Відповідно до листа
Міністерства освіти і науки України
від 03.07.2018 № 1/9-415
“Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти
навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році”
Програма має модульну структуру і складається з двох частин – базового та вибіркових (варіативних) модулів.
Відповідно до листа
Міністерства освіти і науки України
від 03.07.2018 № 1/9-415
“Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти
навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році”
ВИБІРКОВО-ОБОВ’ЯЗКОВОГО ПРЕДМЕТУ
ДЛЯ УЧНІВ 10-11 КЛАСІВ
ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
(РІВЕНЬ СТАНДАРТУ)
ЗАТВЕРДЖЕНА НАКАЗОМ МОН
від 20.04.2018 № 408
Програма має модульну структуру і складається з двох частин – базового та вибіркових (варіативних) модулів.
Основою навчання інформатики в 10-11 класах є базовий модуль, зміст якого може бути розширений за рахунок вибіркових модулів. Базовий модуль, на вивчення якого відводиться 35 годин, завершує формування в учнів предметних і ключових компетентностей щодо використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій на рівні, визначеному чинним Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти. Цей модуль є мінімально допустимою нерозривною структурною одиницею програми, рознесення вивчення базового модуля на два роки не допускається.
Вибіркові модулі для розширення курсу учитель добирає, відповідно до профілю навчання навчального закладу…
Зміст і вимоги до навчальних досягнень для вибіркових модулів (до 70 годин) також наведено в цій програмі.
Програма розрахована на вивчення інформатики в 10–11 класах загальноосвітніх навчальних закладів як вибірково-обов’язкового предмету навчального плану в обсязі до 105 годин, з яких 35 годин складає інваріантний базовий модуль.
МЕТА І ЗАВДАННЯ НАВЧАННЯ ІНФОРМАТИКИ
Метою навчання є продовження формування в учнів інформаційної культури та інформатичної компетентності для реалізації їх творчого потенціалу та соціалізації у суспільстві завдяки здатності до ефективного використання засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
Інформатика в старшій школі є логічним продовженням курсу інформатики основної школи, під час вивчення якого в учнів було сформовано основи інформаційної культури та базові компетентності у галузі інформаційно-комунікаційних технологій.
Завданнями навчання інформатики в старшій школі є:
NEW – 2018
10 (11) клас
35 годин
+
Вибіркові модулі
(Креативне програмування, Графічний дизайн, Веб-технології, Бази даних)
105 годин
семестр |
заг. к-сть год. |
к-сть год./тижд. |
к-сть ПР |
к-сть тематич. |
|||||
І |
16 |
1 |
2 |
2 |
|||||
ІІ |
19 |
1 |
6 |
2 |
|||||
усього |
35 |
1 |
8 |
4 |
|||||
КТП уроків до підручника Інформатика (рівень стандарту) : підруч. для 10 (11) кл. закл. загал.серед. освіти / [О. О. Бондаренко, В. В. Ластовецький, О. П. Пилипчук, Є. А. Шестопалов]. — Харків : Вид-во «Ранок», 2018. |
|||||||||
Затверджено: Директор: _________________ __________________________ «_____»______________2018 р. І семестр |
|||||||||
№ з/п |
Дата проведення уроку |
Примітка |
ТЕМА УРОКУ |
Робота з підручником |
|||||
1 |
1 |
|
|
Інструктування з безпеки життєдіяльності та правил поведінки під час роботи в комп’ютерному класі. |
|
||||
ТЕМА 1. ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У СУСПІЛЬСТВІ |
|||||||||
2 |
1 |
__.__.__ |
|
Інформація і повідомлення. Кодування і передавання повідомлень. |
Розділ 1. § 1-2 (с. 9-18) |
||||
3 |
2 |
__.__.__ |
|
Інформаційні системи та технології. |
Розділ 1. § 3. (с. 19-25) |
||||
4 |
3 |
__.__.__ |
|
Інтернет-технології. |
Розділ 1. § 4. (с. 26-31) |
||||
5 |
4 |
__.__.__ |
|
Проблеми інформаційної безпеки. |
Розділ 1. § 5. (с. 32-38) |
||||
6 |
5 |
__.__.__ |
|
Освіта в Інтернеті. Професії майбутнього. |
Розділ 1. § 6-7 (с. 39-50) |
||||
7 |
6 |
__.__.__ |
|
Штучний інтелект, інтернет речей, Smart-технології |
Розділ 1. § 8. (с. 51-58) |
||||
РОЗДІЛ 2. МОДЕЛІ І МОДЕЛЮВАННЯ. АНАЛІЗ ТА ВІЗУАЛІЗАЦІЯ ДАНИХ |
|||||||||
8 |
1 |
__.__.__ |
|
Комп’ютерне моделювання об’єктів і процесів. Комп’ютерний експеримент. |
Розділ 2. § 9 (с. 60-67) |
||||
9 |
2 |
__.__.__ |
|
Автоматизація опрацювання списків. |
Розділ 2. § 10 (с. 68-74) |
||||
10 |
3 |
__.__.__ |
|
Консолідація даних. Зведені таблиці. |
Розділ 2. § 11 (с. 75-79) |
||||
11 |
4 |
__.__.__ |
|
Практична робота 1. Створення зведеної таблиці |
Розділ 2. (с. 117) |
||||
12 |
5 |
__.__.__ |
|
Основи статистичного аналізу даних. Ряди даних. Обчислення основних статистичних характеристик вибірки. |
Розд.2. § 12-13 (с. 80-89) |
||||
13 |
6 |
__.__.__ |
|
Візуалізація рядів і трендів даних. Інфографіка. Розв’язування задач на підбір параметра. |
Розд.2. § 14-15 (с. 90-97) |
||||
14 |
7 |
__.__.__ |
|
Розв’язування оптимізаційних задач. |
Розділ 2. § 16 (с. 98-102) |
||||
15 |
8 |
__.__.__ |
|
Практична робота 2. Розв’язування оптимізаційної задачі |
Розділ 2. (с. 119) |
||||
16 |
9 |
__.__.__ |
|
Основи роботи в середовищі Scilab. Розв’язування рівнянь, систем рівнянь в середовищі Scilab. |
Розд.2. § 17-18 (с. 103-113) |
||||
Затверджено: Директор:__________________ __________________________ «_____»______________2019 р. ІІ семестр |
|||||||||
17 |
10 |
__.__.__ |
|
Розв’язування задач із різних предметних галузей. |
Розділ 2. §19 (с. 114-116) |
||||
18 |
11 |
__.__.__ |
|
Практична робота 3. Обчислення статистичних характеристик засобами MS Excel i Scilab. |
Розділ 2. (с. 123) |
||||
РОЗДІЛ 3. СИСТЕМИ КЕРУВАННЯ БАЗАМИ ДАНИХ |
|||||||||
19 |
1 |
__.__.__ |
|
Поняття бази даних і систем керування базами даних, їх призначення. Проектування баз даних. |
Розділ 3. § 20 (с. 130-136) |
||||
20 |
2 |
__.__.__ |
|
Зв’язування таблиць. |
Розділ 3. § 21 (с. 137-144) |
||||
21 |
3 |
__.__.__ |
|
Впорядкування, пошук та фільтрування даних. |
Розділ 3. § 22 (с. 145-149) |
||||
22 |
4 |
__.__.__ |
|
Практична робота 4. Створення і опрацювання таблиць бази даних |
Розділ 3 (с. 172-174) |
||||
23 |
5 |
__.__.__ |
|
Запити на вибірку даних. |
Розділ 3. § 23 (с. 150-156) |
||||
24 |
6 |
__.__.__ |
|
Створення форми. |
Розділ 3. § 24 (с. 157-164) |
||||
25 |
7 |
__.__.__ |
|
Створення звіту за однією та кількома таблицями. |
Розділ 3. § 25 (с. 165-171) |
||||
26 |
8 |
__.__.__ |
|
Практична робота 5. Фільтри, запити, форми та звіти бази даних |
Розділ 3 (с. 175-179) |
||||
РОЗДІЛ 4. МУЛЬТИМЕДІЙНІ ТА ГІПЕРТЕКСТОВІ ДОКУМЕНТИ |
|||||||||
27 |
1 |
__.__.__ |
|
Створення та адміністрування сайту. Системи керування вмістом для веб-ресурсів. |
Розділ 4. § 26 (с. 181-184) |
||||
28 |
2 |
__.__.__ |
|
Мова розмічання гіпертекстового документа. |
Розділ 4. § 27 (с. 185-189) |
||||
29 |
3 |
__.__.__ |
|
Мова розмічання гіпертекстового документа. |
Розділ 4. § 27 (с. 185-189) |
||||
30 |
4 |
__.__.__ |
|
Опрацювання звукових даних. |
Розділ 4. § 28 (с. 190-194) |
||||
31 |
5 |
__.__.__ |
|
Практична робота 6. Опрацювання звукових даних |
Розділ 4 (с. 201) |
||||
32 |
6 |
__.__.__ |
|
Опрацювання відеоданих. |
Розділ 4. § 29 (с. 195-198) |
||||
33 |
7 |
__.__.__ |
|
Практична робота 7. Опрацювання відеоданих |
Розділ 4 (с. 202) |
||||
34 |
8 |
__.__.__ |
|
Практична робота 8. Розробка простого веб-сайту |
Розділ 4 (с. 204) |
||||
35 |
9 |
__.__.__ |
|
Ергономіка у веб-дизайні. Просування веб-сайтів. |
Розділ 4. § 30 (с. 199-200) |
||||
Вчитель інформатики _______________
(Креативне програмування, Графічний дизайн, Веб-технології, Бази даних)
КРЕАТИВНЕ ПРОГРАМУВАННЯ |
||||
№ |
Дата |
Примітка |
Тема уроку |
|
Цифрове мистецтво та творчість |
||||
1 |
__.__.__ |
|
Інструктування з безпеки життєдіяльності та правил поведінки під час роботи в комп’ютерному класі |
|
2 |
__.__.__ |
|
Цифрове мистецтво. Дизайн та код. Генеративне мистецтво |
|
3 |
__.__.__ |
|
Програмування як середовище для творчості |
|
4 |
__.__.__ |
|
Особливості середовища розробки. Структура програмного проекту |
|
Графічні побудови та взаємодії |
||||
5 |
__.__.__ |
|
Основні елементи мови програмування. Використання змінних і виразів |
|
6 |
__.__.__ |
|
Полотно. Пікселі. Координати. Кольори |
|
7 |
__.__.__ |
|
Основні форми: точка, лінія, прямокутник, еліпс |
|
8 |
__.__.__ |
|
Використання змінних і виразів |
|
9 |
__.__.__ |
|
Інтерактивність |
|
10 |
__.__.__ |
|
Обробка подій |
|
11 |
__.__.__ |
|
Правила написання читабельного коду. Коментарі у тексті програми |
|
Функції |
||||
12 |
__.__.__ |
|
Метод функціональної декомпозиції задачі. Модульність |
|
13 |
__.__.__ |
|
Функції. Бібліотеки та модулі |
|
14 |
__.__.__ |
|
Передавання значень у функцію та з неї. Формальні та фактичні параметри |
|
15 |
__.__.__ |
|
Рекурсія. Рекурсивні побудови |
|
16 |
__.__.__ |
|
Фрактали як самоподібні структури |
|
Об’єкти та класи |
||||
17 |
__.__.__ |
|
Поняття об’єкта, класу як об’єктного типу даних |
|
18 |
__.__.__ |
|
Об'єкти, властивості, конструктори, методи |
|
19 |
__.__.__ |
|
Події та обробники подій. Взаємодія об’єктів |
|
20 |
__.__.__ |
|
Проектування взаємодії програмних об’єктів |
|
21 |
__.__.__ |
|
Доцільність створення класів та об’єктів для розв’язання задач |
|
Мультимедіа |
||||
22 |
__.__.__ |
|
Поняття, реалізація та застосування масивів |
|
23 |
__.__.__ |
|
Текстові рядки як масиви символів |
|
24 |
__.__.__ |
|
Зображення як цілісний об’єкт та як масив пікселів |
|
25 |
__.__.__ |
|
Відео як цілісний об’єкт та як масив зображень. Анімації |
|
26 |
__.__.__ |
|
Трансформації та моделювання руху |
|
27 |
__.__.__ |
|
Бібліотеки для роботи з мультимедійними даними |
|
Інтерфейс програмного продукту |
||||
28 |
__.__.__ |
|
Програмний код, графічний інтерфейс користувача та джерела даних |
|
29 |
__.__.__ |
|
Зовнішні джерела даних |
|
30 |
__.__.__ |
|
Прикладний програмний інтерфейс |
|
31 |
__.__.__ |
|
Дані сенсорів та датчиків |
|
32 |
__.__.__ |
|
Візуалізація даних, отриманих із зовнішніх джерел |
|
33 |
__.__.__ |
|
Поняття та приклади інтерактивних інсталяцій |
|
34 |
__.__.__ |
|
Виконання індивідуальних та колективних проектів |
|
35 |
__.__.__ |
|
Представлення та захист проектів |
|
ГРАФІЧНИЙ ДИЗАЙН |
||||
№ |
Дата |
Примітка |
Тема уроку |
|
Графічний дизайн як засіб візуальної комунікації |
||||
1 |
__.__.__ |
|
Інструктування з безпеки життєдіяльності та правил поведінки під час роботи в комп’ютерному класі |
|
2 |
__.__.__ |
|
Дизайн і його тенденції. Цифрове мистецтво |
|
3 |
__.__.__ |
|
Сучасна реклама та фірмовий стиль. Електронні та друковані портфоліо |
|
4 |
__.__.__ |
|
Типографіка, шрифти і шрифтові пари. Коротка історія дизайну і типографіки |
|
5 |
__.__.__ |
|
Інфографіка |
|
Растрова графіка |
||||
6 |
__.__.__ |
|
Характеристики зображення та засобів його відтворення |
|
7 |
__.__.__ |
|
Растровий графічний редактор як інструмент для дизайну |
|
8 |
__.__.__ |
|
Концепція побудови пошарового зображення. Робота з шарами. Створення колажів. Прийоми колажування |
|
9 |
__.__.__ |
|
Робота з текстом |
|
10 |
__.__.__ |
|
Робота з векторними елементами |
|
11 |
__.__.__ |
|
Ретуш та художня обробка зображень |
|
12 |
__.__.__ |
|
Тонова корекція зображень. Робота з кольором |
|
13 |
__.__.__ |
|
Анімація в растровому графічному редакторі |
|
14 |
__.__.__ |
|
Створення елементів для веб-сторінок |
|
15 |
__.__.__ |
|
Розробка дизайну та створення графічних проектів |
|
Основи композиції та дизайну |
||||
16 |
__.__.__ |
|
Колір. Теорія кольору. Колористика |
|
17 |
__.__.__ |
|
Основи теорії дизайну. Стиль та композиція в дизайні |
|
18 |
__.__.__ |
|
Символи та образи. Художній образ |
|
19 |
__.__.__ |
|
Поняття бренду, брендингу. Елементи фірмового стилю. Айдентика |
|
20 |
__.__.__ |
|
Створення логотипів. Брендгайд. Брендбук |
|
Векторна графіка |
||||
21 |
__.__.__ |
|
Векторний графічний редактор як інструмент для дизайну |
|
22 |
__.__.__ |
|
Робота з векторними контурами |
|
23 |
__.__.__ |
|
Заливка об'єктів. Робота з градієнтами |
|
24 |
__.__.__ |
|
Впорядковування, вирівнювання й об’єднання об’єктів |
|
25 |
__.__.__ |
|
Художнє оформлення тексту |
|
26 |
__.__.__ |
|
Художні ефекти. Робота з символьними об'єктами |
|
27 |
__.__.__ |
|
Робота з текстом. Макетування |
|
28 |
__.__.__ |
|
Розробка дизайну афіш, квитків, флаєрів, постерів тощо |
|
Графічний дизайн у поліграфії |
||||
29 |
__.__.__ |
|
Комп’ютерна верстка. Програми для комп’ютерної верстки |
|
30 |
__.__.__ |
|
Багатосторінкові видання та їх формат |
|
31 |
__.__.__ |
|
Основи композиції і архітектоніки багатосторінкового видання |
|
32 |
__.__.__ |
|
Композиційні прийоми створення листівки |
|
33 |
__.__.__ |
|
Буклет. Призначення. Принципи композиції. Види буклетів |
|
34 |
__.__.__ |
|
Створення обкладинки журналу |
|
35 |
__.__.__ |
|
Виконання індивідуальних та колективних проектів |
|
ВЕБ-ТЕХНОЛОГІЇ |
||||
№ |
Дата |
Примітка |
Тема уроку |
|
Напрямки та інструменти веб-дизайну |
||||
1 |
__.__.__ |
|
Інструктування з безпеки життєдіяльності та правил поведінки під час роботи в комп’ютерному класі |
|
2 |
__.__.__ |
|
Основні тренди у веб-дизайні |
|
3 |
__.__.__ |
|
Види сайтів та цільова аудиторія. |
|
4 |
__.__.__ |
|
Інформаційна структура сайту. |
|
5 |
__.__.__ |
|
Інструментальні засоби для веб-розробки |
|
Проектування та верстка веб-сторінок |
||||
6 |
__.__.__ |
|
Мова гіпертекстової розмітки. Гіпертекстовий документ та його елементи |
|
7 |
__.__.__ |
|
Текстові елементи веб-сторінки, теги та їх атрибути. Гіперпосилання |
|
8 |
__.__.__ |
|
Таблиці та списки на веб-сторінках |
|
9 |
__.__.__ |
|
Каскадні таблиці стилів. Стильове оформлення сторінок |
|
10 |
__.__.__ |
|
Блокова модель CSS |
|
11 |
__.__.__ |
|
Проектування та верстка веб-сторінок |
|
12 |
__.__.__ |
|
Адаптивна верстка |
|
13 |
__.__.__ |
|
Кросбраузерна оптимізація сторінок сайту |
|
Графіка та мультимедіа для веб-середовища |
||||
14 |
__.__.__ |
|
Графіка для веб-середовища |
|
15 |
__.__.__ |
|
Анімаційні ефекти |
|
16 |
__.__.__ |
|
Мультимедіа на веб-сторінках |
|
17 |
__.__.__ |
|
Розміщення мультимедійних файлів і настроювання параметрів їх програвання |
|
18 |
__.__.__ |
|
Авторські права та ліцензії у веб-середовищі |
|
Веб-програмування |
||||
19 |
__.__.__ |
|
Поняття про мови веб-скриптів та спосіб використання скриптів у гіпертекстових документах. |
|
20 |
__.__.__ |
|
Об'єктна модель документа |
|
21 |
__.__.__ |
|
Кнопки, події, функції |
|
22 |
__.__.__ |
|
Створення динамічних елементів на веб-сторінках |
|
23 |
__.__.__ |
|
Валідація та збереження даних форм |
|
24 |
__.__.__ |
|
Хостинг сайту |
|
25 |
__.__.__ |
|
Веб-сервер та база даних. Взаємодія клієнт-сервер |
|
26 |
__.__.__ |
|
Прикладний програмний інтерфейс |
|
Основи дизайну та просування веб-сайту |
||||
27 |
__.__.__ |
|
Планування веб-сайту та етапи роботи над ним |
|
28 |
__.__.__ |
|
Принципи графічного дизайну сайтів |
|
29 |
__.__.__ |
|
Дизайн структури сайту та просторовий дизайн веб-сторінок |
|
30 |
__.__.__ |
|
Ергономічне розміщення відомостей на веб-сторінці |
|
31 |
__.__.__ |
|
Дизайн кольору, форми, текстури, шрифтів |
|
32 |
__.__.__ |
|
Оптимізація та стратегії просування веб-сайтів |
|
33 |
__.__.__ |
|
Виконання індивідуальних та колективних проектів |
|
34 |
__.__.__ |
|
Підготовка звітів |
|
35 |
__.__.__ |
|
Представлення та захист проектів |
|
№ |
Дата |
Примітка |
Тема уроку |
|
Проектування моделі бази даних |
||||
1 |
__.__.__ |
|
Інструктування з безпеки життєдіяльності та правил поведінки під час роботи в комп’ютерному класі |
|
2 |
__.__.__ |
|
Поняття бази даних. Поняття, призначення й основні функції систем управління базами даних |
|
3 |
__.__.__ |
|
Модель «сутність-зв’язок» предметної області |
|
4 |
__.__.__ |
|
Поняття сутності, атрибута, ключа, зв’язку |
|
5 |
__.__.__ |
|
Класифікація зв’язків за множинністю та обов’язковістю |
|
6 |
__.__.__ |
|
Відображення на базу даних зв’язків «загальний тип-різновид», зв’язків між кількома сутностями та зв’язків сутностей самих із собою |
|
7 |
__.__.__ |
|
Побудова моделі даних предметної області |
|
Створення реляційної бази даних |
||||
8 |
__.__.__ |
|
Створення та відкриття бази даних. Основні об’єкти БД |
|
9 |
__.__.__ |
|
Відображення моделі «сутність-зв’язок» на базу даних |
|
10 |
__.__.__ |
|
Створення БД, таблиць та наповнення їх інформацією |
|
11 |
__.__.__ |
|
Обмеження цілісності, що накладаються зв’язками |
|
12 |
__.__.__ |
|
Створення зв'язків у СКБД |
|
13 |
__.__.__ |
|
Розробка інтерфейсу користувача для введення даних |
|
14 |
__.__.__ |
|
Створення форм для введення даних у таблиці |
|
15 |
__.__.__ |
|
Використання списків для моделювання зв’язків |
|
16 |
__.__.__ |
|
Використання в інтерфейсі користувача БД кнопок, створення меню користувача БД |
|
Використання реляційної бази даних |
||||
17 |
__.__.__ |
|
Сортування, пошук і фільтрація даних |
|
18 |
__.__.__ |
|
Поняття запиту до реляційної бази даних. Створення простих вибіркових запитів |
|
19 |
__.__.__ |
|
Параметризовані запити |
|
20 |
__.__.__ |
|
Основи мови SQL. Оператор IN |
|
21 |
__.__.__ |
|
Віднімання множин записів |
|
22 |
__.__.__ |
|
Обчислення підсумкових показників для груп записів |
|
23 |
__.__.__ |
|
Вибіркові запити з фразами GROUP BY та HAVING |
|
24 |
__.__.__ |
|
Застосування мови SQL для обчислення підсумкових показників та вибирання груп записів |
|
25 |
__.__.__ |
|
Створення запитів на додавання, оновлення та видалення даних |
|
26 |
__.__.__ |
|
Імпорт даних у базу та експорт даних з БД |
|
27 |
__.__.__ |
|
Створення звітів за однією та кількома таблицями. Групування даних у звітах |
|
28 |
__.__.__ |
|
Використання у звітах обчислюваних полів |
|
Виконання індивідуальних та колективних проектів |
||||
29 |
__.__.__ |
|
Модель «сутність-зв’язок» предметної області |
|
30 |
__.__.__ |
|
Побудова моделі даних предметної області |
|
31 |
__.__.__ |
|
Створення бази даних у програмному середовищі |
|
32 |
__.__.__ |
|
Розробка запитів та їх реалізація |
|
33 |
__.__.__ |
|
Розробка та реалізація інтерфейсу проекту |
|
34 |
__.__.__ |
|
Підготовка звітів |
|
35 |
__.__.__ |
|
Представлення та захист проектів |
|