9 червня о 18:00Вебінар: Як Вчителю зарядити свою внутрішню батарейку

Нестандартний урок з інформатики 10(11) клас

Про матеріал
План-конспект нестандартного уроку розрахований для 10(11) класу, відповідно до навчальної програми. Всі додаткові матеріали, які були використані можно знайти і вільному доступі в мережі інтернет.
Перегляд файлу

1

 

Нестандартний урок з інформатики 10(11) клас

Тема уроку: Дизайн і його тенденції. Цифрове мистецтво.

Мета уроку:

Навчальна: розглянути основні елементи дизайну, виділити його напрямки; сформувати поняття “цифрове мистецтво”, визначити його особливості.

Розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, спостережливість, формувати  естетичний  смак, сприяти інтересу до мистецтва.

Виховна: виховувати інтерес до інформатики, повагу до оточуючих, їх думки, самостійність.

Методичне забезпечення:

  1.     Календарно-тематичне планування з інформатики 10(11) клас базовий рівень
  2.     [Електронний ресурс] – режим  доступу:
    «https://sites.google.com/view/distance-informatics-10/%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B0»

 

Дидактичне забезпечення:

  1.     Роздатковий матеріал
  2.     Презентація LaTeX
  3.     Відеофрагмент

 

Програмне забезпечення та Інтернет-сервіси:

  1. Google Chrome

 

  1. https://www.canva.com/
  2. https://www.fotor.com
  3. http://www.jigsawplanet.com
     

Тип уроку: комбінований

Форма уроку: урок з оригінальною формою організації

План уроку (45хв)

  1.     Організаційний етап 3 (хв)
  2.     Мотивація навчальної діяльності 6 (хв)
  3.     Актуалізація опорних знань 5 (хв)
  4.     Вивчення нового матеріалу 10 (хв)
  5.     Засвоєння нових знань, вмінь та навичок 14 (хв)
  6.     Підсумки уроку 6 (хв)
  7.     Домашнє завдання 1 – 2 (хв)

Хід уроку

  1. Організаційний етап (3 хв)

Вчитель: Наш сьогоднішній урок має вельми незвичайну назву: “Голівуд. Фабрика мрій”. Сьогодні ми з Вами разом пройдемо шлях від звичайного аматора в сфері комп’ютерного дизайну до справжнього спеціаліста своєї справи, ну ми спробуємо:)

Зануритися  в  кіно – те саме,  що повернутися в лоно матері: ти сидиш у темряві й чекаєш, коли з’явиться на екрані життя”.

Федеріко Фелліні

 

  1. Мотивація навчальної діяльності (6 хв)

 Я пропоную Вам розпочати наш шлях з перегляду відеофрагмету (відео). Обговорення побаченого.

Повідомлення плану уроку.

 "Єдиний спосіб піднятися на вершину - долати сходинку за сходинкою, по одній за раз. І в процесі цього підйому Ви раптово виявите у себе всі необхідні якості, навички та вміння, потрібні для досягнення успіху, якими Ви, начебто, ніколи не мали. "-

Маргарет Тетчер.

 Слова відомого британського політика М. Тетчер як ніколи вдало ознаменують початок нашого з Вами шляху. Ми будемо підійматися разом, долати перепони, з легкістю справлятися із завданнями для того, щоб в кінці сказати голосно “Я ЦЕ ЗМІГ, А ОТЖЕ ЗМОЖУ І ВСЕ ІНШЕ!”. А назвемо ми сьогоднішній шлях ”Крізь терни до зірок”.

  1. Актуалізація опорних знань (5 хв)

 Перша ступінь нашої драбини, яка постає перед нами має назву “Машина часу”.

 Прошу усіх звернутися до вже Вам знайомого онлайн сервісу Google Classroom, де ви зможете приєднатися до класу, який має назву: “Дизайн і його тенденції. Цифрове мистецтво”. Код класу sl7a8b. Там ви знайдете пункт «завдання», де і є посилання на тест, який має назву «Історія графічної культури» .

Час для виконання 5 хв

  1. Вивчення нового матеріалу (10 хв)

Вчитель: Для того, щоб бути фахівцем будь-якої справи необхідно мати багаж знань, який тобі допоможе гарно володіти матеріалом та виконувати завдання без усіляких проблем. Це і буде наша наступна сходинка, на шляху до омріяних зірок, а називатися вона буде «Скарбниця знань»

Дизайн

Простір, у якому ми живемо, наповнений предметами різноманітного призначення. Усі вони утворюють предметне середовище. Людина цілеспрямовано формує предметний простір залежно від своєї мети, бажань та уявлень, а одним із основних засобів такої цілеспрямованої трансформації в сучасну епоху є дизайн. Дизайн стосується всіх сфер нашого буття: одягу, оселі, архітектури, промислових виробів, меблів, автомобілів, книжок, реклами, озеленення ландшафтів, вулиць і т. д., - тобто всього, що оточує людину і над чим працював людський розум і руки.

Дизайн гармонійно поєднує дві ознаки: корисну (функціональну) і красиву (естетичну). Тобто кожна річ. кожен об’єкт, створені дизайнером, мають найповніше відповідати своєму призначено, бути зручними, легкими в користуванні та водночас красивими, приносити естетичне задоволення.

Дизайн (від англ, design - проектувати, креслити, задумувати, а також проект, план, рисунок) - це творча діяльність із проектування естетичних властивостей предметів і середовища, в якому живе людина.

Елементи дизайну частини або компоненти, які можна виділити в будь-якій композиції або творі мистецтва. Вони формують структуру твору і можуть нести безліч різних ідей. Елементами дизайну є: крапка, лінія, форма (фігура), рух, колір, візерунок, текстура, простір, шрифт тощо.

Дизайнер

Дизайнер - це фахівець, що відповідає за функціональний та естетичний рівень предметів та композицій із них, створюючи певне середовище. Дизайнер повинен вміти малювати, створювати композиції і нові форми, мати широкий кругозір і гарний смак, творчо мислити, знати конструктивні й оздоблювальні матеріали.

Він працює у творчій співдружності з архітекторами, інженерами, конструкторами, агрономами, технологами, економістами, лікарями, екологами, бере участь у проектуванні складних виробів, де технічна й естетична сторони однаково важливі.

Сьогодні професія дизайнера дуже популярна. Ти теж можеш спробувати себе в дизайні власного одягу, оздобленні своєї кімнати чи в інших дизайнерських проектах. А якщо здобудеш спеціальну освіту, то станеш професійним дизайнером і працюватимеш за різними напрямами.

  •        Напрями дизайну
  1.     Промисловий дизайн
  2.     Дизайн інтер'єру
  3.     Ланшафтний дизайн

Промисловий дизайн — використання комбінації прикладного мистецтва і прикладної науки для поліпшення естетики, ергономіки, архітектури, функціональності і зручності використання продукту. Дизайн також може бути застосований для поліпшення конкурентоспроможності продукту та виробництва. Роль промислового дизайнера — у створенні і виконанні проектних рішень з проблем форми, зручності використання, фізичної ергономіки, маркетингу, розвитку бренду і продажів.

Дизайн середовища має такі підвиди:

  •    дизайн інтер’єру - внутрішнє облаштування, оздоблення приміщення, яке має відповідати таким правилам: нічого зайвого, відповідність призначенню приміщення (оселя, фойє театру, класна кімната, актовий зал тощо), забезпечення комфорту та задоволення естетичних запитів, уподобань людини.
  •    світловий дизайн - проектування освітлення для забезпечення комфорту, естетичного зорового сприйняття, енергоефективності;
  •    біодизайн - використання елементів або образів живої природи для поліпшення повітряного середовища, створення психологічного й естетичного комфорту людини; елементами біодизайну є: акваріум, тераріум, флораріум; фонтани, водоспади, ставочки, композиції з натурального і штучного каменю, зимові сади й настінні садочки, куточки з живими або штучними рослинами, флористичні композиції з живих і штучних квітів;
  •    ландшафтний дизайн - проектування та озеленення, впорядкування територій, парків, скверів, садів, присадибних ділянок, створення штучних водойм, фонтанів тощо.
  •    Графічний дизайн - поліграфічні друковані вироби, товарні знаки, листівки тощо.
  •    Дизайн іміджу - дизайн одягу, взуття, аксесуарів, зачісок.
  •    Дизайн процесів: фірмові стилі, дизайн церемоній, програм.
  •    Історичні стилі інтер'єру: Античний, Романський, Готичний, Ренесанс, бароко, Рококо, Класицизм, Ампір, Еклектика, Модерн.
  •    Сучасні стилі інтер'єру: Мінімалізм, Конструктивізм, Техно, Кантрі, Авангард, Футуродизайн.

Цифрове мистецтво (комп’ютерне мистецтво)

Динамічне цифрове мистецтво, активно відгукується як на технічні та технологічні новації, на характер творчого мислення сучасних художників, що постійно змінюється. Спроби усвідомити це явище в цілому, а також дати оцінку окремим особливостям цифрового, провести аналіз основним визначенням та трактуванням, висвітлити напрямки цифрового мистецтва, визначити особливості цифрового мистецтва е завданням даної роботи.

Головна спрямованість досліджень у галузі цифрового мистецтва сконцентрована у споріднених галузях, а саме: естетиці, філософії, музикознавстві, комп’ютерних технологіях. Однак при всій значущості, у них відсутні спроби аналізу визначенням, освітленню сучасних напрямків цифрового мистецтва у час, коли особливо активно розвиваються інформаційний дизайн, тривимірні технології.

Цифрове мистецтво — напрямок в медіамистецтві, твори якого створюються і представляються за допомогою сучасних інформаційно-комунікаційних або медіа технологій, результатом якого є художні твори в цифровій формі. Цифрове мистецтво існує одночасно в області мистецтва і в області технології. Відповідно, і мова понять, якими оперує цей вид мистецтва, ділиться на дві групи. Першу можна позначити як художню, її термінологія прийшла з галузі образотворчого мистецтва. Це такі поняття, як стиль, простір, середа, композиція, пропорції, пластика, ритм, колір, світло, контраст, нюанс, фактура.

Не оминає цифрове мистецтво і таку важливу галузь як кінематограф.

Кінемато́граф — галузь культури та економіки, що об'єднує всі види професійної діяльності, пов'язаної з виробництвом, розповсюдженням, зберіганням та демонструванням фільмів, а
також навчально-наукову роботу.

Так як ми з Вами намагаємося поринути у світ кіноіндустрії, то корисним буде познайомитися з усіма професіями, які знаходяться поза лаштунками і є не менш важливими у створення справжнього Голлівудського шедевру.

1. Science-художник – сучасне мистецтво sciеnce-art – вибір нестандартних особистостей, творців, які вміють поєднувати в одному арт-об’єкті на перший погляд несумісні речі.

2. Художник-ілюстратор – людина, яка займається створенням смислових хображень для оформлення книг, журналі і інших видань.

3. Рігер (3D Rigger) -  він повинен мати гарне уявлення про анатомію тіла людини і тварини, принцип роботи тієї чи іншої техніки і трансформаціях, для найбільш якісного створення анімації готових персонажів.

4. Текстурний художник – художник по текстурам надає реалістичності текстурам будь-якого створеного віртуального об’єкта. Для роботи текстурним художником необхідно пройти курси комп’ютерної графіки.

5. Шейдінг артист – працює над реалістичністю матеріалів, налаштовуючи їх відображення в віртуальному середовищі.

6. Концепт-художник -  спеціаліст, який розробляє віртуальний дизайн предмета, героя, чи області простору (неіснуючого) в жанрі фантастики і фентезі.

Ітд… Ми назвали лише деякі із багатьох професій, що існують у світі кіноіндустрії. Сьогодні ми намагаємося доторкнутися до того Світу високого кіно і тому я пропоную Вам піднятися на ступінь вище, де ми будемо застосовувати набуті знання для подальшого шляху.

  1. Засвоєння нових знань, вмінь та навичок (14 хв)

Повторення правил техніки безпеки.

Практичне завдання.

Тож продовжуємо підніматися професійною драбиною, і на черзі в нас створення власного творчого міні-проекту. А називається ця сходинка «Від теорії до практики». На початку уроку ви були поділені на 1 і 2 варіант.  Тож уявіть, що Вас запросили працювати над створенням нового Голлівудського фільму на посаду художника-ілюстратора.  І ваше перше завдання це створити публікацію у соціальну мережу facebook, яка буде містити рекламу наступних понять:

комп’ютерна анімація – І  варіант 

комп’ютерна графіка – ІІ варіант.

Напередодні уроку, учні повинні були зареєструватися на сайті https://www.canva.com .

Посилання та умови завдання є на Google ClassRoom .

Основна мета: у розділі соціальні мережі, обрати публікація у facebook. Додати виконану роботу до пункту завдання «інформаційний пост».

6. Підсумок уроку (6 хв)

Практична робота: «Зірковий олімп». Це остання сходинка нашого шляху. Ми багато чому навчилися, поповнили скарбницю своїх знань і готові до увіковічення свого імені на знаменитій Алеї Слави у Голлівуді!

Щоб це зробити, необхідно виконати декілька простих кроків:

1. Перейти до Google ClassRoom та відкрити завдання під назвою «Зірковий олімп».

2. Уважно прочитати опис та прикріпити отриману зірку до завдання.

Приклад виконаного завдання:

7. Домашнє завдання (1-2 хв)

Повторити вивчений матеріал, підготуватися до перевірочного тесту.

Скласти пазл на тему: «Види дизайну» в online-сервісі JigsawPlanet

Посилання на інтернет-ресурс:

 

Нестандартний уроку на тема: «Дизайн і його тенденції. Цифрове мистецтво», для 10(11) класу

Підготувала: студентка групи ФІм-14 Чеснокова Дарія

docx
До підручника
Інформатика (академічний, профільний рівень) 11 клас (Лисенко Т.І., Ривкінд Й.Я., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
16 лютого
Переглядів
183
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку