Знання і дотримання професійного стандарту вчителя - запорука успішної атестації

Про матеріал
Доповідь на педагогічну раду на тему "Знання і дотримання професійного стандарту вчителя - запорука успішної атестації".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Знання і дотримання професійного стандарту вчителя:запорука успішної атестаціїОксана ЛЕВЧУК

Номер слайду 2

Загальні відомостіНавчання та професійний розвиток. Документи, що регулюють професійну діяльність. Загальні компетентностіПерелік трудових функцій, професійні компетентності (за трудовою дією або групою трудових дій), умовні позначення Опис трудових функцій, предметів та засобів праці, професійних компетентностей, знань, умінь та навичок. Опис професійних компетентностей відповідно до кваліфікаційних категорій педагогічних працівників. Структура: Професійний стандарт вчителя(наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства №2736 від 23.12.2020 року)

Номер слайду 3

Трудові функції

Номер слайду 4

Трудова функція №1. Навчання учнів навчальних предметів (інтегрованих курсів) Основна мета роботи вчителя полягає в організації навчання та виховання учнів під час здобуття ними повної загальної середньої освіти.  Для її досягнення та якісного викладання навчальних предметів педагог має формувати та вдосконалювати: 1.1. Мовно-комунікативну компетентність Ця компетентність передбачає здійснення усної та письмової комунікації державною мовою, збагачення мовлення учнів та сприяння їхній мовній творчості. Для розвитку цієї компетентності слід покращувати знання у таких сферах: норми і стилі української літературної мови;інтонаційні та позамовні засоби виразності мовлення;  умови реалізації права та особливості вивчення мови корінного народу або національної меншини (за потреби);функціональні особливості іноземної мови (для вчителів відповідного предмета); стратегії комунікацій з учасниками освітнього процесу. 

Номер слайду 5

Трудова функція №1. Навчання учнів навчальних предметів (інтегрованих курсів) 1.2. Предметно-методичну компетентність. Ця компетентність передбачає здатність педагога визначати предметний зміст і послідовність його опрацювання згідно з нормативними вимогами, результатами навчання учнів та їхніми освітніми потребами. Для формування та розвитку цієї компетентності потрібно мати та поповнювати теоретичну базу з таких тем:ключові компетентності школярів;вимоги до результатів навчання за держстандартами та типовими освітніми програмами;освітня галузь/навчальний предмет та можливості їх інтеграції з іншими шкільними дисциплінами;методики та технології моделювання змісту навчання;форми, методи, технології і засоби навчання, розвитку та виховання школярів засобами освітньої галузі (навчального предмета);технології розвитку критичного мислення; підходи до формування ціннісних ставлень учнів.

Номер слайду 6

Трудова функція №1. Навчання учнів навчальних предметів (інтегрованих курсів) 1.3. Інформаційно-цифрову компетентність. Ця компетентність передбачає здатність учителя працювати з інформацією і використовувати в освітньому процесі різноманітні цифрові ресурси та пристрої. Для підвищення кваліфікації у цьому напрямі потрібно спланувати навчання за такими темами:функціональна грамотність у використанні цифрових пристроїв, програмного забезпечення, різноманітних онлайн-сервісів;медіаграмотність та критичне осмислення інформації;академічна доброчесність, дотримання авторського права та мережевого етикету в професійній діяльності;правила безпеки в цифровому середовищі;створення та використання електронних (цифрових) освітніх ресурсів;організація освітнього процесу з використанням цифрових технологій.

Номер слайду 7

Трудова функція №2. Партнерська взаємодія з учасниками освітнього процесу Педагогіка партнерства є ключовим принципом НУШ та одним із факторів ефективної взаємодії учасників освітнього процесу. Аби організувати спільну діяльність на принципах рівності, добровільності та поваги, вчитель має формувати та  розвивати такі компетентності:2.1. Психологічну компетентність. Ця компетентність передбачає  планування та здійснення освітнього процесу з урахуванням індивідуальних особливостей школярів та заохочення їх до активної взаємодії. Розвитку цієї компетенції сприятиме вдосконалення таких знань:вікові та індивідуальні особливості учнів і їхній вплив на засвоєння навчального матеріалу та успішну соціалізацію;види самооцінки та прийоми формування позитивної самооцінки;види пізнавальної діяльності;основні умови формування мотивації учнів до навчання;стратегії, спрямовані на посилення взаємодії учнів.

Номер слайду 8

Трудова функція №2. Партнерська взаємодія з учасниками освітнього процесу 2.2. Емоційно-етичну компетентність. Ця компетенція передбачає використання способів самозбереження психічного здоров'я, застосування ненасильницької комунікації та запобігання конфліктам в освітньому процесі. Для розвитку цієї компетентності слід спрямувати навчання на вивчення таких тем:причини появи, різновиди та інтенсивність почуттів та емоцій;сучасні форми, методи, технології навчання, що сприяють розвитку уваги, подолання стресу та керування емоціями учнів;методи ненасильницької та безконфліктної комунікації;стратегії попередження, подолання та трансформації конфліктів;зміст основних національних та міжнародних законодавчих актів щодо прав людини та дитини.

Номер слайду 9

Трудова функція №2. Партнерська взаємодія з учасниками освітнього процесу 2.3. Компетентність педагогічного партнерства. Ця компетентність передбачає здатність вчителя до рівноправних відносин між вчителем та учнем, ефективної взаємодії з батьками та конструктивну роботу у складі команди психолого-педагогічного супроводу осіб з особливими освітніми потребами. Для формування цієї компетентності потрібно знати про таке:основні етапи формування суб’єкт-суб’єктних відносин між учителем та учнем;форми конструктивної взаємодії із батьками;основні принципи командної взаємодії;основні завдання членів команди психолого-педагогічного супроводу учнів з ООП.

Номер слайду 10

Трудова функція №3. Участь в організації безпечного та здорового освітнього середовища  Побудова безпечного та здорового освітнього середовища у новій українській школі є пріоритетним напрямом державної політики. Аби забезпечити права дітей на освіту й охорону здоров’я та сприяти реалізації їхнього потенціалу, вчитель має розвивати:3.1. Інклюзивну компетентність. Ця компетентність передбачає використання інструментів забезпечення інклюзивного навчання та створення сприятливих умов для кожного учня з урахуванням його потреб, здібностей та можливостей. Для розвитку цієї компетеності слід приділити увагу вивченню таких тем: інструменти забезпечення інклюзивного навчання (інклюзивна культура, інклюзивна політика, інклюзивна практика тощо);види адаптації/модифікації в освітньому процесі;принципи та стратегії універсального дизайну;принципи, форми та методи ефективної підтримки дітей з ООП; технології індивідуального та диференційованого навчання; способи виявлення здібностей, інтересів, реальних можливостей учнів.

Номер слайду 11

Трудова функція №3. Участь в організації безпечного та здорового освітнього середовища  3.2. Здоров'язбережувальну компетентність. Ця компетентність передбачає створення умов для збереження здоров'я школярів та проведення профілактичних заходів з учасниками освітнього процесу з цього питання. Аби формувати цю компетентність, потрібно покращувати теоретичну базу такого змісту:ознаки безпечного середовища;засади профілактично-просвітницької роботи з учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни;види та прояви насильства, булінгу (цькування), правил запобігання та протидії їм;засади, методики та технології формування культури здорового та безпечного способів життя учнів;прийоми збереження особистого здоров'я у професійній діяльності;зовнішні ознаки погіршення здоров'я та правила надання домедичної допомоги.

Номер слайду 12

Трудова функція №3. Участь в організації безпечного та здорового освітнього середовища  3.3. Проєктувальну компетентність. Ця компетентність передбачає використання фізичних та інформаційних просторів навчальних та інших приміщень закладу освіти як освітніх ресурсів. Сформованість цієї компетентності демонструє обізнаність педагога щодо таких тем:вимоги до змістового наповнення освітнього середовища;перелік обладнання, необхідного для забезпечення викладання навчальних предметів та їх інтеграції.

Номер слайду 13

Трудова функція №4. Управління освітнім процесом. Вчитель є освітнім менеджером, який має реалізувати основні функції управління з відповідними комунікаціями і забезпечити ефективне та результативне навчання в класі. Для цього йому необхідні такі професійні якості:4.1. Прогностична компетентність. Ця компетентність передбачає здійснення різних видів планування освітнього процесу залежно від поставленої мети, індивідуальних особливостей учнів та діяльності конкретного закладу освіти. Для формування цієї компетенції потрібно активізовувати знання з таких тем:методика педагогічного прогнозування;види та етапи планування освітнього процесу;вимоги до навчальних програм;зміст модельних програм із відповідних навчальних предметів.

Номер слайду 14

Трудова функція №4. Управління освітнім процесом4.2. Організаційна компетентність. Ця компетентність передбачає організацію навчання, виховання та розвитку школярів згідно з чинним законодавством, раціональне використання навчального часу. Для розвитку цієї компетентності слід опановувати вимоги законодавства до організації освітнього процесу, види та форми навчальної та пізнавальної діяльності.

Номер слайду 15

Трудова функція №4. Управління освітнім процесом4.3. Оцінювально-аналітична компетентність Ця компетентність передбачає застосування різних форм оцінювання результатів навчання учнів, дотримання академічної доброчесності. Для формування цієї компетенції потрібно опанувати такі теми:види, форми та методики здійснення оцінювання, самооцінювання та взаємооцінювання учнів;критерії та рекомендації щодо оцінювання результатів навчання; способи фіксації результатів педагогічних спостережень; вимоги законодавства, етичні принципи та механізм забезпечення академічної доброчесності;методи, прийоми аналізу та рефлексії навчальної діяльності учнів.

Номер слайду 16

Трудова функція №5. Безперервний професійний розвиток. Безперервний процес навчання сприяє вдосконаленню професійних якостей вчителя та триває впродовж усього періоду його професійної діяльності. Для успішного виконання цієї трудової функції потрібні такі компетентності:5.1. Інноваційна компетентність. Ця компетентність передбачає створення моделей навчання (формулювання гіпотез, проведення досліджень та інтерпретація результатів), інтеграція інновацій у власну педагогічну практику. Аби ефективно розвивати цю компетентність, потрібно досліджувати такі напрями:наукові методи, рівні та форми пізнання;освітні інновації та особливості організації інноваційної діяльності;методи виявлення та розв'язання проблем у педагогічній практиці. 

Номер слайду 17

Трудова функція №5. Безперервний професійний розвиток5.2. Здатність до навчання впродовж життя Ця компетентність передбачає аналіз можливостей та планування професійного зростання для досягнення стратегічних й операційних цілей. Для формування цієї компетентності потрібно вдосконалювати обізнаність у таких сферах: умови та організація різних форм і видів професійного розвитку вчителів;напрями діяльності професійних спільнот та асоціацій вчителів.

Номер слайду 18

Трудова функція №5. Безперервний професійний розвиток5.3. Рефлексивна компетентність Ця компетентність передбачає визначення відповідності власних професійних компетентностей вимогам законодавства, діяльності закладу освіти та учнівському колективу. Для формування цієї компетентності слід відслідковувати зміни у законодавчій базі та знати про таке:загальні та професійні компетентності вчителя;механізм моніторингу професійної діяльності педагога.

Номер слайду 19

Школу робить школою вчитель. Учителі різні – адже вони виростають з учнів. Анатолій Гін

Номер слайду 20

{5 DA37 D80-6434-44 D0-A028-1 B22 A696006 F}Назва покоління Характеристика покоління вчителів. Бебі-бумери1943-1963 Це покоління схильне до командної роботи в колективі, професійного оптимізму, це ідейні люди, яких можна мотивувати нематеріальними засобами до додаткової роботи. Серед педагогів це люди-трудоголіки. Покоління Х1964-1984 Це покоління націлене на індивідуальний успіх, цілеспрямовані в кар'єрі та самостійності. У роботі для них важливо розвиватися та навчатися. Міленіали, або покоління Y1985-2000 Цим людям важко працювати за ідею, вони потребують швидкого результату. Люблять фіксувати кожне маленьке досягнення. Цінують вільну атмосферу.

Номер слайду 21

Учителі, які навчають покоління зумерів (1997-2012) та покоління «альфа» (2010-2020), - це педагоги, що:- володіють навичками ненасильницького спілкування;- відкривають можливості для інтеграції знань та навичок з різних сфер і критичного оцінювання того, як ці частини взаємодіють;- практикують педагогіку партнерства;- вміють підкреслити сильні сторони, за помилки не сварять – хвалять за уміння їх побачити, виправити і не повторювати;- практикують інтерактивні платформи і формувальне оцінювання;- на «Ти» з сучасними технологіями, знають про особливості кліпового мислення;допомагають визначити місію, навчають ставити мету і планувати досягнення цілей;заохочують до емпатії.

pptx
Додано
2 лютого
Переглядів
564
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку