Ніколи не сміявся без любові

Про матеріал
за допомогою запропонованих завдань виявити в учнів рівень знань, умінь та навичок із вивченої теми, закріпити їх; розвивати увагу, пам´ять, логічне мислення, творчі здібності, уміння акумулювати отриманні знання і застосовувати їх під час виконання контрольної роботи; виховувати самостійність, наполегливість, старанність, силу волі, інтерес до наслідків власної праці.
Перегляд файлу

Ніколи не сміявся без любові
Остапу Вишні 130 років з дня народження.

Мета: за допомогою запропонованих завдань виявити в учнів рівень знань, умінь та навичок із вивченої теми, закріпити їх; розвивати увагу, пам´ять, логічне мислення, творчі здібності, уміння акумулювати отриманні знання і застосовувати їх під час виконання контрольної роботи; виховувати самостійність, наполегливість, старанність, силу волі, інтерес до наслідків власної праці.

  1. «Почув – подумав - пригадав»
    Кому належать слова про О.Вишню:

1.Друг людини, друг природи й праці, грізний ворог нечисті і зла.(М.Рильський)
2. «У Вишні був великий сміх, та його витравили».(Гр. Тютюнник)
3.Усі ми виросли з Вишневого кореня.(Ю.Вухналь)
4.Талант плюс винятковий мовний слух і висока творча напруга – ось ті три кити, котрі так високо піднесли О.Вишню.(Ф.Маківчук)
5.Розум він мав вольтерівської гостроти, викривач був незрівнянний, та все ж визначальним… в його вдачі було саме це: ніжність, душевність, поетичність.(О.Гончар)
6. «Найвеселіший українець ХХ ст.»( Ю.Цеков)

 

  1. Які збірки належать О.Вишні?
    1- «Українізуємо»
    2- «Промінь сонця»
    3- «В сяйві мрій»
    4- «Вишневі усмішки»(сільські)
    5- «Жарти»
    6- «Ану, хлопці, не піддайсь»
    7- « Кому веселе, а кому й сумне»
    8- «Думи  і мрії»

Відповідь:1;4;6;7.

 

  1. Тести .
    1.I-й  Сатиричний твір :
    а) «Демократичні реформи Денікіна;»
    б) «Вишневі усмішки»
    в) « Мисливські усмішки»

2.Про яку рослину О.Вишня у творі «Чухраїнці» писав:
а)соняшник
б)вишня
в)чебрець
3.Навчався у
а)Київській військово-фельдшерскій школі
б)Полтавському педінституті
в)містечко Груні Зіньківського повіту
4)Учився:
а)з охотою і добре
б)ненавидив навчання
в)без охоти і недобре
5)Після закінчення навчання аж до 1917 працював:
а)фельдшером
б)учителем
в)бібліотекарем
6)О. Вишню назвав «поетом полювання» :
а)М. Рильський
б)М. Хвильовий
в)М. Зеров
7)Справжнє прізвище О. Вишні:
а)Губенко
б)Очерет
в)Рудченко
8)Вважав себе учнем :
а)І. Котляревського
б)І. Карпенка-Карого
в)Л. Глібова
9)Які слова були девізом, коли О. Вишня збирався на полювання?
а)хай живуть зайці
б)хай живуть качки
в)хай живуть коропи
10)Яка з «Мисливських усмішок» О.Вишні присвячена М.Рильському:
а) «Як варити і їсти суп із дикої качки»
б) «Бекас»
в) «Як засмажити коропа»
11) «Репяшком» О.Вишня називав:
а)усмішку
б)гумореску
в)фейлетон
12)Після закінчення двокласної школи в м.Зінькові хотів вивчитися на :
а)вчителя
б)лікаря
в)юриста

 

 

  1. Назвіть засоби комічного та дайте їм визначення:
    Фейлетон – невеликий літературно – публіцистичний твір сатиричного, викривального жанру на злободенну тему.
    Усмішка – різновид гуморески, у якому поєднано жанрові особливості гумористичного оповідання, анекдоту, фейлетону.
    Гумореска – невелика оповідь про якусь смішну пригоду чи рису характеру людини.

 

  1. Установіть відповідність:
     

Художні засоби

Приклади

1.Гіпербола

А)Тут і починається найцікавіший момент качачого полювання.

2.Оксимирон

Б) «Спішу ,щоб на вечірню зорьку спізнитись!» -  і галопом далі.

3.Інверсія

В)…дикі качки водяться по річках-колисках смарагдової Батьківщини нашої…

4.Порівняння

Г)…селезень каменем падає в воду,- прекрасний як казка, у своєму весняному вбранні.

 

 

  1. «Словограй»
    На місці пропусків вставте потрібні слова – міркувань О.Вишні про літературу з щоденника «Думи мої, думи!»
    1. «Коли входиш у літературу, чисть черевики! Не забувай , що там був (Пушкін), був (Гоголь), був (Шевченко)! Обітри (черевики)!
    2.(Любити), між іншим ,- це дуже тяжка (робота).
    3.Умираючи, кажу вам усім:  ніколи не сміявся без (любові),до вас усіх, до сонця, до вітру, до зеленого листя.
    4.На схилі літ я можу сказати чесно:
    - Ой, як я любив (літературу!)
    -А вона мене?
    -І я її!
    І я щасливий, що доля моя дала мені змогу любити(літературу). Спасибі(долі).
    5.А що ж, зрештою, таке талант? 
    - Талант?
    - Це – крила (Шевченка!)
    - Це –ніжність (Лесі Українки!)
    - Це – мудрість (І.Я.Франка!)
    А взагалі талант – це (народ).
    6)Для (літератури), по – моєму треба перш за все – (чесність).А потім уже геній, талант, здібність, і інші атрибути( літератури). Тоді буде (літератури)!
  2. Розподіліть у три колонки твори Остапа Вишні:
     

Автобіографічні оповідання

Мисливські усмішки

Фейлетони

 

«Антанта», «Отак і пишу», «Ружжо», «Заєць», «Моя автобіографія», «Чухраїнці», «Панська ялинка», «Відкриття охоти», «Вальдшнеп», «Все життя з Гоголем», «Дещо з україннознавства», «Великомученик О.Вишня». «Чукрен», «Екіпіровка мисливця».
 

 

  1. Підсумок.
    1.Хто ж він «король українського тиражу»?
    (Мисливець, рибалка, життєлюб, правдолюб, поет полювання, лірик, син своєї землі, представник «веселого цеху», гуморист, сатирик, «майстер сміху», митець ,автор, перекладач , друг Хвильового й Куліша, Рильського, член правління Спілки письменників України…)
    2.Який він народний улюбленець?
    (Популярний, цікавий, життєрадісний, яскравий, щирий, чесний, вільний, відомий, талановитий, незвичайний, непосидючий, великий, творчий, унікальний…)
    3.Що робив автор понад 100 збірок?
    (Висміював, перекладав, очищав, спрямовував, допомагав, любив, працював, мріяв, жартував, підбадьорював, друкувався, виступав, подорожував…)

 

  1. Скласти сенкан ,використовуючи ключові слова про О.Вишню:

 


 


Остап Вишня                                          
Щирий, відвертий
Писав, висміював, викривав
Ніколи не сміявся без любові
Гуморист .

 

Остап Вишня
Життєрадісний, вигадливий
Закликав, боровся, допомагав
Улюбленець для багатьох поколінь
Сатирик.

 


 




 

 

docx
До підручника
Українська література (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Авраменко О.М., Пахаренко В.І., Мовчан Р.В.)
Додано
8 червня 2021
Переглядів
434
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку