Нетрадиційне інтегроване заняття з валеології для дітей старшого віку
(проводиться в басейні в приміщенні дитячого садка чи влітку на вулиці)
«Метелики та жабенята»
Мета: формувати здоровий спосіб життя, правильне й узгоджене з рухами дихання; загартовувати організм; закріплювати знання органи почуттів і профілактику їх захворювань; вправляти в плаванні, виконанні вправ у воді; розвивати уяву, мислення, відчуття рівноваги.
Обладнання та матеріали: басейн із водою; дошки для плавання.
Хід заняття
1. В: Здрастуйте, діти! Сьогодні ми вивчимо кілька вправ, які допоможуть нашому тілу стати міцнішими, попрацюємо над диханням, адже все своє життя людина що робить? (Дихає) А для того, щоб ми нормально дихали, ми повинні розвивати серцеві м’язи, що передають повітря по крові від нашого носика до самих легень. Загартовуючи серце, ми тонізуємо організм і розвиваємо найголовніший м’яз нашого тіла, який відповідає за наше життя.
Але, окрім користі, плавання є ще й цікавим і веселим, адже, маючи цю навичку, ви зможете плавати на річці чи морі, чи на ставу, а також навчати цьому інших.
Усі рухи показує інструктор, а діти відтворюють їх.
2.1. Вправа «Спіймай метелика»
Діти виконують вертикальні стрибки. Знаходячись у стрибку роблять сплеск руками над головою. Повторюють 8 разів.
В: Добре, молодці. А які види метеликів ви знаєте? А чи варто їх ловити? Чому? (Відповіді дітей) Так, метелики – це рідкісна краса, яку потрібно берегти. Тому пропоную вам зараз випустити їх на волю.
Вправа «Метелики»
Стрибки. В.п. – ноги нарізно, руки зімкнуті над головою. Діти, виконуючи цю вправу, повинні чергувати положення рук і ніг у порядку «ноги нарізно, руки в замку» і «ноги разом, руки по боках на рівні грудей». Повторити вправу 8 разів.
Інструктор повинен слідкувати за темпом і рівномірністю дихання дітей.
2.2. В: А зараз ми перетворимося в інших створінь. Відгадавши загадку, ви дізнаєтеся, хто ж це буде:
У зеленому жакеті
Галасує в очереті.
Хоч і плавати мастак,
І не риба, і не рак.
В: Здогадались дітки хто це? Так це жабка. Зараз ми всі станемо жабенятами й будемо плавати так як це роблять вони. Тільки слідкуйте за диханням.
Вправа з використанням дошок для плавання «Жабки»
Діти пливуть уздовж басейну, затримуючи дихання на максимально довгий час. Перед цією вправою потрібно виконати дихальну гімнастику: глибокий вдих – кілька коротких видихів. Повторювати її 6 разів.
В: Чудово! А зараз ми на хвилинку станемо дослідниками та оглянемо озеро, в якому живуть наші жабки. Але оскільки аквалангів у нас нема, ми будемо затримувати дихання, щоб зануритися з головою й оглянути підводний світ.
Вправа «Коробочка»
Зробивши глибокий вдих, потрібно занурити лице в воду й максимально довго тримати повітря всередині себе. Після виконання вправи зробити кілька вдихів повітря. Вправа повторюється 2-3 рази.
3. В: Що ж, ось ми й дослідниками побували. Час нам повертатися назад. То чого ви навчилися на цьому занятті? (Відповіді дітей) Молодці!