Порушення розумового розвитку – досить складна й одночасно недостатньо розкрита на сьогодні особливість перебігу розвитку дитини. Відомо, що одна з першопричин порушення розумового розвитку – органічне ураження головного мозку плоду у внутрішньоутробний період. Водночас ця особливість дитини не обмежує її можливості розвиватися та жити у суспільстві, маючи власні перспективи. Порушення розумового розвитку – лише особливий розвиток дитини, який не вичерпує усіх її потенційних можливостей.
Тема. Подорож математичним морем
Мета:
Матеріали до уроку: демонстраційний матеріал – тематичні малюнки; для індивідуального користування – маршрутні листи, картки для самостійної роботи, шаблони геометричних фігур, математичні віяла.
Словник: морський коник.
Тип уроку: контролю та корекції знань і вмінь.
Форма проведення: нетрадиційний урок з математики.
Очікувані результати:
Структура уроку
Динамічна пауза
Хід уроку
Всі почули ми дзвінок
Він покликав на урок.
Час його розпочинати
Математику вивчати.
На уроці математики нас чекає подорож, під час якої ми будемо обчислювати приклади, розв’язувати задачі, креслити відрізки. А от яка подорож, ви дізнаєтесь, коли прочитаєте склади по порядку.
рож(3) до(2) По(1) ма(6) те(5) ма(4) тич(7) ним(8) мо(9) рем(10)
Подорож математичним морем
Щоб відправитись у морську подорож потрібно сісти на корабель, а так як кораблі стоять у порту, то ми відправимось саме туди.
Кораблики числа собою закрили,
Ви числа підкажіть, кораблик для подорожі оберіть.
13 5 7 9 11 13 15 17 19
Ми з вами на такому чудовому кораблі. Уявіть себе капітаном цього корабля… Уявили? Скільки років капітану вашого корабля?
У кожного з вас на парті лежить маршрутний лист. (Додаток 1)
6 – 6 = 0 8 – 3 = 5
0 + 2 = 2 5 + 5 = 10
А ви знаєте, що у морських водах водиться багато різноманітних тварин. Серед них є кумедна істота – морський коник. Він зовсім не схожий на рибу тому, що плаває стоячи. Його тіло вкрите кістяною бронею і голова нагадує морду коника. Але ці істоти – риби.
Про них ми складемо задачу за коротким записом.
Задача
Було – 10 морських коників
Відпливло – 6
Залишилось - ?
Розв’язок задачі запишіть у зошит. (Один учень записує на дошці)
Динамічна пауза
Вправа-енергізатор «Цифри»
Завдання: написати цифри у незвичний спосіб.
Цифру 1 «пишемо» носом,
цифру 2 – підборіддям,
цифру 3 – правим плечем,
цифру 4 – лівим плечем,
цифру 5 – «пишемо» правим ліктем,
цифру 6 – лівим ліктем,
цифру 7 – правим коліном,
цифру 8 – лівим коліном,
цифру 9 – правою ногою,
а десяточку – лівою ногою.
Складіть із даних геометричних фігур кораблик вашої мрії.
На сайт нашого центру треба скласти репортаж про нашу подорож.
Додаток 1
Маршрутний лист
Прізвище, ім’я учня ___________________________________________________
На всіх вітрилах кораблик мчить у морі. Скільки вітрил на кораблику?
Запиши: ______. Капітан наказав спустити 3 вітрила. Під скількома вітрилами кораблик попливе далі?
Комунальний загальноосвітній навчальний заклад
«Чернівецький обласний начально-реабілітаційний центр №1»
(нетрадиційний урок з математики у 7-Б класі)
Вчитель О.Фуштей
2016