Нетрадиційний урок з математики "Подорож математичним морем"

Про матеріал

Порушення розумового розвитку – досить складна й одночасно недостатньо розкрита на сьогодні особливість перебігу розвитку дитини. Відомо, що одна з першопричин порушення розумового розвитку – органічне ураження головного мозку плоду у внутрішньоутробний період. Водночас ця особливість дитини не обмежує її можливості розвиватися та жити у суспільстві, маючи власні перспективи. Порушення розумового розвитку – лише особливий розвиток дитини, який не вичерпує усіх її потенційних можливостей.

Перегляд файлу

Тема. Подорож математичним морем

Мета:

  • навчальна: удосконалювати навички усної лічби, обчислювальні  навички (виконання арифметичних дій в межах 10), вміння  учнів  розв’язувати  задачі; повторити геометричний матеріал, вправляти у вимірюванні та кресленні відрізків;
  • розвивальна: розвивати  життєво необхідні компетентності учнів,  математичне мовлення, логічне  мислення, вміння  міркувати  і  відповідати; збагачувати активний та пасивний словники учнів математичними термінами;
  • корекційна: коригувати дії під час виконання завдань, математичне мовлення, просторову орієнтацію;
  • виховна: виховувати  старанність, охайність.

Матеріали до уроку: демонстраційний матеріал – тематичні малюнки; для індивідуального користування – маршрутні листи, картки для самостійної роботи, шаблони геометричних фігур, математичні віяла.

Словник: морський коник.

Тип уроку: контролю та корекції знань і вмінь.

Форма проведення: нетрадиційний урок з математики.

Очікувані результати:

  • учні повинні вміти називати цифри у межах 20, відтворювати числовий ряд, визначати місце числа у числовому ряду, намагатися збільшувати або зменшувати число на 1;
  • за допомогою вчителя розв’язувати приклади на додавання і віднімання в межах 10, переказувати умову задачі, ставити питання, записувати розв’язання задачі у вигляді арифметичного прикладу;
  •  розрізняти, обирати та по можливості називати геометричні фігури, викладати їх за заданим зразком, намагатися вимірювати  та креслити відрізки.

 

 

Структура уроку

  1. Організаційний момент
    1. Емоційне налаштування
  2. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку
  3. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок
    1. Відновлення числового ряду
    2. Усний рахунок
    3. Каліграфічна хвилинка
  4. Розвиток і корекція математичних знань
    1. Кругові приклади (усно)
    2. Розв’язування задачі. Робота в зошиті

Динамічна пауза

  1. Робота з геометричним матеріалом
  2. Робота з підручником (ст. 43, № 10)
  3. Самостійна робота учнів. (Завдання підібрані відповідно до розумових здібностей дітей)
  1. Підсумок уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент
    1. Емоційне налаштування

Всі почули ми дзвінок

Він покликав на урок.

Час його розпочинати

Математику вивчати.

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку

На уроці математики нас чекає подорож, під час якої ми будемо обчислювати приклади, розв’язувати задачі, креслити відрізки. А от яка подорож, ви дізнаєтесь, коли прочитаєте склади по порядку.

рож(3)  до(2)  По(1) ма(6) те(5) ма(4) тич(7) ним(8) мо(9) рем(10)

Подорож математичним морем

  1. Результат пошуку зображень за запитом "парусник"Актуалізація опорних знань, умінь та навичок

Щоб відправитись у морську подорож потрібно сісти на корабель, а так як кораблі стоять у порту, то ми відправимось саме туди.

  1. Відновлення числового ряду

Кораблики числа собою закрили,

Ви числа підкажіть, кораблик для подорожі оберіть.

13 5 7 9 11 13 15 17 19

  • Скільки всього кораблів у порту?
  • Які числа собою закрили?
  • Під яким номером наш корабель, якщо він стоїть між 9 і 11?
    1. Усний рахунок
  • Давайте полічимо від 1 до 20 і навпаки.
  • Покажіть найменше число у числовому ряді;
  • Покажіть число, яке передує числу 7;
  • Покажіть наступне число після 8;
  • Покажіть число, яке на 1 більше, ніж число 2.
    1. Каліграфічна хвилинка

Ми з вами на такому чудовому кораблі. Уявіть себе капітаном цього корабля… Уявили? Скільки років капітану вашого корабля?

У кожного з вас на парті лежить маршрутний лист. (Додаток 1)

  • Під скількома вітрилами корабель поплив далі?
  • Сьогодні ми повторимо написання цифри 3.
  1. Розвиток і корекція математичних знань
  • Як називається руль корабля? Яку геометричну фігуру він нагадує?
    1. Кругові приклади (усно)

 

  1. 6410– 4 = 6 2 + 6 = 8

 

         6 – 6 = 0  8 – 3 = 5

 

         0 + 2 = 2 5 + 5 = 10

 

  1. Розв’язування задачі. Робота в зошиті

 А ви знаєте, що у морських водах водиться багато різноманітних тварин. Серед них є кумедна істота – морський коник. Він зовсім не схожий на рибу тому, що плаває стоячи. Його тіло вкрите кістяною бронею і голова нагадує морду коника. Але ці істоти – риби.

 Про них ми складемо задачу за коротким записом.

Задача

seahorse_003Було – 10  морських коників

 

Відпливло – 6     

 

Залишилось - ?

Розв’язок задачі запишіть у зошит. (Один учень записує на дошці)

 

 

Динамічна пауза

            Вправа-енергізатор  «Цифри»

Завдання: написати цифри у незвичний спосіб.

Цифру 1 «пишемо» носом,

цифру 2 – підборіддям,

цифру 3 – правим плечем,

цифру 4 – лівим плечем,

цифру 5 – «пишемо» правим ліктем,

цифру 6  – лівим ліктем,

цифру 7   правим коліном,

цифру 8   лівим коліном,

цифру 9  – правою ногою,

а десяточку – лівою ногою.

  1. Робота з геометричним матеріалом

Складіть із даних геометричних фігур кораблик вашої мрії.

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  Робота з підручником (ст. 43, №10)

 

Пов’язане зображення

Результат пошуку зображень за запитом "діти пишуть"

 

 

 

 

 

 

 

  1.  Самостійна робота учнів. (Завдання підібрані відповідно до розумових здібностей дітей)
  1. Підсумок уроку

          На сайт нашого центру треба скласти репортаж про нашу подорож.

  • Що ви можете розповісти?
  • Що найбільше запам’яталося?
  • Чим поділитеся вдома з батьками?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Маршрутний лист

Прізвище, ім’я учня ___________________________________________________

C:\Users\Мараина\Downloads\кораблик.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 На  всіх  вітрилах  кораблик  мчить  у  морі. Скільки  вітрил  на  кораблику?

Запиши: ______. Капітан наказав  спустити 3  вітрила. Під  скількома  вітрилами  кораблик  попливе далі?

 

Результат пошуку зображень за запитом "листок у клітинку"

 

Комунальний загальноосвітній навчальний заклад

«Чернівецький обласний начально-реабілітаційний центр №1»

 

 

 

 

 

 

(нетрадиційний урок з математики у 7-Б класі)

 

Результат пошуку зображень за запитом "математичне море"

 

 

Вчитель О.Фуштей

 

 

 

 

 

 

 

2016

docx
Пов’язані теми
Математика, 6 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
11 квітня 2018
Переглядів
1943
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку