Нейрофітнес з QR кодом - легкий доступ до сучасного спілкування з батьками дітей з Аутичним спектром.

Про матеріал
• Навчитися спільно чути один одного , не шкодити а допомагати (фахівець - батьки). Навчитися отримувати спільне задоволення від співпраці : фахівець – дитина – батьки . Навчитися розрізняти що корисне для дитини з аутичним спектром а що шкодить. Поєднати роботу двох і більше органів почуттів. • Акцентувати увагу на тому, щоб у звичній ситуації органи чуття діяли у незвичному для себе амплуа. • Під час виконання вправ використовувать різні види уваги (довільну/мимовільну) і різний ступінь концентрації (чергувати повну зосередженість і розслаблення). • Надавати перевагу новому. • Нюх – єдине відчуття, яке має безпосередній зв’язок з мозком. Тому спогади, пов’язані з запахами, є найбільш стійкими. Пам’ятайте про це! • Принцип нейрофітнеса з батьками простий – щодня виконуємо незвичайним способом звичайні дії. Мозок необхідно постійно «дивувати», змушувати працю-вати по-різному. Розв’язуючи нову задачу, мозок розвивається. Наприклад: робити лівою рукою все, що звикли робити правою (зачісуватися, чистити зуби, тримати ложку під час їжі, писати); виконувати справи із заплющеними очима, змінювати звичні маршрути й т.д.
Перегляд файлу

Тема : Нейрофітнес з QR кодом -  легкий доступ до сучасного спілкування з батьками дітей з Аутичним спектром.

Автор : Швецова Л.В.

Комунальна Установа «Інклюзивно ресурсний центр № 2» Мелітопольської міської ради Запорізької області.

Анотація

       Швецова Лілія Валеріївна  – фахівець Комунальної установи «Інклюзивно – ресурсного центру № 2 » ММР ЗО

Буклет – відео, містить сучасний стиль носія  KR кода , який з легкістю допомогає батькам не тільки побувати на корекційному занятті онлайн особи а ще взяти для себе багато цікавого і корисного для занять вдома.

Ключові слова : Особа в спектрі аутизму , допомога фахівців ІРЦ, спільна праця з батьками. Легкий доступ до корекційного заняття.

Вступ

« Що нам робити ? У нашої особи виявили РАС. І що таке Аутизм? » , –  це питання  мені часто задають батьки коли звертаються  до нас в «Інклюзивно -ресурсний центр».

 Перш за все треба зрозуміти, що аутизм – це дуже широкий спектр особливостей…….

Яка різниця між диваком та людиною з синдромом Аспергера, що є легкою формою аутизму?  На сьогоднішній день  Моцарт та Тесла Леонардо да Вінчі, , Ван Гога, Альберта Ейнштейна, Ісаака Ньютона, Білла Гейтса, Вірджинію Вульфа, Боба Ділана і багатьох інших відомих людей скоріш за все отримали б діагноз "аутизм", – відповім вам я .

Вольфганг Амадей Моцарт (1756-1791), музикант унікального дарування, що виявилося в ранньому віці. Якщо десь і доречно вживання слова «геній», то це в його випадку. Сучасники описували його як маленьку, дивну і імпульсну людину.
Дехто вважає його типовим прикладом людини, страждаючої аутизмом. Страждаючі від аутизму пацієнти, небайдужі до музики, вельми чутливі до музики Моцарта, а тому медики використовують його музику як лікувальну терапію для хворих.

Нікола Тесла. Найбільший винахідник буквально виблискував своїми оригінальними ідеями, які у нього безсовісно крав сам Едісон. Це, мабуть, найбільш ексцентричний феномен серед наших героїв. У Тесли було безліч найрізноманітніших фобій. Він дотримувався добровільного целібату і був дуже чутливий до світла і звуків. А до цифри три (3) він відносився як до священної корови.
Альберт Ейнштейн. Його заслуги у області фізики і гуманізму недооцінити неможливо. У сучасних джерелах зустрічаються вельми суперечливі твердження, що стосуються його молодих років. Його дотошнісь в найдрібніших деталях і акуратність в розробці теорії відносності наштовхує на думку, що ученому був властивий синдром Аспергера, характерний для аутизму.Особливий шок у публіки викликала його неприборкана шевелюра, вірніше – повна відсутність зачіски.

Перш за все , треба усвідомити – мислення буває дуже різним. Основні відмінності між стилем мислення людей з  та більш стандартним типом мислення – це увага до деталей та мислення образами. Особи в спектрі аутизму

сприймають реальність не так, як інші люди: вони по-іншому бачать, чують і відчувають навколишній світ, предмети, звуки, інших людей. Їх мозок сприймає все фрагментарно і спотворено. Наприклад, вони можуть не відрізняти людський голос від інших звуків, але реагувати на шум машини на вулиці; відчувати неприязнь від дотику до м’яких предметів і з радістю доторкатися до колючих. У осіб у спектрі аутизму часто бувають спалахи люті і агресії, в тому числі, по відношенню до себе. Вони можуть подовгу кружляти на носочках  одному місці, багато разів повторювати одне і те ж питання, акуратно вибудовувати в ряд предмети – загалом, поводяться не так, як їх однолітки. Деякі з них так і не оволодіють промовою. І в той час як одні аутисти відстають у розумовому розвитку, в інших розвивається досить високий інтелект і феноменальна пам’ять, а от розуміння емоцій дається дуже складно. У деяких виявляється інтерес до музики, танців, або помічається здатність до складання мозаїки, інтерес до механічних предметів, чисел, букв.

Якщо особі з аутизмом дати завдання, де треба обрати великі іграшки та маленькі, то дитина з РАС набагато швидше помітить саме маленькі іграшки.

проте більш чи менш успішна соціальна адаптація аутиста цілком можлива – залежно від того, наскільки рано почати працювати з такою дитиною і якими саме методами.

Ось, для прикладу, математик Перельман  – чим не аутист? Або Темпл Грендін, жінка - психолог фільм про яку побачив світ минулого року, будучи аутистом, змогла закінчити університет і здобути популярність.

Так що головне тут – не здаватися і вірити! І це завдання не тільки для самих   осіб в спектрі аутизму чи їх  батьків, але й для всіх нас – адже цивілізованість суспільства визначається його ставленням до тих, хто потребує його опіки.                  

"Нормальний" мозок ігнорує деталі. Тому для таких людей ідеальний  Нейрофітнес.

Для особи в спектрі аутизму світ стає більш абстрактним. Мислення образами, неначе прокручувати фільм і голові, їх стиль мислення відрізняється від нормо типічної особи.

Мозок   особи в спектрі аутизму - це ніби пошуковик зображень у Google.

Як для фахівця ІРЦ я зробила свої спостереження і виділили

такі приклади мислення у особи в спектрі аутизму:

  • Візуальне мислення – такі люди не дуже сильні в алгебрі.
  • Музикальне та математичне мислення – такі люди можуть мати проблеми з читанням.
  • Вербальне мислення – такі люди не дуже сильні у малюванні.

    Не дивлячись на те, що діагноз «аутизм» ставиться все більшій кількості осіб у світі, це захворювання досі залишається загадковим. Точні причини його розвитку невідомі.

 У особи в спектрі аутизму унікальні і світ вони бачать не так як інші люди. Відмінності їх яскраво виражені в контексті навичок спілкування.  І якщо ви знайомі з особою в спектрі аутизму, тоді вам важливо вивчити їхню мову, щоб правильно вести себе і спілкуватися з ними.

1. Дізнавшись, чим цікавиться дитина, вам буде набагато простіше побудувати вашу бесіду.

2. Скорочуйте речення в розмові з особою в спектрі аутизму , оскільки їй складно осмислювати усне мовлення. Письмове спілкування може стати відмінним помічником (або карточками PEKS).

3. Особи в спектрі аутизму мають гарне образне мислення і добре сприймають малюнки. Малюйте з ним.

4. Обов язково давайте час на осмислення. Дитині необхідний час, щоб обміркувати почуте.

5. Дотримуйтесь мовної сталості. Всім відомо, що в мові існують різні варіанти побудови фраз. Для вираження однієї думки можуть використовуватися різні слова.

6. Проявляйте чуйність. Ваша особа  в спектрі аутизму може не говорити з усіма,  не сприймати це особисто. Проявляйте чуйність, поважайте її межі та давайте зрозуміти, що ви завжди раді дитині.

7. Особа в спектрі аутизму не завжди легко відповідати на запитання на кашталт “Як справи?”, яких вони можуть навіть злякатися. Починайте розмову із ствердження. 

8. Приділяйте їм увагу. Робіть спроби, навіть якщо вони не відповідають.

9. Намагайтеся розмовляти, коли особа спокійна. У моменти розслабленості вони більш сприйнятливі до інформації.

10. Говоріть прямо. Особи в спектрі аутизму  можуть не сприймати метафори. Їм складно розуміти сарказм, ідіоми і жарти. Говоріть максимально прямо і по справі, щоб їм було простіше вас зрозуміти.

Слід пам’ятати про п’ять «не»:

Не говорити голосно.

Не робити різких рухів.

Не дивитись пильно в очі дитині.

Не звертатись прямо до дитини.

Не бути занадто активним і нав’язливим.

 

Глибока шана по відношенню до почуттів і психологічних меж осіб в спектрі аутизму це найкращий спосіб щоб бути ними  почутими ……….

Мета :

  • Навчитися спільно чути один одного , не шкодити а допомагати  (фахівець -  батьки). Навчитися отримувати спільне задоволення від співпраці : фахівець – дитина – батьки . Навчитися розрізняти що корисне для дитини з аутичним спектром а що шкодить. Поєднати  роботу двох і більше органів почуттів.
  • Акцентувати  увагу на тому, щоб у звичній ситуації органи чуття діяли у незвичному для себе амплуа.
  • Під час виконання вправ використовувать  різні види уваги (довільну/мимовільну) і різний ступінь концентрації (чергувати  повну зосередженість і розслаблення).
  • Надавати  перевагу новому.
  • Нюх – єдине відчуття, яке має безпосередній зв’язок з мозком. Тому спогади, пов’язані з запахами, є найбільш стійкими. Пам’ятайте про це!
  • Принцип нейрофітнеса з батьками простий – щодня виконуємо незвичайним способом звичайні дії. Мозок необхідно постійно «дивувати», змушувати працю-вати по-різному. Розв’язуючи нову задачу, мозок розвивається. Наприклад: робити лівою рукою все, що звикли робити правою (зачісуватися, чистити зуби, тримати ложку під час їжі, писати); виконувати справи із заплющеними очима, змінювати звичні маршрути й т.д.

 

Сценарій конспекту

Хід заняття

час

деталі

Привітання

 

 

 

 

Зниження емоційної напруги, відновлення емоційної рівноваги.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Логічне мислення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Релаксація

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прощання

 3 хв

     

 

 

 

 7 хв

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв

1. Я скажу тобі привіт. Твій привіт мені летить .Ми хороші дуже. Привітаймось,  друже. ( На стіньці висить  коло привітань)

 

 

Зараз я покажу тобі вправи , і ти спробуєш повторити  їх  за мною.

2. Методика запам'ятовування десяти жестів на руках (Нейрофітнес)

- Декілька разів стискаємо пальці відкритої долоні у кулак.

- Один раз киваємо верх – вниз .

- Один раз киваємо зліва – направо.

- Стискаємо пальці в кулак , а вказівний палець виправляємо і махаємо верх і вниз. (Одна рука верх інша вниз і так по черзі)              .

- Притискаємо прямий вказівний палець до носа лівою рукою а правою стискаємо а лівою торкаємось правого вуха. І так по черзі.

- Обидві руки тянемо в правий бік а голову в ліво, і чередуємо.

- Правою рукою малюємо коло, а лівою пряму, чергуємо.

- Правою рукою гладим по головці а лівою водимо на коло по животі чергуємо руки.

- Беремо два олівці в долоні кладемо на стіл і катаємо правою долонею  вверх а лівою в цей час у низ.

- Піднімаємо руки перед собою і чергуємо право вбік ліва вгору.

 

3. Подивись, на цей пішохідний перехід . Тут по середині стоять хороші звірі, на початку переходу – найкращі, а в кінці переходу – найгірші.

1. До яких тваринок  ти поставиш себе, постав туди фігурку?

2. А до яких тваринок, на твою думку, тебе поставить твоя мама, постав туди фігурку?

3. А до яких тваринок, на твою думку, тебе поставить твій тато, постав туди фігурку?

4. А до яких тваринок , на твою думку, тебе поставить твоя вчителька, постав туди фігурку?

 

4.  Під музичний супровід Чайковського «Пори року» Склади руки таким чином ніби у тебе там живе метелик . Уяви собі, що до тебе у  прилетів метелик. Закрий очі і відчуй яке воно малесеньке, гарненьке,  як метелик лоскоче  тобі ручки крилами, як росте,  і ось ще трошки і він дуже хоче вилізти на зовню бо вже  не поміщаються у руках. Відкрий очі та поділись своїм метеликом  зі мною (матусею).

 

5.Ось і нам прощатись час.

Похвалити треба нас.

Ми з  Микиткою натрудились.

Може трішки притомились?

На занятті грали ми,

Що робили повтори.

(дитинка повторює і розповідає як цікаво йому було на занятті)

 

6. Прощавай мій любий друже.
Піднімися, посміхнись.
І долоньками торкнись. (на стінці з іншого боку коло прощавання

 

Консультування батьків по темі: Нейрофітнес -легко робити і вдома.

 

Висновок : У ході численних занять з застосуванням нейрофітнесу, установлено, що різні центри мозку забезпечують регуляцію діяльності системи організму тільки при синхронній взаємодії. Нейрофітнес дуже позитивно впливає на дітей з аутичним спектром.

 

Література

  1. http://ditudosju.blogspot.com/2016/05/blog-post_20.html
  2. https://sykhiv.media/autism/
  3. https://life.pravda.com.ua/columns/2011/10/27/88416/

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Інкл
Додано
18 лютого 2022
Переглядів
479
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку