НЕСТАНДАРТНОГО УРОКУ З КРЕСЛЕННЯ на тему: «Креслярські лінії та шрифти»

Про матеріал
Мета уроку:  вироблення практичних навичок з побудови ліній та виконання написів креслярським шрифтом;  закріплення знань по темах «Лінії креслення, співвідношення їх товщини та призначення» та «Креслярські шрифти їх види, співвідношення розмірів. Букви, цифри і знаки на кресленнях»;  розвиток пізнавального інтересу до предмету, статичних і динамічних просторових уявлень;  формування творчого потенціалу особи.
Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ ПРОВЕДЕННЯ НЕСТАНДАРТНОГО УРОКУ З КРЕСЛЕННЯ

 

на тему:

«Креслярські лінії та шрифти»

http://www.kharkivosvita.net.ua/files/u2/ug_0.gif

 

 

 

 

 

 

Дата___________                                                    1 година (45 хв.)

Тема уроку: «Креслярські лінії та шрифти»

Мета уроку:

  •              вироблення практичних навичок з побудови ліній та виконання написів креслярським шрифтом;
  •              закріплення знань по темах «Лінії креслення, співвідношення їх товщини та призначення» та «Креслярські шрифти їх види, співвідношення розмірів. Букви, цифри і знаки на кресленнях»;
  •              розвиток пізнавального інтересу до предмету, статичних і динамічних просторових уявлень;
  •              формування творчого потенціалу особи.

Тип уроку: нетрадиційний.

Устаткування уроку: кросворд, картки-завдання, креслярські аркуші формату А4.

Перед початком уроку діти розсаджуються вчителем по партах згідно схемі:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина (бесіда) (1 хв)

 

Привітання з класом, перевірка підготовленості учнів до уроку, відмічання присутніх, призначення чергових за графіком, ділове й емоційне налаштування на роботу. Розподілення учнів на команди.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів (розповідь) (1 хв)

 

Учитель: Учні, ми вже вивчили з вами правила оформлення креслення, креслярські лінії та шрифти. Це основоположні та цікаві теми. Сьогодні, ми проведемо змагання, яке визначить, яка команда краще вчила ці теми, та хто з вас усвідомив суть даного предмету. Отже, сьогоднішня тема нашого уроку «Креслярські лінії та шрифти».

ІІІ. Змагання (40 хв)

 

Завдання №1. Презентація команди (max = 6 балів)

 

Ведучий: Кожна команда має виконати 3 умови даного завдання:

  •              придумати назву команди;
  •              придумати девіз команди:

одна з команд у словах девізу обов’язково має використати слово «лінія», а інша – «літера». Команда, яка першою дасть відповідь на запитання, отримує право обрати «ключове» слово.

  •                Запитання: Чим визначається розмір шрифту? (при відповіді учні мають підняти руку  лише потім озвучувати відповідь);
  •              вигадати емблему згідно назві команди.

За виконання однієї умови, команда може отримати min =1 бал, max=2 бали.  

Ведучий: Журі оцінює злагодженість команди, чіткість і відповідність завданню.

Завдання №2. Читаю по губах  (max =  5 балів)

 

Ведучий: Суть цього конкурсу полягає в тому щоб по губах прочитати слово. Мій помічник буде говорити слово, а учасник в цей час буде в навушниках з голосно увімкненою музикою. Оберіть 5 членів команди, які будуть приймати участь у цьому конкурсі.

На «Камінь, ножиці, папір..» визначаємо яка команда буде першою. Слово не чує лише той, хто намагається його відгадати. На відгадування слова відведено 30 секунд. За цей час жестами можна спитати у команди лише три підказки: скільки літер в слові (показують на пальцях), на яку літеру починається і третя підказка по необхідності.

Слова для першої команди: формат, стандарт, цифри, нахил, урок.

Слова для другої команди: інструктаж, букви, розмір, лінія, напис.

Ведучий: Журі оцінює кількість правильно відгаданих слів. 1 слово = 1 бал.

Завдання № 3. Лист бабусі (max =  5 балів)

 

Ведучий: Мої помічники роздають кожній команді по аркушу формату А4.

Доречі, запитання на додатковий бал команді*. Відповідь зарахується лише тоді, якщо вона пролунала після мого дозволу.

*Назвіть розмір (мм) аркушу форматом А4. (210 × 297мм).

Суть цього завдання в тому, що ви маєте виконати напис вивченими нами шрифтами. Ваш напис ви вигадуєте самі, але є умови:

  • привітання бабусі з покупкою садового фламінго;
  • використовуватись мають шрифти №14 та № 7;
  • аркуш має бути заповнений не менше ніж на 75%;
  • рядків тексту має бути не менше ніж учасників, кожен має написати щось.

Оцінюватись буде правильність виконання напису та креативність привітання, сам зміст листа, який потім всім зачитають.

На виконання цього завдання вам відводиться 10 хв.

 

 

Розминка

Ведучий: ми вивчали шрифти і знаємо на скільки важливо правильно писати, але ж не менш важливо і вміти правильно говорити. Ми зараз трішки відпочинемо і пограємо в гру.

 Гра «Чуки на броди»

Чуки на броди – усі учасники стають один за одним. Співаємо перший куплет дитячої пісеньки:

Жили у бабусі два веселих гусі:

Один – сірий, другий – білий,

Два веселих гусі!

Один – сірий, другий - білий,

Два веселих гусі!

Змінюємо позу: чуки на броди – руки до тину (вперед) і співаємо пісеньку, але всі голосні змінюємо на «а»;

Змінюємо позу: чуки на броди – руки до тину – ніжки як у чушки (ноги косолаплять), всі голосні змінюємо на «у»;

Змінюємо позу:  чуки на броди – руки до тину – ніжки як у чушки – опорки окей (зігнути в колінах), всі голосні змінюємо на «е»;

Змінюємо позу:  чуки на броди – руки до тину – ніжки як у чушки – опорки окей – язик вон, всі голосні змінюємо на «і»;

Кожне коло робити з усіма рухами.

Ведучий: Молодці, тепер ми точно запам’ятаємо наскільки ж важливі букви та слова.

Завдання № 4. У полі береза стояла (max =  2 бали)

 

Ведучий: Ну що ж, переходимо до змагання, яке змусить нас згадати лінії.

Суть даного конкурсу полягає в наступному: всі учасники обох команд стають в коло через одного. Мій помічник буде показувати рухи, а всі мають за ним повторювати. Журі буде уважно слідкувати за вашими рухами, хто перший зіб’ється – вибуває і вже не приймає участь в даному конкурсі. Переможе та команда, учасників якої буде більше в самому кінці. Відповідно один бал команді яка програла і 2 бали, тій що виграла.

«Гра «У полі береза стояла»

Гравці співають пісню: «У полі береза стояла, у полі  кучерява стояла, люлі-люлі стояла, люлі-люлі стояла». Кожному слову відповідає рух: «поле» - розвести руками в сторони, «береза» – підняти руку вгору і опустити трикутником, «стояла» – двома руками паралельно провести згори вниз, –«кучерява» – покрутити пальцями в повітрі, «люлі-люлі» – зобразити заколисування дитини. Потім слова замінюються рухами.

Завдання № 5. Кросворд (max =  5 балів)

 

Ведучий: Кросворд один на дві команди. Питання по-горизонталі (непарні номери питань) для однієї команди, а по-вертикалі (парні номери питань) – іншої. Потрібно відповісти на питання, або доповнити твердження.

Питання:

  1.               Стержень олівця має виступати з наконечника не більше ніж на (сім) мм;
  2.               (Циркуль) складається із довгої ніжки з голкою і короткої для олівцевої вставки;
  3.               (Штрихова) лінія для зображення невидимих контурів предмета;
  4.               (Основна) лінія, яка використовується для зображення видимих контурів предмета;
  5.               Який напис на кресленнях розміщено в правому нижньому куті? (основний);
  6.               Чому дорівнює номер шрифту? (висоті);
  7.               Розміри шрифту встановлює (стандарт);
  8.               (Допоміжна) сітка – це сітка, утворена (допоміжними) лініями, в які вписуються літери під час їх начертання.
  9.               (Наочне) зображення – це зображення, на якому предмет показано видимим з трьох боків.
  10.          Стандарти (ЄСКД) – це документи, що встановлюють єдині правила виконання й оформлення конструкторських документів у всіх галузях промислові, будівництва, транспорту.

 

Є

 

 

 

 

 

О

С

Н

О

В

Н

І

 

К

 

И

 

 

Д

С

І

М

 

О

 

О

 

Ц

 

С

Т

А

Н

Д

А

Р

Т

 

И

Н

 

О

 

І

Ш

Т

Р

И

Х

О

В

А

 

П

 

 

К

 

В

 

О

У

 

Н

 

М

Л

А

 

І

Ь

 

Ж

 

Н

А

О

Ч

Н

Е

А

 

 

 

Ведучий: Журі оцінює кількість правильних відповідей.

 

Завдання № 6. Так чи ні? (max =  3 бали)

 

Ведучий: Двом командам по-черзі задаються питання, відповідь на які «Так» або «Ні».

Питання для першої команди:

  1.               Для вимірювання і побудови різних кутів користуються циркулем (транспортиром).
  2.               Суцільну хвилясту лінію (штрихпунктирна з двома точками тонка лінія) використовують щоб показати лінію згину.
  3.               Стандарт встановлює такі розміри шрифту: 2,5; 3,5; 5; 7; 10; 14; 20; 28; 40, але для типу А (Б) допускається також розмір 1,8.

Питання для другої команди:

  1.               Після застругування олівця грифень загострюють за допомогою шліфувальної шкурки – м’який (твердий) на конус, твердий (м’який) – у вигляді лопатки.
  2.               Штрихпунктирна тонка лінія (суцільна товста основна лінія) – використовується для зображення видимих контурів предметів, рамки і граф основного напису креслення.
  3.               Розмір шрифту h – величина, що визначається шириною (висотою) великих літер в міліметрах.

Ведучий: Журі оцінює кількість правильних відповідей.

 

 

Ведучий: От і підійшло наше змагання до кінця. Всі команди працювали дуже активно, молодці. Зараз журі оголосить нам переможця, за результатами набраних балів.

Журі: Дякуємо вам, що ви були такі активні. Нам було дуже важко визначити переможця. Ми оголосимо результати за кожне завдання:

№ п/п

Завдання

max балів

Команда 1

 

Команда 2

балів

1

Презентація команди

6

 

 

 

2

Читаю по губах

5

 

 

 

3

Лист бабусі

5

 

 

 

4

У полі береза стояла

2

 

 

 

5

Кросворд

5

 

 

 

6

Так чи ні?

3

 

 

 

 

Журі: Отже, у сьогоднішніх змаганнях виграла команда ________________.

 

Заключна частина (3 хв.)

Учитель: Дійсно, Ви всі молодці. Дякую вам за участь, зараз всім виставлю оцінки.

Учитель виставляє оцінки ведучому, помічникам та учасникам.

Загальна подяка учням.

Оголошення про закінчення уроку.

Прибирання кабінету черговими.

До побачення!

 

docx
Додано
31 січня 2019
Переглядів
2308
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку