД 9

Отже, сьогодні, крім виконання математичних вправ, вестимемо мову про видатного українського поета, письменника, художника Т.Г. Шевченка. Ви знаєте, що народився Т.Г. Шевченко 9 березня. А щоб дізнатися рік народження поета, вам потрібно знайти значення  виразу і назвати чисельник отриманого дробу.

№ 1 .  (чисельник – 1814, а знаменник – 2014)

 ( Учні самостійно виконують завдання. Один учень виконує це завдання на дошці, а виконавши , всі звіряють із записом на дошці).

А чому дорівнює чисельник дробу?

СЛАЙД 10

Тарас Григорович Шевченко народився  1814 року в селі Моринцях на Київщині в родині кріпака.

Чому дорівнює знаменник дробу?

Знайдіть різницю знаменника і чисельника цього дробу? (200)

Цього року ми відзначаємо 200 років з дня народження великого поета і цей рік проголошено роком Тараса Шевченка.

 Незадовго їхня сімя переїхала до сусіднього села Кирилівки, де жили раніше. Нині це село Шевченкове на Черкащині.

СЛАЙД 11

 У якому році це сталося, ви дізнаєтеся, знайшовши невідоме в  рівнянні:

№ 2 . ( Відповідь:1816)

То скільки років виповнилося тоді маленькому Тарасу? ( Два роки)

СЛАЙД 12

   У Кирилівці, в убогій хатині й минуло тяжке дитинство поета. Саме тут прокинулася любов до книжки, пісні, малювання. Тарас Григорович написав багато віршів, поем, які є улюбленими творами мільйонів українців.

СЛАЙД 13

Зараз самостійно розв’язуємо приклади в зошитах.

Яке  число треба підставити замість букви х, щоб рівність була правильною:

 ;                      1

                8

;         4

                           0

Розв’язавши приклади,звіримо їх правильність.

Підніміть руки, в кого правильно всі відповіді.

Ми дізналися в якому році   збірник Т.Г. Шевченка «Кобзар» був початком нового періоду в історії української літератури

СЛАЙД 14

Кобзарем його ми звемо.

Так від роду і до роду

Кожен вірш свій і поему

Він присвячував народу

 ( М. Рильський)

(ФІзкультхвилинка)

Шевченко був художником. Перевіримо, яку уяву маєте ви?

Я малюю. Ось хатинка.     ( рукою у повітрі малювати обриси   

                                                      хатинки)

Над хатинкою хмаринка.   ( руки догори, потягнутися, через 

                                                      сторони опустити    руки вниз)

А за хатою садочок,         ( руки догори, нахили тулуба вліво,  

                                                   вправо)

Там травичка й холодочок ( присісти, руки витягнуті перед собою).

СЛАЙД 15

Чи знаєте ви, якісь твори, які  ввійшли до цієї збірки. Назвіть їх.

( називають)

Український народ шанує творчість Шевченка. Його вірші легко вчаться і багато хто з нас знає їх на пам'ять. Розглянемо задачу, як же вивчається поезія Тараса Григоровича.

СЛАЙД 16

 Розв’язати задачу № 4. Вірш «За сонцем хмаронька пливе» вивчили напам’ять учні 5-х класів. За перший урок розповіло   учнів, а за другий - учнів, а за третій урок – на більше від суми частин учнів за два попередні уроки. Яка частина учнів розповіла напам’ять вірш за 3 уроки? Скільки учнів повинні ще розповісти вірш напам’ять, якщо всього учнів 5-х класів у школі 48?

Розв’язання:

1) учнів за ІІ уроки

(ч) за третій урок

3) (ч) учнів розповіла вірш напам’ять за три уроки

4) (ч) учнів залишилося розповісти

5) 48 : 12 = 4 (учнів) розповісти вірш

Відповідь: 4 учні

Як бачите учні із завданням вивчення поезії письменника справилися добре.

А зараз розв’яжемо ще одну задачу, яка нам допоможе з’ясувати коли був написаний «Заповіт».

Задача № 5. Андрійко задумав деякий дріб, який спочатку збільшив на   а потім зменшив на . У результаті він отримав   Яке число задумав Андрійко?

( .

Відповідь: .

Назвіть чисельник дробу. 1845.

СЛАЙД 17

 Отже, «Заповіт» написаний 1845 року. Усе життя Шевченка було сповнене любові до рідної землі, рідної мови, свого народу, а також болю, страждань за тяжке життя українців. Важко прожиті роки, туга за рідною Україною, з якою часто розлучала його доля, підірвали здоров’я Тараса Григоровича.

СЛАЙД 18

Знаменник нашого дробу є датою смерті Тараса Григоровича, який  помер 10 березня 1861 року в Петербурзі – на чужині, де і був похований.

СЛАЙД 19

 У своєму «Заповіті» Шевченко писав:

Як умру, то поховайте

Мене на могилі

Серед степу у широкого

на Вкраїні милій….

СЛАЙД 20

Друзі поета здійснили цей заповіт: перевезли його тіло і поховали на Чернечій горі в Каневі.  Це було 22 травня 1861 року.

Розв’язати № 1063 із підручника (50)

 «Заповіт» закінчується:

СЛАЙД 21

І мене в сім’ї великій

В сімї вольній, новій,

Не забудьте пом’янути 

Незлим тихим словом.

А для того, щоб бути гідними нащадками Тараса Григоровича вам сьогодні необхідно виконувати учнівські обов’язки, одним із них є виконання домашнього завдання.

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Повторити параграф 26.

Вик. № 1058 (Відкрийте підручник на сторінці 234 і перегляньте умову задачі, можливо в когось виникли запитання), творче завдання - скласти задачу на додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками)

Оцінки по критеріям оцінювання і їх коментар.

ІV. ПІДСУМОК УРОКУ

Сьогодні на уроці ми виконували різні  вправи та задачі на додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками і ознайомилися з біографією Т.Г. Шевченка. Сподіваюсь, що вас зацікавила його творчість, а свої знання ви можете поповнити у шкільній бібліотеці.

Провіснику волі,

Великий титане!

Справдились думи пророчі твої.

Прийми ж данину любові і шани

Од вольних народів, нової сімї.

Покоління поколінню

Про тебе розкаже,

І твоя, Кобзарю, слава

Не вмре, не поляже.

До святкування 200 річчя з Дня народження Т.Г. Шевченка в акції «Добрі справи для Кобзаревої слави» учениця вашого класу написала вірша. То ж, будь – ласка, Настуню тобі слово.

Дякую вам за урок. 

 

1

 

docx
Додано
24 липня 2018
Переглядів
551
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку