НМТ 2024 Історія України (Тест 1)

Про матеріал
Істо́рія Украї́ни — історія земель сучасної України, українського народу та інших її мешканців, що проживають на території України, від доісторичних часів до сьогодення. Територію України первісні люди почали заселяти з давніх-давен (перші сліди датуються близько 1 млн років до н. е.), після чого вже її не полишали навіть в часи найбільшого просування льодовиків на південь [⇨]. Територія країни належить до найперших вогнищ цивілізації та містобудування, вона входить до первісного ареалу приручення коня, винаходу колеса та освоєння перших металів людством [⇨]. Різні хвилі міграції індоєвропейців до Європи та пізніші в зворотному напрямку склали підґрунтя різнобарвної картини її населення.
Перегляд файлу

         НАЦІОНАЛЬНИЙ МУЛЬТИПРЕДМЕТНИЙ ТЕСТ 2024

                                   ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

                                            ТЕСТ 1

 

Завдання 1–20 мають по чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді й позначте його.

 

1.     Хто є автором цитованого історичного джерела?

«...Почалася книга, названа «Апостол», друкуватися в Богом береженому місті Львові... року 1573, лютого в 25 день, і завершилася [друкуватися] року 74-го того ж місяця в 15 день». А  Іван Федоров

Б  Швайпольт Фіоль

В  Йоган Гутенберг

Г  Франциск Скорина

 

2.     Які битви Національно-визвольної війни середини XVII ст. відбулися впродовж 1649 — 1651 рр.?

А  Жовтоводська, Корсунська

Б  Корсунська, Пилявецька

В  Пилявецька, Зборівська

Г  Зборівська, Берестецька

 

3.     Яку назву отримали події, описані в уривку з історичного джерела:

«На Україні настала тепер лиха година. Було таке безладдя, що кожний робив, що

хотів. Із заходу шарпали Україну польські війська, з півночі й від сходу — московські... а з півдня набігали турки й татари. До того ж Україна розділилася на дві частини... На Лівобережній вибрали одного гетьмана, на Правобережній — іншого...»?

А  «Хмельниччина»

Б  «Руїна»

В  «Великий згін»

Г  «Коліївщина»

 

4.     Зображених на фото діячів об’єднує те, що вони були

image 

А  учасниками Кирило-Мефодіївського братства

Б  авторами музики й тексту Державного Гімну України

В  видавцями громадсько-політичного журналу «Громада»

Г  засновниками Київського університету Святого Володимира

 

5.     Діяльність якого гетьмана можна характеризувати, спираючись на подану карту?

image 

А  Б. Хмельницького

Б  І. Виговського

В  Д. Многогрішного

Г  І. Самойловича

6.     Який програмний документ проголошував таке:

«Історичне покликання України полягає в тому, щоб зорганізувати інших слов’ян на боротьбу за національне відродження в усіх сферах економічного, соціального й духовного життя, скасувати кріпацтво, стани, повалити самодержавство. Прийде час, коли вся слов’янщина встане й “не залишиться в ній ні царя, ні царевича.., ні князя, ні графа, ні герцога.., ні пана, ні боярина, ні холопа...”»?

А  «Історія русів»

Б  «Руська правда»

В  «Самостійна Україна»

Г  «Книга буття українського народу»

 

7.     Укажіть портрет діяча, з іменем якого пов’язано створення Русько-української радикальної партії (РУРП).

А

Б

В

Г

image 

image 

image 

image 

 

8.     Якою цифрою на картосхемі позначено регіон, що в другій половині XIX – на початку XX ст. став одним із центрів нафтодобування в Європі?

А  1

imageБ  2

В  3

Г  4

 

 

 

 

 

 

 

9.     Результат якої події Першої світової війни дав змогу правлячим колам Росії реалізувати стратегію «…злиття землі Ярослава Осмомисла, князів Данила і Романа з Імперією в політичному та національному відношеннях…»?

А  Галицької битви

Б  Карпатської операції

В  Ґорліцького прориву

Г  Брусиловського прориву

 

10.  Укажіть документ, у якому Українська Центральна Рада вперше сформулювала широку програму соціально-економічних перетворень.

А  Перший Універсал

Б  Другий Універсал В  Третій Універсал

Г  Четвертий Універсал

 

11.  Гасла, відображені на радянських агітаційних плакатах, були невід’ємною складовою реалізації

image 

А  «воєнного комунізму»

Б  нової економічної політики

В  «Великого перелому»

Г  «Великого терору»

 

 

12.  Укажіть фото державного діяча, який у квітні 1918 р. прийшов до влади в Україні в результаті державного перевороту.

А

Б

В

Г

image

image

image

image

 

13.  Прочитайте уривок з історичного джерела та дайте відповідь на запитання.

«Уряд СРСР та Німецький Уряд після розпаду колишньої Польської держави розглядають ...як своє завдання відновити мир... на цій території... З цією метою вони дійшли згоди в наступному: …Уряд СРСР та Німецький Уряд встановлює в якості кордону... на території колишньої Польської держави лінію, яка нанесена на додану до цього карту та більш докладно буде описана в додатковому протоколі».

Коли було укладено цей документ?

А  23 серпня 1939 р

Б  17 вересня 1939 р

В  28 вересня 1939 р

Г  28 червня 1940 р

 

14.  Які події Великої Вітчизняної війни відбулися 1943 р.?

1)  Остаточна окупація території України військами Німеччини та її союзників.

2)  Проведення радянськими військами Кримської наступальної операції.

3)  Визволення Києва.

4)  Створення Українського штабу партизанського руху.

5)  «Битва за Дніпро».

6)  Публікація кіноповісті О. Довженка «Україна в огні».

А  1, 2, 4 Б  3, 5, 6

В  1, 4, 5

Г  2, 3, 6

15.  З якою метою партійно-радянське керівництво СРСР і УРСР наприкінці 1950 — на початку 1960-х рр. розповсюджувало зображений плакат?

image 

А  переконати суспільство в необхідності ведення здорового способу життя

Б  пропаганди успіхів однієї з кампаній, здійснених у сільському господарстві

В  мобілізувати колгоспників на здійснення відбудови народного господарства

Г  продемонструвати молоді престижність та почесність праці жінок-колгоспниць

 

16.  До якого періоду історії України слід віднести такий висновок науковців: «Свідченням прогресивних явищ в українському мистецтві стало утвердження і розвиток українського романтичного (поетичного) кіно. Творчість таких видатних діячів українського кіно, як С. Параджанов, І. Миколайчук, стала відомою далеко за межами України»?

А  «відлига»

Б  «застій»

В  «перебудова»

Г  «незалежність»

 

17.  Коли Акт проголошення незалежності України здобув загальнонародне схвалення?

А  24 серпня 1991 р.

Б  1 грудня 1991 р.

В  6 грудня 1991р.

Г  12 лютого 1992 р.

18.  На фото зображено купюри максимального номіналу в 1991 р. і 1995 р. Що спричинило значне підвищення Національним банком України номіналу купонокарбованців упродовж 1991–1995 рр.?

image 

А  стрімке зростання цін на товари та послуги

Б  поступове зростання курсу національної валюти

В  значне збільшення реальних доходів населення

Г  повільне збільшення надходжень від експорту

 

19.  Яке фото слід використовувати для ілюстрації подій Революції гідності?

image 

 

 

А

 

 

 

Б

 

 

 

В

 

 

 

 

Г

 

 

20.  У якому році Національним банком України випущено монету, зображену на фото?

image 

А  2001 р.

Б  2006 р.

В  2010 р.

Г  2012 р. 

 

 

У завданнях 21–24 до кожного з чотирьох фрагментів інформації, позначених цифрою, доберіть один правильний, на Вашу думку, варіант, позначений буквою.

21.  Установіть відповідність між назвами вищих державно-політичних інституцій Гетьманщини середини XVII–XVIII ст. та їхньою компетенцією.

1   Генеральна військова канцелярія

 

2   Генеральна військова рада

 

3   Генеральний військовий суд

 

4   Генеральна скарбова канцелярія

А

Представницький інститут, який розглядав загальні державні справи, зокрема: затвердження міждержавних договорів, складання «статей» при обранні гетьмана.

 

 

Б

Орган, що відав справами збору натуральних і грошових податків з населення, прибутками та видатками держави, військовими та ранговими маєтностями.

 

 

В

Орган, що відав створенням і ліквідацією козацьких полків на території держави, охороною кордонів, поліцейським наглядом.

 

 

Г

Військово-адміністративна установа, за посередництва якої гетьман здійснював управління державою, вирішувала всі поточні справи внутрішнього та міжнародного характеру.

 

 

Д

Орган, що розглядав справи осіб, які належали до генеральної старшини, а також справи про державні злочини, здійснював нагляд за виконанням універсалів гетьмана та указів царя.

22.  Установіть поняття за його визначенням.

 

1        суспільна течія, що виникла в А «москвофіли» 1830-х рр. на Правобережній   Україні, основу якої становила Б «радикали» молодь з польських і українських   спольщених шляхетських родів, В «хлопомани» яка, усвідомивши свою   

               відповідальність перед народом,         Г     «народовці»

               зближувалася з ним                                          

                                                                                     Д     «самостійники»

2        суспільна течія, що склалася в                 середині ХІХ ст. в Галичині, Буковині та Закарпатті, представники якої виступали за національно-культурну, а згодом і державну єдність із російським народом

 

3        суспільна течія, що виникла в                   

1860-х рр. у Галичині, представники якої спрямували свою діяльність на підвищення культурно-освітнього рівня та

національної свідомості українців

 

4        суспільна течія, що виникла в                   

1870-х рр. у Галичині, представники якої прагнули надати українському руху політичного характеру та першими поставили перед собою завдання боротьби за

незалежність України

                                

                                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23.  Установіть відповідність між назвами організацій і прізвищами діячів, причетних до їхнього створення.

1

«Руська трійця»

А М. Костомаров, В. Білозерський, М.

Гулак

 

2

Кирило-Мефодіївське братство

Б І. Липа, Б. Грінченко, М. Міхновський

 

3

Русько-українська радикальна партія

В В. Антонович, М. Драгоманов, П.

Чубинський

 

4

«Братство тарасівців»

Г І. Франко, М. Павлик, Є. Левицький

 

 

 

 

 

 

Д М. Шашкевич, І. Вагилевич, Я. Головацький

24.  Установіть відповідність між поняттями та їхніми визначеннями.

1

 

2

 

3

 

4

«Плюралізм»

 

«Радянізація»

 

«Волюнтаризм»

 

«Космополітизм»

А

Б

Можливість соціальних груп висловлювати різні позиції, погляди через своїх представників у політичних і громадських організаціях.

 

Практика, згідно з якою головним чинником досягнення мети є суб’єктивні бажання та довільні рішення осіб.

 

 

 

В

Реабілітація Й. Сталіна та відновлення його політичного курсу, повернення до політики терору.

 

 

 

Г

Теорія і практика, в основу яких покладено тезу про пріоритетність загальнолюдських цінностей над цінностями окремої нації.

 

 

 

Д

Насильницьке насаджування на певній території норм економічного, суспільно-політичного, культурного життя, утверджених у СРСР.

 

 

 

 

 

 

 

У завданнях 25–27 розташуйте події в хронологічній послідовності.

Цифрі 1 має відповідати вибрана Вами перша подія, цифрі 2 – друга, цифрі 3 – третя, цифрі 4 – четверта.

 

25.  Установіть послідовність подій державно-політичного життя XVIII ст.

А  Ухвалення «Пактів і Конституції прав і вольностей Війська Запорозького».

Б  Початок діяльності Першої Малоросійської колегії.

В  Зруйнування за наказом Петра I Чортомлицької Січі.

Г  Обрання гетьманом І. Скоропадського.

 

26.  Установіть послідовність подій суспільного життя XIX cт.

А  Утворення Кирило-Мефодіївського братства.

Б  Започаткування руху «хлопоманів».

В  Відкриття університету Св. Володимира в Києві.

Г  Видання в Петербурзі першого українського журналу «Основа».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27.  Установіть послідовність виходу друком часописів, фрагменти перших шпальт яких зображено на фото.

image 

 

 

А

 

           

image 

 

 

 

Б

 

           

image 

 

 

 

В

 

           

image 

 

 

 

Г

 

 

 

Завдання 28–30 мають по сім варіантів відповідей, з яких лише три правильні. Виберіть і запишіть три цифри, що позначають правильні, на Вашу думку, відповіді.

28.  Проаналізуйте зображену картосхему.

         image 

 

Картосхема дає змогу

 

1   вказати райони антигетьманського повстанського руху влітку 1918 р.

2   визначити кордони Української Держави гетьмана П. Скоропадського.

3   вказати напрямки загального наступу німецько-австро-угорських військ у лютому-квітні 1918 р.

4   окреслити район формування українських радянських повстанських дивізій.

5   вказати межі територій регіональних радянських республік, утворених більшовиками в січні-березні 1918 р.

6   визначити один із підсумків переговорів українсько-німецької та радянської делегацій у травні 1918 р.

7   охарактеризувати адміністративно-територіальний устрій Української Народної Республіки.

 

 

 

 

 

29. Укажіть напрями зовнішньої політики гетьмана Богдана Хмельницького в роки Національно-визвольної війни середини ХVІІ ст.

1   включення українських земель до складу Московської держави

2   забезпечення визнання новоствореної держави – Гетьманщини

3   закріплення досягнень збройної боротьби

4   поділ Речі Посполитої на окремі незалежні держави

5   отримання королівських регалій

6   пошук союзників у боротьбі з Річчю Посполитою

7   приєднання земель Слобідської України до Гетьманщини

 

30. Які судження щодо зображеного плаката, створеного в роки незалежності, є правильними?

image 

1   Плакат створено з нагоди заснування Збройних сил України.

2   Плакат агітує брати участь у волонтерському русі.

3   Керівництво державою на момент створення плаката здійснював Л. Кучма.

4   Плакат рекламує товари широкого вжитку.

5   Плакат створений для стимулювання патріотичного піднесення.

6   Поява плаката зумовлена агресією Росії на сході України.

7   Плакат пропагує роль держави в забезпеченні української армії якісною амуніцією.

Відповіді!!!

1-А

9-А

17-Б

21

1-Г 2-А 3-Д 4-Б

29

236

2-Г

10-В

18-А

22

1-В 2-А 3-Г 4-Б

30

256

3-Б

11-Б

19-В

23

1-Д 2-А 3-Г 4-Б

 

 

4-А

12-А

20-Б

24

1-А 2-Д 3-Б4-Г

 

 

5-Б

13-В

 

25

ГВАБ

 

 

6-Г

14-Б

 

26

ВАБГ

 

 

7-Б

15-Б

 

27

БАВГ

 

 

8-А

16-Б

 

28

246

 

 

 

pdf
Додано
18 січня
Переглядів
4347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку