Нормативна база для організації інклюзивного навчання

Про матеріал
Упрядкована нормативна база для організації інклюзивного навчання в загальноосвітньому навчальному закладі.
Перегляд файлу

 https://mon.gov.ua/ua/tag/inklyuzivne-navchannya

  1. Наказ МОН України від 03.05.2018 № 447 «Про затвердження Примірного переліку обладнання для оснащення кабінетів ІРЦ»
  2. Постанова КМ України від 21.02.2018 № 88 «Про деякі питання використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з ООП»
  3. Закон України від 05.06.2014 №1324-VII «Про внесення змін до деяких законів України «Про освіту» щодо організації інклюзивного навчання»
  4. Закон України від 23.05.2017 № 2053-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про освіту» щодо особливостей доступу осіб з ООП до освітніх послуг».
  5. Наказ МОН України від 12.01.16 № 8 «Про затвердження Положення про індивідуальну форму навчання в ЗНЗ»
  6. Постанова КМ України від 21.08.13 № 607 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з ООП»
  7. Наказ МОНУ від 23.04.2018 №414 «Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів психофізичного розвитку дітей з ООП, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів ЗЗСО»
  8. Наказ МОН України від 01.02.2018 №90 «Про внесення змін до наказу МОН України від 06.12.2010 №1205»
  9. Наказ МОН України від 06.02.2015 №104/52 «Про затвердження Порядку комплектування інклюзивних груп у ДНЗ»
  10.                      Лист МОН України від 18.05.2012 № 1/9-384 «Про організацію інклюзивного навчання у ЗНЗ»
  11.                      Постанова КМ України від 21.02.2018 №87 «Про затвердження державного стандарту початкової освіти»
  12.                      Наказ МОН України від 26.07.2018 № 816 «Про затвердження типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 1 класів з інтелектуальними порушеннями»
  13.                      Наказ МОН України від 26.07.2018 №813 «Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти II ступеня для дітей з особливими освітніми потребами»
  14.                      Наказ МОНУ від 12.06.2018 №627 «Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти II ступеня для дітей з особливими освітніми потребами», зі змінами наказ МОН України від 26.07.2018 №815
  15.                      Наказ МОНУ від 21.06.2018 №668 «Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти IIІ ступеня для дітей з особливими освітніми потребами»
  16.                      Відповідно до Листа МОН України від 06.08.2018 № 1/9-485 «Організаційно-методичні засади освітнього процесу у спеціальних закладах освіти у 2018-2019 навчальному році оцінювання навчальних досягнень учнів з інтелектуальними порушеннями здійснюється за «Критеріями оцінювання навчальних досягнень унів початкової школи з інтелектуальними порушеннями» Чеботарьова О.В, Блеч Г.О.
  17.                      Наказ МОН України від 22.03.2018 №271 «Про примірний перелік корекційних засобів навчання та реабілітаційного обладнання для спеціальних закладів освіти»
  18.                      Наказ МОН України від 08.06.2018 №609 «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП в ЗЗСО та ЗДО»
  19.                      Наказ МОН України від 25.06.2018 №693 «Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти I ступеня для дітей з особливими освітніми потребами»
  20.                      Наказ МОН України від 26.07.2018 №814 «Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти I ступеня для дітей з особливими освітніми потребами»
  21.                      Лист МОН України від 19.04.2018 № 1/11-4261 «Щодо доплати за роботу в інклюзивних класах»
  22.                      Постанова КМ України від 14.02.2018 № 72 «Про внесення змін у додаток до постанови КМ України від 25.08.2004 №1096» (про доплати)
  23.                      Наказ МОН України від 23.03.2018 №283 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи»
  24.                      Закон України «Про освіту» від 06.09.2018, зміни
  25.                      Листи Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 02.04.2012 р. № 1/9-245 «Щодо одержання документа про освіту учнями з особливими потребами загальноосвітніх навчальних закладах»
  26.                      Лист МОН від 27.08.2018 №1/11-9110 «Про Перелік навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами у 2018/2019 навчальному році»
  27.                      Наказ МОН України від 23.04.2018р. №414 «Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти»
  28.                      Лист МОН № 1/9-691 від 13.11.18 року «Щодо організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти»
  29.                      Лист МОН від 07 липня 2020 року № 1/9-363 «Щодо застосування Порядку організації інклюзивного навчання в закладах позашкільної освіти»

Щодо посади асистента вчителя

  1. Посада «Асистент вчителя інклюзивного навчання» внесена у Державний Класифікатор професій за ініціативи Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (Наказ Держспоживстандарту № 327 від 28.07.2010)
  2. Посада асистента вчителя передбачена «Типовими штатними нормативами загальноосвітніх навчальних закладів», затвердженими Наказом МОН, молоді та спорту України №1205 від 06.12.2010 р., зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 22.12.2010 р. за №1308/18603
  3. Посада «Асистент вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним та інтегрованим навчанням» внесена у Перелік педагогічних та науково-педагогічних працівників доповнений, чим забезпечено конституційні права і державні гарантії педагогічним працівникам, які працюватимуть у ЗНЗ з інклюзивним навчанням на посаді асистента вчителя, передбачені для педагогічних працівників, працюючих з дітьми, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку (Постанова Кабінету Міністрів України від 18.07.2012 р. «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України №346 від 14.04.1997 р. та №963 від 14.06.2000 р.»)
  4. Постанова КМ України за №479 «Про внесення змін до деяких законів»
  5. Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 28.09.2012 №1/9-694 «Щодо введення посади вихователя (асистента вчителя) у загальноосвітніх навчальних закладах з інклюзивним навчанням»
  6. Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 25.09.2012 №1/9-675 щодо посадових обов’язків та орієнтовної кваліфікаційної характеристики асистента вчителя в класі

Наказ МОН України №90 від 01.02.2018 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 06 грудня 2010 року № 1205» (визначає 1 ставку асистента вчителя)

Нормативно-правова база діяльності асистента вчителя

У Постанові Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2011 р. № 872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» зазначено: особистісно орієнтоване спрямування навчально-виховного процесу забезпечує асистент вчителя, який бере участь у розробленні та виконанні індивідуальних навчальних планів та програм, адаптує навчальні матеріали з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами.

Посада «Асистент вчителя інклюзивного закладу» внесена у Державний Класифікатор професій за ініціативи Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (Наказ Держспоживстандарту №327 від 28.07.2010).

Посада асистент вчителя передбачена типовими штатними нормативами загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 06.12.2010 р. № 1205, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 22 грудня 2010 р. за № 1308/18603

Посада «асистент вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним та інтегрованим навчанням» внесена у «Перелік посад педагогічних та науково-педагогічних працівників», чим забезпечено конституційні права і державні гарантії педагогічним працівникам, які працюватимуть у ЗНЗ з інклюзивним навчанням на посаді асистента вчителя (Постанова Кабінету Міністрів України від 18.07.2012 р. «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України № 346 від 14.04.1997 р. та № 963 від 14.06.2000 р.»

Листом МОН молоді та спорту від 28.09.2012 №1/9-694 «Щодо введення посади вихователя (асистента вчителя) у загальноосвітніх навчальних закладах з інклюзивним навчанням» зазначено: кількість ставок асистента вчителя на клас, педагогічне навантаження асистента вчителя, оплата праці та посадові обов’язки асистента вчителя.

Законом України «Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання» №1324 від 5 червня 2014 р. зазначено: «абзац десятий частини першої статті 25 після слів «вихователя загальноосвітньої спеціальної школи (школи-інтернату)» доповнити словами «та асистента вчителя інклюзивних класів загальноосвітніх навчальних закладів».

Педагогічне навантаження вихователя загальноосвітнього навчального закладу становить 30 годин, вихователя загальноосвітньої спеціальної школи (школи-інтернату) «та асистента вчителя інклюзивних класів загальноосвітніх навчальних закладів» – 25 годин на тиждень, що становить тарифну ставку.

 

docx
Додано
1 лютого
Переглядів
420
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку